Gå til innhold

Stay on these roads


Roadrunner

Anbefalte innlegg

:kaffekopp:

Cruisingen inn mot helg har startet, og godt er det! Ny natt med oppstykket og dårlig søvn. Og basillene ser ut til å begynne å feste grepet litt mer, sakte men sikkert. Argh!

Rolig ettermiddag i går, et par telefoner fra jobb, et par kapitler lest i boka, og litt OL på tv. Strikket et par omganger og tatt et par telefoner. Vips var det kvelden for stuptrøtt fuggel.

I ettermiddag er det tid for litt bevegelse igjen, og kanskje litt husarbeid? Det trengs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes det var litt tidlig å starte helgecruisinga allerede onsdag morgen - men så kom jeg på at det er jo torsdag :fnise: Her starter elevene i dag, så egentlig er det litt mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daria skrev:

Jeg syntes det var litt tidlig å starte helgecruisinga allerede onsdag morgen - men så kom jeg på at det er jo torsdag :fnise: Her starter elevene i dag, så egentlig er det litt mandag...

Veldig godt å komme til konklusjonen at det er torsdag i dag, tror ikke jeg orker ei lengre uke enn nødvendig denne uka. Sover dårlig, pjusk i formen og i grunn bare klar for helg.

Lykke til med elevstart! Blir vel full fart noen dager nå... Men hvis det er litt mandag i dag, så får du i alle fall ei kort uke :ler:

47 minutter siden, Sauen Shaun skrev:

Her blir det cruising fra den ene kafeen til den andre i dag. *synes synd i dietten min* :ler:  

Stakkars.... :fnise:

Høres ut som om du lider gitt! :ironi:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp::kaffekopp::kaffekopp:

F R E D A G ! ! !

Endelig! Der forrige uke egentlig gikk overraskende knirkefritt, med lite trøtthet og egentlig ganske så fungerende skrott, så har jeg fått igjen med renter denne uka. Sovet dårlig 4 netter på rad, er stuptrøtt og småtjafs i formen. Kjiper'n altså! Enda godt det er fredag, er langt over snittet klar for helg kjenner jeg! Planer både i morgen og søndag, men i kveld skal jeg ta det ganske rolig. Og komme meg i seng i litt høvelig tid. *vrak*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Roadrunner skrev:

Stakkars.... :fnise:

Høres ut som om du lider gitt! :ironi:

 

Huff ja, jeg hadde en fæl dag i går... :skratte:  

1 time siden, Roadrunner skrev:

:kaffekopp::kaffekopp::kaffekopp:

F R E D A G ! ! !

Endelig! Der forrige uke egentlig gikk overraskende knirkefritt, med lite trøtthet og egentlig ganske så fungerende skrott, så har jeg fått igjen med renter denne uka. Sovet dårlig 4 netter på rad, er stuptrøtt og småtjafs i formen. Kjiper'n altså! Enda godt det er fredag, er langt over snittet klar for helg kjenner jeg! Planer både i morgen og søndag, men i kveld skal jeg ta det ganske rolig. Og komme meg i seng i litt høvelig tid. *vrak*

God bedring og god helg. :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kaffekopp:

Mårnings!

Møe trøtt fuggel i dag, har drømt og herjet skikkelig i natt. Har til og med klart å starte en treningsøkt på pulsklokka mi i løpet av natten (uten pulsbelte er det forøvrig ingen vits), og husker vagt at jeg drømte et eller annet som gjorde at jeg knotet med noe trykking på ei klokke. Var i alle fall ikke i nærheten av å være våken! Og pulsklokka viste en "treningsøkt" på over 4 timer da jeg oppdaget det litt over kl 06 i morges. Jau... Ikke rart man er sliten dagen etter ei så intens natt.

Men det nærmer seg lunsj! Og fuggel'n har med kakerester, så bør vel få opp blodsukkeret etterhvert.
Treningstøyet står klart i bilen, så satser på en liten økt etter jobb. Blir nok litt rolig med tanke på host og snufs, men tenker at alt er bedre enn ingenting.

Sånn helt på sidelinjen...

