Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

43 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Hva er egentlig greia med å invitere folk til kirken? Kirken er jo åpen for alle, man trenger ikke invitasjon for å komme og se på. Greit nok å sende en slik "invitasjon" til naboer og bekjente i nærheten for å si at man ønsker dem der, men å invitere folk langveis fra til å komme å se i kirken men ikke på fest, er jo helt sykt. Virker som mange blir stormannsgale av å skulle gifte seg.

Det virker ikke bare slik det ER slik!

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 Noen som har fleire historier, å komme med ?                     

Anonymkode: 30461...a4c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.4.2011 den 12.22, AnonymBruker skrev:

Jeg var i et bryllup for noen år siden og det var jo……. Interessant kan vi vel si! ;)

 

Bruden har en størrelse 44 kropp, men hadde skviset seg inn i en størrelse 40 kjole, stroppeløs sådan. Stappa pølsekinn! Det var tydelig søkk i magen der navlen var, så trangt var det om saligheta!

Allerede når de knelte for presten begynte toppen å sige ned, og det var justering sånn at presten ikke skulle få se hele puppestellet.

Brudens bror med samboer kom til kirken etter bruden, og ikke snakk om å snike seg stille inn og sette seg litt langt bak. Neida. Smalt opp døra, og gikk opp hele midtgangen til 1 benkerad, som selvfølgelig var full og omrokkerete alle. Brudens stemor måtte flytte seg for at bror med samboer skulle få plass.

Samboeren hadde interessant antrekk: Grå tights som slutta midt på leggen, en grå topp i ”polyester-silke” som var litt i korteste laget til en tights. Håret var nok ikke vaska siste uka, og sminke var fremmedord. Antrekket ble kronet av de ubarberte leggene (ante ikke at damer kom med pels faktisk!) i et par kjipp-kjapper!

 

På vei ut av kirka var bruden i gang med ny kjolejustering, og håret var begynt å sige…

 

Bildene tok ca halvannen time å ta, og det var alle mulige rare kombinasjoner. Alle gjestene,

Alle gjestene med brudeparet. Alle gjestene med brudeparet og pyntet bil. Brudepar med forlovere, med søsken, med foreldre, med foreldre og besteforeldre, brudeparet og naboen osv. MEN: Brudens stemor og søster fikk ikke være med på noen bilder utenom gruppebildet av alle sammen, og da måtte de stå bakerst! Stemoren har stilt opp i alle år, kjørt hit og dit, sydd kostymer til skoleforestillinger og alt det der, og søsteren (4-5 år eldre) har litt av det samme; ordner og steller og er stille og forsiktig.

Vennegjengen spurte etter hvert hvorfor de ikke fikk bli med, og det var fordi de ikke var biologisk slekt…

Samme begrunnelse når stemor og søster ble plassert nederst ved bordenden. Var kun i kirka de fikk sitte nærme….

 

Brudens far holt en tale i nærmere 30 minutt over hvor dyktig bruden var, og enestående intelligent, blid og sosial, hadde jobb og hvor heldig brudgommen var som hadde kapret et slik flinkt koneemne.

Vi var flere som ikke helt kjente igjen bruden utfa talen. Hun er av den sure typen som ligger på sofaen med kaffekanna og ”Se og Hør” innen rekkevidde og der ligger hun til mannen kommer hjem og lager middag… Til dags dato så er de fremdeles gift, og vi skjønner ikke hva han ser i henne!

Hun er og litt fin på det, alt skal være så staselig.

Middagen var derfor: røkelaks på loff. Loffen var nok fra torsdag/fredagen for den var sånn seig, og ikke smør, salat eller eggerøre, og en liten tynn stripe laks midt på brødskiven.

Svinestek med døde grønnsaker og brun saus var jo en høydare i forhold! Jeg regnet med at desserten sikkert var god, siden bruden er dessertglad.

Jo da: De hadde kjøpt first price vaniljeis! Sånn i treliters boks som smaker skikkelig plastikk!

Brudeparet og foreldrene fikk jordbære til isen, resten av gjestene fikk kun is.

I løpet av middagen så måtte bruden ha hjelp til å heise kjolen 4-5 ganger, for puppene truet med å hoppe ut…

Vi fikk og et hefte på ca 50-60 sider (!) med sanger, der ca 70-80% var til bruden fra hennes familie. Et par var til brudgommen om hvor heldig han var så fikk så god kone nå, og resten var sånne generelle sanger som takk for maten og lignende…

Og når maten endelig var ferdig så kom en bulgarsk duo med keyboard som spille svensk dansband musikk hele kvelden, og bruden svingte seg sånn at puppene spratt ut i hvertfall to ganger om jeg så! Ellers var det mye heising av kjole!

 

Brudeparet vært i Sverige å kjøpt vodka og øl til baren, og en haug av sånne drink miksere. Ikke en brus eller glass vin å oppdrive, så jeg fløy på do med glasset for å få vann.

Nattmaten var sodd, men den var ikke ferdig kokt, så alle grønnsakene var harde og vonde, og inntil så fikk vi loff, samme som var til forretten, seig og uten smør…..

