Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg


iingvild

Anbefalte innlegg

Hurra! :strix:

Gratulerer så mye med bittelillebror! :rodmer:

Høres ut som det var tøft, men også veldig flott - det er jo verdens beste følelse å få babyen på brystet og kult å klippe navlestrengen selv! Kos dere masse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Takk alle sammen!

Nå har vi vært alene som familie på 5 i ei uke, etter at foreldrene mine reiste. Det har vært rimelig slitsomt. Formen min har vært dårlig og mannen måtte selvfølgelig bli syk. Siden det også var plandag på fredag ble det en lang og ganske kjedelig helg for barna.

Nå er lillegutt blitt litt tett i nesa. Håper det går fort over! Han lille er i allefall snill og sover mase. Var på helsestasjonen på torsdag og da veide han 4.3kg. Han veide 4.1kg da han ble født. Han spiser bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, heftig start! De to store tåler nok noen kjedelige helger, men håper at både din og mannens form kommer seg. Kjedelig når sånt kommer ramlende kort tid etter fødsel!

Anbefaler Näs-Frida om dere ikke har, funker bra på tette babyneser. :)

God bedring til alle pjuske, og så håper jeg at barseltiden blir litt enklere videre. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, men her holder nok sykdommen seg nok litt til. A har vært hjemme i dag pga feber i går og nå harhan nok feber igjen. Mannen er sykemeldt ut uka, godt å slippe å være alene.

Lillegutt er bare tett i nesa og sov greit i natt. Måtte legge noe under babynestet slik at han lå opp med hodet.

Min mamma blir 60 år i slutten av måneden. Kjedelig at vi ikke kan reise dit pga lillegutt. Skulle bestille bilde til gave, men har ikke klart å gjøre det ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den lille! ;)

Trist at starten blir preget av sykdom, ønsker dere masse god bedring! Tette neser på så små babyer er ikke noe særlig!

Fødselen din gikk jammen raskt unna, iallfall åpningsriene.. ;) godt alt gikk godt! Begynner du å komme deg i formen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk pb. Formen er bra nå ja. Toppet seg med brystbetennelse for ei uke siden. Men nå har jeg lært. Ikke sove med bh. Den strammet og blokkerte melkegangene.

Lillegutt har nå fått navn. :) Godt å ha det i havn slik at vi kan planlegge dåp. Det blir 23. Nov. Så det er jo lenge til. Men tiden flyr med tre barn.

Vi skal ha det her hjemme, bestille mat og har klær på plass for alle. Bunader til alle. Mulug den minste bunaden vi har kommer til å passe lillegutt. Hehe.. nah tror den blir stor. :)

Må lage invitasjoner og bordkort. Samt kjøpe lys og servietter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk pb. Formen er bra nå ja. Toppet seg med brystbetennelse for ei uke siden. Men nå har jeg lært. Ikke sove med bh. Den strammet og blokkerte melkegangene.

Lillegutt har nå fått navn. :) Godt å ha det i havn slik at vi kan planlegge dåp. Det blir 23. Nov. Så det er jo lenge til. Men tiden flyr med tre barn.

Vi skal ha det her hjemme, bestille mat og har klær på plass for alle. Bunader til alle. Mulug den minste bunaden vi har kommer til å passe lillegutt. Hehe.. nah tror den blir stor. :)

Må lage invitasjoner og bordkort. Samt kjøpe lys og servietter.

Kjekt med dåpsplanlegging da, når man har tid og overskudd! Best å begynne tidlig.. er bare en 6 uker til dåp her, goshameg!!!

ush.... brystbetennelse! Det har jeg aldri hatt, men det må være svæææært plagsomt for en ammende mamma (mildt sagt). Godt du er kvitt det nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, fælt med brystbetennelse!

Spennende med dåpsforberedelser etter hvert, da :) Vi skal ha dåp en uke etter dere. Har begynt å planlegge litt allerede :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker i dag. Kontroller på begge i dag og mandag.

Han : 5.880kg

Jeg: Startvekt men litt lite jern. Hb på 10,noe

:) vi koser oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for koselige hilsner!

Store jenta mistet sin første tann i går. Så uteolig stolt hun var og er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 1 måned senere...

En uke til dåp. Ting faller på plass, men mye skal bakes og ordnes!

Lillegutt sover fra 20 til 6. Jeg burde lagt meg tidlig, men det gjør jeg ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da var plutselig dåp, jul og nyttår ferdig. Litt godt med hverdag.

Mannen har nå permisjon og jeg har meldt meg som student ved nks.

Vi kom hjem fra ferie for straks en uke siden, lillegutt spiser nå hver 2 time på natta og 4 måltider på dagtid med grøt og grønnsaker. Håper han sover bedre om natta snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...