Er det veldig ufint å be kollega kaste tyggegummien eller med makt røske den ut av munnen på vedkommende? :sjenert: Jeg har (foreløpig) ikke gjort noen av delene, men i morges var jeg skremmende nær både alternativ 1 og 2... Skulle hjelpe en kollega med noe, og satte meg på stolen hans. Han stod bak, og eltet rundt med tyggisen med munnen åpen. Ooooo du salige smatting! Trodde det skulle klikket for meg, men fant ut at det beste var å bli ferdig i full fart og komme meg derfra før jeg gjorde noe jeg kunne komme til å angre på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:forkjola:

Basillene begynner å få feste, men foreløpig tålig fungerende i toppen og ingen feber (tror jeg). Så da er det bare å gi gass. :jepp: Kjenner at ettermiddagene ikke blir veldig energiske, men fikk da en treningsøkt i går, og tenker at alt er bedre enn ingenting.

Forresten, en liten info til dere som var på besøk i sommer... :fnise: Nabolagskafeen er nå ryddet bort for sesongen :opplyser:

Ellers venter jeg på tilbakemelding angående litt manglende garn til genseren min - der er det full stopp i fremdriften foreløpig. Krysser fingrene for at jeg får tak i litt garn, så satser jeg på at jeg er ferdig ganske raskt :hoppe:

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Mårnings!
Det nærmer seg helg :hoppe:
Våknet litt før vekkerklokka i dag, så ikke helt vrak da jeg svingte beina utenfor madrasskanten. Heldigvis! Kom meg i seng i høvelig tid i går også, det hjelper visst det gitt. Men trøtt? Jepp...

Ble en god treningsøkt i går, med 30 min på mølla, 30 min på sykkel og til slutt 30 min på ellipse. Ca 900 kcal forbrent - godt fornøyd! På grunn av forkjølelsen tok jeg det litt rolig, men godt å få svettet og pustet litt :jepp: I dag er det tid for litt frisk luft igjen, ellers ingen store planer. I morgen skal jeg besøke bestis, før jeg tar turen videre til mine foreldre for overnatting. Planen er et par messer/markeder på lørdag, og deilig grillmiddag på kvelden :strix: Tror det blir en bra helg!

Men først må torsdagen i boks.

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sommer høstlig?, det er sol :regn: og det er FREDAG!
:strix:

God dose frisk luft i går, på ukjente stier. Litt kjipt med regn, men det ble heldigvis ikke mer enn noen drypp, så ble ikke så veldig våt. Og hjem til varm dusj er aldri feil :nigo: Ellers sløving, strikking og avslapning i går, ladet opp til ukas siste dag, og HELG! Herlig :hoppe:

 

Endret av Roadrunner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tanke som har slått meg en gang eller tre:
Alle disse som kommer ut av skapet - hvilket skap kommer de ut av? :klo:

- vil anta at noen kommer ut av ekteskapet, at ting plutselig er helt feil.
- noen kommer kanskje ut av vennskapet, mister noen på veien.

Men resten? 
- Lidenskapet? Vil tro de heller tusler inn dit...
- Barskapet? Man omtaler jo ikke tørrlagte som at de har kommet ut av skapet...? Selv om det jo stemmer, de har i det minste et skap å komme ut av!
- Ondskapet? Noen med sterke meninger vil trolig si at de går INN i dette skapet, ikke kommer ut..
- Klesskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjetter på at det kommer fra den engelske uttrykket om å ha skeletons in the closet, dvs å ha noe å skjule. Med andre ord klesskapet - i Sverige kommer man ut av garderoben. I Norge burde man jo strengt tatt komme ut av skogen - vår variant av uttrykket er jo å ha svin på skogen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Daria skrev:

Gjetter på at det kommer fra den engelske uttrykket om å ha skeletons in the closet, dvs å ha noe å skjule. Med andre ord klesskapet - i Sverige kommer man ut av garderoben. I Norge burde man jo strengt tatt komme ut av skogen - vår variant av uttrykket er jo å ha svin på skogen...

