Gå til innhold

Invialign tannregulering


KatteLatte

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå bestemt meg får å få invisalign tannregulering. For de som ikke veit hva det er, så er det en usynlig regulering, les mer her.

Jeg tenkte å bestille time hos Colosseum-klinikken på Grünerløkka, har noen av dere gjort dette her?

Noen erfaringer å dele? Hvor mye måtte dere betale? Fornøyd med resultatet?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har nå bestemt meg får å få invisalign tannregulering. For de som ikke veit hva det er, så er det en usynlig regulering, les mer her.

Jeg tenkte å bestille time hos Colosseum-klinikken på Grünerløkka, har noen av dere gjort dette her?

Noen erfaringer å dele? Hvor mye måtte dere betale? Fornøyd med resultatet?

På forhånd takk :)

Hei!

Jeg har også bestemt meg for å begynne med invisalignbehandling, har vært på konsultasjon og får skinnene mine om 3-4 uker.. gruer meg, men gleder meg til å begynne å se resultater! Har desverre ikke så mye erfaringer å dele enda naturlig nok, men anbefaler deg å google litt på amerikanske forumer, der er det veldig mye informasjon å hente!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også bestemt meg for å begynne med invisalignbehandling, har vært på konsultasjon og får skinnene mine om 3-4 uker.. gruer meg, men gleder meg til å begynne å se resultater! Har desverre ikke så mye erfaringer å dele enda naturlig nok, men anbefaler deg å google litt på amerikanske forumer, der er det veldig mye informasjon å hente!:)

Hei, og takk for svar!

Jeg har siden sist vært til konsultasjon og tatt avtrykk, og venter nå på bilder av hvordan det kommer til å se ut. Jeg gleder meg til å begynne, men enda mer til jeg er ferdig! Håper ikke det kommer til å ta for lang tid. Tannlegen fortalte at den forrige pasienten hadde brukt 6 mnd, og trodde ikke mine problemer skulle ta så veldig lang tid å rette opp heller. Håper det stemmer! :)

Hvor mye må du betale for alt til sammen? Jeg må ut med en god del mer enn jeg trodde - 50.000 kr! Hadde regna med maks 40.000 ut ifra hva jeg har lest på nettet, men det kan jo være gamle priser. I tillegg ligger tannlegen i gangavstand fra her jeg bor, og det er jo en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar!

Jeg har siden sist vært til konsultasjon og tatt avtrykk, og venter nå på bilder av hvordan det kommer til å se ut. Jeg gleder meg til å begynne, men enda mer til jeg er ferdig! Håper ikke det kommer til å ta for lang tid. Tannlegen fortalte at den forrige pasienten hadde brukt 6 mnd, og trodde ikke mine problemer skulle ta så veldig lang tid å rette opp heller. Håper det stemmer! :)

Hvor mye må du betale for alt til sammen? Jeg må ut med en god del mer enn jeg trodde - 50.000 kr! Hadde regna med maks 40.000 ut ifra hva jeg har lest på nettet, men det kan jo være gamle priser. I tillegg ligger tannlegen i gangavstand fra her jeg bor, og det er jo en fordel.

FEMTI TUSEN? :hakeslepp:

Jeg skal på konsultasjon på onsdag for invisalign. Tror det står 25-45 000 på hjemmesiden :( Jeg hadde også håpet at jeg kom til å holde meg innenfor det siden jeg ikke har noe veldig ille tilfelle. Har faktisk bare en tann som stikker litt fram og en som stikker litt bak. Hvor mye er det som skal fikses på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Femti tusen hørtes da mye ut ja! Jeg betaler 42000, skal ha 20 skinner oppe og 25 skinner nede. Så om under ett år er jeg ferdig, ord kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg! Veldig kjekt å høre fra andre som skal gjennom samme behandling. Gled deg til å få resultatet fra clinchecken - de små videoene som viser hvordan utviklingen kommer til å bli, og ikke minst hvordan resultatet blir - er nok det som kommet til å holde motivasjonen oppe hos meg det neste året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FEMTI TUSEN? :hakeslepp:

Jeg skal på konsultasjon på onsdag for invisalign. Tror det står 25-45 000 på hjemmesiden :( Jeg hadde også håpet at jeg kom til å holde meg innenfor det siden jeg ikke har noe veldig ille tilfelle. Har faktisk bare en tann som stikker litt fram og en som stikker litt bak. Hvor mye er det som skal fikses på deg?

Prisen var den samme uansett hvor mye som skulle fikses. Dersom jeg bare skulle fiksa én kjeve, var prisen 45.000. Tror kanskje tannlegen jeg har valgt er litt dyr, men gjort er gjort... Nå er det bestilt, så det er litt seint å snu.

