Gå til innhold

Knøttet begynner på Roaccutan!


Gjest Gjest_Knøttet_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Knøttet_*

.........kapsler inntatt.. *rap*

(hadde ikke gjort noe om de hadde funnet en noe mere delikat farge på de da! Alt annet enn ooooransjbrune tabletter a' gitt o.0 :gjeiper: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest youlookslashy

Merker at alle andre har et annet opplegg for piller enn meg, gjør meg ganske forvirret. Alle har sånn "først tok jeg 1 kapsel, også etter to uker tok jeg to" osv.. Hvorfor er jeg 14 på 1.64 og 60 kilo og gikk rett på 3..? Voksne burde jo ta mer enn barn? Jessda, litt rart det der. 320 høres litt mye ut, hvis du skal ta de over fire mnd, for jeg skal ha 3 stk i 4 mnd, og det er 360 kapsler.. Rart det der! Alikevel.

Og ja, fargen er ikke den mest innbydende, men du lærer deg fort og ikke tenke i det :) Merker bare jeg blir kvalm med en gang jeg tar de, men så fort jeg har tatt en bit med mat så er det greit! Og nå er det tirsdag, så da blir det oppdatering på bloggen med hvordan det er nå!

Har vært på Fredrikstad face and body clinic idag og fått ordnet litt på ansiktet og ryggen, så det har hjulpet veldig, var kjempedeilig! Og fått kjøpt ny sminke som dekker ordentlig, hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*

Vel...leger er nok ganske forskjellige og har sine egne metoder - er vel derfor :)

Jeg er 25 år, 1.66 cm og 51 kg. Skulle begynne med 2 kapsler 1.mnd. Og kanskje gå opp til å ta 3 kapsler annenhver dag eller så, hvis jeg reagerer fint på tablettene. Men han ville uansett ikke overstige 3 kapsler annenhver dag pga at jeg var så lett, som han sa :gjeiper:

Hørtes hærlig ut med hudpleier da :) og hurra for sminke som dekker, ja! (vet ikke hva jeg skulle gjort uten....)

*sitter nå bare her og venter på at bivirkningene skal komme* :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Huff, du var skammelig lett! Haha! Og huff, føler jeg smitter andre med "hurra" basillen min, klarer og presse inn ordet hurra over alt, dumt det der.. Men ja, hurra for dekkende sminke, og u-hurra for bivirkinger :( merker jeg har vondt i hele kroppen, har hatt det i en uke eller så nå, gjør vondt og ligge osv.. litt kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*

Hehe, jeg har bestandig vært ei lita flis - siden jeg ble født ;) Dessuten har jeg en veldig lett benbygning. Og med den kombinasjonen, så blir det ikke så mange kilo på vekten. Jeg har ikke veid meg på ca 10 år, så jeg var igrunn spent da jeg gikk på vekta hos legen i går :fnise: kunne godt ha tenkt meg noen ekstra kilo, men vekta stod "på stedet hvil"... Det er meg helt uforståelig at jeg aldri klarer å legge på meg noe særlig, for jeg spiser tilnærmet like mye som min samboer på 28år, som er over 1.90 og ca 90 kg....! Men jeg ser dog ikke sykelig tynn ut, så da prøver jeg å slappe av - jeg er bare født generelt lita og spinkel (med en sinnsyk forbrenning!) :sjenert:

Når var det du/dere begynte å føle tørrhet? Jeg er så tørr på hendene i dag, men det må vel være tilfeldig?? Starter ikke å tørke ut etter bare 2 kapsler da vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Haha, nå ble jeg sjalu! Jeg har nå ganske tung beinbygning, og i tilleg treig forbrennelse! Blir alltid sur når de syltynne venindene mine krever og vite hvor mye jeg veier, også veier de 10 kilo mindre enn meg og står og klager over hvor tykke de er! Rart det der :P Var nå syltynn som lita, men så ble det så her.. jaja, jeg klager ikke, føler meg normal :)

åeh, ble tørr etter rundt en dag eller to, merker jeg er tørr enda, men ikke på langt nær så mye som jeg var, har bare begynt og føle tørrhet på hendene i det siste, men jeg har aldri hatt noe behov for noe ekstra fuktighet på hendene, men tror ikke det er det som har gjort utslag etter TO kapsler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Knøttet_*

Du er så normal som det går ann å få det, så ikke ønsk deg tynnere :) Det er mye finere å se på både slike normale folk og folk som har litt former enn supertynne folk og beinrangler.. Det å være spinkel av natur og ikke klare å legge på seg noe vesentlig er virkelig ikke noe å strebe etter! Jeg er overbevist om at det er like frustrerende som å være overvektig og ikke klare å gå ned i vekt.

