Gå til innhold

Hjelp til interiør.


Klips

Anbefalte innlegg

Jeg har speil i dag, ja, og det slo meg at jeg bruker dem jo hver dag. Nei, man bruker kanskje ikke et sånt bord? Men hva er forskjellen på å sette seg på en krakk foran et bord fremfor å stå oppreist på badet, egentlig?

Annet enn at et iskaldt soverom ikke er stedet, og da finnes nok ikke flere alternativer. Det store walk-in-closet'et selvsagt (høhø).

Ville vært så praktisk med alt av smykker og stæsj på ett sted hvor det trivdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker mitt sminkebord... Jeg sitter der aldri, men det er nok fordi det står på soverommet. Kaldt & mørkt. Hadde det stått et annet sted, derimot...

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20597997

(dårlige bilder, men det siste funker)

Men jeg betalte 500 for et ganske tilsvarende et.

Hehe, det er jo samme som jeg linket til :ler:

Jeg har nok ingen annen plass for det er jeg redd. Men beholder tanken i bakhodet.

Får beskjeftige meg med mer matnyttige ting som sofa frem til jeg vet hvordan det faktisk blir seende ut.

Hvis jeg ikke fryser i hjel skal jeg snike meg ut en dag og gå i interiør- og lampebutikkene her i Karenslyst alle.

I dag skal jeg visst ta kontakt med persienne/lamell/plisse-mannen, det er fem ukers leveringstid på disse greiene og det kan visstnok være knapt (info fra sameiemøte i går). Hvilket er et veldig godt tegn på at det faktisk blir innflytting på et tidspunkt nær oss :ler:

(Bankibordet)

Så hva sier dere: lamell? Plisse?

(Btw: jeg får ikke til aksenter når jeg skriver her, derfor mangler de.)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke fryser i hjel skal jeg snike meg ut en dag og gå i interiør- og lampebutikkene her i Karenslyst alle.
...de åpner om fem minutter...

Og jeg trenger jo frimerker, så jeg må ut :)

Liker stemningen i dette bildet. En bunke bøker får meg jo alltid salig, noe av det peneste jeg vet, kanskje det er det som gjør det.

Og dype vinduskarmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe og trøste, da er invitasjoner sendt av gårde til den 6.

Scared shitless, aner jo ikke om jeg faktisk har et hus til da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alhelí
Hjelpe og trøste, da er invitasjoner sendt av gårde til den 6.

Scared shitless, aner jo ikke om jeg faktisk har et hus til da :ler:

Jeg kommer uansett! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag morgen skal jeg møte persiennemannen og trikkern i huset, og da skal jeg ta bilder innvendig, omsider :)

Dessuten har jeg invitert til selskap den 6. mars.

Hvilket er relativt nervepirrende i og med at jeg ikke har noen fastspikret overtagelsesdato.

Krysser fingre for at jeg i det minste har nøkkelen, så skal det ordne seg :)

(20 mer eller mindre interiørinteresserte damer - gjett om det skal hankes tips, de er kanskje ikke klar over at det er ren jobb de inviteres til ;) )

Jeg følger ellers sporadisk med hos Glamourbibliotekaren, anbefales som et harmonisk pustehull med vakre foografier og gode perspektiver på måten vi lever på.

(Ååh, jeg ønsker meg et sånt lomo-kamera. Men jeg har nok stæsj. Og talentet for å ta gode bilder bør man vel uansett ha for å få det til bra.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte lamellene best :) Vi fikk våre på dagen..men da klipte vi de til og hengte de opp selv.

Kanskje du liker disse lampene fra Holmegaard? Noen av de er i litt samme stil som avataren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tjaa, ikke heeelt. Jeg har tenkt å være drit-sær nå, merker jeg. Det skal være akkurat akkurat det riktige.

Derfor må man kjøpe det riktige når man ser det. I hvert fall hvis det bare er en blikkboks til fotografier og minner (fordi det er bilde av et speilreflekskamera på det som gjør den søt), eller disse lange remsene med innstikklommer til bilder som jeg har ønsket meg siden jeg så på kjøkkenveggen til Alhelí ;)

Begge deler funnet på den lille shoppingrunden her om dagen der jeg fant en del interessante ting som i etterkant er ugjenfinnbart på nett. En ganske røff stålampe (litt som en fotograf-lyskaster) ble jeg litt fascinert av. Den var hos Hilmers Hus og produsenten var XL? Chromo lampe? Jeg har googlet meg grønn.

Og siden jeg snart har bursdag kan jeg skrive ønskeliste. Som kanskje ikke er gjennomført interiørrettet, men full av stemning likevel, stemning som skal inn i huset:

- MadMen sesong 3, og kanskje Californication

- Bergmanfilmer, Smultronstället! Det sjunde inseglet? og en annen gammel svensk film, Att angöra en brygga, og gamle filmer rett og slett, Casablanca! A Streetcar Named Desire! All about Eve? 8½?

(vi har mange gamle filmer i samlingen allerede, love it :) )

- 10 000 bøker, som vanlig

- Manualer, 5 kg (hehe, veldig stemningsfullt)

- Ny kjøkkenvekt (jeg har fortsatt din gamle, mamma :) )

- Ny jerngryte, en Le Creuset rett og slett

Dessuten er det på tide å bli voksen og begynne å samle på servise. Litt lei av 365 fra IKEA nå. Jeg vil helst ha (off)white med riller langs kantene for eksempel (eller annet enkelt relieffmønster). Ikke funnet noe på nett hos de merkene jeg klarte å komme på. TIPS?

