Gå til innhold

Jeg trenger hjelp med min venninne II


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Heisann, tenket jeg skulle komme med en liten oppdatering på min venninne som skal gifte seg i mai.

Nå er hun ferdig med elektrolysebehandlingen i ansiktet med flott resultat og hun har begynt og trene sammen med meg slik at hun får strammet seg opp litt før bryllupet.

Brudekjolen med alt tilbehør er som sagt klart og frisør og stylist er også klare til full innsats på den store dagen.

Jeg kan ikke si annet enn at dette går rette veien.

Oppgitt kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, opgitt kvinne!

Husker ditt hjertesukk over din venninnes avslappede holdning til sitt utseende. Må innrømme at jeg ble kraftig provosert over at du som venninne ville ta regien over hennes utseende, og denne oppdateringen er for meg ikke beroligende.

En ting er å komme med tips og hint, en HELT annen er å totalt overkjøre venninna si. Hadde min venninne sagt at jeg trengte elekrolyse i ansiktet, måtte stramme meg opp, ikke kledde kjolen jeg hadde plukket ut og i tillegg sminkes og dolles til det ugjenkjennelige på den store dagen -hadde jeg blitt forbanna.

Jeg har opplevd at "venninner" (da vi gikk på u.skolen) mente at jeg trengte ditt & datt mht klær, sminke og hår -og ALDRI har jeg følt meg så totalt overkjørt! Torde selvfølgelig ikke si noe, da jeg hadde "null peil" på hva utseende angår.

Tenk om venninna di føler seg overkjørt, men ikke tør si i fra når nok er nok??? At du betaler hele moroa gjør dessverre ikke saken bedre...

Det er en grunn til at hun skal gifte seg -og det er at mannen hennes elsker henne (og blei forelsket i henne som hun var før denne forvandlingen). Utseende er av mindre betydning når man skal finne seg en livsledsager!

Nå tror du sikkert at jeg er ei "sur gammel røy som ikke ser ut på høylys dag", men fakta er at jeg har et utseende som de fleste finner ok, og som kjæresten min elsker (selvom det er innholdet han elsker høyest). Det jeg reagerer på er at du tar totalt kontroll over venninna di sitt utseende. Jeg håper hun får være med å bestemme -for den dagen utssende ikke stemmer med hennes personlighet kommer ikke til å være en god dag for henne. Håper for guds skyld at denne dagen ikke blir hennes bryllupsdag!

Mange hilsner en opprørt12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skjønner ikke hva du hisser deg opp over Astra, det er ikke snakk om å overkjøre noen og hun skal helelr ikke sminkes og "dolles" som du kaller det slik at ingen vil kjenne henne igjen.

Hun er ikke noe heslig monster men hun vedgår at hun nok må tenke mer på sit utseende, blant annet har hun gått glipp av gode jobber pga. at hun har vært for ustelt på jobbintervju (hvilket menneske ved sine fulle frem vil ansette en kvinnelig resepsjonist på ett fint hotell med bart). Noe hun selv har skjønt i ettertid.

Okay, dette med elektrolyse var min ide, men jeg har fått god hjelp fra både hennes tilkommende ektemann og fra Stylist Anniken som hele tiden har kommet med gode råd og tips om hva som må gjøres. Alt dette er ikke i min regi. Hun har blitt med meg på trening av egen fri vilje, og hun har selv besøkt frisørsalongen (alene) som skal hjelpe henne med hår&makeup på den store dagen.

Hun trengte bare ett lite dytt for å komme igang.

Oppgitt kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finnes den kvinne som kler hår i ansiktet??? Og hvem synes det er finere med klær som fremhever valker på ryggen i stedet for å skjule de??? Er det finest med matt eller glansfult hår??? Og er det ikke et faktum at du føler deg bedre (og dermed ser bedre ut) med nybarberte legger, nytt undertøy eller lakkerte tånegler???

Poenget er at ikke alt man gjør, gjør man for omverdenen, og selv om ingen ser dine barberte legger og røde tånegler i februar, så får det deg til å føle deg bedre.

