Gå til innhold

Min lille verden


Doratheexplorer

Anbefalte innlegg

Velkommen tilbake :klemmer: Koselig med kjente folk :)

4 måneder igjen til juleaften :nisselue::tre::handle::kalle::shoppe: :snø: :gullengel: Nesten så jeg gleder meg til jul allerede :fnise:

Tenk det ikke er lengre til jul :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flinke gulljenta som har lært seg å gå da! :rødme: Hun er jo blitt så stor! Husker at for et år siden satt jeg og laga et søtt sett til henne og nå er det stor-pike-klær :dåne: Tiden går så fooooort!

Jul ja - det gleder jeg meg til også :danser:

:klemmer:

Ja tida går og jentan vokser seg til :) Lillemor er jo bare blitt så stooor plutselig, så nå må du virkelig raska på om du skal rekke sende pakke før hun blir konfirmert :fnise:

:hug:

Velkommen tilbake :klemmer: Koselig med kjente folk :)

Tenk det ikke er lengre til jul :sjokk:

Takk for det :):hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme etter kveldens trimøkt, ble en time rask gang ja :5: Møtte på reven borti veien her. Han gikk over veien noen meter foran oss, men snudde tilbake da han oppdaga oss. Borte ble han inni skogen.

Spøkte egentlig litt for at det ikke ble noen trimmings i dag. Skulle egentlig gå med venninne L., men hun meldte og sa at hun var så sliten etter lang dag p jobben. Så da avtalte jeg med venninne B., og etter mye om og men kom vi oss ut døra :) Spreke damer :nigo:

Lillemor har gått litt i barnehagen i dag, og endel her hjemme også :) Flinke pia til mamma :tommelsmil:

Endret av Jekka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag og snart helg :bolledeig:

:fnise:

Tidlig våken i dag, etter en natt med lite søvn. Lillemor har faktisk sovet hele natten, flinke pia til mamma :nigo: Men så var hun til gjengjeld våken før kl. 6 da :overrasket:

Selv la jeg meg ved halv12 tiden i går. Hadde akkurat sovna da jeg våkna av at mannen stod i senga av ett helikopter som sirkla over taket vårt. Vi bor rett under ett fjell som er flittig brukt av turgåere til toppturer. Låg lenge og hørte på det helikopteret som lyste opp i fjellsida der...joda, skal innrømme at jeg lagde mine egne tanker der og da :(

I morges våkna vi til nyheten om at en person var savnet og funnet i fjellet der. De hadde ikke tatt han ned derfra da vi dro på jobb, og det var helt grusomt og se hvor han låg. Politiet stod på utsiden og venta på at Seakingen skulle komme og hente han ned.

Senere i dag blir det trening på spenst. Går en time tidligere fra jobb og benytter muligheten til trening i jobbtida :trene:

Mannen har kveldsjobb i dag. Jeg skal bruke kvelden til å rydde opp i katastrofeområdet i heimen, mye klær som skal ryddes og gulv skal vaskes :husarbeid: *liker ikke*, men må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk skal du ha :)

Har ikke vært så langt unna da... og du har jo sett meg på FB :nigo:

Du sier noe der, ja ... ;):lur:

Gratulerer med gående jente! :hoppe::blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bolledeig: :bolledeig: :bolledeig: :bolledeig: :bolledeig:

HÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLG

:bolledeig: :bolledeig: :bolledeig: :bolledeig: :bolledeig:

Endelig fredag, perfekt! :nigo:

Planer for helga er at vi i dag skal på boligmessa, skal se om vi finner oss grill som vi kan bruke på vintercampen vår. Må hente campingvogna hjem fra reparasjon så vi får vaska den og gjort den klar til vinteren.

Om vi er tidlig ferdig på messa drar jeg og maler litt på spikerteltet vårt. Har begynt å male det grått, samme farge som på huset, det blir såå lækkert ;)

I morgen har mannen jobb. Jeg har tenkt meg en tur på loppemarked. Skal se etter litt småmøbler til spikertelt, noe å ha tv-en på f.eks. Så må vi ha ett lite skap e.l. som vi kan ha glass og sånt i :sjenert: Jentene er invitert i bursdag i morgen på dagtid. Da skal jeg kun kose meg hjemme, for det er midt i sovetida til lillemor. Når mannen kommer hjem fra jobb blir det mere malingsarbeid.

Hele søndagen har vi satt av til maling, må bli ferdig før det blir kaldt ute og høsten kommer for fullt.

