Gå til innhold

Hvilket parti skal du stemme på


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal stemme FRP, synes de burde få prøvd seg en periode.

Tror heller ikke at de hadde klart å stelle i stand en brøkdel av alt faenskapet som den sittende regjeringen har prestert selv om de hadde gått inn for det med lever og rogn.

Hvilket faenskap er det den sittende regjeringen har prestert? Er veldig nysgjerrig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og hadde blitt kjempestolt om presidenten sendte meg julekort. Var de rike?

Nei de var normal middelklasse. Men dypt religiøse og har mest sannsynlig donert penger til valgkampanjen til Bush.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer FRP av en grunn: de er det eneste partiet som tar innvandringsproblematikken på alvor og tør å gjøre noe med det.

Alle andre problem som partiene er uenige om er veldig små detaljer i forhold til å få Oslo omdannet til en norsk versjon av Malmø, og mitt boligområde omdannet til Norges svar på Rosengård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mephisto_*

Det politiske system er som en kaffemaskin som aldri leverer kaffe, men bare vassen te uansett hvilken knapp du trykker på. Hvor mye penger skal man putte på en slik maskin før det går opp for en at det ikke er kaffe å få?

Eneste grunnene til å fortsette å putte penger på den slik jeg ser det er at man enten er dum eller over tid har utviklet en smak for vassen te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det politiske system er som en kaffemaskin som aldri leverer kaffe, men bare vassen te uansett hvilken knapp du trykker på. Hvor mye penger skal man putte på en slik maskin før det går opp for en at det ikke er kaffe å få?

Eneste grunnene til å fortsette å putte penger på den slik jeg ser det er at man enten er dum eller over tid har utviklet en smak for vassen te.

Det er vel heller du som ikke merker forskjell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mephisto_*
Det er vel heller du som ikke merker forskjell. :)

Hvilken politisk ungdomsorganisasjon tilhører så du, lille venn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fabelfisk

Jeg stemmer Venstre, fordi de er det eneste partiet som klarer å holde seg anstendige og saklige i de fleste debatter, og forstår at de ekstreme løsningene sjelden lønner seg. Samtidig ønsker de å gi mer rom til mennesker å leve sitt eget liv etter sine egne drømmer, og ikke presse alle inn i den sosialdemokratiske pepperkakeformen.

Jeg stemmer IKKE Arbeiderpartiet, SV eller Rødt fordi de tror at det å "ta" de som faktisk skaper noe her i landet er den viktigste oppgaven. De driter i størrelsen på kaken man skal dele, bare alle får nøyaktig like store smuler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer Venstre, fordi de er det eneste partiet som klarer å holde seg anstendige og saklige i de fleste debatter, og forstår at de ekstreme løsningene sjelden lønner seg. Samtidig ønsker de å gi mer rom til mennesker å leve sitt eget liv etter sine egne drømmer, og ikke presse alle inn i den sosialdemokratiske pepperkakeformen.

Jeg stemmer IKKE Arbeiderpartiet, SV eller Rødt fordi de tror at det å "ta" de som faktisk skaper noe her i landet er den viktigste oppgaven. De driter i størrelsen på kaken man skal dele, bare alle får nøyaktig like store smuler.

Ja det var gode grunner for å stemme venstre du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bedriftseier

Som bedriftseier stemmer jeg Høyre. De er de eneste som tenker litt på oss.

Håper på Per Kristian Foss som statsminister. :lur:

Ville aldri stemt Rødt. De er litt for ville i tankegangen. De er ganske urealistiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg diverse tester bør jeg stemme Senterpartiet. Tror kanskje jeg kommer til å gjøre det også. Liker familie- og distrikspolitikken deres. Har sansen for familiepolitikken til KrF også, men ikke så glad i resten av meningene deres. Både AP, SV og for så vidt også Rødt har også mange standpunkt jeg er enig i ift velferdssamfunn osv, men jeg er ikke enig i familiepolitikken deres, og akkurat nå er jeg i en situasjon som gjør at familiepolitikk er det viktigste for meg.

Kunne aldri stemt hverken Høyre, Venstre eller FrP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal stemme på Rødt, og nei, jeg er ikke kommunist.
Men det betyr vel at du støtter deres sentralstyrte autoritære politikk?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjennomført to valgtester (dagbladet og aftenposten) og til min overraskelse endt opp med KrF i begge tilfeller selv om jeg svarte at jeg var negativ til statskirke, kristenformålsparagraf og positiv til at homofile/lesbiske får adoptere. Jeg må tydeligvis være så i samsvar med KrF på hva jeg opplever som ikke-religiøse spørsmål at det kompenserer for uenigheten i de religiøse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det betyr vel at du støtter deres sentralstyrte autoritære politikk?

Tror nok du har misforstått noe vesentlig, Rødt har ikke en sentralstyrt, autoritær politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal stemme Ap eller Sv, har aldri stemt i hele mitt liv og bryr meg ikke om politikk, men av det lille jeg har sett så hater jeg Frp, dermed skal jeg være med å forhindre at de kommer til makten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...