Å stusse tuppene, ta en glansvask, nappe bryn, fjerne ansiktshår, barbere legger og armhuler, trene litt for velværens skyld. Dette er små forandringer som sikkert ikke mange vil legge merke til engang, men likevel er det forandringer som gjør stor forskjell fordi man føler seg mer sexy, man føler seg bedre, man flørter med omverdenen og man smiler mer. Det å kunne innse og godta at det er faktisk ikke alle plagg som passer min figur -eller kanskje jeg burde godta at jeg har gått opp en størrelse i stedet for å skvise kroppen inn i en størrelse som egentlig er for liten men som man fremdeles kjøper fordi -ja, hvorfor gjør man det egentlig? Fordi man ser seg blind på seg selv og fordi mennesker er vanedyr. Det er da det må være lykken å ha en venninne som Oppgitt Kvinne, som kan gi deg et spark bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk før støtten Tiger, jeg skjønner heller ikke hvorfor enktele kvinner her inne hisser seg opp over at noen trenger litt veileding med sitt utseende.

Det finnes ikke den kvinne som kler anikshår, hallo??? For en vannvittig påstand det er og si at det er feil av meg og hjelpe henne med å få gjort noe med det.

Og hvordan ville folk se på en brud i nydelig armeløs kjole med "kråkereir" i armhulene. Tror du Astra at det ville gått upåaktet hen?

Oppgitt kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen oppgitt kvinne.

Du skjønner ikke hva jeg hisser meg opp for -greit nok. Vi lever vel litt i forskjellige verdner, tenker jeg.

Det er helt greit for meg at bruden blir pyntet til sin store dag -det skulle bare mangle -de aller fleste bruder ordner jo håret, pynter seg og sminker seg på denne dagen. Det er helt greit det så lenge de ønsker det selv.

Det jeg er redd for er at du overkjører venninna di og skaper behov som hun ikke opprinnelig har/ hadde. Hvor mange går til elektrolyse og har stylist til bryllupsdagen? Jeg er redd din venninne ikke har fått disse idéene helt selv, og at hun ikke tør annet enn å gå med på det i mangel av kunnskap innen skjønnhet.

I min verden kan venninner gjerne komme med råd, tips og veiledning, men det skal være bruden selv som til slutt bestemmer. Venninner skal ikke ta regien selv, selvom de mener at det er stort rom for forbedringer.

Tar med linken og noen av dine sitater fra den

første tråden

så kan jo folk selv bedømme hvorvidt dette er overkjøring eller ikke...

* "jeg kan ikke se på at min venninne er den styggeste av alle i sitt eget bryllup. En brud skal stråle, og jeg punger gladelig ut for at hun for en gangs skyld skal være vakker."

* "Blant gjestene vil det være 8 profesjonelle fotomodeller som med ett blunk vil ta fra henne all oppmerksomhet om hun ikke får hjelp med utseendet sitt."

Mange hilsner fra oppgitt

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mens jeg skrev mitt forrige innlegg, har både Tiger og Oppgitt kvinne lagt inn to svar -så jeg har ikke fått lest og svart på disse.

Helt enig at valker og kroppshår ikke bare er lekkert, men å dra venninna si med til elektrolyse for å fjerne hårene er helt over min forstand.

Dessuten har ALLE mennesker hår i trynet -stort marked for elektrolyse icon_wink.gif Om det er kledelig er vel så sin sak, men mitt poeng er at hun selv må ha et ønske om å fjerne disse -ikke fjerne det fordi ei venninne mener det! Det er faktisk vidt forskjellig!

For meg er det helt naturlig å shave armhulene og leggene, legge neglelakk på tåneglene osv, men jeg gjør det ikke fordi mine venninner mener det eller gjør det! Hadde min venninne dratt meg til elektrolyse for å fjerne mine ansiktsdun (JA, jeg har lyse hår i trynet!!!) hadde jeg steila!

Poenget er: gi gjerne råd som venninne, men ikke overkjør henne!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Jeg har vært med på denne diskusjonen tidligere og jeg er vel på sett og vis enig med Astra.