Nå var du skrekkelig saklig... :plystre:

:fnise:

Vi har da våre skjelletter i skapene vi også? Eller brukes ikke det uttrykket på norsk, mens heller svin på skogen som du sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det brukes stadig mer på norsk, har jeg inntrykk av (som så mange andre engelske uttrykk vi adopterer), men det er svin på skogen som er det norske uttrykket (og jeg har selvfølgelig sjekket litt her og googlet litt der :fnise: Skjelettene gir 6000 google-treff, skogssvinene 36 000). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 22.8.2016 at 10.54, Roadrunner skrev:

Er det veldig ufint å be kollega kaste tyggegummien eller med makt røske den ut av munnen på vedkommende? :sjenert: Jeg har (foreløpig) ikke gjort noen av delene, men i morges var jeg skremmende nær både alternativ 1 og 2... Skulle hjelpe en kollega med noe, og satte meg på stolen hans. Han stod bak, og eltet rundt med tyggisen med munnen åpen. Ooooo du salige smatting! Trodde det skulle klikket for meg, men fant ut at det beste var å bli ferdig i full fart og komme meg derfra før jeg gjorde noe jeg kunne komme til å angre på..

Det er det verste jeg vet! Jeg holder virkelig på å klikke av slikt, men det er ikke bare smatting med tyggis som går meg på nervene da. At sjefen sitter på nabokontoret og tygger på gulerot er like fælt. Eller kollegaen min som smatter og tygger med åpen munn på lunsjen så høyt at jeg vurderer å jobbe gjennom hele lunsjen. For å ikke snakke om hvordan han drikker vann fra ei flaske som ikke har vært vasket siden 2013.

Men tyggisen til min kvinnelige kollega er dog verst, siden de fleste bruker lenger tid på en tyggis enn ei gulrot og ei brødskive. #nestennervesammenbrudd. :sukk:

Den 26.8.2016 at 10.08, Daria skrev:

Gjetter på at det kommer fra den engelske uttrykket om å ha skeletons in the closet, dvs å ha noe å skjule. Med andre ord klesskapet - i Sverige kommer man ut av garderoben. I Norge burde man jo strengt tatt komme ut av skogen - vår variant av uttrykket er jo å ha svin på skogen...

Takk! Liker slike svar :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Mårnings! Mandag, ny uke, det betyr vel at vi er i ferd med å cruise inn mot fredag igjen? :lur:

Fin helg unnagjort da :jepp: Fredag tok jeg turen til bestisen, ren og skjær kvalitetstid. God mat, fine samtaler, kortspill og latter. Herlig! Videre gikk turen til mine foreldre, med to messebesøk på lørdag, signering på ny bil (til mine foreldre, ikke til meg...) og fantastisk middag i kveldinga (helgrillet kalv indrefilet - du slette tid så godt det var! :wow::sikle: ). Retur til bystrøka sent på kvelden, og landet i egen seng, fornøyd og trøtt. I går våknet jeg altfor tidlig, og var i bilen på vei til treningssenteret rett over 09:30 (da hadde jeg hatt god tid, spist frokost, sløvet og surret - får god tid når man våkner 07 på en søndag..). Så gikk det opp for meg at senteret åpner kl 10 på søndager :plystre: Heldigvis var det unntak i går, så da var det åpent allikevel, og jeg var visst nr 2 på plass i helsestudio :ler: Ivrig?

Kan berolige med at resten av søndagen foregikk ganske i rolige former. Strikket ferdig genseren, vasket klær, vasket badene og skrubbet dusj, bakte boller, sett på tv, vannet blomster og bare kost meg hjemme. (jada, ikke heeelt rolige former, men kan trøste dere med at disse små aktivitetene ble spredd utover mange timer!).

Satser på trening i ettermiddag, bare ikke helt bestemt meg for om det blir spinning eller noe annet. Time will show!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:
Slo meg vel etter at jeg hadde lest oppsummeringen din, at min kanskje ikke var så rolig sett fra andres ståsted (eller sofasted) :sjenert: Mens jeg følte at jeg egentlig tok det riktig så rolig :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...