Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I et bryllup jeg var i for vel 20 år siden, betraktet jeg den mest interessante bryllupsfesten jeg noen sinne har sett. Jeg var en tidligere klassevenninne av bruden, og ble i grunn ganske overrasket av å få en invitasjon, da vi ikke hadde hatt så mye kontakt de siste årene. Bryllupet skulle finne sted på en campingplass sørpå, men jeg lot ikke min skepsis for campingbryllup:fnise: ta overhånd, og reiste nedover alene. Brudgommen var tater, og hadde en haug med søsken og slekt som hadde rigget seg til på campingen. Brudens familie hadde installert seg på et hotell i nærheten, siden de ikke var helt "campingtypen". Selve vielsen var vakker, brudeparet hadde matchende klær med countrystil og ble viet i solnedgangen ute på campingplassen. Så var det tid for bryllupsfest. Brudgommens familie satte frem whisky, hjemmebrent, og omtrent all sprit man kan tenke seg - og knapt noe blandevann. Gjestene ble nærmest presset til å forsyne seg av hjertens lyst. Begrepet "fri bar" fikk altså en ny betydning:laugh: Brudgommen var blant de ivrigste til å bøtte ned på, mens bruden var litt forlegen og prøvde å mingle med sin familie som følte seg noe utilpass. To timer senere var brudgommen forsvunnet, og det ble igangsatt en liten leteaksjon for å finne han. Joda, inn i en campingvogn ble han funnet med buksa på knærne, og mini-brudgommen langt inne i sitt eget søskenbarn, som var 16-17 år. Bruden ble fra seg, klappet til brudgommen, og reiste fra campingen knappe to og en halv time inn i sin egen bryllupsfest. Ekteskapet ble så raskt som overhode mulig til skilsmisse, og i følge denne klassevenninnen min endte han opp med å gifte seg med søskenbarnet sitt ett år senere. 

Det tok noen år før jeg motet meg opp til å dra i et bryllup igjen :fnise:

Anonymkode: a554a...058

Herreguuud, jeg trodde jeg haddd opplevd mye på bryllupsfronten - men jeg kan enda bli småsjokkert faktisk :-p

1 time siden, Chibi skrev:

Ett bryllup jeg var i...Vel, du kan si ekteskapet var over dagen etterpå, ettersom bruden hadde fått litt for mye drikke under festen...Og drama og rabalder senere utpå kvelden, da mannen fant henne på toalettet i en trekant :fnise: 


En annet bryllup;
Paret ville egentlig bare ha en fest..Ingenting var planlagt...Bare kaos.
Ikke hadde de penger til å ha bryllup, men, de kunne gjerne ha opplyst om at middagen, drikke og dessert, måtte man betale selv..For det å få en regningen i posten på nesten 600kr, var veldig surt. Særlig når man har gitt de gave...
Middagen var ikke verdt den prisen...Gryterett; Type: toro meksikansk rett...Dessert; sjokoladekake fra toro. Billig vin/brus..(Gatro Negro 90kr, fikk 2 små glass, glass FP cola/kullsyre,appelsinbrus, eller kaffe..) Var tragisk hele greia.
Jeg nektet faktisk å betale regningen :fnise: (for helt ærlig, du spiste for under 100kr...Og ikke leide de noen plass, var stort telt i hage,med stereoanlegg på verandaen...)

 

Jeg hadde også nektet å betale regningen. Jeg har ingenting i mot enkle bryllup/kurvfest, men hadde likt å vite om det på forhånd :-p 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et bryllup der brudgommen og hans kamerater var veldig fotballinteresserte. Så viste det seg at det skulle være en spennende fotballkamp direkte sending på tv akkurat den dagen under middagen. I lokalet de hadde leid var det et tv på veggen. Tv sto på med ganske høy lyd under hele middagen. Det var noen få korte greie taler, men tv sto på da også. Det var veldig forstyrrende med tv som sto på. Og egentlig var det ikke så spennende selv for de fotballinteresserte. Folk sa ingenting om det.

Ut på kvelden ble de fleste ganske fulle. Brudens mor ble mest full. Synes det er forferdelig dumt med de som drikker for mye. En skam.

