Gå til innhold

Gravid uten mensen?


Gjest Rubens Rikskringkasting

Anbefalte innlegg

Gjest Rubens Rikskringkasting

Hei! Kan man bli gravid selv om man ikke har mensen p.g.a undervekt?

Har en BMI på rundt 14 og har ikke hatt mensen på ett år ca. Men har hatt ubeskyttet sex og lurer på om jeg likeve kan bli gravid?

Dette er kanskje et dumt spm, men jeg vil bare være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Kan man bli gravid selv om man ikke har mensen p.g.a undervekt?

Har en BMI på rundt 14 og har ikke hatt mensen på ett år ca. Men har hatt ubeskyttet sex og lurer på om jeg likeve kan bli gravid?

Dette er kanskje et dumt spm, men jeg vil bare være på den sikre siden.

I teorien så kan du vel det, hvis du fremdeles har eggløsning. Dog er sjansene veldig små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rubens Rikskringkasting

Hva mener du med fremdeles eggløsning?

Går det an å ha eggløsning men ikke mensen? Og i så fall - hvordan kan man vite det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, seeing as du bare har en BMI på 14 og alt under 19 er undervekt, så vil jeg regne med at det mest sannsynlig er derfor du har mistet mensen.

Jeg vil også regne med at du derfor ikke kan bli gravid heller, før du legger på deg.

Når en kropp såvidt kan opprettholde seg selv, så mister man ofte mensen, f.eks ved kraftig over/undervekt, seriøst stress, depressjon, og så videre...

Endret av LilleLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge BMI'en din er på 14 vil jeg nok si sjansen er forsvinnende liten for å bli gravid. Det måtte evt være om du går litt opp i vekt igjen, kroppen stabiliserer seg og bestemmer seg for å normalisere menssyklusen, dermed vil du aldri vite nå du har EL, og at mensen vil dukke om 2 uker. Da er sjansen tilstede for å bli gravid ved ubeskyttet samleie. men som sagt er sjansene små, folk med normal menssyklys sliter jo ofte i flere mnd før de blir gravide ved prøving tilogmed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ha mensen uten å ha eggløsning, men ikke eggløsning uten å ha mensen. Så lenge du ikke har mensen er det svært usannsynlig at du blir gravid, med mindre syklusen din kommer igang igjen og du blir gravid før rekker å få første mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Jente som lurer

Jeg er ei jente me 23 BMI og jeg har ikke hatt mens på flere mnd nå.. Men lurer på om jeg kan bli gravid uten og ha mens.... ??

gjerne gi tilbake meldig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du får eggløsning ca fjorten dager før mensen, har du sex da kan du bli gravid.

Ville sjekket opp i hvorfor du ikke får mensen jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei jente me 23 BMI og jeg har ikke hatt mens på flere mnd nå.. Men lurer på om jeg kan bli gravid uten og ha mens.... ??

gjerne gi tilbake meldig..

Normalt nei. Men så kan det hende at kroppen din finner ut at den skal ha en normal syklus igjen og da lager den først eggløsning, og da kan du bli gravid. Eggløsning kommer før mensen, så i teorien så kan du bli gravid på den første eggløsningen.

Har du vært hos legen for å sjekke ut hvorfor du ikke har hatt mensen på flere måneder?

Anonym poster: 2d3b92fdb6f5900bd1e083dffdde7d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...