Gå til innhold

Han er faktisk IKKE interessert


mysterygirl

Anbefalte innlegg

Og hvorfor er denne boken skrevet for kvinner ?

Jo fordi vi alt for sjelden tenker på om hva vi vil og hva vi ønsker. Vi tenker alt for mye på hva mannen vil og hva mannen ønsker...For å få bekreftelse. Igjen som Steinar 40 sier må vi tenke over hva vi vil. Er vi virkelig interresert i denne mannen, som ikke kontakter oss, eller bare søker vi bekreftelse!

Nå skal jeg jammen tenke meg om før jeg tar kontakt med en dust som jeg akkurat irriterer meg over ikke tar kontakt med meg !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvorfor er denne boken skrevet for kvinner ?

Jo fordi vi alt for sjelden tenker på om hva vi vil og hva vi ønsker. Vi tenker alt for mye på hva mannen vil og hva mannen ønsker...For å få bekreftelse. Igjen som Steinar 40 sier må vi tenke over hva vi vil. Er vi virkelig interresert i denne mannen, som ikke kontakter oss, eller bare søker vi bekreftelse!

Nå skal jeg jammen tenke meg om før jeg tar kontakt med en dust som jeg akkurat irriterer meg over ikke tar kontakt med meg !!!

Akkurat,og det er jo dette som er hele poenge med boka!

En hver skjønner jo at vi jenter må da flørte og gi vi også, men det skal ikke måtte være sånn at det er vi som kjemper alene for at det skal bli noe. Noe dessvere mange jenter gjør feil.....inkludert meg....

Men fått meg en sikkelig vekker nå =)

Vis han ikke er villig til og gi av seg selv....er han da virkelig interessert? Er han da verdt og bruke tid på? DET er poenge mitt. O

g dte går igjenom på hva Vi vil og hav VI fortjener.

Det betyr jo som sakt ikke at vi skal sitte der og ikke gjøre noe, dette er for og bevistigjøre oss. Og litt lettere luke ut dritsekkene som egentlig bare er bortkastet tid.

Endret av mysterygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boka er sikkert veldig generaliserende og overfladisk amerikansk, men tror likevel den har noen poenger.

Jeg er jente, ganske beskjeden og litt sjenert, og har ikke skyhøy selvtillit. Men jeg tør likevel å ta initiativ til å opprette kontakt hvis jeg har veldig lyst. Min konklusjon er at en gutt som er så sjenert og har så lav selvtillit at han ikke tør det samme overfor meg er jeg ikke særlig interessert i uansett. For da er selvtilliten så lav at det er uattraktivt.

I alle tilfeller hvor jeg har tatt det innledende initiativet, har jeg endt opp med å bli såret. Guttene var rett og slett ikke like interessert i meg som jeg i dem, og derfor tok de ikke kontakt i utgangspunktet. Så jeg kommer til å tenke meg grundig om før jeg gjør det igjen.

Og det å ha det for travelt til å ta kontakt eller å møtes er egentlig bare en feig måte å si at han ikke er interessert nok til å prioritere kontakt med meg, etter min erfaring.

Jeg skjønner bare ikke logikken her. Menn har da til alle tider måttet være den som tar initiativet med den risikoen for avslag som dette innebærer. Det forhindrer likevel ikke at de prøver seg igjen. Hvorfor skulle det være annerledes for kvinner? Kan ikke menn bli såret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har faktisk ikke det. Kanskje SV og kvinnegruppen Ottar har egne regler, men vi andre forventer at menn er menn og tar initiativ, ringer og gjør som mennene i filmen "Han er faktisk ikke interessert".

Du er nok i solid mindretall blant kvinner med de forhistoriske holdningene du viser her, nesten på grensen til å være en truet dyreart. Og bra er dét.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er HELT enig i det du sier her, selv når jeg var sjenert når jeg var yngre. Torre jeg og manne meg opp til og sende en melding og lignende. Er men Så sjenert har man problemmer...

Jeg faller dessuten for litt mer selvsikre utadvente gutter, hvor dette ikke er så problematisk.

Så det du sier her er at det er greit om kvinner er sjenerte, men det er ikke like greit når menn er det? Du innser at dette er dobbeltmoral?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier her er at det er greit om kvinner er sjenerte, men det er ikke like greit når menn er det? Du innser at dette er dobbeltmoral?

Jeg sier ikke at det ikke er greit for en man og være sjenert, men jeg personelig er ikke den jenta som faller for disse. Det er smak og behag. Jeg er ikke sjenert selv, men var det før.

Må jo bruke litt skjønne også, man merker om gutten er av denne typen.

Jeg har da sjenerte kompiser, men de har ikke så stort problem at de ikke tørr ta noe insiativ. Men da må nok jenta ta litt selv på en anne måte ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier ikke at det ikke er greit for en man og være sjenert, men jeg personelig er ikke den jenta som faller for disse. Det er smak og behag. Jeg er ikke sjenert selv, men var det før.

Må jo bruke litt skjønne også, man merker om gutten er av denne typen.

