Gå til innhold

Hvor kaster dere hageavfallet?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Bor midt i et byggefelt, og grenser ikke til skog på noen sider, bare andre sine hager. Vi har hekk på alle kanter, så det blir ganske mye avfall. I tillegg kommer jo ugress og plenklipping.

Har vurdert kompostbinge, men vi har nok for mye avfall til en kompostbinge i normal størrelse, for det råtner vel ikke så fort?

Så hvor gjør dere andre av avfallet? Kjører dere og leverer på bossfyllingen flere ganger i sesongen? Synes dette er slitsomt.. Har skog i nærheten, så jeg har vurdert å kjøre det dit i trillebår, men er dette akseptert??

Ser noen andre gjør det, men føler meg nærmest som en forbryter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har to kompostbinger, men såpass stor, bevokst tomt, så vi kjører med hageavfall til nærmeste dynge en gang i blant.

Vi har naboer på alle sider av huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Vi kjører det på grøntavfallsplassen. Før vi fekk bioklippar var det ein gong i veka. No ein gong i månaden eller der omkring. Lite stress. Kjekt med hage, so då må ein ta med arbeidet også.

Anonymkode: 551a6...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1/19/2017 den 8.03, Akay skrev:

Ts fant sikkert ut hvor hun skulle kaste det for 8 år siden.

Hvordan gjør man det i 2017?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, skrue skrev:

Hvordan gjør man det i 2017?

I 2017 ringer en kommunen/renovasjonen, så henter de avfallet ditt (gratis) et gitt antall ganger i kalenderåret. Blir ikke enklere enn det

Anonymkode: 0704e...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎10‎.‎2009 den 23.51, Gjest Gjest skrev:

Bor midt i et byggefelt, og grenser ikke til skog på noen sider, bare andre sine hager. Vi har hekk på alle kanter, så det blir ganske mye avfall. I tillegg kommer jo ugress og plenklipping.

Har vurdert kompostbinge, men vi har nok for mye avfall til en kompostbinge i normal størrelse, for det råtner vel ikke så fort?

Så hvor gjør dere andre av avfallet? Kjører dere og leverer på bossfyllingen flere ganger i sesongen? Synes dette er slitsomt.. Har skog i nærheten, så jeg har vurdert å kjøre det dit i trillebår, men er dette akseptert??

Ser noen andre gjør det, men føler meg nærmest som en forbryter..

I et hjørne i hagen, der drev jeg og tisset også for å få komposteringen i gang, hadde ikke naboer som så meg. Ellers vil jeg anbefale å ha kvister og busker og lage et sted til pinnsvin.

Brukte en gang å tørke tang og tare, ypperlig kompost. Det ble skylt i land under hver bidige storm, bodde landlig da. Spylte det, og lot det tørke på plenen. Hadde det i jordbæråkeren, er like godt som hestemøkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Atea skrev:

Man lager gjødsel.

Jepp. Så da fikk jeg lirket ut noe som bidro til temaet.

Anbefaler å ta vare på alt gress og så mye blader som mulig. Det blir god jord etterhvert. Gress kan man legge under hekker og lign sesongen igjennom om man ikke ønsker å ha det oppklippet i plenen. Et mulig problem er at det kan blir et yndet sted for snegler, så man bør prøve seg litt fram.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, skrue skrev:

Jepp. Så da fikk jeg lirket ut noe som bidro til temaet.

Anbefaler å ta vare på alt gress og så mye blader som mulig. Det blir god jord etterhvert. Gress kan man legge under hekker og lign sesongen igjennom om man ikke ønsker å ha det oppklippet i plenen. Et mulig problem er at det kan blir et yndet sted for snegler, så man bør prøve seg litt fram.

 

Har gjort det samme. Snegler? Ølfeller her og der hjelper.

Bor i Oslo og har ikke hage, men ville gjort alt økologisk. Mine jordbær med gjødsel fra tang var de søteste på jord. Litt jobb joda, men det er trening og en nytelse. Hadde bare åtti meter å gå. Tre åkre. Alt ble spist opp, bare til eget bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...