Gå til innhold

Kalles små kaniner og andre dyr


kalle

Anbefalte innlegg

Egentlig skulle denne dagboka da hete "Kalles små kaniner og andre dyr man fint kan ha på en hybel", men det blir nok for langt er jeg redd.

I allefall, for da å virkelig bli avhengig av dette forumet her, så burde man lage dagbok. Og, når man da er i militæret, og har kontorstilling, så er det ikke mye annet å finne på.

I allefall, har vært på cafe i dag med The Imp, ei venninne av meg. Prata om alt mulig, løst og fast.. Veldig ålreit å snakke med noen som tar meg for hvem jeg er, uten at jeg må gjøre meg til.. Enten være finere, røffere, kulere eller i det hele tatt. Fikk en liten overdose Cola, though. Halvannen liter svart sukker gjør noe med systemet.

Hva skal jeg i morra da? Sove lenge.. Veeeldig lenge.. Også skal jeg på klassefest. Det er 10 år siden jeg gikk ut av barneskolen.. Er ikke helt sikker på om jeg gleder meg til den happeningen der. Var veldig mye av de folka jeg gikk i klasse med som var "bedre" enn alle andre, noe jeg er redd jeg takler dårlig. *sukk* Men, får vel ta med bilen sånn at jeg har en mulighet til å stikke når jeg ønsker.

*titte på klokka*

Ikke leggetid enda.. Får se om jeg finner på no mer etterpå. Kanskje det blir litt mer tull da, var ikke i humør til sånt nå..

...sa Kalle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt tull..

Tenkte jeg skulle snakke litt om matematikk.

Leste i VG i dag at en eller annen engelsk syking hadde funnet en formel for å svi burgeren riktig. Grunnen var at en matkjede fant ut at den engelske befolkning årlig lagde kull av burgere verdt 200 millioner kroner.

For det første, burde ikke det være bra for matkjeden? De selger burger, burger blir svart og hard, briten er fremdeles sulten og kjøper ny burger. Nå er jeg bare utdannet økonom, men jeg vil tro at det blir penger i kassa av sånt.

Nuvel.

Poenget her var at matematikken har kommet langt. Du kan ta den mest kjedelige hendelsen i verden og sprite den opp med litt algebra. På den samme måten kan man gjøre det stikk motsatte, dvs sprite ned (heter det sprite ned eller blande ut?) en i utgangspunktet morsom, ja til og med underholdende aktivitet til det kjedsommelige.

Ta sex. Sex er gøy. Og underholdende. Og selv om man etter noen ganger (sette opp formel) hver natt kan både bli sliten, sår, øm og i det hele tatt, er sex like underholdende neste gang man har det.

Men, om man tenker litt på det, så er sex KUN matematikk, iblandet litt fysikk og en dæsj kjemi.

Eksempel: for å finne ut hvor lenge et perfekt samleie skal vare, trenger man følgende faktorer: følsomhetskoeffisienten hos person a, det samme hos person b, tykkelse og lengde på penis, diameter og dybde på skjeden, plassering av klitoris, en faktor for friksjon, korrigert for mengden lubrerende væsker, og sist, men ikke minst frekvens og lengde på bevegelsen. Sett dette sammen, og man burde komme frem til et vettugt svar.

En hver som prøver å regne ut dette, har for det første alt for god tid, og for det andre et meget stort behov for psykolog.

Jeg håper med dette å ha bidratt til kveldens behov for prevansjon ved enkelt og greit eliminere behovet da alle lesere er opptatt med matematikk.

...kanskje jeg skulle regne ut hvor mange glass barnemat mindre som må produseres om to år på bakgrunn av dette innlegget?

...sa Kalle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Heisann vennen. Håper du skriver fast i dagboka, så jeg har noe å le av :)

De som synes du skal være annerledes er jo dumme, det er jo nettopp fordi du er den du er at du er en så herlig og morsom fyr og en god venn.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt her og så på at hunden min gikk litt bananas på stuegulvet.

Jeg har en sånn liten vrengt polvott som av og til, når han føler for det, lyder navnet sitt.

I allefall. Denne lille hårklumpen har siden han var valp hatt et par store mental cases.

Det ene er fluer. Det er tydeligvis altfor mange av dem her i verden, og de er altfor kjappe. Hunden min prøver så godt den klarer å løse det første problemet ved å jakte på dem (og det er her problem 2 kommer inn).

Plutselig, uten noe forvarsel, klapper han sammen munnen og biter store hull i lufta, og så er det i gang. Over stoler, under bord, opp i sofaen, ut på verandaen, inn igjen, bak TV'n, rundt blomsterpottene og til slutt lengst inn i hjørnet under sofaen, der jakten ender med et brak i veggen.

Litt småforvirret, og med null fangst, kommer boffen slukøret ut igjen, og legger seg på gulvet for å vente på neste fluejævel.