Men for å komme tilbake til saken ;) jeg måtte på badet å smøre hendene med litt krem i stad, og da oppdaget jeg at jeg faktisk flasset på begge sidene av nesen (!). Jeg har vanskelig for å tro at det er tablettene som har virket sååå fort, men hva skal man si...småtørr er jeg iallefall - enten det kommer av tablettene eller det er tilfeldig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Haha, ja, føler meg helt fin bortsettfra nå de står og klager over at de er så "tykke" der de står med innovermagen sin :) jaja, sånn får det no værra.

Men jeg kom på en teori mens jeg leste ditt siste svar! Jeg tror det er slik at hver pille setter i gang f.eks flassing ol, men siden man fortsetter og ta de, fortsetter det jo! Hvis du hadde stoppet nå tror jeg kanskje det hadde sluttet.. Men for all del, du må da ikke slutte! hoho, du har fram til... 29 januar før du er ferdig, siden du er 20 dager etter meg i løypa, men det er nok ganske bra til jul, og det er jo flott, er det ikke? JA! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*

Regner jeg helt feil når jeg regner:

120mg pr kg: 120mg x 51kg = 6120mg

20mg pr kapsel: 6120mg / 20mg = 306 kapsler (og ikke 320, som legen sa)

2 kapsler pr dag: 306 / 2 = 153 dager

153 dager = omtrent akkurat 5 mnd.

????????????

Og når jeg får til at 306 kapsler tar 5 mnd å fortære, skjønner jeg ikke at legen min fikk til 320 kapsler på 4 mnd..? :sjenert: Menmen!

Neiiiiiii, jeg skal ikke slutte har jeg tenkt :) må prøve på å fullføre!

Godt mulig at én tablett setter igang uttørking ja, og at det vedvarer så lenge man fortsetter...aner ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

For og si det sånn, jeg ligger på en 3- i matte, så tror ikke jeg skal prøve meg på den en gang, det får noen andre ta seg av, hihi. Du får nesten ringe og spørre, skjønte det ikke jeg heller.

Tror egentlig ikke og fullføre blir serlig vanskelig, jeg har en kalender på badet hvor jeg krysser av hver dag, elsker og se at det blir mindre og mindre hver dag :P Bivirkningene skal jo forsvinne ca. 1 uke etter avsluttet kur, så.. Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*

Nja, det er ikke så hast at jeg må ringe - spør om 1 mnd da jeg må inn og få ny resept :) mulig han regnet litt mer enn 120mg pr kg da, må være eneste løsningen spør du meg.. Ellers har kis'n regna feil :fnise:

Betyr ikke noe annet enn at det er mer motiverende å vite når man slutter :jepp: istedet for å gå på måfå og ikke vite helt når dette ender ;)

Men jeg får tidsnok svar, skal på besøk der gjevnt framover nå for å si det sånn :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 kapsler er for å ta hele pakker. Det er like greit å bruke opp hele pakken og 120 mg/kg er minimumsdose. ;9

Det er ulikt hvordan leger gir oppstartsdoser og dagsdoser, men så lenge en får i seg min. 120mg/kg, spiller det ingen rolle om en tar 2 eller 3 kapsler pr. dag. Større doser gir gjerne sterkere bivirkninger, lavere dose medfører at det tar litt lenger tid å fullføre kuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Knøttet_*

Ahaa... da var det kanskje det da ;)

Håper jeg ikke reagerer voldsomt på tablettene, slik at jeg kan gå opp til 3 annenhver dag. Kutter ned litt på lengden det også! For her vil vi bli ferdig fortere enn fortest, slik at p-pillene kan kuttes ut så tidlig som overhodet mulig.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*

Dag 3:

Har ikke merket noe uutholdelig enda nei :) eneste at jeg våknet med knusktørr nese i dag, og når jeg stod opp så blødde jeg neseblod (!). Det pleier jeg aldri å gjøre, kommer ikke på sist. Så det må være en effekt av kuren tror jeg. Føler meg litt tørr i nesa nå også, etter det har stoppa..så glad jeg kjøpte neseolje :jepp: får bruke den snart tror jeg.

