Gå til innhold

Poly paraphenylene terephthalamide


kevlar

Anbefalte innlegg

Han er oppstanden!

Nå har roen endelig lagt seg over Kevlarville, og etter et langt opphold har jeg atter vendt til kvinneguiden. Mens virvelvindene blåser sand gjennom gatene sitter jeg godt plantet i gyngestolen og betrakter tiden som har gått, tiden som går og tiden som skal gå.

Personlige relasjoner har blitt lagt til side for faglig satsning. Faglig satsning har blitt lagt til side for festivitas. Festivitas har blitt lagt til side for personlige relasjoner. Livet i Kevlarville er en runddans; av og til på roser – av og til på glødende kull. Men det som ikke dreper …

For det siste året har budt på mang en opplevelse, overraskelse og omveltning. Primært i positiv retning. Min person har blitt bekreftet verdifull på akk så mange måter, noe som booster selvtillit og bytter misantropi til fordel for en sterkere optimistisk personlighet.

Når alt kommer til alt må jeg bare være veldig fornøyd med tilværelsen. Jeg er ressurssterk, talentfull, elsket av gode venner, har tak over hodet og langt mer å ta meg til enn det finnes timer til i døgnet.

Kort oppsummert for dem som aldri var innom Kevlarville i forrige runde:

Jeg er en 25årig mann. Rik på engasjement, livsglede, erfaring fra fortiden og håp for framtiden. Er en typisk kreativ sjel og ekstremsportentusiast. Er også musikk-, film- og kvinneelsker.

Dagbok? Nei, ikke i noen formal form, kall det et kaossenter – og ta gjerne del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

This is Jonathan from Spotify … våknet jeg til i morges.

Nok er nok, tenkte jeg. Dro sporenstreks fram Visa-et og knotet inn de magiske tallene som sikret meg en måned uten det forbaskede maset. Kr 99/mnd, det er det verdt. Ikke nødvendigvis for å støtte tjenesten, men å bli kvitt de til tider tre-reklame-lange avbrekkene mellom annenhver sang.

Topp tre kjipe situasjoner å få Spotify-reklame:

1) Midt i sexakten

2) Når man våkner

3) På fest

Aldri mer! I alle fall ikke på en måned. Kan jeg ta meg råd til denne luksusen senere? Forhåpentligvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan våknet du av det? Det tar jo noen låter før det setter igang...?

Jeg vil nå heller ha litt reklame nå og da, enn å betale :tunge1: Men hvis det ikke er sånn at man må betale hver måned, men heller kan betale når man vil ta seg råd til det, så er det jo ikke så verst da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover alltid med musikk på, og i går sovnet jeg til Spotify, så naturlig nok var det den som kvernet på morgenen i dag.

Slik jeg har forstått det er det en løpende tjeneste, men man kan selv velge å avbryte når man selv velger. Jeg tenker som så at hundre kroner ikke er et stort offer. Jeg er tross alt veldig musikkinteressert, og en hundrings er ikke mer enn å kutte ned med to halvlitere på by’n i måneden. Klart, jeg kunne hatt mer dyptliggende hensikter som å støtte musikerne og sånt, men nei, jeg vil bare bli kvitt reklamen. Resten får bli en bonus.

Hjemmekveld, det frister akk så lite, men når helsen ikke sporter en bytur får man bare ta til takke med papirlommetørkler og läkerol. Kanskje en film og Cola hvis jeg er litt ekstra gær’n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prydeksempelet på hvor utseendefikserte vi er når det kommer til interesse for andre: Byttet profilbilde for knappe 24 timer siden, og siden har det rent inn med flørter og interesserte. Til og med brukere jeg viste interesse for som var innom profilen og ikke viste interesse (slik at jeg i neste omgang fjernet interessen for) flagget meg plutselig. Uheldig med det forrige, heldig med dette, hvem vet, men å si at det indre er det viktigste er en dårlig klisjé.

Dagens planer, best presentert av Dungen: Ta det lugnt.

Endret av kevlar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har vel ikke byttet profilbilde? Samme gamle oransje løven! :jepp:

:ler:

Neida, men det beviser jo bare hvor viktig utseende faktisk er for noen, heldigvis er det noen som fremdeles mener at indre verdier er viktigst da :)

Sov godt løven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel ikke byttet profilbilde? Samme gamle oransje løven! :jepp:

:ler:

Neida, men det beviser jo bare hvor viktig utseende faktisk er for noen, heldigvis er det noen som fremdeles mener at indre verdier er viktigst da :)

Sov godt løven.

