Gå til innhold

Stay on these roads


Roadrunner

Anbefalte innlegg

Du er i det positive hjørnet i dag? Strengt tatt er julaften og nyttårsaften uansett ikke røde dager *kverulerer* :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, de er ikke røde, men de er normalt FRI!!! :opplyser:

I alle fall her på huset...

Og ja - superpositiv - i alle fall når jeg gjør opp regnskapet på helligdager/fridager :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Men du vet - når man blåser en god andel av feriedagene sine allerede før påske, så bli fort resten av året veldig langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Daria skrev:

:fnise:

Men du vet - når man blåser en god andel av feriedagene sine allerede før påske, så bli fort resten av året veldig langt...

Jammen, det betyr bare at det generelt er for lite feriedager! :opplyser:

25 feriedager er jo ikke på langt nær nok til å dekke ymse behov :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Daria skrev:

Det er klart, litt hensyn til presserende behov burde det være mulig å ta...

Som i år for eksempel.

Plutselig er a-ha tilbake, Springsteen kommer til Europa, og det trues med knallvær. Har vi ikke en Gro-dag vi kunne tatt? Hva med en Bruce-dag? (avspaserer forøvrig to Bruce-dager i slutten av neste måned, så.... :sjenert: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi burde rett og slett ha en pott med kultur-dager. Så kunne du bruke dine på Bruce og Aha, og jeg kunne bruke mine på strengt nødvendige opera- og musikalutflukter i inn- og utland. Jeg trenger jo å se Spellemann på taket i Bergen, Tänk om i Malmö, Les Mis i Karlstad, Lohengrin i Essen... Mulig et eget kultur-tillegg i lønna også hadde vært på sin plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Daria skrev:

Vi burde rett og slett ha en pott med kultur-dager. Så kunne du bruke dine på Bruce og Aha, og jeg kunne bruke mine på strengt nødvendige opera- og musikalutflukter i inn- og utland. Jeg trenger jo å se Spellemann på taket i Bergen, Tänk om i Malmö, Les Mis i Karlstad, Lohengrin i Essen... Mulig et eget kultur-tillegg i lønna også hadde vært på sin plass...

Selvfølgelig! JA til et utvidet kultur- og reisebudsjett, både når det gjelder antall fridager og også lønnstilskudd :jepp:

Og vi må ikke glemme at vi faktisk hjelper næringslivet. NSB, SAS, lokale hoteller og restauranter, kulturinstitusjoner og arrangører - vi tar ansvar!

38 minutter siden, Skravla skrev:

Dere er drømmere altså...... :riste:

Forstår at dette er ukjent for deg... Sorry... :fnise:

36 minutter siden, Daria skrev:

Selv har du selvfølgelig aldri tenkt i de baner, eller hatt liknende behov.

Ikke så lett når man ikke er av det kulturelle eller reiseglade slaget selv *viser dyp forståelse og medfølelse*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Roadrunner skrev:

Selvfølgelig! JA til et utvidet kultur- og reisebudsjett, både når det gjelder antall fridager og også lønnstilskudd :jepp:

Og vi må ikke glemme at vi faktisk hjelper næringslivet. NSB, SAS, lokale hoteller og restauranter, kulturinstitusjoner og arrangører - vi tar ansvar!

Et viktig poeng :jepp: Dessuten er det god miljøpolitikk å bruke penger på opplevelser heller enn materielt forbruk (litt usikker på hvor det å fly halve jorden rundt passer inn i dette argumentet, men...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daria skrev:

Et viktig poeng :jepp: Dessuten er det god miljøpolitikk å bruke penger på opplevelser heller enn materielt forbruk (litt usikker på hvor det å fly halve jorden rundt passer inn i dette argumentet, men...).

Jeg synes jo vi fordeler det bra, siden det stort sett er jeg som flyr jorden rundt, og ikke oss begge. Ergo er 50% utslipp allerede spart :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi jeg tar tog til Malmö, kan du fly til Amerika med god samvittighet? Umm... fortsatt litt usikker på logikken her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Daria skrev:

Så fordi jeg tar tog til Malmö, kan du fly til Amerika med god samvittighet? Umm... fortsatt litt usikker på logikken her...

Synes i grunn det er riktig så klart og tydelig jeg :nigo:

Og hvem trenger egentlig logikk når det kommer til reiser og kulturelle opplevelser? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:kaffekopp:

Trøtt fuggel våkner fremdeles altfor tidlig om morgenen, men i dag fikk jeg i det minste sove litt igjen frem til klokka ringte. Men synes bare jeg blir trøttere og trøttere :natti:

Bedriftsidrett i ettermiddag, og så må det lekes med støvsuger og vaskefilla. Ikke moro, men MÅ gjøres :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den leken vet jeg om andre som burde sikte seg inn på i ettermiddag - jeg skal jo ha gjester på lørdag. Beste husmor-motivasjonen som finnes :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må den leken lekes i morgen formiddag. Flaut hvis det kommer besøk og hybelkaninene jager gjestene ut igjen... :sjenert:  

God morgen. :kaffekopp:  Gleder meg til i ettermiddag. :strix:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De verste hybelkaninene ble jaget ut i går, dusjen ble skrubbet og fikk ryddet litt. Men endel gjenstår fremdeles, gulvvask og støvtørking for eksempel. Men får fokusere på det som er gjort, og være glad for at jeg forhåpentligvis slipper bitemerker på leggen noen dager. :fnise: Stupte i dusjen og kantet i seng.

Blir koselig i ettermiddag! Har vi forresten noen plan B om plan A skulle feile? :ler: Eller skal vi bare ta det som det kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...