Jeg skal fikse både over og underkjeven. Mye mellomrom nede, og noe mellomrom samt et par skeive/vridde tenner oppe. Ikke noe ekstremt i det hele tatt, men nok til at det plager meg såpass at jeg vil gjøre noe med det. Hadde nok ikke gjort det hadde det ikke vært for at jeg har arvet litt penger som jeg kan bruke på dette. Det er veldig dyrt, men jeg håper det skal være verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir nok verdt hver krone. Jeg har ei veldig(!) snill bestemor som finansierer det for meg..hadde jeg ikke hatt henne hadde jeg nok kommet til å spare og spare slik at jeg kunne gjort det likevel. Jeg har heller ikke et ekstremt tilfelle - langt ifra - men tennene beveger seg gjennom hele livet, og jeg vil ikke at de skal bli mer skjev med årene. Like greit å få gjort noe med det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst på slik regulering.Har kryssbitt og litt smal gane og det er alltid tannmerker på tunga fordi det ikke er nok plass!Men hvis det er så dyrt? er det dyrere å behandle det enn å bare ha en skjev tann her og der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst på slik regulering.Har kryssbitt og litt smal gane og det er alltid tannmerker på tunga fordi det ikke er nok plass!Men hvis det er så dyrt? er det dyrere å behandle det enn å bare ha en skjev tann her og der?

Det er ikke alle tilfeller som kan behandles med invisalign. Dette må visst vurderes i hvert enkelt tilfelle, så da må du nok snakke med en reguleringstannlege som driver med dette. Dersom du hadde gjort det der jeg gjør det ville det nok vært samme pris, da jeg forsto det som at det er lik pris for alle. Andre igjen tar kanskje betalt pr. skinne, det er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om dere er voksne er det ikke da bedre å operere?

Operere skeive tenner? Det har jeg aldri hørt om at går an...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok verdt hver krone. Jeg har ei veldig(!) snill bestemor som finansierer det for meg..hadde jeg ikke hatt henne hadde jeg nok kommet til å spare og spare slik at jeg kunne gjort det likevel. Jeg har heller ikke et ekstremt tilfelle - langt ifra - men tennene beveger seg gjennom hele livet, og jeg vil ikke at de skal bli mer skjev med årene. Like greit å få gjort noe med det nå.

Helt enig, det er like greit å få gjort noe med det med en gang. Jeg har merka at tennene mine har blitt skeivere i voksen alder, og tannlegen kunne bekrefte at tennene kan flytte seg hele livet. Da er det bedre å fikse det når det ikke er så mye å fikse. Når behandlinga er ferdig får jeg en metallstreng bak tennene som skal hindre dem i å flytte seg tilbake. Altså trenger jeg aldri med å bekymre meg for skeive tenner:) Gleder meg til jeg får vite hvor mange skinner jeg skal ha... Venter på telefon fra tannlegen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, det er like greit å få gjort noe med det med en gang. Jeg har merka at tennene mine har blitt skeivere i voksen alder, og tannlegen kunne bekrefte at tennene kan flytte seg hele livet. Da er det bedre å fikse det når det ikke er så mye å fikse. Når behandlinga er ferdig får jeg en metallstreng bak tennene som skal hindre dem i å flytte seg tilbake. Altså trenger jeg aldri med å bekymre meg for skeive tenner:) Gleder meg til jeg får vite hvor mange skinner jeg skal ha... Venter på telefon fra tannlegen!

Jeg kommer også til å få den metallstrengen når jeg er ferdig.. vet ikke om den må være der for alltid, men i grunn er det like greit om den skal det, for da trenger man aldri mer bekymre seg for skjeve tenner som du sier. Flott at du strartet en tråd om dette!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer også til å få den metallstrengen når jeg er ferdig.. vet ikke om den må være der for alltid, men i grunn er det like greit om den skal det, for da trenger man aldri mer bekymre seg for skjeve tenner som du sier. Flott at du strartet en tråd om dette!:)

Som tannlegen min sa: "den strengen følger meg i grava". :) Det gjør den nok med meg og, så lenge den ikke er i veien så gjør det jo ingenting at den er der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skeive tenner, og har alltid hatt det. Skulle sikkert hatt tannregulering som alle andre når de var 14 eller hva de var, men jeg fikk av en eller annen grunn ikke.

Nå er jeg 28, og har faktisk noe/litt problemer med å smile. Blir tenna mine bemerka, så tør jeg ikke å smile på et halvt år. Sånne kommentarer sitter i lenge hos meg. Får ikke akkurat bedre selvtillit...

Smilet mitt er faktisk ganske pent, men har en fortann som stikker ut, og ser jeg godt etter på meg selv, så er det et par som er skeive.

Akkurat i det siste så "biter" eller "skjærer" jeg på den tanna som stikker ut.

Problemet er vel at jeg har plenty hull, men har blitt bedre med åra. Ikke sist gang jeg var hos tannlegen, for da hadde jeg to, kanskje tre små hull, men gangen før der var det ingen hull og fikk skryt av tannlegen :)

Når jeg ser priser på 40 og 50 tusen, så ble dette interessant!

Jeg har i flere år tenkt på laseroperasjon for øynene også, men kom like langt der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som vet om det går ann å fikse overbitt på denne måten?

Jeg tror noen typer bittfeil kan fikses med Invisalign, men ikke alle. Det må nok tannlegen vurdere i hvert enkelt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det? Og hvor mye må du betale? :)

Hehe, enten har jeg skrevet feil eller så har de skrevet feil. Jeg hadde i hvert fall ikke time før i morgen. Så jeg skal tilbake i morgen, og skal oppdatere her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...