Løve du liksom! Tror du har fått for mye svevestøv fra det store Utlandet i øynene, jeg er såvisst ingen løve. Det var nok ikke bilde her inne jeg snakket om, men et annet community ;)

Jeg rusler ut døren, tonene av Sigur Rós blander seg med lyden av gressklipper, en frisk bris kiler mot ansiktet. Bysykler i Kevlarville … et elsk/hat-forhold uten like. Hvor praktisk det enn måtte være, i dag bestemte det nærmeste stativet seg for at «Nei, vi skal ikke låne ut noen sykler, selv om det står to stykker her». Så måtte Kevlar traske oppover bygatene i jakt på neste stativ, kapret en sykkel, og man skulle vel nå tro at alt var fryd og gammen (jeg ser ikke helt koblingen mellom fryd og jordhytter!), men neida! Verdens mest tungtrådde jævelskap, i utgangspunktet ikke et stort problem, Kevlarville er strengt talt ikke SÅ fullt av bakker, men den éne på vei til jobb er kanskje en av byens drøyeste. Puh, svett og klam før man er på jobb. Setter sykkelen i stativet og vandrer mot Ondskapens Head Quarters, en sigøyner spiller trekkspill. Takk og lov drukner det til Motorpsychos elleville gitarriff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiheihei, jeg sa det fint kunne være kaotisk her, men jeg foretrekker passifisme framfor fysisk vold! Vær så vennlig, kikk igjen. Det er mer som en svær orange bever eller hamster. Alice kaller meg bare pelsdott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvelden senker seg over Kevlarville. Stemmene fra gaten siver inn vinduet, men vidunderlige toner fra mine to høyttalende venner blander seg inn og lager søt musikk. Snart på tide å velte over sengen og få seg noen timer søvn før jobben atter kaller. I morgen tidlig blir det trikk opp og spasertur hjem igjen.

Litt toner i natten,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zigaboo!

Jeg har alltid hatt størst respekt for hjertet (også i musikken). Og kjenner et slags vemod over at jeg ikke en gang kan være en tamburin verdig (rytmisk, that is, jeg tok igjen på andre instrumenter :sjarmor: ).

Er det ekstremsporteringen som har generert det (for vanlige mennesker) kryptiske dagbokvalget? Kevlar (29). Extension to break 3.7 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zigaboo!

Jeg har alltid hatt størst respekt for hjertet (også i musikken). Og kjenner et slags vemod over at jeg ikke en gang kan være en tamburin verdig (rytmisk, that is, jeg tok igjen på andre instrumenter :sjarmor: ).

Er det ekstremsporteringen som har generert det (for vanlige mennesker) kryptiske dagbokvalget? Kevlar (29). Extension to break 3.7 %.

Oh hello!

For meg er det omvendt, rytme er alt jeg har. Både piano og gitar ble fort stuet bort, jeg trives best hvis jeg kan tromme på noe(n). Dessverre ikke veldig populært å eie trommer når man flytter fra kollektiv til kollektiv … men én dag!

Kevlar er da vitterlig mitt navn? Jeg håper ikke noen har planer om å bryte meg?

Jeg må vedgå at jeg ikke driver aktivt med ekstremsport, i alle fall ikke siden jeg kom til Oslo. Driver med litt, ser på litt, interessen er der i alle fall. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En juli morgen i Kevlarville, har sovet helt elendig. Skulle trøstet meg med at solen skinner, men dagen skal tilbringes på et trist kontor. Det som er mest trist er at jeg er lovet arbeid, men her er ingenting å gjøre. Jeg sitter med dårlig samvittighet for å skrive timer jeg surfer vekk, mens mitt skapende jeg – sakte, men sikkert – visner hen og dør.

… men jeg fant i det minste en jakke jeg har letet litt etter i butikkene i vinter, og nå får jeg det 4000kr dyre eventyret for under 2000kr. Snart klar for vintersesongen nå!

Andre ting som havnet i handlekurven er Cinematic Orchestras Ma Fleur. Et helt fantastisk album!

I dag skulle jeg vært en annen plass … som Mastodon sier: Don’t stay, run away!

Mastodon – The Czar: I. Usurper II. Escape III. Martyr IV. Spiral. For en låt!

Endret av kevlar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh hello!

For meg er det omvendt, rytme er alt jeg har. Både piano og gitar ble fort stuet bort, jeg trives best hvis jeg kan tromme på noe(n). Dessverre ikke veldig populært å eie trommer når man flytter fra kollektiv til kollektiv … men én dag!

Kevlar er da vitterlig mitt navn? Jeg håper ikke noen har planer om å bryte meg?

Men du henviser til en eller annen substans, gjør du ikke? Fnis. Du er følgelig også relativt motstandsdyktig mot uv-stråler.

Jeg så forresten jakken. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann hoppsann!

Hvordan jakke?

Burton AK … Bildet ble så stort at det stakk utenfor kvinneguiden, så tenkte jeg skulle være snill og sette det som lenke i stedet for som bilde. Disclaimer: Det ekke meg, men et helt tilfeldig produktbilde ;)

Men du henviser til en eller annen substans, gjør du ikke? Fnis. Du er følgelig også relativt motstandsdyktig mot uv-stråler.

Jeg så forresten jakken. :sjarmor:

Joa, det er den kjemiske formelen for Kevlar. UV-stråler vet jeg ikke så mye om, solen var ikke veldig sterk når jeg gikk til jobb i dag, men jeg skal dobbelsjekke når jeg skal gå hjem i dag!

Men da må jeg ha,

Lars Vaular er over middels kul og uhøytidlig. Endret av kevlar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...