Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg


iingvild

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Takk for hilsen Grooo, og takk for hyggelig selskap på mandag.

Er nå kommet til mitten av arbeidsuke nr 3, og siden jeg skal jobbe i 5 uker, så er jeg halvveis. Så utrolig fort tiden så langt er gått. Har fått resultat på to eksamner hittil, ikke stryk, er sjeleglad. Vet det pleier å være høy strykprosent på den ene.

Etter jobb driver jeg å syr for til ei "arvet" veske fra min bestemor. Håper den blir brukanes. Ser også masse på episoder av "The OC", blitt litt fengsla av den serien. :tunge1:

Det sies det skal hølje ned i natt og i morgen. Gleder meg til sykkeltur til jobb i morgen da. Hehe.... NOT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :vinke:

Koselig å møte deg på mandagen som var!

Gratulerer med eksamnene :)

Ha en fin St.Hans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Solstråle

Håper du har en flott st.hansaften! :-) (i motsetning til meg som er syk (og har fotballfrelst kjæreste, noe slitsomt i disse dager, særlig for meg som ikke skjønner noenting av offside og corner og sånt))

Også håper jeg du får en fin sommer, selv om du må jobbe. Spis is, det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi kan treffes på Oslo-treff neste gang? Hadde vært koselig :D

Vi har tilbakelangt årets maraton - hentet leievarebil (diger :o ) klokka halv fire på tirsdag, brukte fire timer på å fylle den med alt vi eier og har - kjørte til Oslo, tømte bilen, sov en og en halv time før vi kjørte tilbake til Trondheim og fikk levert bilen 24 timer etter at vi hentet den! Nå skal vi vaske leilighet før vi vender nesa sørover for godt. Men først skal vi slappe av!

Ha en fin torsdag iingvild! :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:) Koslig at dere stikker innom Aniola-Fisken, Lille Solstråle og Labella. Håper det blir et Oslo-treff i starten av august jeg også. Ellers får du ta turen opp til Trondheim. :P

Nå er fire ukers jobbing unnagjort og det står bare en uke igjen det stedet jeg jobber nå. Da skal jeg ha ei ukes fri på hytta nord for Oslo, og det skal bli deilig.

Driver nå og forbereder mammas bursdagsfeiring i morgen, og har derfor natulignok vært rimelig mye på kjøkkenet. Det er blitt masse muffins + ennå flere rundstykker, to paier samnt en til i morgen og en hvetekringle. Blir 25 + en liten knøtte her, så da blir det fult hus og mange munner og mette.

Dette er nesten den type dagbok jeg skrev da jeg var litt yngre. Turte ikke skrive noe særlig "dypt" noen kunne jo finne dagboka og lese den. Nå er ikke det problemet der, siden jeg VET at andre leser den. Litt koslig også det da!

Håper alle får en super sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for vink fisken, og god tur til Hellas, selv om du alt er dratt! :)

Vet endelig at jeg sto på alle eksamner før sommeren. Kan ikke si det gikk bra :( men er glad for at jeg sto på de vemmelige fagene der!

Klarte å klemme meg selv med sykkelhjelmen i dag tidlig og det var ikke godt. Ikke klart det før faktisk! :roll:

Gleder meg til å se Akutten i dag! Topp serie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Luna!

Takk for hilsen i dagboka mi!

I dag har vært en rimelig kjedlig dag på jobb. Hun jeg har jobbet med de siste tre ukene har fri denne uka, så da er jeg helt alene sammen med alle prøvene jeg skal registrere på datan. Jobber på Ullevål sykehus med registrering av gamle prøver som har liggi og støvet ned i fryseren. Alt fra 1982 til 1999. Klarte i dag til og med å tømme en hel boks inne på fryselagret, så jeg måtte stå der inne og fryse mens jeg plukket opp alle prøvene igjen.