Ellers så dæsja jeg på med så mye krem at jeg glinsa godt da jeg la meg i går - så er jo ikke så værst i huden enda. Bare denne lille flassingen på hver side av nesa, som jeg ikke vet om er fra tablettene eller noe annet. Merker kanskje at overflødig fett i huden har minsket littegranne. Ingen kviseutbrudd, med venter jo bare på at kviseutbruddet fra h e l v e t e skal komme til gårds da..................... :snurt: for det kommer vel! :trist:

Også glemte jeg å si at mensen stoppa i går....!!!!!!! :skratte: Skulle nesten tro det var en effekt av kuren :gjeiper: Men det var det vel ikke. Det var iallefall på tide, aldri opplevd makan til mensen, tok jo helt aaaaaav..! Det hjalp MYE på humøret mitt, kjenner jeg :jepp: og typen sitt humør :lur: så i dag våknet jeg happy-happy, med én bekymring mindre :rødme: hoho

Nå håper jeg bare dette holder seg stablilt, så jeg slipper å krangle mer med p-pilla framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest youlookslashy

Huffa, jeg har heldigvis ikke blødd noe neseblod, merker bare det er blodklumper i snørret mitt.. Joda, jeg ser på snørret mitt. æsj. Anyroad!

Er godt og høre at flassingen ikke har kommet så mye enda, er tørr rundt nesa jeg og, så det tror jeg bare er helt vanlig! Huden min har stabilisert seg ganske bra nå, bortsettfra haka, som er litt irriterende.. Men men.

Og yess, kviseutbruddet kan komme whenever. Tror egentlig det er da det "kvitter" seg med alle kvisene som ligger og ruger, man skulle vel heller ønske at de bare.. forsvant. Men må det ut så må det ut :) Jeg tror jeg går mot slutten av mitt, men føler meg skabbete og rød.. Jaja, herifra går det bare uppat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*

Dag 4:

Neseblod i morrest også! Huffameg. Våknet av neseblod i dag.. Måtte skynde meg opp å sitte på badet til det stoppa. Er nesa som har fått det hos meg tydeligvis :gjeiper: skorpete og tørr i nesa, og skal ikke så mye "gnikking og pusting og snufsing" til før det begynner å blø. Har smurt oppi sesamolje!

Ellers var jeg knusktørr og flassete på dette puktet på begge sider av nesa, så jeg dynka området med et tykkt lag krem. Det hjelper det altså :jepp: bare man pøser på nok. Enda iallefall... Ellers ikke noe spesielt tørr i resten av trynet.

Leppene har heldigvis ikke fått det :) ...enda..

Ellers så våknet jeg til en dobbelt-kvise på venstre kinn...! Altså en 2-i-1-kvise..?! Ta 2, betal for 1.. Ja hvorfor ikke..... Er 2 nabo-porer som har bestemt seg for å få en kvise, så da ser det ut som én kvise med 2 hoder da..... Vakkert :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*

Dag 5:

Jeg er tørr i nesen og nesen.. Blødde ikke neseblod i dagtidlig, men skorpete og blodaktig snørr :gjeiper:

Den 2-hodede kvisa som gjorde sitt inntog i går morrest, har nå blitt til en tørr skorpe bare :sjenert: Ellers er ikke resten av trynet så værst enda mtp tørrhet, men så er jeg veldig flink til å smøre meg :jepp:

Ellers er det et par kviser til på gang kjenner jeg...som ikke har brytt ut helt enda. (er det nå det skal begynne?? :tristbla: ) jaja, er vel bare å blit tenne sammen og stå det over! Ingenting kan stoppe meg nå...

Når det gjelder utslettet ditt på armene, youlookslashy, skal jeg ikke fortelle deg hva det kommer av - men jeg gjorde meg bare opp en tanke: sikker på at det ikke kan komme av for mye a-vitamin? jeg har overhode ingen anelse, men kunne være noe å spørre legen om - om ikke annet for å utelukke det? :) tenker siden du tar 4 trankapsler hver dag, og jeg fikk beskjed om å ikke ta tran i det heletatt av min lege, pga a-vitaminene det inneholdt.... :sjenert: roaccutan inneholder visst mye a-vitamin i seg selv. Flott å lese om at du begynner å bli bedre i bloggen din! Heia-heia!! ;) Og kos deg i bursdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Huff da, jeg har også vært tørr i nesen de siste dagene, ikke noe neseblod, men kjenner det er ganske vondt.. Har igrunn ikke fått noen kviser på et par dager heller, ganske deilig! Og dumt med den kvisa di, haha. Tror egentlig det kommer et mini-utbrudd først, også bedrer det seg i en ukes tid, også kommer det store utbruddet.. Men man vet aldri!

Har "sluttet" med tranen, ettersom jeg er kjempeflink og glemmer det.. Spurte legen, han sa at det var helt normalt, så.. Er igrunn ikke bekymret for det! Og takk for at jeg skal ha det hyggelig i bursdag! Personlig hater jeg og ha bursdag, men men.. Takk for støtte! Lykke til med deg og :) Legen sa at det begyntee og bli bedre i mnd 2, så jeg satser på at jeg gjør en stor bedring i kommend mnd! Og regner med og være ganske kvisefri til jul! (JA!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...