En ting vil jeg si først; det er flott at denne venninnen får assistanse, tips og hjelp. Jeg hadde blitt veldig glad om mine venninner hadde gitt meg tips også. Men jeg oppfatter slik at kanskje denne venninnen kan bli litt overkjørt, og hadde det skjedd med meg hadde jeg blitt skikkelig sint. Min venninner kan gjerne hjelpe meg og gi meg tips med tanke på utseendet mitt, men hadde de tatt over hele styringen og bestemt hva jeg skulle gjøre og endre på meg selv foran bryllupet, hadde jeg ikke lenger sett på dem som sanne venninner! Jeg hadde tatt i mot skjønnhetsbehandling med åpne armer, men jeg ville selv ha bestemt hva jeg ønsket å gjøre.

Jeg har også reagert kraftig på en del av utsagnene til Oppgitt kvinne. Hadde noen uttalt noe sånt om meg tror jeg det hadde vært takk og farvel som venninne. Slikt sier bare ikke venninner om hverandre. Man bør støtte hverandre og ikke rakke ned på og fremheve de tingene som faktisk er negativt ved utseendet.

Jeg er enig i at alle jenter sikkert har godt av litt skjønnhetspleie, men man skal ha lyst til det selv også. Og denne balansegangen kan være svært hårfin. Jeg tror det derfor er viktig å prøve å kommunisere litt slik at bruden i dette tilfellet blir fornøyd. Jeg tror jeg hadde følt meg fullstendig overkjørt om jeg ble tatt med på elektrolyse. Det er sikkert kjempekjekt, men holder det ikke med vanlig hårfjerning? Behøver man å gjøre en fullstendig omveltning?

Jeg har en del meninger om dette og jeg heller både for og i mot om dette er bra eller ei. Men jeg tror det uansett er viktig å huske på at jenter faktisk kan være veldig sårbare og man bør være forsiktig med å ta over for mye styring når det gjelder andre venninner. Mine venninner må gjerne komme med innspill, men det er til syvende og sist jeg som bestemmer over meg selv og hvordan jeg vil se ut på bryllupdgane vår!

_________________

KristinK smile.gif - Vi gifter oss 10.august 20021212[ Dette Innlegg er endret av: KristinK den 2002-02-25 12:07 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vil fortsatt ikke gå med på at jeg har overkjørt henne. Vi tok faktisk en hyggelig prat sammen før vi begynte med elektrolysen og selv om jeg måtte si henne noen "sannhetsord" topk hun det pent og vi er fortsatt gode venninner.

Jeg betaler mesteparten av dette men det er utelukkende fordi hun ikke har lagt inne penger til noe av dette i sitt bryllups-budsjett.

Kjolen hun hadde valgt var minst 2 str. for liten, svarte sko til brudekjole er som vi alle vet feil feil feil og masse kroppshår som tyter ut av armhuler er mildt sagt lite pent på alle kvinner.

Min venninne er lykkelig og jeg vet at hun er glad for å ha blitt kvitt ansikshåret. Og litt trening på SATS har aldri skadet noen. Etter 3 barnefødsler må det litt oppstramming til, og hva er vel bedre grunn til å begynne med det enn ens eget bryllup.

Oppgitt kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Astra; min venninne hadde ikke lyse dun i ansiktet, hun hadde svært mørke lange hår på overleppe og hake og disse var meget synlige!!

Oppgitt kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Det er iallfall flott om hun selv er glad for denne behandlingen. Som sagt: alle er forskjellige. Jeg vet ikke om jeg hadde satt pris på en sånn hjelp av en venninne, men hvis dere begge er fornøyd så er det jo vel og bra.

Hadde jeg selv hatt svarte hår på leppa hadde jeg nok fått nappet dem på en eller annen måte, men jeg synes fortsatt at elektrolyse er litt vel drøyt...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Okay, jeg tenkte jeg kunne lage en liste over hva som skal gjøres;

Eleketrolyse på mørke ansiktshår

Regelmessig trening på SATS

2 dager før bryllupet;

Dyprens av huden

Peeling av hele kroppen

Voksing av legger, armer og armhuler

Napping av øyenbryn

Støping av negler

På selve bryllupsdagen;

Håret klippes, farges og settes opp

Legging av nydelig makeup

Stylist Anniken hjelper til med påkleding og tilbehør

Det er det hele

Oppgitt kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Høres ut som en flott behandling det, men jeg kunne absolutt ikke tenke meg å ta elektrolyse selv... Men dette er jo smak og behag.