Søndagskveld må jeg bake. Eldstetøtta har hatt 10-årsdag for ett par uker siden og har ikke hatt barneselskap, så nå venter vi storinnrykk med 15 barn på mandag. Håper været blir bra og de kan være mye ute :fnise:

Lillemor styrer verre enn verst på nettene nå. I natt har hun sikkert vært våken fire ganger :overrasket: Kan det være tennene?? :klø:

Hun er blitt kjempeflink til å gå nå, selv om hun har ett stykke igjen før hun går normalt liksom.

Ha ei fin helg jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart torsdag, og da er det i alle fall snart helg :nigo:

Det er helg NÅÅÅÅÅÅ :nigo:

Du sier noe der, ja ... ;):lur:

Gratulerer med gående jente! :hoppe::blomst:

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Du har planene klare for helgen du, ser jeg! :overrasket: Blir nok godt å slappe av mens jentene er på bursdag. :)

God helg! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knøttet: her har vi ikke problemer med å få dagene til å gå :fnise:

I går dro vi ut og spiste hamburger da mannen kom hjem fra jobb. Han var sliten og lei etter en stressa dag på jobben, så vi tok den lettvindte løsningen :) Godt var det :sikle:

Da vi kom hjem hev jeg meg rundt og skifta til malerklær, kjørte opp og malte spikerteltet ferdig første strøk :bolledeig: Fikk ikke begynt å male noe på listene da, men det får vi heller ta i dag :) Må også begynne med andre strøket, håper på å få mannen med meg så går det dobbelt så fort. Er egentlig ikke så lange tiden å male på fra vi kan starte opp til lillemor skal legge seg, men om vi kjører med to biler og en av oss kjører hjem for å legge henne skal det gå bra :)

I kveld blir det pizza til kosemat :sikle: Har fått oss ny steikovn for ett par uker siden og har ennå ikke laget hjemmelagd pizza, så på tide ;) Ble forresten en dyr ovn. Den kostet 8 500,- med platetoppen (induksjon), en grei pris. Men så måtte vi ha elektriker for dobbel stikk bak, og da la han inn en ekstra kurs i tillegg. Regning kom på 4 tusen fra elektriker :overrasket: Her snakker vi om mennene som vet å ta seg betalt, men det gjør jo alle handtverkere :sjenert:

Mamma hadde vært her med vaffelrøre i går mens jeg var og malte, så nå har vi spist vafler til frokost. Jada det er lørdag og da unner vi oss det, godt det bare er lørdag èn dag i uka :fnise:

Nå er vi snart klar for å dra på loppemarked. Skal bl.a. kikke etter tv-bord til spikerteltet.

Senere skal storesøstrene i bursdag, jeg skal slappe av mens lillemor sover sin søte formiddagslur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg merker at dere ikke har problemer med å få dagene til å gå. ;)

Vet ikke om dere hadde induksjon fra før, men det er iallfall genialt! :jepp: Vi fikk oss nylig induksjonssovn (11 000,- :overrasket:, heldigvis fikk vi den billigere pga vi egentlig skulle ha en annen ovn som de ikke hadde inne og så fikk vi denne til prisen av den andre. ) Kjempekjekt med ovn som koker opp på et blunk, som blir kald mye fortere og som ikke slår seg på med mindre det er noe magnetisk oppå. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg merker at dere ikke har problemer med å få dagene til å gå. ;)

Vet ikke om dere hadde induksjon fra før, men det er iallfall genialt! :jepp: Vi fikk oss nylig induksjonssovn (11 000,- :overrasket:, heldigvis fikk vi den billigere pga vi egentlig skulle ha en annen ovn som de ikke hadde inne og så fikk vi denne til prisen av den andre. ) Kjempekjekt med ovn som koker opp på et blunk, som blir kald mye fortere og som ikke slår seg på med mindre det er noe magnetisk oppå. :jepp:

Induksjon er nytt for oss :nigo: Snakker om genial oppfinnelse, har jo fått en ny hverdag på kjøkkenet jo ;)

*mine innlegg*

Kommer sterkere tilbake senere ;)

*liker* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har helga gått unna i en fei... har nesten ikke registrert at det har vært helg. Eller jo det har jeg, for jeg har brukt dagene til å male og ikke sitte på kontoret :gjeiper:

Fant tv-bord på loppemarked. Ikke helt slik jeg hadde tenkt meg, men kosta kun 50,- kroner, så da kan den stå der inntil vi har kommet oss på IKEA f.eks. ;) Fysj det var mye folk på lommemarked, snakk om gale folk altså :overrasket: Stakars lillemor satt i vogna, og fikk garantert panikk der hun satt, for hun begynte å gråte til slutt :grine:

Da mannen kom hjem fra jobb dro vi for å male spikerteltet. Vel hjemme på kvelden ble det hjemmelagd pizza :sikle: Den var supergodt, med bl.a. kyllingkjøttdeig og bacon på :) Var stuptrøtt, så etter ett par glass vin var vi i seng ved ellevetiden på lørdag.