Jeg har da sjenerte kompiser, men de har ikke så stort problem at de ikke tørr ta noe insiativ. Men da må nok jenta ta litt selv på en anne måte ja.

Greit nok, det har med preferanser å gjøre og de kan jeg kjenne meg igjen i. Jeg har selv forsåvidt ingen problemer med å innlede kontakt med en jente jeg er nysgjerrig på, men for at nysgjerrigheten skal vekkes må hun være litt frempå og gi litt av seg selv om du forstår hva jeg mener. Så er hun sjenert er hun kort og godt luft for meg. Jeg forventer nøyaktig det samme fra en kvinne som fra meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, det har med preferanser å gjøre og de kan jeg kjenne meg igjen i. Jeg har selv forsåvidt ingen problemer med å innlede kontakt med en jente jeg er nysgjerrig på, men for at nysgjerrigheten skal vekkes må hun være litt frempå og gi litt av seg selv om du forstår hva jeg mener. Så er hun sjenert er hun kort og godt luft for meg. Jeg forventer nøyaktig det samme fra en kvinne som fra meg selv.

Ser poenge dit, men selv da jeg slet med og være sjenert. Klarte jeg da og gi av meg selv på den måten. Gjør man ikekd et er det logisk at det blir me det.

Dette er jo ment som en vekker ikke sant? =)

Jeg viser da selvfølgelig interesse for en jeg liker,og vil prate og bli kjent med han. Men er mange som "over do it".

Jeg er blid og hyggelig,smp flørtete og viser interesse for han generelt. Men forventer det samme tilbake. Det er bare snakk om og kalre og se signalene på at fyren kanskej ikke er på samme sted som en selv. At det ikker noe og bruke tiden sin på. Man vil jo så gjerne når man liker noen, og kan da miste litt fornuftige tanker til tider.

Derfor boka er så rett på sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer nøyaktig det samme fra en kvinne som fra meg selv.

Det sier vel litt om poenge mitt også egentlig =)

Er akkurat den setninge vi jenter må printe inn.

Det skal gå begge veier. Den er jo fra en jenets synspunkt,er da innøysende at vi må vise interesse:P Ikke bare "være der" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner bare ikke logikken her. Menn har da til alle tider måttet være den som tar initiativet med den risikoen for avslag som dette innebærer. Det forhindrer likevel ikke at de prøver seg igjen. Hvorfor skulle det være annerledes for kvinner? Kan ikke menn bli såret?

Jo, menn kan helt sikkert bli såret. Jeg bare opplever det sånn at når gutten ikke er interessert nok i meg til å ta initiativ i utgangspunktet, hjelper det ikke at jeg tar kontakt i stedet. Han blir kanskje smigret, og vil kanskje være venn med meg, men blir uansett ikke interessert i noe mer. Kanskje det er en kjønnsforskjell her, og at gutter har et behov for å føle at de styrte det hele litt?

Så det er ikke kun redsel for å bli såret som stopper meg fra å ta initiativ (jeg har gjort det flere ganger), men det at jeg ikke lenger har tro på at det kan føre fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har masse gode kompiser, og jeg kan trygt si at alle er like forskjellige som jenter er forskjellige.. det finnes ingen fasit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, menn kan helt sikkert bli såret. Jeg bare opplever det sånn at når gutten ikke er interessert nok i meg til å ta initiativ i utgangspunktet, hjelper det ikke at jeg tar kontakt i stedet. Han blir kanskje smigret, og vil kanskje være venn med meg, men blir uansett ikke interessert i noe mer. Kanskje det er en kjønnsforskjell her, og at gutter har et behov for å føle at de styrte det hele litt?

Så det er ikke kun redsel for å bli såret som stopper meg fra å ta initiativ (jeg har gjort det flere ganger), men det at jeg ikke lenger har tro på at det kan føre fram.

Dette var veldig bra formulert og får fram det jeg prøvde å si i stad. Jeg er overbevist om at gutter vil jakte, og at om de ikke er interessert nok i meg til å ta kontakt så vil det ikke utgjøre en forskjell om jeg tar intitiativet. Han blir ikke mer interessert av den grunn, snarere tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Livet er enkelt. Om du vil så vil du, vil du ikke så lar du være. slik sett er det et poeng i at folk for ofte finner tusenvis av unnskyldninger for å holde på relasjoner som ikke har livets rett. folk er for redde for å gi slipp på søppel, og går derfor glipp av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er for likestilling på mange områder, men liker menn som tør å være menn, og som behandler meg som en kvinne. Jeg hadde aldri ringt eller tekstet en mann etter første møte om jeg var interessert i noe mer enn sex. Hvorfor ikke? Fordi han er mann,han skal ta initiativ og jakte på meg.. det betyr ikke at jeg ikke på andre måter viser at jeg er interessert. Det blir alltid feil når kvinnene åpenlyst jakter mennene. Beklager, men det gjelder alle menn - også de som går i tog 8 mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke at det finnes sjenerte amerikanske gutter?

