Gå til innhold

Hvilket parti skal du stemme på


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Anne_*

Jeg vil stemme på Senterpartiet fordi de har den beste distriktspolitikken og er mot EU. Er ellers mest enig i Sp's meninger.

FrP er absolutt uaktuelt å stemme på fordi jeg tror at med FrP i regjering vil de ødelegge norsk landbruk og ikke se konsekvensen av det før det er for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

JEg har faktisk ingen aning.

Har aldri interessert meg for politikk og dermed har jeg havnet utenfor på en måte. Jeg har ingen anelse om hva alle partiene står for bortsett fra mer overfladiske emner som man leser om i overskrifter i media

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer enten på AP eller Høyre, kunne ikke tenke meg å stemme på noen av de andre partiene som er påvirket av særinteresser (SP), kvasikristent formynderi (KrF), hallusinogener og lederens selvbildeonani (Venstre) eller usammenhengende populisme (gjett hvem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer Ap. Som alltid :)

Grunnen er Aps håndtering av finanskrisen, skolepolitikken, deres holdninger til bistand og barne- og familiepolitikken. Generelt er det et parti som ligger ganske nær mine egne standpunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer FrP, fordi de er liberalistisk.

Jeg kunne aldri stemt Rødt, fordi de er kommunistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høyre fordi det er det partiet jeg er mest enig med.

Jeg kunne ikke stemt rødt. Det blir alt for langt ut mot venstre for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melchizedek

Har ikke bestemt meg ennå. Men mest sannsynlig blir det AP men jeg er ikke helt sikker ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Det blir blått av noe slag, men hvor blått er jeg ikke sikker på enda. Jeg har en del ting jeg må sjekke opp rundt disse partiene først.

Hovedgrunnen til at jeg kommer til å stemme blått er fordi jeg er lei formyndersystemet, og fordi jeg er for valgfrihet og mulighet til selv å bestemme over eget liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil stemme sosialistisk, for jeg er veldig for et velferdssamfunn og har ingenting imot høye skatter til tross for at jeg tjener dårlig. Nå er jeg særdeles lite interessert i politikk, så jeg har altfor dårlig oversikt over hvilke partier som mener hva, men jeg innbiller meg nå at sosialistene også er for å subsidiere foretak som ikke klarer seg selv, men som er viktig for norsk kultur og det norske samfunn, som for eksempel landbruket, og at de er positive til innvandring.

Jeg har stemt SV noen ganger, men synes vel ikke akkurat at de har gjort verdens beste jobb, så i år leter jeg etter et annet parti å stemme på. Tror ikke jeg finner det, så det kan se ut som om jeg stemmer SV i år også.

Jeg kunne ikke ha stemt FrP. Alle jeg har møtt som jeg vet stemmer FrP er egosentriske, halvsprø mennesker, og som mamma sier: FrP har mye god politikk i bunnen, bare så synd alle politikerne deres er håpløse. Det er nå mitt inntrykk, men jeg skal selvfølgelig ikke stå så hardt mine meninger om noe som helst innen politikk før jeg eventuelt gidder å følge mer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg skal stemme Høyre fordi de står meg nærmest i flest saker, og har den beste politikken totalt sett. De har en fornuftens stemme i et landskap som domineres av populistiske ytterfløypartier. Jeg ville ikke stemt noe til høyre for Høyre eller til venstre for Venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stemme Arbeiderpartiet, fordi jeg er en maktarrogant, kynisk fascist, som av pseudo-utilitaristiske grunner, ønsker å detaljregulere livene til andre mennesker. Kr.F kommer på andre plass. Kristendom er en perfekt vektor for maktfascister som meg. Jeg kunne aldri ha stemt på Det Liberale Folkepartiet, fordi jeg ser på mennesker som tror på fri vilje og er tilhengere av Ayn Rand, som hjernevaska kjøtthuer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stemme Høyre fordi de står meg nærmest i flest saker, og har den beste politikken totalt sett. De har en fornuftens stemme i et landskap som domineres av populistiske ytterfløypartier. Jeg ville ikke stemt noe til høyre for Høyre eller til venstre for Venstre.

Hva med nord for Høyre, da? Eller sør for høyre?

Denne høyre-venstre inndelingen er bare helt pottit. Kapitalistisk liberalisme er ikke det samme som sosialpolitisk liberalisme. Høyre er et ekkelt og konservativt perlekjedeparti, med ekle medlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest glødelampe

Her blir det nok AP. De er ikke perfekte, men står etter mitt syn for en fornuftig grad av regulering. Jeg har troa på sosialdemokratiet som system, og vil ikke stemme på et parti som ønsker å svekke det. Tror et relativt moderat parti som AP er det som best vil opprettholde entusiasme for sosialdemokratiet i befolkningen, det er blant annet derfor både SV og Rødt er uaktuelt. Å stemme lenger mot høyre er også utelukket, selv om jeg kan ha sansen for enkeltsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge en test på nettet i dag bør jeg stemme Høyre. Men jeg aner ikke hva jeg gjør. Føler ikke at noen er rette.

Kunne nok aldri stempt Frp, de er for liberalistiske for min smak. Jeg er for at enkeltindivider skal få bestemme over sitt eget liv, men jeg tror Frp hadde latt det gå for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Glemte å skrive hvem det er uaktuelt å stemme på, og det er Frp og Krf.

Grunnen er enkel. Frp er så langt borte fra mine verdier og standpunkt som overhodet mulig i norsk politikk. Krf er et parti som baserer sin politikk på religion, de er mot den nye ekteskapsloven, de er mot abort osv..

Måtte nok hatt en pistol mot hodet for å krysset av et av disse på stemmeseddelen.

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge en test på nettet i dag bør jeg stemme Høyre. Men jeg aner ikke hva jeg gjør. Føler ikke at noen er rette.

Kunne nok aldri stempt Frp, de er for liberalistiske for min smak. Jeg er for at enkeltindivider skal få bestemme over sitt eget liv, men jeg tror Frp hadde latt det gå for langt.

Hvordan kan retten til å bestemme over eget liv gå for langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvem jeg kommer til å stemme på enda.

Men det blir ikke KrF, Frp eller SP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Jeg vil stemme sosialistisk, for jeg er veldig for et velferdssamfunn og har ingenting imot høye skatter til tross for at jeg tjener dårlig. Nå er jeg særdeles lite interessert i politikk, så jeg har altfor dårlig oversikt over hvilke partier som mener hva, men jeg innbiller meg nå at sosialistene også er for å subsidiere foretak som ikke klarer seg selv, men som er viktig for norsk kultur og det norske samfunn, som for eksempel landbruket, og at de er positive til innvandring.

Jeg har stemt SV noen ganger, men synes vel ikke akkurat at de har gjort verdens beste jobb, så i år leter jeg etter et annet parti å stemme på. Tror ikke jeg finner det, så det kan se ut som om jeg stemmer SV i år også.

Jeg kunne ikke ha stemt FrP. Alle jeg har møtt som jeg vet stemmer FrP er egosentriske, halvsprø mennesker, og som mamma sier: FrP har mye god politikk i bunnen, bare så synd alle politikerne deres er håpløse. Det er nå mitt inntrykk, men jeg skal selvfølgelig ikke stå så hardt mine meninger om noe som helst innen politikk før jeg eventuelt gidder å følge mer med.

:opplyser: på grunn av....mener du vel?

Jeg skal stemme høyre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...