I går stod vi tidlig opp. Kjørte opp for å male videre kl. 9. Malte til kl. ett. Da hadde vi fått unna veldig mye, blandt annet fordi lillemor var så flink og sove leeenge i vogna si :) Så nå gjenstår kun strøk 2 på noen av pyntelistene liksom. Det blir bra :tommelopp:

På ettermiddagen dro vi på boligmesse, tenkte vi skulle se etter grill, gass e.l. Snakk om elendig messe. Gikk slukøra ut etter å ha betalt 50 kroner pr.pers i inngang og kjøpt vafler til jentene. De hadde barneparkering, og det skulle de jammen meg også ha 50 kr. per barn for :overrasket: Er det mulig??? Joda, kosta sikkert en formue og blåse opp det lille hoppeslottet de hadde inni der.

Kvelden i går gikk til baking og vasking. Venter 15 gjester til barneselskap i ettermiddag. Heldigvis er det så store som 10 åringer og ikke 4-5 :fnise: Kan nok bli kaotisk nok da, men håper og tror det skal gå greit.

Tenkte vi skulle gjøre det enkelt med sjokoladekake, muffins, pølse m/brød og godter. Joda, fruen handlet inn på lørdag, men hadde selvfølgelig ikke kjøpt sjokoladekake men brownies. Snakk om stressa husmor :sjenert: Og når jeg da skulle steke den syntes jeg den var så rar etter 20 minutter i ovnen, så kjørte likegodt på med 10 minutter ekstra... og når jeg da ser at det er brownies jeg har kjøpt og at den ikke må stekes lenger enn den tiden som står på pakken har jo ulykken allerede skjedd. Den ble ganske hard ja :sur:

Så jeg fant ut at jeg rekker bake en 1-2-3 kake når jeg kommer hjem fra jobb. Bursdagen begynner jo ikke før halv 6 jo ;) Hehe...lur som jeg var stakk jeg innom butikken da jeg var hos fysioterapeuten i sted, kjøpte SJOKOLADEKAKEmix og kjørte den til min kjære mor. Hva har man ikke hjemmeværende mødre for?? :hjerte:

Ser ut om at den vanskelige *tilvenningsperioden* som lillemor har hatt etter ferien i barnehagen muligens er over. Gråt ikke da jeg leverte henne i morges.

Mamme sitt lille smykke :hjerte:

Men nå må jeg jobbe faktisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Skjønner ikke hvordan du gjør det jeg, jeg blir utslitt av å ha én unge og min hverdag er ikke engang en tiendedels så hektisk som din... :overrasket::forvirret: Imponert, iallfall!

God du fikk ordnet opp med sjokoladekakeforvirringen. ;)

Ha en fortsatt fin kveld, og prøv å sitte ned litt da. ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Party-party :danser: 10-åringene kosa seg maks hørtes det ut som :nigo:

Selv er jeg bare utrolig glad for at det er over :strix:

Ble litt kaotisk med ettersom de starta selskapet med ballongkrig. Bursdagsbarnet hadde blåst opp alle de 100 ballongene som var i posen jeg kjøpte i helga ;) Tror lillemor var litt forvirra til slutt :vetikke:

Ellers kosa dem seg med sjokoladekake, muffins, :popcorn: , godis, pølser med brød og brus :sikle:

Penger var største andelen av gavene, noe 10-åringen ble glad for :)

Nå er jeg trøtt og sliten og skal sette meg med bena på bordet til jeg legger meg.

Natta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Skjønner ikke hvordan du gjør det jeg, jeg blir utslitt av å ha én unge og min hverdag er ikke engang en tiendedels så hektisk som din... :overrasket::forvirret: Imponert, iallfall!

God du fikk ordnet opp med sjokoladekakeforvirringen. ;)

Ha en fortsatt fin kveld, og prøv å sitte ned litt da. ;)

:klem:

Ingen problem, du venner deg til det etterhvert som du får 1-2-3 barn, ja kanskje 4 og 5 også :fnise: Det går seg til skal du se ;)

Sitter ned nå :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...