Gå til innhold

Jeg trenger hjelp med min venninne II


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0

OiOiOiOi!!!

Dere tar jo helt av her inne!!!

Snakk om hykleri og hysteri!

Tiger:

Kjempeflott innlegg!!

Astra og Kristin K:

Har ikke dere bestillt sminking og frisør til bryllupet? Har dere fått hjelp til å finne kjole+++?

Har dere aldri tatt imot tips fra andre enn dere selv? Blir dere fornærmet hvis noen sier at dere kanskje kler en annen farge bedre? Ville dere blitt sinte hvis noen prøvde å hjelpe dere med å lage gode boller?

Det er nesten det samme. Hun vet ikke hvordan hun skal bruke hårfjerning og trenger derfor litt hjelp. Hun er helt sikkert klar over at dette er vondt og ville nok heller valgt en annen metode hvis hun absolutt ikke ville dette. Hvis man ikke tør å si ifra til sin bestevenninne en gang er det ikke håp....

OG! oppgitt kvinne har jo sagt at forloveden til venninnen gjerne ønsker at hun skal ta litt mer hensyn til sitt utseende og det er ikke lett for han å si det til henne! For det første er det få menn som i det hele tatt vet noe om sånt. For det andre er det fullstendig forståelig at han ikke tør å si noe til henne. Jeg regner med at de fleste her inne ville fått hetta hvis forlovenden kom med en pen kommentar om dette når det begynner å nærme seg bryllupet.

Som jeg har sagt før: Er dere fryktelig redde for forandringer?

Jeg personlig mener at alle har godt av en forandring i ny og ne. Og det er helt sikkert at man blir penere når man selv føler seg penere. Jeg tror på ingen måte at Oppgitt kvinne overkjører venninnen sin som dere skal ha det til. Og i tilfelle: Hvor utrolig farlig er det å fjerne noen hår på legger og i ansiktet? Jeg ville kanskje reagert hvis hun prøvde å få henne til å barbere hodet eller underlivet...

Skjerp dere jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge venninna di ønsker dette selv, uten å ha greid å ta tak i det selv synes jeg du har vært ei god venninne!

Ikke alle klarer å ta tak i sine problemer, selv om de egentlig ikke trives med seg selv.

Det er så lett å bare la det skure å gå.

Ikke minst hjelper det på selvtillitten, har du fått henne til å føle seg vakker vil hun stråle!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Pamella: jeg påpeker bare det jeg har skrevet her tidligere. Jeg hadde blitt kjempeglad om jeg fikk assistanse og tips av mine venninner, men jeg hadde ikke godtatt at de hadde bestemt ting for meg. Det er vel også her uenigheten ligger, om dette er et slikt tilfelle eller ei? Jeg oppfatter det som om venninnen kanskje blir litt overkjørt, andre ikke. Tips er flott, men man må få lov til å bestemme selv. Forandringer er flott det og jeg skulle gjerne hatt en bli ny-dag. Men jeg skulle bestemt det selv, og ikke blitt sendt på noe sånt av en venninne! Tips er nyttig og flott og rette seg etter, det er også derfor jeg vil rådspørre forloveren min om en del ting! Og jeg blir ikke fornermet om hun er uenig med meg, det er jo bare flott. Men det er måten man legger dette frem på som er viktig! Selvsagt skal jeg til frisøren og ordne meg på den store dagen, men dette er jo noe jeg selv vil. Kjolen valgte jeg selv uten særlig assistanse faktisk. Som ekspeditøren i butikken sa: det viktige er at man velger en kjole man selv liker og føler seg vel i!

Og for å gjøre sammenlikninger slik som du gjør: hadde du likt om ei venninne hadde bestemt at det var mye stiligere og flottere med et helt annet type bryllupp enn det du i utgangspunktet hadde tenkt deg og så endret dine planer for dette? Dårlig sammenlikning, men jeg tror du skjønner poenget mitt!

Forøvrig vil jeg atter en gang si at så lenge bruden selv er fornøyd så er dette flott. Men jeg hadde ikke satt pris på dette selv, men det vet også mine venninner!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Pamella -jeg er ikke redd for forandringer!

Det er lenge til jeg skal gifte meg, men kommer helt sikkert til å bestille frisør og sminking, selvom jeg synes det er litt bortkastet (har kort hår, så det jeg trenger hjelp til er å sette fast slør og tiara -sminke meg gjør jeg best selv, selvom jeg er takknemlig for tips om farger).