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer uansett! :lur:

Jeg og! :vinke:

(Skal kjøpe ny mascara som holder en latterkule eller to i forkant)

Men interiør ja... Fryktelig moro å lese dagboken din, Klips - gøy å skulle planlegge et nytt hus på den måten! Jeg blir imidlertid litt usikker på om jeg har noe å bidra med :sjenert: jeg er ganske håpløs på interiør, selv om jeg elsker å se hvordan andre har det. Jeg er mao dårlig på å skape interiører selv. (også syns jeg det er fint med et enkelt, røft langbord med gjennomsiktige Philippe starck-stoler til, og skjønner at det er stikk motsatt av hva du liker ;)(nå ble det aldri noe slikt på meg, mannen trumfet gjennom Super elipseogså har vi enkle skallstoler til. Litt kjedelig, men nøytralt og ekstremt funksjonelt.)

Ellers syns jeg disselampene, gjerne hengende i en klase i forskjellige farger og høyder, er utrolig fint. Det går ikke hos meg, men jeg har lyst på to orange hengende over spisebordet. Jeg er heller ikke noe for pynteting, men er nok mer opptatt av comfort og at ting skal være praktisk, iblant sikkert på bekostning av det estetiske. Så som sagt - usikker hva jeg har å bidra med her inne... Men kjempegøy å lese om dine interiørplaner!

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt stilmiks er jeg med på, det er helt nødvendig for at man ikke skal kjede seg i hjel når man ser seg rundt. Kommentaren var basert på et bilde jeg akkurat hadde sett av et antikt spisebord med utskjæringer i mørkt polert tre, med plaststoler til, det ble for anstrengt for meg. Ellipse er egentlig akkurat det bordet jeg vil ha, ser jeg. Men mannen digget det bordet noen andre her linket til, og jeg kan varme opp til det, muligens. Ellers så jeg en interiørblogg med et gammelt trebord malt svart og lakket fullt av glans, det var fint, men tror ikke det passer.

Bord er vanskelig, både spisebord og salongbord. Aner ikke når jeg sist så et fint salongbord. Mente tidligere at de med en hylle under var veldig lure, nå som jeg har det lurer jeg på om de ikke bare er særdeles effektive rot-samlere? Det er forøvrig selve bordplaten også hvis man skal dømme etter mitt. Hjelpe og trøste.

Men så morsomt at dere kommer, jeg MÅ bare ha den nøkkelen!

Åja: kule lamper :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det mitt bord dere likte? Salongbord er kjempevanskelig. Vi har gått fra å ha plate under til å ikke ha. Det ble bare rot, helt riktig. Naver har veeeldig mye fint i salongbord også, en venninne av meg har et i oljet eik med stålbein, ovalt. Ovalt salongbord er veldig praktisk og fint, synes jeg. Men Naver koster skjorten altså. Det satt LANGT inne hos oss, men vi angrer ikke. Vi har det bordet jeg linket til, med stoler fra Skovby: http://www.skovby.dk/showpage.php?pageid=3318338 med oransje trekk. De er veldig gode å sitte i. Jeg er ikke så begeistret for skallstoler, hvis man skal sitte lenge til bords. Og det skal man jo.

Men - hvem vet - kanskje det var et helt annet bord enn mitt du siktet til! :ler:

Jeg har forresten gått bananas på kunstfronten i det siste. Jeg har hatt STOOOR bursdagsfeiring og da fikk jeg MAAANGE gavekort. Så nå har jeg blant annet kjøpt en skulptur av Vigdis Wicklund: http://www.wicklund.no/galleridinosaurer.html Jeg har nå Henry Hypokonder stående i hyllen min og ser bekymret på meg. Ikke greit å være hypokonder når man er siste gjenlevende dinosaur!

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Meget bra linker, takk for at dere hjelper meg :)

Sånne tallerkner, ja.

Det var ditt spisebord, Cumulus, og de stolene likte jeg veldig godt. Kunst er gøy. Vi har et ovalt salongbord med stålben her på kontoret som vi (jeg) kjøpte på Bolia. Det likner Tulippa sitt, men uten platen under. Absolutt et alternativ.

Ellers er det veldig mange svarte firkantbord i butikkene, og det har vi nå og er egentlig litt lei (vårt er fra IKEA og fullt av hakk og riper, så det ville vært supert å bytte ut).

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er fantastisk fin og jeg vil ha den. Men dessverre var den avbildet i en interiørreportasje (hjemme hos noen) uten noen som helst leverandørinfo, så da er den vel typisk kjøpt på en reise eller brukt eller noe. Ellers oppgir de jo alltid hvor alt er fra.

Har vurdert å kontakte Elle interiør og se om de kan spore opp en lampe fra nummer 1 2009 (eller hva det var), men spørs om ikke det er litt vel mye ekstraservice å håpe på.

Men hvis noen skulle kjenne den igjen og vet hvor jeg kan få den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra linker, takk for at dere hjelper meg :)

Sånne tallerkner, ja.

Det var ditt spisebord, Cumulus, og de stolene likte jeg veldig godt. Kunst er gøy. Vi har et ovalt salongbord med stålben her på kontoret som vi (jeg) kjøpte på Bolia. Det likner Tulippa sitt, men uten platen under. Absolutt et alternativ.

Ellers er det veldig mange svarte firkantbord i butikkene, og det har vi nå og er egentlig litt lei (vårt er fra IKEA og fullt av hakk og riper, så det ville vært supert å bytte ut).

Vi var også og så på det bordet fra Bolia, men tror de bare hadde det i kirsebær og det ble litt for mørkt for oss. Skal se om jeg finner link av det vi endte opp med, for det var veeeeldig fint! Tilsvarende Bolia-bordet fra Naver ser du her: http://www.navercollection.dk/uk/ak_910_977.htm Det koster en god del lapper mer, men det er noe med finishen... Stavene går på langs uten skjøter. Lekkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...