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I et bryllup jeg var i for vel 20 år siden, betraktet jeg den mest interessante bryllupsfesten jeg noen sinne har sett. Jeg var en tidligere klassevenninne av bruden, og ble i grunn ganske overrasket av å få en invitasjon, da vi ikke hadde hatt så mye kontakt de siste årene. Bryllupet skulle finne sted på en campingplass sørpå, men jeg lot ikke min skepsis for campingbryllup:fnise: ta overhånd, og reiste nedover alene. Brudgommen var tater, og hadde en haug med søsken og slekt som hadde rigget seg til på campingen. Brudens familie hadde installert seg på et hotell i nærheten, siden de ikke var helt "campingtypen". Selve vielsen var vakker, brudeparet hadde matchende klær med countrystil og ble viet i solnedgangen ute på campingplassen. Så var det tid for bryllupsfest. Brudgommens familie satte frem whisky, hjemmebrent, og omtrent all sprit man kan tenke seg - og knapt noe blandevann. Gjestene ble nærmest presset til å forsyne seg av hjertens lyst. Begrepet "fri bar" fikk altså en ny betydning:laugh: Brudgommen var blant de ivrigste til å bøtte ned på, mens bruden var litt forlegen og prøvde å mingle med sin familie som følte seg noe utilpass. To timer senere var brudgommen forsvunnet, og det ble igangsatt en liten leteaksjon for å finne han. Joda, inn i en campingvogn ble han funnet med buksa på knærne, og mini-brudgommen langt inne i sitt eget søskenbarn, som var 16-17 år. Bruden ble fra seg, klappet til brudgommen, og reiste fra campingen knappe to og en halv time inn i sin egen bryllupsfest. Ekteskapet ble så raskt som overhode mulig til skilsmisse, og i følge denne klassevenninnen min endte han opp med å gifte seg med søskenbarnet sitt ett år senere. 

Det tok noen år før jeg motet meg opp til å dra i et bryllup igjen :fnise:

Anonymkode: a554a...058

Man bør holde seg unna tatermainnfolkene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Chibi skrev:


En annet bryllup;
Paret ville egentlig bare ha en fest..Ingenting var planlagt...Bare kaos.
Ikke hadde de penger til å ha bryllup, men, de kunne gjerne ha opplyst om at middagen, drikke og dessert, måtte man betale selv..For det å få en regningen i posten på nesten 600kr, var veldig surt. Særlig når man har gitt de gave...
Middagen var ikke verdt den prisen...Gryterett; Type: toro meksikansk rett...Dessert; sjokoladekake fra toro. Billig vin/brus..(Gatro Negro 90kr, fikk 2 små glass, glass FP cola/kullsyre,appelsinbrus, eller kaffe..) Var tragisk hele greia.
Jeg nektet faktisk å betale regningen :fnise: (for helt ærlig, du spiste for under 100kr...Og ikke leide de noen plass, var stort telt i hage,med stereoanlegg på verandaen...)

 

Altså - brudeparet selv sendte fakturaer i posten til gjestene, uten noe varsel på forhånd? Ikke fra hotell/restaurant der dere selv hadde bestilt? Uhørt uansett altså, men førstnevnte variant høres jo helt utrolig ut.  

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glitnir skrev:

Altså - brudeparet selv sendte fakturaer i posten til gjestene, uten noe varsel på forhånd? Ikke fra hotell/restaurant der dere selv hadde bestilt? Uhørt uansett altså, men førstnevnte variant høres jo helt utrolig ut.  

Ett par venner av bruden lagde kaka og gryteretten hjemme hos henne.
De hadde kjøpt inn flere poser toro-blandinger :) 
"Festen" var hjemme hos brudeparet, middag-Kaffe/kaker, "hjemmelaget"...Og de ønsket nesten 600kr for dette...
Ikke verdt det... :P

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.2.2017 den 10.57, AnonymBruker skrev:

