Gå til innhold

Han er faktisk IKKE interessert


mysterygirl

Anbefalte innlegg

Kjøpte boka på fredag, lest over halvparten allerede:P

Anbefaler ALLE jentene og lese denne!

Her er noen poeng utdrag fra boka.

Hva mener dere rundt disse? =)

Er dere enige, eller har der en annen oppfating?

Aldrig en regel uten unntak.

* Hvis han ikke ringer, så er det fordi han ikke tenker på deg

* Travel er et annet ord for drittsekk, drittsekk er et annet ord for den typen du dater

* En unnskyldning er en høflig avvisning, menn er ikke redde for "ødelegge vennskapet"

* Menn glemmer ikke hvor godt de liker deg! IKKE ring! Han ringer deg!

* Menn sier hva de føler uansett om du nekter lytte eller tro på de. " Jeg vil ikke ha et seriøs forhold" betyr " jeg vil ikke ha et seriøst forhold", eller jeg tror ikke du er den rette , ( beklager )

* Det teller IKKE hvis han ikke sier det i edru tilstand. et " jeg elsker deg" som blir sagt under påvirkning av sterkere saker enn grapefruktjuice holder verken i retten eller i virkeligheten

* Hvis han bare vil se deg , snakke med deg, ha sex med deg osv når han er påvirket, er det ikke kjærlighet, men sport.

* en mann er aldri for travel til å få det han vil ha!

For oss jenter er det lett å finne på "unnskyldninger" for hvorfor ikke han vil flytte sammen med deg eller gifte seg med deg. "han er sikkert ikke klar for det – unnskyldningen" er ikke unormal. Men…det er bare et annet ord for: han er ikke interessert.

Når han ikke ringer i løpet av dagen når han er på jobb, så har vi jenter en tendens til å unnskylde oss selv med at "han har det sikkert travelt på jobb". MEN…det finnes ingen unnskyldinger som heter at man har det for travelt. Hvor lang tid tar det å skrive en sms for å si at han er glad i deg eller tenker på deg. Alle trenger et avbrekk på jobb, og vil gi den de tenker på oppmerksomhet. Gjør han ikke det? neivel,da er han bare ikke interessert

(ta med en klype salt, er da noen ganger man faktisk har det travelt. Noe annet vis dette er noe som gjelder hele tiden)

Når det gjelder å be menn ut. Er han interessert nok, leter han deg frem i telefonkatalogen eller igjennom venner. HAN ber deg ut. Gjør han ikke det,så er han ikke interessert.

"kanskje han er sær og trenger tilpasning -unnskyldningen", er også et kjent fenomen. Ingen er for sære til å tilpasse seg noen andre dersom han er interessert. Så om han fortsatt kjører sitt eget løp og ikke er interessert i å gjøre det bra for deg og/eller ikke er interessert i dine venner, så er han ikke sær: Han er bare ikke interessert i deg!

Vi blir dumpet, og er fortsatt glad i personen. VI håper og tror han skal komme tilbake. Tiden går og han sier han vil prøve igjen og at han savner deg. Ikke lenge etter,så skjer det igjen. Han er ikke glad i deg, han er bare avhengig av å være sammen med noen og har ikke respekt for dine følelser.

en mann liker å “kjempe for premien”

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når han ikke ringer i løpet av dagen når han er på jobb, så har vi jenter en tendens til å unnskylde oss selv med at "han har det sikkert travelt på jobb". MEN…det finnes ingen unnskyldinger som heter at man har det for travelt. Hvor lang tid tar det å skrive en sms for å si at han er glad i deg eller tenker på deg. Alle trenger et avbrekk på jobb, og vil gi den de tenker på oppmerksomhet. Gjør han ikke det? neivel,da er han bare ikke interessert

(ta med en klype salt, er da noen ganger man faktisk har det travelt. Noe annet vis dette er noe som gjelder hele tiden)

Orker ikke kommentere alt, synes slike lister egentlig er ganske dumme. Men det jeg har sitert over, synes jeg er dummere enn dummest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte boka på salg fordi ei venninne dro opp filmen hver gang jeg maste om en fyr jeg hadde noe på gang med :fnise: Syns den er morsom, og den inneholder noen ting som jeg skal prøve å huske på, men først og fremst tar jeg det som enkel underholdning. Blir for enkelt å si alle er slik, alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke kommentere alt, synes slike lister egentlig er ganske dumme. Men det jeg har sitert over, synes jeg er dummere enn dummest.

Er helt enig det, må ta ting med en klype salt =)

Noen ganger er man for travel, men det er vis dette er sånn han er hele tidne at noe definitivt ikke stemmer.