Selv håper jeg at jeg fåt tatt hudpleie før dagen vår. Leggene og armene skal jeg selv shave (aldri i verden om noen får vokse leggene mine heller). Håret vil jeg at skal være i en naturlig farge, så jeg satser på at det ikke skal gjøres så mye med det. Tar jeg hudpleie skal også øyenbrynene nappes, hvis ikke gjør jeg eventuelt dette selv.

Ellers trener jeg 1 gang i uken.

På selve dagen skal jeg ordne meg hos frisøren, alt med sminking, påkledning og hår. Deilig!

Alt dette er ting jeg selv har lyst til, og noe av det hadde jeg nok også takket ja til om venninner tilbød seg å hjelpe meg. Men i utgangspunktet er jeg glad jeg selv vil dette og at jeg planlegger det selv!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det aller beste ville jo selvsagt være om hun gjorde dette selv men hun trenger hjelp og nå får hun det.

Dete henger dere veldig opp i dette med elektrolyse, hun fikk fjernet totalt ca 40 mørke hår på hake og overleppe, det var det hele. Hun har da ikke tatt elektrolyse over hele kroppen da. Og nå er hårene borte for alltid, ikke bare til bryllupet.

Oppgitt kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele, ja... icon_wink.gif Synes lista var lang, jeg.

Hadde nok som KristinK nappet mørke hår fra ansiktet, og er helt enig med henne at det finnes mindre drastiske metoder enn elekrolyse for å fjerne hår.

Farging av hår på selve dagen! For meg hadde det blitt i meste laget. Jeg trenger tid for å venne meg til en slik forandring og bryllupsdagen er ikke den dagen jeg vil skvette når jeg ser meg selv i speilet! Har nemlig opplevd at frisøren har blitt vel ivrig i tjenesten ved striping, og det tok både meg og omgivelsene flere uker å venne seg til det. Mitt tips er å farge håret 14 dager før dagen -hvis hun i det hele tatt vil det!

Håper hun tåler all denne behandlingen. Har selv også tatt dyprens en uke før en stor fest, og endte som pizzatryne (kviser) i 14 dager etterpå (selvom jeg rensa som bare det) -så den fella skal jeg ikke gå i igjen. Risikabelt når det bare er to dager igjen.

Som sagt hadde jeg reagert hvis ei venninne hadde dratt meg igjennom dette maratonrennet før bryllypet mitt, men det er meg...

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min venninne har naturlig brunt hår men det er temmelig blast så det skal farges i en farge som ligger nær til hennes egen slik at det blir blankene og flottere. Håret skal ikke forandres radikalt.

Oppgitt kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Min venninne har naturlig brunt hår men det er temmelig blast så det skal farges i en farge som ligger nær til hennes egen slik at det blir blankene og flottere. Håret skal ikke forandres radikalt.

Oppgitt kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Som jeg sier også, dette er jo smak og behag. Men så lenge venninnen selv blir fornøyd så er jo det det viktigste!

Men allikevel må jeg få lov til å være uenig med en del av de utspillene du har hatt i denne diskusjonen. Jeg har reagert kraftig på en del ting du har skrevet og jeg hadde ikke tolerert noe sånt selv....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min venninne har naturlig brunt hår men det er temmelig blast så det skal farges i en farge som ligger nær til hennes egen slik at det blir blankene og flottere. Håret skal ikke forandres radikalt.

Oppgitt kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt, enig med deg, KristinK icon_smile.gif

Det går an å pynte seg uten å gjøre det så radikalt. Voksing av legger og andre steder hadde ikke 10 ville hester fått meg med på -takke meg til høvel!

Til oppgitt kvinne, så synes jeg fortsatt at du overdriver "veldedigheten". La bruden selv finne ut hva hun vil eller ikke...

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...