Gå til innhold

Hvor lang tid bruker posten?


Gjest gjest12

Anbefalte innlegg

Gjest Fugl Fønix

Når jeg får tilsendt ett brev i dag kan jeg da regne med å hente det i postkassen min i morgen? Det ble sendt ut med dagens post, og jeg er i samme fylke som brevet ble sendt fra.

Bare litt nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge det er levert innen innleveringsfristen, er det 98% sjanse for at du har det i postkassen din neste dag.

(Gjelder kun brev, pakker tar lengere tid.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha! Ikke stol på posten! Jeg ventet på noen dokumenter som skulle komme i sneglepost fra Oslo (jeg bor i Bærum). De ble levert på morgenen den ene dagen og endte ikke opp på døren min før etter to dager. Posten i Norge er håpløst treg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ideen er vel at all A- post som er innlevert innan fristen (vanlegvis mellom 14.00- 15.30 på pib eller posten), skal vere framme dagen etterpå. Trur eg las at siste måling viste at ca 80% av A- posten kom fram dagen etterpå. Veit ikkje heilt korleis dei finner ut slike ting, men.. Så skjer det ein gong iblant at brevet forsvinner eller setter seg fast ein stad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Max Magnus. Posten er overhodet ikke til å stole på. Det går tregt og de roter bort ting i hytt og pine.

Det er jeg ikke enig i i det hele tatt, og jeg er "storforbruker" av posttjenester. Så lenge det du sender er riktig og tydelig adressert er det ikke noe problem. A-brev kommer fram dagen etter hvis det er levert innen fristen, mens Norgespakker og B-post bruker noe lengre tid. Er det av avgjørende betydning at pakken er framme dagen etter, bruk ekspress over natt. Har aldri hatt noen problemer med dette.

Jeg har mer negative erfaringer med transportselskaper enn med Posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melchizedek
Er enig med Max Magnus. Posten er overhodet ikke til å stole på. Det går tregt og de roter bort ting i hytt og pine.

Jeg har aldri opplevd noe problemer med posten. Så dette er jeg uenig i som regel tar det så lang tid det skal ta. Selvfølgelig noen ganger kan det ta litt lenger.

Men alt i alt så går ikke posten tregt borsett fra i Desember

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Max Magnus. Posten er overhodet ikke til å stole på. Det går tregt og de roter bort ting i hytt og pine.

Det er rett og slett tøveprat å påstå at Posten er treg og rotete. Dette stemmer over hodet ikke med virkeligheten. Posten er en høyprofesjonell organisasjon som er i verdensklasse innen sitt felt.

Som andre her påpeker er brev, som er postlagt innen leveringsfristen, normalt framme dagen etter. Dette gjelder uavhengig hvor i landet brevet sendes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med post jeg vet når er sendt, er at den ganske ofte bruker to dager på å bli levert, men relativt sjelden lengre enn det.

Min erfaring er at brev, postet innen tidsfristen, stort sett blir levert dagen etter at det er sendt. Jeg har aldri opplevd at brev eller pakker har blitt borte eller kommet på avveie. Så jeg skjønner meg ikke på dem som sier Posten er treg og rotete. Har de prøvd postvesenet i andre land? Som for eksempel i Sør-Europa? Sender man postkort fra sydenferien kommer man jo som regel selv hjem før postkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 år senere...
Gjest Gjest skrev (På 23.9.2009 den 19.48):

 

Min erfaring er at brev, postet innen tidsfristen, stort sett blir levert dagen etter at det er sendt. Jeg har aldri opplevd at brev eller pakker har blitt borte eller kommet på avveie. Så jeg skjønner meg ikke på dem som sier Posten er treg og rotete. Har de prøvd postvesenet i andre land? Som for eksempel i Sør-Europa? Sender man postkort fra sydenferien kommer man jo som regel selv hjem før postkortet.

Hvordan er postgang fra Mo I Rana til Bergen?

Anonymkode: 6ccb7...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.12.2021 den 23.55):

 Hvordan er postgang fra Mo I Rana til Bergen?

 Anonymkode: 6ccb7...2e9

djiiz, i en tråd fra 2009?    

Anonymkode: 2c2f9...550

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...