Må bruke litt fornuft her også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orker ikke kommentere alt, synes slike lister egentlig er ganske dumme. Men det jeg har sitert over, synes jeg er dummere enn dummest.

Enig. Altså, selv jeg, når jeg sitter på jobb (jobber som kundeansvarlig på telefon), så har jeg faktisk ikke tid eller mulighet til å svare på sms'er med en gang (det kan godt ta lang tid før jeg svarer, det vet samboer alt om). Det er faktum. Det er ikke en dårlig unnskyldning eller betyr at jeg ikke er interessert i kjæresten min, men det er slik det er. Jeg kan få sparken om jeg hadde sittet og tekstet andre midt oppi en kundesamtale.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk en del kvinner/jenter som ikke skjønner det her altså! Det er ikke bare tull heller.... Jeg skjønte ikke det da jeg var yngre (under 18 år ca). Har en del veninner som enda ikke har forstått de greiene der:/

Det som er så rart er at de gangene jeg var interessert i gutter så har jeg skremt de bort ved å ta for mye kontakt (selv om de i utgangspunktet likte meg). Så da jeg slutta å ta kontakt på en stund så var de på igjen etter det:) Trikset er å spille bittelitt "hard to get". Funker nesten hver gang!;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For naivt å sluke hele boken og si at alle er sånn. For det første, skal aldri jenter ringe altså? Hvorfor skal fyren være interessert da hvis han ikke får noe tegn på at jenta er det?

Personlig så ringer jeg aldri noen når jeg er på jobb, jeg kan sende noen SMSer fra tid til annen, men når jeg er på jobb så er jeg på jobb, og da skal jeg jobbe og ikke alt mulig annet. Samme når jeg kjører bil for eksempel, tar jobb like seriøst. Å si at jeg ikke ville vært interessert fordi jeg ikke ga fra meg livstegn mens jeg gjør sånne ting er tullete. Så ikke ta alt som det står i denne boken for god fisk, jeg tror det er like mange menn som er seriøse og ikke manipulerer som det er kvinner som gjør det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For naivt å sluke hele boken og si at alle er sånn. For det første, skal aldri jenter ringe altså? Hvorfor skal fyren være interessert da hvis han ikke får noe tegn på at jenta er det?

Selvfølgelig skal man ta det med en klype salt, dette er sat veldig på spissen for og få printet inn i jente hjerne hvordan en viser at man er interessert,og hva en man som er interessert IKKE gjør.

Selvfølgelig er det andre faktorer, verden er ikke a4 =)

Og en vær fornuftig jente skjønner jo at hun må da vise litt interesse tilbake også, vis ikke kommer man da ingen vei =)

Forskjellen er at man ikke skal overdrirve det for mye.

Det gjelder begge sider.

Personlig så ringer jeg aldri noen når jeg er på jobb, jeg kan sende noen SMSer fra tid til annen, men når jeg er på jobb så er jeg på jobb, og da skal jeg jobbe og ikke alt mulig annet. Samme når jeg kjører bil for eksempel, tar jobb like seriøst. Å si at jeg ikke ville vært interessert fordi jeg ikke ga fra meg livstegn mens jeg gjør sånne ting er tullete. Så ikke ta alt som det står i denne boken for god fisk, jeg tror det er like mange menn som er seriøse og ikke manipulerer som det er kvinner som gjør det samme.

Ja og sånn er det me enkelte perosner,og trenger ikke nødvendigvis bety det. MEN det er dessvere mange som bare bruker det som en unnsklydning,og dette burde man da skjønne etterhvert. Ser poenge mitt hvorfor jeg syns det stemmer?

En hver skjønner da at en dame som jobber em dkunder i telefon ikke kan sitte med sin egen i arbeidstiden:P ganske logisk:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, bare mente at man burde være forsiktig med å se på bokens forklaringer som det eneste rette, og la stakkaren ha litt slingringsmonn i stedet for å hive Han Er Faktisk Ikke Interessert i trynet på han. :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, bare mente at man burde være forsiktig med å se på bokens forklaringer som det eneste rette, og la stakkaren ha litt slingringsmonn i stedet for å hive Han Er Faktisk Ikke Interessert i trynet på han. :gjeiper:

Hehe joda, alt er som sakt ikke A4, noen ganger er det unntakk =)

Vel vis man blåser i og ta kontakt i noen dager,finner man jo for ut hvor interessert fyren er? Da burde han logisksett ta kontakt, for eksempel =)Det betyr ikke at Du aldrig skal gjøre det selv, men vis han da aldrig tar kontakt da. Kan han abre gli tu av livet dit,oy så interessert var han ja:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke tar kontakt i noen dager, så kan det jo hende at han tar det som et tegn på at du har det travelt, og at han ikke bør mase ellers så skremmer han deg bort. :)

Men du merker jo fort det på fyren om han er en som er redd for å skremme deg vekk eller ikke, men ikke alle er like sterke på utsiden som de er på innsiden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke tar kontakt i noen dager, så kan det jo hende at han tar det som et tegn på at du har det travelt, og at han ikke bør mase ellers så skremmer han deg bort. :)

Men du merker jo fort det på fyren om han er en som er redd for å skremme deg vekk eller ikke, men ikke alle er like sterke på utsiden som de er på innsiden heller.