En eller annen gang må den tas!

Det andre store mental caset bikkja har, er halen sin. Den har det samme forhold til halen sin som kvinner har til hårvekst på ryggen. De vet det er der, de ser det ikke, og det ser vannvittig dumt ut når de prøver å finne det. Nuvel. Tilbake til hunden.

Rett som det er ser den en liten hvit dott med hår i øyekroken, noe som selvfølgelig både kan være farlig, skummelt og en potensiell trussel for mat og husefred. Ergo: drep.

Når han da, etter ca 20 runder rundt seg selv fremdeles ikke har fått tak i den merkelige tingen, sjangler han bort igjen på den faste plassen midt på stuegulvet, dumper ned og holder et godt øye med halen sånn at den ikke stikker av.

Sånn alt i alt kan man vel være glad for at hunder er hunder og mennesker ikke jager hårene på ryggen med samme iver og entusiasme.

...sa Kalle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEISANN!

Velkommen i klubben som skribent!

Håper du vil like deg hos oss KG-jentene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen som dagbok skribent ja :)

Ja her kan man bli avhengig :ler: men det er bare noe som følger med.

Kos deg masse på 10 års jubileumet da. Og husk at mangen av de kan ha endret seg enormt på 10 år. Så du får sikker ingen grunn til å stikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hver som prøver å regne ut dette, har for det første alt for god tid, og for det andre et meget stort behov for psykolog.

Å finne alle faktorene er vel et godt stykke på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Være litt seriøs igjen da.

Var på den klassetingen (se over) i sta.. Folk hadde nok dessverre ikke forandret seg mye, de klysete var fremdeles klysete. Men, da angrep som kjent fungerer mye bedre som forsvar enn å sitte på en stol og vente på stormen, var det nå denne teorien jeg tydde til.

For det første, stakk jeg av med lillebrors cabriolet. BMW. Fiiiin bil. Ser langt dyrere ut enn hva den er. Og det fiksa geipen på de fleste av klysene.

Og det å kunne sitte der som diplomøkonom blant en gjeng storbønder, gjorde meg heller ingenting. :ler:

I allefall, hadde det greit nok. Sånn greit man har det når alle egentlig ville vært et annet sted, men prøver å gjøre det beste ut av sjitet. Omtrent som familieselskap med de fleste av mor og fars gamle tanter. Du vet, av den sorten som klyper deg i kinnet og sier "Neeei, så stoooor du har blitt!!", for så å stikke en femmer inn i hånda på deg mens de visker: "her har du litt til godteri, men ikke fortell det til mor!".

Om ti år skal jeg arrangere festen. I min nyinnkjøpte villa i Holmenkollen. Og de som ikke har plass, skal få låne hvert sitt gjesterom. Med dusj og sjampanje. ...eller hjemmebrent, for de som ikke tåler sjampis...

Skal hente dem som ikke kan komme med det private helikopteret mitt, og ta dem i mot på terrassen sammen med min usedvanlig vakre kone.

Tenker nok geipen kommer enda lenger ned da ja...

...sa Kalle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Også jeg som trodde du ikke skulle gifte deg. Hmm, når skal du skaffe deg det huset i Holmenkollåsen da? Bare å si ifra så stiller jeg gjerne opp som kona di jeg ;) Men ser ikke vitsen med å servere rådyr champagne til sånne fjols, de klarer seg helt sikkert utmerket med Kolbu-champagne. Bare å finne fram himkoken fra kjelleren, kjøpe et par flasker nyco og vips er folka så fornøyd så. Dette kan du da, Kalle? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sa noe om dyr sjampis? Ikke meg.. Eplesaft og nyco. Himkok er dyrt! :)

*må snart lære meg åssen den quote-taggen funker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kong nyco lever i beste velgående.

...takk gudene... Hvis ikke hadde julemiddagen blitt ille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for noen synspunkter og tanker.

Firstly and mainly: Jeg trur jeg har funnet oppskriften på en helt perfekt frokost. Det er selvfølgelig ikke bombesikkert at alle vil finne følgende blanding passende til frokost, men vi prøver.

Jeg hadde taco til middag i går, noe som resulterte i at jeg hadde noen skjeer tacokjøtt liggende i kjølern.. Det er alltid godt. *plukke ut av skapet*

Så tager man ost, gjerne den nye skivede versjonen, for å spare oppvask etc.

Dette lar man tett etterfølges av rømme og salsamix. Ta også ut noe kaldt drikke. *lukke kjøleskapet*

Plukk ut brød av skuffen, gjerne grovbrød "for that healthy feeling".

Kjøttet på tallerken, et minutt eller så i microbølgeovnen, og man er i rute. Bland salsaen inn i kjøttet ( jeg forsøkte å ha alt på brødskiva, men det ble bare søl), legg ost og rømme i valgfri rekkefølge på skiva. Spis.