Jo , men janteloven i Norge gjør at langt flere er mindre selvsikre i Norge enn i USA hvor egoet og vinnere dyrkes på en helt annen måte . Amerikanerne er HELT annerledes enn nordmenn (generelt ) på dette området . I Norge er det feks positivt å ha selvironi , mens i USA er det mer et tapertrekk man helst ikke bør vise : I Shit you not !

Jeg har kjent en skau med amerikanske gutter og nesten alle som en fremstår som mye mere selvsikre enn norske gutter .

Det man skal huske på er at filmen er laget av amerikanere for amerikanere og for amerikanere , så er USA hele verden og spør du dem om hva Norge er , svarer endel av dem at Norge er hovedstaden i Sverige :ler: .

Amerikanere har også et mye mer tradisjonelt kjønnsrollemønster enn Nordmenn og samboerskap uten mål om ring på fingeren har ikke noe spesielt høy status der .

Jeg kan huske jeg diskuterte det med at giftemål hadde en så høy status i USA , med en amerikanske venninne en gang , og hun mente at det var et så stor poeng for kvinner å gifte seg "over there " fordi bare sykeforsikringen mannen hadde igjennom jobben bare dekket koner og ikke samboere ( muligens ikke samboeres barn heller ) og menn hadde generelt sett bedre sykeforsikringer igjennom jobben enn kvinner . Jeg kan ikke huske hvilken stat dette var , men hun mente dette var årsaken til hvorfor man simpelthen bare måtte bli gift hehe .

I forhold til selve listen til ts , så vil jeg kanskje si at det er en kime av sannhet i den , men ikke mer enn det :)

Endret av Becquerel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for likestilling på mange områder, men liker menn som tør å være menn, og som behandler meg som en kvinne. Jeg hadde aldri ringt eller tekstet en mann etter første møte om jeg var interessert i noe mer enn sex. Hvorfor ikke? Fordi han er mann,han skal ta initiativ og jakte på meg.. det betyr ikke at jeg ikke på andre måter viser at jeg er interessert. Det blir alltid feil når kvinnene åpenlyst jakter mennene. Beklager, men det gjelder alle menn - også de som går i tog 8 mars.

Enig. Spørsmålet er om norske menn forstår det...de er jo så tøfler at det er ikke mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest brutal_mann
Enig. Spørsmålet er om norske menn forstår det...de er jo så tøfler at det er ikke mulig.

Slutt å syt. Det er dere som former dem fra barndommen av. Så om dere lurer på hvor ansvaret ligger så se dere selv i speilet. Små barn har lite å stille opp mot manipulerende mødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo , men janteloven i Norge gjør at langt flere er mindre selvsikre i Norge enn i USA hvor egoet og vinnere dyrkes på en helt annen måte . Amerikanerne er HELT annerledes enn nordmenn (generelt ) på dette området . I Norge er det feks positivt å ha selvironi , mens i USA er det mer et tapertrekk man helst ikke bør vise : I Shit you not !

Jeg har kjent en skau med amerikanske gutter og nesten alle som en fremstår som mye mere selvsikre enn norske gutter.

Ja, det kan nok stemme. Men er dette positivt eller negativt i et parforhold egentlig?

USA er nok bra for ressurssterke mennesker. Men det er jævla tøft å leve der borte for de som ikke er like ressurssterke, eller hvis man blir syk.

F.eks er ikke feriedager i USA samme som vi har.

Blir man syk en dag så har man en dag mindre ferie (fri) i året.

Og kanskje har de bare 3 uker ferie i året (eller mindre).

Vi har det bra i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan nok stemme. Men er dette positivt eller negativt i et parforhold egentlig?

USA er nok bra for ressurssterke mennesker. Men det er jævla tøft å leve der borte for de som ikke er like ressurssterke, eller hvis man blir syk.

F.eks er ikke feriedager i USA samme som vi har.

Blir man syk en dag så har man en dag mindre ferie (fri) i året.

Og kanskje har de bare 3 uker ferie i året (eller mindre).

Vi har det bra i Norge.

Ja , nå var jo mitt innlegg et innlegg om hvorfor innholdet i filmen /boken :han er faktisk ikke interessert , ikke er direkte overførbar til norske forhold og dette mente jeg jo var fordi nordmenn og amerikanere er ganske forskjellige på endel måter av betydning for sjekkemønster ol .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for likestilling på mange områder, men liker menn som tør å være menn, og som behandler meg som en kvinne. Jeg hadde aldri ringt eller tekstet en mann etter første møte om jeg var interessert i noe mer enn sex. Hvorfor ikke? Fordi han er mann,han skal ta initiativ og jakte på meg.. det betyr ikke at jeg ikke på andre måter viser at jeg er interessert. Det blir alltid feil når kvinnene åpenlyst jakter mennene. Beklager, men det gjelder alle menn - også de som går i tog 8 mars.

Det du vel egentlig mener er at du er for likestilling hvis det gavner deg som kvinne. Motsatt er du for tradisjonelle kjønnsrollemønstre hvis du kan dra fordel av dem. Hvorfor kan du ikke bare være ærlig om saken og si det som det er, at du vil ha både i pose og sekk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...