Gå til innhold

2010 på godt og vondt


Gjest Illiya

Anbefalte innlegg

Gjest Illiya

Jeg lager meg dagbok jeg også:)

Må ha et sted å skrive om hva som skjer i livet mitt, hundene og treningen med dem, røykeslutten, nye studier osv.

Jeg er egentlig ikke så flink til å oppdatere sånne ting, og det burde jeg vært, for det er så mye som skjer som en skulle husket senere...

Gjør et forsøk nå da! Så får jeg se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Illiya

Det er rolige dager, nå som det er mørkt, kaldt og vinter ute. Det er definitivt mer aktivitet om sommeren.

Håper vi får satt opp gjerde til sommeren, slik at det er bare å slippe ut hundene så de før løpe og leke litt mer enn de får nå. Jeg er jo ikke interessert i å være ute i timevis når det er så kaldt, så da må jo de også være inne.

Går en tur om dagen på ca en time, ellers er det inneaktiviteter. De er flinke til å gå i band, men vi trener på det fortsatt. Trener også gå fot med begge og på plass og bakpartskontroll med Maja. Med Otto er det nok at han setter seg enda. Han kan ikke like mye som henne enda.

De er like gamle, kullsøsken. Maja fikk vi da hun var 8 uker, Otto kom til oss da han var 9 mnd. Otto er stor, flott og kraftig. Riktig så staselig når han kvesser seg opp! Maja er "liten og søt"....rettere sagt, hun er en mindre utgave enn Otto, og er liten og søt sammenlignet med han.

Maja er den kreative og oppfinnsomme, rampen i huset. Mens Otto er troskyldig og ikke fullt så smart som henne, tror jeg;)

Cane Corso er rasen, og de er store rolige hunder, som har mye vakt i seg.

Jeg holder på å slutte å røyke, og går på Champix. Har vært røykfri i snart 2 uker. Det har gått ganske greit, Champix tar bort røyksuget, men jeg merker jeg blir trøtt av tablettene. Jeg kan sove til langt på dag, og i tillegg en eller to ganger på sofaen. Men heller det enn å være sur og gretten, rastløs og ha røyksug!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Illiya

Det er fortsatt kaldt her, har vært 30 minus de siste to dagene....da er det ikke godt å være ute, og det blir bare tisseturer for hundene, kortest mulig de også.

Har kjøpt kjempestore oksebein som de kan holde på med, så det ikke blir så kjedelig. Selv er jeg i dårlig form, hodepine og trøtthet som har vart ei ukes tid. Kan være pga champix som jeg bruker for å slutte å røyke. Får bare håpe jeg greier å holde meg våken snart. I dag sov jeg 4 ganger, og får sikkert sove i natt også.

Otto måtte til veterinær i går, han hadde fått ei splitta klo, splitta helt inn til rota, så den måtte fjernes. Han måtte få en lett narkose, lokalbedøvning, oppvåkningssprøye, antibiotikasprøyte og enda litt mer smertestillende i sprøyte. Så det var ikke bare bare. Nå har han bandasje på foten, som han heldigvis lar være i fred. Og potesokk utenpå når han er ute.

Ellers er de i god form begge to.

Mannen har begynt på jobb igjen, og etter å ha snudd døgnet i jula, er han litt trøtt han også.

Datteren er ute i praksis, langt hjemmefra, de neste tre ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går, og nå er det blitt mildvær her med regn og blankis. Er så lei av vinter, og av at det er mørkt og kaldt ute! Men er glad sola endelig har snudd, og for at det snart blir lysere!

Fikk oss en kjempefin tur i skogen for et par dager siden. Rakk å gå ut mens det var lyst, og det var masse løs nysnø, så hundene koste seg skikkelig i snøen.

Jeg savner fortsatt røyken, men det går greit dag for dag.

Skal snart på trening nå, i hallen et stykke unna oss. Styrketrening, vi må vel komme i gang igjen. Vi holder på med periodetrening, dvs vi trener, går lei, slutter, begynner igjen etter noen mnd. Sånn sett blir vi aldri skikkelig veltrente, men heller ikke helt daffe. Skal gå med hundene samtidig, tar en med på tur dit, og den andre går jeg med på tur tilbake. Mannen kjører, så de får sitte i bilen mens vi trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tilfeldigvis så oppedaget jeg dagboka di :)

Hvordan går det med røykeslutt?

Ser det er en stund siden du har skrevet her.

Må bare fortelle det at jeg stumpet røyken for 7 år siden, og aldri angret. Jeg var virkelig storrøyker.

Håper det går bra med deg og hundene. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfeldigvis så oppedaget jeg dagboka di :)

Hvordan går det med røykeslutt?

Ser det er en stund siden du har skrevet her.

Må bare fortelle det at jeg stumpet røyken for 7 år siden, og aldri angret. Jeg var virkelig storrøyker.