Det smakte faktisk helt fantastisk en søndag ettermiddag etter en lørdags natt. [/kokk]

Mens jeg da satt og spiste min vellykkede kreasjon, lot jeg tankene streife gjennom gjemte og (trodde jeg) glemte deler av hjernens mørke kroker. Plutselig kom jeg på en personlighet som i tide og utide var fremme på p1's nattradio for noen år siden; Hilmann Hunter!

Det var mannen som kunne krim det. Helt fantastisk. Og han hadde alltid noen små vinklinger på livet som kunne få en hver til å gå i vinkel av latter.

Eksempel:

Stol aldri på en psykolog hvis livsmotto er "Se deg ikke tilbake, det kan hende de tar innpå".

Det at jeg er paranoid, betyr ikke nødvendigvis at de IKKE er ute etter meg.

Om noen år, når jeg blir voksen og sånn, skal jeg også skaffe meg et eget radioshow, sexy stemme og morsomme anektdoter. Og på kontoret skal jeg ha plakater av Fraiser og Hilmann Hunter..

...sa Kalle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ny dag, nye muligheter.

Sitter nå og prøver å avtjene min verneplikt via kontortjeneste.

Det er en typisk dag, sitter her i uniform (hinte til jenter som liker barske karer i grønt), det er tegnefilmer på tv´n, befal som prøver å mase og en skikkelig kaffekopp.

Angående den kaffen.. Jeg bomma litt da jeg helte (har ikke måleskje) i pulverkaffe i koppen i sted.. Resultatet ble ikke bare en sterk kaffe. Den overgår stadiet der man ikke ser bunnen av koppen, den overgår stadiet der den får rumpa til å knipe av redsel, den overgår faktisk det stadiet der du føler at saks er eneste riktige verktøy! Her snakker vi at kaffen er midt i mellom "gele" og "tungt fordøylig". Ganske så sterk, med andre ord. Men man våkner av det. :)

Har hatt den dårligste søvnen på mange år i natt. Prøvde inni hodet mitt å legge inn kommandoen "sov" (jeg gjorde faktisk det, rent bokstavlig), noe som tydeligvis returnerte "bad command or file name".

Sender i dag derfor en varm tanke tilbake til herr Christoffer Colombus, som med sin ekspedisjon til evige jaktmarker.. nei.. andre jaktmarker.. w00tevvah.. Han fant kaffen! Det var hovedpoenget. Og kaffe er godt.

...detta bare stokker seg.. Prøver igjen etterpå jeg, etter å ha bladd gjennom dagens runde aviser og bilblader.

Verden er ufin før klokken 11 om morgenen... :Gjesp:

...gjespet Kalle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, da er man våken! Endelig! Og nå som det bare er en time til sengetid.. Hmf.

Vafler.

Vafler må være satans verk. Eller noe kvinner fant opp for å fjerne siste rest av motstand hos oss menn. Det hjalp ikke med dådyrøyne, søte smil og lovnader om sex nei. Vi kunne jo risikere å bli sultne, og da funka jo ikke noe av de gamle triksene!

Så, dere fant opp vafler.

Dette sier jeg ikke fordi jeg ikke liker vafler, tvert om. Jeg elsker vafler. Stek vafler, og du eier meg. Jeg har i dag fridd til kantinejenta på bakgrunn av vafler, type nystekte.

Dessverre (??) førte frieriet bare til en liten tenkepause med påfølgende kommentarer om at "du vil bare ha meg på grunn av vaflene mine".

..noe som i bunn og grunn var sant..

Så, herved er det bevist. Kvinner har all makt. Frist med sex, smil, sett opp søte dådyrøyne eller stek vafler, og dere har i alle fall meg hekta.

...sa Kalle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

Trur jeg har prøvd all of the above, men du må nok være one of a kind kalle, er'kke mange andre gutter som faller for de triksa der. Har jeg prøvd dem på deg tru? :tenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer om vafler.

Jeg testet teorien om vaflene på gutta ved frokost i dag, noe som førte til spontan.. taushet...

Om det var et tegn på at jeg bomma totalt, at jeg traff, eller at de rett og slett ikke taklet så dype tanker klokken halv 7 en tirsdag morgen, skal være usagt.

Diskusjonen ble imidlertid tatt opp igjen ved lunsj, og jeg kan meddele at 67,7 % av de tilstedeværende ville vurdert å gjøre et godt forsøk på å klatre Mount Everest dersom en jente stilte med søtt smil, dådyrøyne, lite klær og et fat nystekte vafler.

Det bør være et endelig og godt bevis.

Så, jenter.. Neste gang vi gutta er vrange å ha med å gjøre (dvs, neste gang vi ikke danser helt etter deres pipe), kle av dere, smil pent, bruk øya for alt de er verdt og krydre med vafler, så danser vi masurka. Baklengs.

...sa Kalle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...