Gå til innhold

Slør


Junibrud

Anbefalte innlegg

lurer litt på det med slør. er det chiffon slør det som mette marit har? chiffon vil vel bli litt tynnere og meg stoff-aktig enn tyll?

noen som vet hvor en får kjøpt det i stavanger???

icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Chiffon og silketyll ligner ganske mye på hverandre, men silketyllen er blankere i stoffet enn chiffon. Siden det er chiffon i ermene og utenpå skjørtet på kjolen min, har jeg også slør i chiffon og ikke silketyll. De kalles gjerne "Mette-Marit-slør" allikevel, selv om det er "feil" materiale. icon_smile.gif

Hvis du ikke får tak i et slikt slør i Stavanger (ring til de ulike brudesalongene og spør!), så kan de kanskje sende til deg fra Drammen? Eller du kan kjøpe chiffon fra http://www.stoffogstil.no (bestill katalog, eller ring og bestill, nettsidene er litt tuklete å bestille fra om du ikke kjenner varenummeret). Chiffon koster ca 50 kr/m der. 1212[ Dette Innlegg er endret av: Niso den 2002-02-25 15:28 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Jeg kommer nok til å ha mitt 3,5m lange slør på hele kvelden....er tross alt bare en dag i livet jeg kan bruke det, så da lar jeg det vel stå til:) Har ikke bestemt hårfrisyre ennå, så jeg vet jo ikke helt hvordan jeg skal feste det ennå.....men å sy hørtes jo smart ut!! Må jo høre hva frisøren min tror også...skal jo ha med sløret på prøvetimen....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo mest lyst å ha sløret hele kvelden, men er redd for at det blir tungt... Og så har jeg noen fine detaljer bak på kjolen, men de vises vel egentlig gjennom sløret.. hm, får se hva jeg gjør icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig fremdeles interessert i å vite hva dere skal gjøre med sløret utover dagen, så jeg legger denne lenger opp igjen icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjole min er ganske fin bak, så det hadde vært ok å ta av seg sløret etter middagen, men jeg vet ikke om det er vanlig icon_smile.gif

Dessuten så er jo det denne ENE dagen som jeg kommer til å bruke slør i hele mitt liv (bank i bordet håper jeg icon_smile.gif ) så da er det kanskje litt stas å ha det på hele dagen...

Så som du forstår vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig bestemt meg for at jeg ville ta det av ved middagen og utover.. men nå har jeg begynt å ombestemme meg... det er jo veldig fint med sløret og det er sikkert ikke sååå tungt.. (det er 2.5m langt i tyll og jeg skal bare ha ett lag).

Tror nå jeg kommer til å ha det på hele dagen - det er jo tross alt bare én dag jeg skal bruke det. Blir det litt tungt får jeg heller bare "lide" litt. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde på mitt slør hele dagen da jeg giftet meg for snart 2 uker siden.icon_smile.gif Det var ca 2,5 meter ett lags tyll og ikke tungt i hele tatt. Det var i midlertid kjolen, så jeg tok av slepet ut på kvelden.

icon_smile.gif

Gled dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli litt i tvil jeg også, men jeg har jo fordelen med at jeg har borrelås på som gjør at jeg kan få ett kortere hvis jeg vil det.....

Det jeg egentlig gruer meg mest til er å få med meg hele kjolen.. Det er nemlig ganske langt slep på den som ikke kan taes av eller henges opp, det er kun en hempe som gjør at jeg må bære slepet på kjolen.....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte har slør til etter brudevalsen, og når de tar av sløret har de hårpynt under.

Vet at frisører lager hårpynt selv - syr perler, blomster eller strass som festes i håret med "lim". Litt artig med detaljer i håret som blir synlig først når sløret er tatt av.

1212[ Dette Innlegg er endret av: Atilla den 2002-02-28 13:27 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløret mitt er ned til gulvet og grått (som kjolen) med et bånd langs kanten.

Jeg har tenkt til å ta det av etter middag.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg kjøpt kjole og prøvd den sammen med slør som er langt og går litt bak meg sammen med slepet på kjolen. Kjolen er veldig smal over rumpe og hofter, så kanskje jeg beholder sløret på som litt "kamuflasje" ;-D

Ellers så er det jo pent som det sies her med pynt i håret som kommer frem etter man tar av sløret.

Uff nei, vet jammen ikke hva jeg skal gjøre! icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet et nydelig gulv-langt slør med perler "strødd" utover. Skal ha sløret på til middagen er ferdig. Da tar jeg det kanskje av og skal bruke et avlangt sjal (vet ikke helt hva det heter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...