Joda, men vis man somregel har en god dialog, SÅ er det da aturlig for han og ta kontakt vis han da er interessert? =)

Ja man må jo bruke litt skjønn, merker jo fort akkurat det der =)

Men noen ganger er det vannskeligere og merke.

Også er greia at man må tørre og virkelig være seg selv =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, såklart, bare ga noen eksempler på at det ikke finnes en enkelt mal for sånne problemstillinger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe joda, alt er som sakt ikke A4, noen ganger er det unntakk =)

Vel vis man blåser i og ta kontakt i noen dager,finner man jo for ut hvor interessert fyren er? Da burde han logisksett ta kontakt, for eksempel =)Det betyr ikke at Du aldrig skal gjøre det selv, men vis han da aldrig tar kontakt da. Kan han abre gli tu av livet dit,oy så interessert var han ja:P

Ouch, jeg hater slike spill.

Med utgangspunkt i scenarioet over: Da er det vel greit om mannen ikke tar kontakt med deg noen dager også, for å sjekke din interesse? Og så kan dere drive på slik att og fram....

Til en viss grad skjønner jeg hva du mener i sitatet her, men er det ikke bedre å finne ut av dette på andre måter? Og som en annen sier her, kanskje han blir usikker av slik oppførsel også. Det er vel ikke nødvendigvis slik at alle menn alltid er proppet av selvtillitt?

Jeg er helt enig i at mange har en partner de stadig unnskylder oppførselen til eller dater én som viser klare tegn på at han egentlig ikke er spes interessert og forsøker å bortforklare dette på vegne av ham. Blir litt blinde og naive, rett og slett. Dette kan sikkert skje alle, men noen som er veldig usikre (og unge?) vil nok i større grad bli lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror boken har en del greie poeng sånn i kjernen.

- Ringer han ikke på ei uke er det mye sannsynlig at han ikke er interessert. Hver gang en gutt har vært virkelig interessert i meg har de ringt, sendt sms etc. Vil han ringe så ringer han, ringer han ikke eller gir lyd fra seg på en lang tid er han mest sannsynlig ikke så interessert. Enkelt og greit. Dette gjør det lettere å ikke overanalysere alt han gjør, men å tenke at "Ok, han har ikke hatt lyst eller tatt seg tid til å ringe til nå, så da er han ikke så interessert eller i alle fall ikke interessert nok til at jeg gidder å sitte å vente på ham" (dette gjelder selvsagt bare når hun også har vist at hun er inteerssert og gjerne var den som ringe forrige gang)

- Tar han bare kontakt når han er full, er han ikke interessert i mer enn sex.

Men, i Norge har vi andre regler for hvordan kvinner og menn skal oppføre seg. I Norge er det akseptert og forventet at også kvinner skal ta initiativ og vise sin intesse. Det er også mer akseptert at menn ikke jakter fullt så mye og har denne kurtiseringen når de er interessert i noen. Derfor blir boka litt kulturell feil i Norge, til tross for at den har en del vesentlige poeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Altså, selv jeg, når jeg sitter på jobb (jobber som kundeansvarlig på telefon), så har jeg faktisk ikke tid eller mulighet til å svare på sms'er med en gang (det kan godt ta lang tid før jeg svarer, det vet samboer alt om). Det er faktum. Det er ikke en dårlig unnskyldning eller betyr at jeg ikke er interessert i kjæresten min, men det er slik det er. Jeg kan få sparken om jeg hadde sittet og tekstet andre midt oppi en kundesamtale.

Mvh Yvonne :heiajente:

Filmen/boken gjelder menn og ikke kvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge har vi andre regler for hvordan kvinner og menn skal oppføre seg. I Norge er det akseptert og forventet at også kvinner skal ta initiativ og vise sin intesse. Det er også mer akseptert at menn ikke jakter fullt så mye og har denne kurtiseringen når de er interessert i noen. Derfor blir boka litt kulturell feil i Norge, til tross for at den har en del vesentlige poeng.

Nei, vi har faktisk ikke det. Kanskje SV og kvinnegruppen Ottar har egne regler, men vi andre forventer at menn er menn og tar initiativ, ringer og gjør som mennene i filmen "Han er faktisk ikke interessert".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...