Håper det går bra med deg og hundene. :klemmer:

Takk for at du stakk innom, og takk for at du minnet meg på at jeg har en dagbok:)

Som jeg sa innledningsvis, så er jeg dårlig på å oppdatere, det ser man jo;)

Var ganske flink med røykeslutt, men har en sprekk nå. Dumt, men sånn er det. Jeg blir så deppa av å være alene når mannen er borte på alle øvelsene sine, da er det så lett å sprekke....Ikke hans feil, altså, det er jeg som ikke er iherdig nok. Men det er lettere når han er til stede. Jeg jobber jo ikke, så når jeg er alene i flere uker av gangen, er det lett å synes at alt er meningsløst, og jeg ramler litt i kjelleren.

Jeg som egentlig liker alenetid....men det blir for mye på en gang av og til.

Kroppen funker jo ikke, så jeg har lurt på hvem som vil ansette meg, som er så uforutsigbar helsemessig. Men det hadde vært godt å ha noe å gå til et par ganger i uka, ihvertfall. Så jeg har spurt saksbehandleren min på NAV om jeg kunne få en praksisplass...og har spurt om jeg da kan jobbe på asylmottaket her.

Trenger å ha noe å gå til, selv om jeg ikke er frisk, og jeg trenger å ha noe å lære, utvikle meg. Og jeg tror jeg har mye å lære av mennesker fra andre kulturer og land. Også har jeg forhåpentligvis noe å tilføre dem også, har jo utdanning og praksis som passer sånn sett.

Kanskje en praksisplass kunne vært noe for deg også?

Med hundene går det fint! Koser meg så med dem, de gir meg mye glede!!! Hadde jeg ikke hatt dem, ville jeg vel både vært gal og deppa nå. Men de gir innhold og mening, og mye latter og engasjement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er viktig å en jobb å gå til.

Selv om jeg nå er arbeidsledig så har jeg noe å gå til 2 dager i uka, dessuten kan jeg trene også.

Så jeg har mennesker rundt meg og snakke med og være sosial sammen med.

Ønsker deg en god helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Har du tatt vinterferie?

Her i sør er det kommet veldig mye sne de siste dagene, så nå er det båndtvang.

Jeg har ikke brukt flexi-lina på et par måneder, har kutta den ut i forhold til dressur, men må nok finne den igjen nå som det er båndtvang. Har også tenkt på å bruke langlina.

Kanskje du skulle oppdatere litt, hvis du er hjemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Har du tatt vinterferie?

Her i sør er det kommet veldig mye sne de siste dagene, så nå er det båndtvang.

Jeg har ikke brukt flexi-lina på et par måneder, har kutta den ut i forhold til dressur, men må nok finne den igjen nå som det er båndtvang. Har også tenkt på å bruke langlina.

Kanskje du skulle oppdatere litt, hvis du er hjemme ;)

Hehe, takk for at du er innom:)

Ja, jeg bør oppdatere litt...jeg er ikke på vinterferie, mannen er på øvelse, og datter på sin internatskole. Hun kommer hjem i morra, skal på sesjon på torsdag.

Her er det ikke mye snø, men kaldt. Greit nok å gå tur, verre å trene lydighet og sånne ting...gleder meg til det blir vår, og mildere i været.

Hundene løper fritt på tur, bortsett fra når vi møter skiløpere, som er alle steder nå, og de der soldatene som ligger og lurer over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forresten båndtrening i sentrum i dag, og stakk innom vet-kontoret for å veie hundene. Otto er 56 kilo og 72 cm høy, og Maja er 39 kilo og 62 cm høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Var innom å veide vofsen i dag, han veier 39,8 så nå har samboer fått streng beskjed at nå er det nok foring under bordet.

Ja, han skulle ta seg sammen.

Ja ja han er vel flink et par uker, sambo er håpløs...........

Vetrinæren syns han er perfekt :)

Og jeg stråler i kapp med sola av skryt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Illiya
Hei, har du glemt dagboka di?

Hvordan går det med deg? Kommer våren? :goodbye:

Nei,det går ikke bra i det hele tatt...du får høre mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...
Gjest Illiya

Ønsker deg en riktig god påske :)

Sender deg en mail :klemmer:

:goodbye:

Huff, jeg har visst virkelig sviktet dagboka mi i det siste. Det tyder på at jeg ikke er noen god dagbokskriver, tror jeg;)

Vi har flott vær her nord nå i påska, det var 6 varmegrader i dag, og vi kjente sola varmet på ryggen da vi var på tur i dag. Så nå er våren innen rekkevidde her også.

Vi har snakket om flytting igjen. Jeg finner meg ikke til rette her, det er altfor langt nord, altfor langt unna hjemstedet og familie, og det er altfor lite sentralt i forhold til det meste. Så vi er enige om å flytte, men må vente et par år. Datteren må få gjøre seg ferdig med skole, og mannen har bindingstid på jobben sin i to år til. Men det kan jeg vente på. Dog ikke lenger enn to år, for jeg opplever at jeg egentlig ikke har flere år å bruke her.

Med hundene er det opp og ned. Sliter fortsatt med Otto sin angst for det meste, mens Maja er uproblematisk og veldig grei!

Send meg gjerne en mail, det blir jeg glad for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påska raser mot slutten, syns det er godt det er en dag til som er hellig.

:kaffekopp:

Nå koser jeg meg med kaffe ;)

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...