Når det gjelder kjole,s å er jeg ganske så stilsikker og vet hva jeg kler/ ikke kler, men jeg skal ha med forloveren min. Jeg blir takknemlig for ærlige tilbakemeldinger.

Og det er vel her forskjellen ligger... Jeg vil gjerne diskutere alternativer, men det er JEG som til slutt skal bestemme hvordan jeg skal se ut. Det virker på meg som om O.K. har spikra et opplegg som bruden bare følger uten å ha tatt stilling til valgene -dette kaller jeg overkjøring.

Et eksempel: For å se hvordan man ser ut uten bart er det vel ikke elektrolyse man først velger...? Det går fint an å nappe ut 40 hår og få samme, om ikke permanente, effekt.

Når du ikke er bevandret i skjønnhetspleiens verden, synes jeg at man skal ting litt piano -ikke ALT til den store dagen!

Mitt poeng er at en brud er vakker uansett utseende, og det er INGEN som klarer å overskygge henne denne dagen!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det med å la det "skure og gå" er akkurat det min venninne har gjort. Etter at hun fikk 3 barn på rappen sluttet hun og bry seg om sit eget utseende, hun har lagt på seg endel og fått blast hår og gusten hud.

Jeg er veldig glad i henne og det er jo derfor jeg har bestemt meg for å hjelpe henne med alt dette fram til bryllupet. At mange her inne ikke vil forstå det synes jeg er latterlig og temmelig smålig. Nekter dere og ta imot råd fra noen?

Oppgitt kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

OK; hvis ingen klarer å overskygge bruden på den store dagen: hva sier du/dere til at jeg tropper opp i bryllupet deres i en vanvittig lekker brudekjole og tar med meg en av mine flotte venninner i en knall rød kjole med slep??? Kanskje jeg kunne tatt med meg mette-marit i hennes brudekjole også??

Det gjør vel ingenting for vi kommer ikke til å overskygge dere??

For noe tull. Dere lever på en rosa sky der en brud er det vakreste i hele verden uansett hvodan hun ser ut.... naivt vil nå jeg kalle det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Jeg blir litt oppgitt når det stilles spørsmål om det samme gang på gang på gang.

Konklusjonen min om dette er at jeg gjerne tar i mot tips og råd, men jeg vil ikke at noen skal legge opp et løp for meg som jeg skal følge. Jeg ønsker selv å ta avgjørelsene, ikke at venninne mine skal gjøre det for meg. Hvis din venninne synes det er flott at du har gjort dette for henne, så er jo alt vel og bra!!! Men jeg hadde ikke likt at noen av venninne mine hadde gjort noe sånt for meg. Som sagt: tips er flott og gjerne også skjønnhetspleie. Men jeg ville selv bestemt hva som skulle gjøres!

Pamella: med de eksemplene der synes jeg selv du viser din egen uskalighet. Selv synes jeg også at bruden er den vakreste på selve dagen, og da snakker jeg om litt normale omstendigheter. På bryllupsdagen er det kun bruden som skal ha brudekjole, slikt er en "regel". Om venninnene mine hadde troppet opp i røde kjoler med slep hadde det ikke spilt noen rolle for meg!

_________________

KristinK smile.gif - Vi gifter oss 10.august 20021212[ Dette Innlegg er endret av: KristinK den 2002-02-25 14:17 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har tydeligvis ikke noe særlig erfaring med hårvekst i ansiktet. Det er ikke så mye annet som hjelper enn elektrolyse.

Jeg skulle ønske venninnnene mine ville sende meg avgårde til sånn behandling, for jeg har ikke råd til det selv.

Og til deg med denne venninnen, jeg synes fortsatt at du må være en flott venninne. Du har jo tydeligvis lagt dette fram for henne på en ordentlig og positiv måte, hvis ikke hadde hun nok ikke gjort det.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har sett mange stygge bruder ja. Og svært mange av dem har "hjemmesnekret-preget" over seg.

En brud blir ikke vakker uansett, det krever ganske mye arbeid.

Oppgitt kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pamella, bare kom med Mette-Marits brudekjole du... Ta gjerne med deg 10 supermodeller med rød kjole og slep. Du hadde garantert fått oppmerksomhet, men jeg tror de fleste som stiller i vårt bryllup synes det hadde vært patetisk.