:edie::fnise:

Anonymkode: e0ec3...4cb

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre ble til sin store overraskelse invitert i bryllupet til datteren av et vennepar av dem. Det viste seg at hun hadde invitert over lav sko - folk som hadde penger... Søskenbarn med gode jobber var invitert. Studentene og de i "lavtlønnsyrker" var uten unntak valgt vekk. 

Anonymkode: b8c58...f91

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker forøvrig en utrolig klein tale fra brudens onkel, hvor han foran hele brudgommens konservativ-kristne familie rippet opp i at hun har vært forlovet fire ganger før... Han sa vel noe sånt som "du Tone du Tone, du er som et tre; du får en ny ring hvert år". Han syntes tydeligvis selv han var utrolig vittig, og jeg hadde nok flirt litt jeg også, hadde det ikke vært for at brudgommen og hele hans familie satt og høfte på. 

Anonymkode: b8c58...f91

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker forøvrig en utrolig klein tale fra brudens onkel, hvor han foran hele brudgommens konservativ-kristne familie rippet opp i at hun har vært forlovet fire ganger før... Han sa vel noe sånt som "du Tone du Tone, du er som et tre; du får en ny ring hvert år". Han syntes tydeligvis selv han var utrolig vittig, og jeg hadde nok flirt litt jeg også, hadde det ikke vært for at brudgommen og hele hans familie satt og høfte på. 

Anonymkode: b8c58...f91

Uff, det er alltid noen sånne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Var i et bryllup der brudeparet presenterte hver gjest før middagen. Var sikkert 100 gjester, men synes dette var fint, da fikk alle vite hvem alle var. En annen gang var jeg i et bryllup der bruden å brudgommen hadde kranglet kvelden og hu hadde blitt så sint at hun hadde slått armen i veggen. Vel armen brakk. Så på bryllupsdagen kom hun med gips. De er fortsatt gift da 7 år etterpå:).

Hvordan følger jeg egentlig et innlegg? finner ikke utav det :P 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, kvinne1992 skrev:

Hvordan følger jeg egentlig et innlegg? finner ikke utav det :P 

På toppen av siden, like under søkefeltet, til høyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruden og brudgommen har en sønn på 4 år, som under vieselen ble fryktelig tissetrengt og bestemte seg for å rope "jeg må på do" når liturgen spurte om det var noen innvendinger mot ekteskapet :fnise:  Brudgommen tok da ungen med på do før han kom tilbake til alteret og sermonien fortsatte. Vi gjestene smeltet som smør av det hele :laugh:

Anonymkode: 74880...4b3

Hehe herlig 😊🤣

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Verste bryllupet var i fjor. Lite vinter bryllup, 22 stk + brudepar. Middagen servert i gryter som ble satt på bordet. Når jeg skulle forsyne meg var det ikke mer mat igjen, og jeg ble sittende en stund å vente på at servitørene skulle sette frem mer. Men det skjedde aldri. Endte med at jeg ble sittende å småspise noen munnfuller fra min manns tallerken. Verre var det for de 3 som satt ved siden av meg, de ble sittende med tomme tallerkner og rumlende mager. Brudeparet og servitørene så at vi ikke hadde fått mat men gadd ikke gjøre noe med det :PSkjønte ikke helt hvorfor vi i det hele tatt ble bedt i dette bryllupet, da vi ikke kjenner de spesielt godt. Ikke fått takkekort i ettertid heller, så regner med vi ble bedt bare for at de skulle ha litt folk der..

Anonymkode: 32fe7...c82

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2017 den 16.51, AnonymBruker skrev:

Min venninne, som er ufrivillig barnløs, skulle gifte seg.  Dette var ikke noe absolutt alle visste, men brudeparet hadde vært sammen såpass lenge og var såpass gamle at de hadde fått spørsmålet om barn både fem og femti ganger. 

Brudgommen hadde valgt sin bror til forlover.  Han er en type som liker å være i sentrum, og valgte i sin tale å avsløre at han og hans kone ventet barn. Min venninne sine svigerforeldre var på dette tidspunktet overklare for å bli besteforeldre, og svigermoren hylgråt av glede. Brudeparet ble øyeblikkelig glemt. 

Min venninne er så lite bridezilla som man kan bli, og hun hadde ikke brydd seg det minste om gjester i brudekjole engang, men akkurat dette knakk henne litt.

Anonymkode: ef83b...bd3

Huffda. Stakkars :blomst:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En venninne av meg serverte i et bryllup i fjor. De var en gjeng med venninner som skulle servere i bryllupet sammen. De brukte plastikk bestikk/fat/kopper/glass og pyntet med plastikk blomster på bordene. Venninna mi og gjengen fikk ikke mat på hele dagen, da de hadde gått tom for mat til gjestene, så det var ingenting til overs. De fikk ikke brus en gang, da de hadde gått tomme for det også. De drakk vann fra springen. Ikke nok med det, så fikk de betalt 300 kr for jobben. Venninna mi var skikkelig skuffa. Selv hadde jeg aldri brukt plastikk bestikk osv i et bryllup. Kan også legge til at stedet de hadde bryllupet på, har fullt service og vel så det. Brudebildene som ble tatt( har sett flere av de på nettet ), var ikke fine. Det såg ut som typisk fyllebilder... uff! Brudekjolen var fin da, den passet bare ikke bruden. Underkjoler viste, også...

Anonymkode: b570c...b02

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...