Er endelig ferdig med den fryseren, så da blir det å hente nye prøver fra en annen fryser! Om tre dager er det ferie! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har jeg endelig hatt ferie, men de to ukene har gått super fort.

Den første uka var jeg på hytta til familien nord for Oslo, var der sammen med to av barna til kusina mi (7 og 9 år) samt mamma. Vi sykla og tusla på en del turer i skogen. Spiste mye markjordbær og blåbær.

Den andre uka har jeg vært litt hjemme, litt på hytta og i dag dagstur på sjøen i seilbåt. Deilig å kjenne det varme ansiktet etter en dag i sola. I morgen blir det bare å nyte den siste dagen av ferien.

Leser siste Harry Potter bok for tiden, synes det er veldig spennende. Så også filmen "In America" i går, og den ambefales til alle!!

Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt det skikkelig fint i det siste :)

Det er bra å høre.

Kos deg videre!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at du nyter ferien!

Jeg har bare slappet av og sløvet i sommer, har vært i Trondheim og Glasgow og Gjøvik og Sjusjøen og Østfold og litt her og der.. Hm.. Gjort en del egentlig, og det er ennå to uker igjen av ferien min. Skal til Bergen noen dager, og får masse besøk til helga. Pluss at vi driver og pusser opp kjøkkenet, så hele huset står på hodet her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Fisken! Koslig om du sender bilder ja, koslig å se. Er ikke så flink til å legge ut bilder selv, har kamera og tar en del bilder, men når jeg nå driver å jobber så blir på en måte dagen så forferdelig kort.

Har nå jobbet i fire dager etter ferien. Første dagen var typisk første dag, litt merkelig å være der igjen (er stedet jeg hadde sommerjobb i fjor), tirsdag var en kjedelig dag, var på labbe'n alene ganske mye så da var det bare meg og P3. Men de to siste dagene har det vært flere der, så da blir det litt mere moro.

Har også i dag truffet i dag ei fremtidig veninne, så det blir koslig å bli mer kjent med henne.

Gleder meg til helg nå som jeg fortjener to dager uten jobb. Skal ut på sjøen sammen mine foreldre på seilbåten vår. Så jeg håper det blir masse sol og passelig med vind for å seile.

:D SOL SOL SOL SOL :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei,

Har visst ikke vært innom dagboken din før!

Hyggelig lesing:)

Hva går egentlig bioteknologi ut på, og hvordan jobber har du mulighet til å få etterpå? Er mye biokjemi og annet knask :wink:

Ha en fin helg!

klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lilja!

Bioteknologi : Bio(tekno)logi altså biologi med ny teknologi. Nå går jeg sivilingeniør og da har man alle typer tenklig kjemi som grunnlag og spesialiserer innen det som regnes som bioteknologi fag:

Polymerkjemi: Alle store molekyler: Sukker, plast alginat, sånt no.

Biokjemiteknikk: Produksjon av bla antibiotica fra bakterier.

Biokjemi: Alle kjemiske reaksjoner i kroppen.

Marinbiokjemi: Samme reaksjoner i sjøen.

Genetikk: Kloning av celler for å få dem til å produsere mer, eller annet ønsket produkt. Eller undersøkelse av humane gener for å utelukke eller bekrefte genetiske sykdommer.

Det er den siste jeg har lyst til å jobbe med, og har spesialisert meg mot. Starter på siste året i Trondheim til høsten. Skal da jobbe med å endre en bakterie som produserer antibiotika som virker mot sopp på feks sår. Dette antibiotikummet kan bare brukes utenfor kroppen, siden det virker toksisk for celler i kroppen. Dette skal vi prøve å endre på! :)

Blir spennende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for hyggelig hilden Luna. Har kost meg masse i sola! Dro ned til Drøbakk hvor vi overnatta ved det nye anlegget der Oscars borg er. Nå er det blitt museum og et hyggelig frilufts område. Det ble til og med litt bading på vei oppigjen til Oslo.

I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...