Jeg er overhode ikke redd for noen skjønhetskonkuranse i bryllupet mitt. All oppmerksomhet blir viet brudeparet denne dagen -ved vielsen, ved sanger og taler, ved kakespising og brudevals -å bare kom du (mulig du hadde fått en kjølig mottakelse, men, men...)

I min "naivitet" er jeg 110% sikker på at det er brudeparet som får all oppmerksomhet denne dagen -uansett utseende!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-02-25 14:18, anonym wrote:

Jeg har sett mange stygge bruder ja. Og svært mange av dem har "hjemmesnekret-preget" over seg.

En brud blir ikke vakker uansett, det krever ganske mye arbeid.

Oppgitt kvinne

Da regner jeg med at du ser det på som din oppgave å rette opp i denne vederstyggeligheten!

Ærlig talt -flott at du engasjerer deg i din venninnes bryllupsplaner, men jeg tror du styrer vel mye... Et bryllup er da ingen "Miss Universe" konkurranse??? Regner med at brudeparet gifter seg av kjærlighet og ikke bare pga utseende, selvom jeg er sikker på at det dessverre finnes nok av eksempler på det motsatte!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Hvis folk i det hele tatt hadde lagt merke til meg å syntes det var patetisk ville jeg nok bli det mest omtalte emne i og etter bryllupet! Ikke prøv å si at folk ville oversett det, de ville garantert fortalt til alle andre at det var en gal dame der med brudekjole, ei med rød og ja METTE-MARIT var der i brudekjolen sin!!!!)Og da er vel ikke bruden midtpunktet lenger????

teit ble dette men hvis du ikke fatter poenget tror jeg du lever i din egen verden... Sperr opp øynene litt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi andre mennesker derimot.... ser ikke på bart og armhulehår som "vakkert"

Oppgitt kvinne1212[ Dette Innlegg er endret av: HMSP den 2002-02-28 14:20 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Denne diskusjonen blir rett og slett for dum! Å trekke inn Mette-Marit i en diskusjon om en brud som kanskje trenger skjønnhetspleie, synes jeg blir litt vel usaklig.

Jeg konkluderer atter en gang: folk har ulik oppfatning og flott er det vel uansett at denne bruden synes det Oppgitt kvinne gjør er flott? Ingenting er bedre enn det!? Og hvis hun lenge har ønsket en slik forandring og trenge et lite push, så synes jeg Oppgitt Kvinne har gjort en kjempejobb!

Selv har jeg oppfattet situasjonen som en helt annen fra begynnelsen av, så det er ikke så lett å diskutere dette egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke all PR er god PR, vet du Pamella!

Ja, det hadde sikkert blitt diskutert, men først og fremst med en negativ undertone. Tror folk flest går i bryllup for å feire brudeparet, jeg -ikke for å kåre kveldens vakreste...(=fesjå).12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Astra og KristinK:

Det var en grunn til at jeg trakk inn "noe så teit som Mette-Marit", Men det var egentlig for å få dere til å forstå hvor trangsynt mye av det dere sier kan oppfattes.

Jeg er helt enig i at man ikke skal overstyre, men jeg syntes denne diskusjonen tok helt av fra enkeltes side og da ville jeg sette det enda mer på spissen for å få dere til å tenke dere litt om. Noe som tydeligvis ikke hjalp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Hva skal du egentlig få meg til å tenke da? Jeg synes jo det er flott at hun gjør dette for venninnen om hun ønsker det selv. Er det ikke det du også mener?

Og som sagt: hjelp er jo kjempeflott, men andre skal da ikke bestemme over en selv?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som er så redde for at "stygge bruder" skal få lite oppmerksomhet på dagen sin... Hvorfor går dere i bryllup? Hvorfor feirer dere bryllup selv? Kun for å se fine ut? Eller for å feire kjærligheten og ønsket om ei felles framtid?

Jeg synes denne diskusjonen er i ferd med å ta helt av... Det det starta med var om "Oppgitt kvinne"/ Milla skal hjelpe veninna si eller ikke. Nå nærmer vi oss imidlertid ei rekke argumenter som kun kan gi en konklusjon: Er du ikke vakker, så glem å gift deg. Hvis du da ikke har ei venninne som kan redde deg ut av elendigheta med en myndig hånd og masse penger...

Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...