I et bryllup jeg var i for vel 20 år siden, betraktet jeg den mest interessante bryllupsfesten jeg noen sinne har sett. Jeg var en tidligere klassevenninne av bruden, og ble i grunn ganske overrasket av å få en invitasjon, da vi ikke hadde hatt så mye kontakt de siste årene. Bryllupet skulle finne sted på en campingplass sørpå, men jeg lot ikke min skepsis for campingbryllup:fnise: ta overhånd, og reiste nedover alene. Brudgommen var tater, og hadde en haug med søsken og slekt som hadde rigget seg til på campingen. Brudens familie hadde installert seg på et hotell i nærheten, siden de ikke var helt "campingtypen". Selve vielsen var vakker, brudeparet hadde matchende klær med countrystil og ble viet i solnedgangen ute på campingplassen. Så var det tid for bryllupsfest. Brudgommens familie satte frem whisky, hjemmebrent, og omtrent all sprit man kan tenke seg - og knapt noe blandevann. Gjestene ble nærmest presset til å forsyne seg av hjertens lyst. Begrepet "fri bar" fikk altså en ny betydning:laugh: Brudgommen var blant de ivrigste til å bøtte ned på, mens bruden var litt forlegen og prøvde å mingle med sin familie som følte seg noe utilpass. To timer senere var brudgommen forsvunnet, og det ble igangsatt en liten leteaksjon for å finne han. Joda, inn i en campingvogn ble han funnet med buksa på knærne, og mini-brudgommen langt inne i sitt eget søskenbarn, som var 16-17 år. Bruden ble fra seg, klappet til brudgommen, og reiste fra campingen knappe to og en halv time inn i sin egen bryllupsfest. Ekteskapet ble så raskt som overhode mulig til skilsmisse, og i følge denne klassevenninnen min endte han opp med å gifte seg med søskenbarnet sitt ett år senere. 

Det tok noen år før jeg motet meg opp til å dra i et bryllup igjen :fnise:

Anonymkode: a554a...058

Wow... altså bare WOW 😳

På 2.2.2017 den 11.17, Chibi skrev:

Ett bryllup jeg var i...Vel, du kan si ekteskapet var over dagen etterpå, ettersom bruden hadde fått litt for mye drikke under festen...Og drama og rabalder senere utpå kvelden, da mannen fant henne på toalettet i en trekant :fnise: 


En annet bryllup;
Paret ville egentlig bare ha en fest..Ingenting var planlagt...Bare kaos.
Ikke hadde de penger til å ha bryllup, men, de kunne gjerne ha opplyst om at middagen, drikke og dessert, måtte man betale selv..For det å få en regningen i posten på nesten 600kr, var veldig surt. Særlig når man har gitt de gave...
Middagen var ikke verdt den prisen...Gryterett; Type: toro meksikansk rett...Dessert; sjokoladekake fra toro. Billig vin/brus..(Gatro Negro 90kr, fikk 2 små glass, glass FP cola/kullsyre,appelsinbrus, eller kaffe..) Var tragisk hele greia.
Jeg nektet faktisk å betale regningen :fnise: (for helt ærlig, du spiste for under 100kr...Og ikke leide de noen plass, var stort telt i hage,med stereoanlegg på verandaen...)

 

Altså, er det MULIG? 😳 Til begge deler :P

For all del, dersom middagen blir arrangert på en restaurant hvor man selv bestiller så er det jo en ting at man betaler så fremt man vet om det på forhånd så klart. Da bestemmer man jo også selv hva man vil spise. Jeg er skjeldent så vanskelig sånn sett, men 600kr for Toromiddag med noe billig vin? Nei vettu hva!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2. februar 2017 den 11.17, Chibi skrev:

Ett bryllup jeg var i...Vel, du kan si ekteskapet var over dagen etterpå, ettersom bruden hadde fått litt for mye drikke under festen...Og drama og rabalder senere utpå kvelden, da mannen fant henne på toalettet i en trekant :fnise: 


En annet bryllup;
Paret ville egentlig bare ha en fest..Ingenting var planlagt...Bare kaos.
Ikke hadde de penger til å ha bryllup, men, de kunne gjerne ha opplyst om at middagen, drikke og dessert, måtte man betale selv..For det å få en regningen i posten på nesten 600kr, var veldig surt. Særlig når man har gitt de gave...
Middagen var ikke verdt den prisen...Gryterett; Type: toro meksikansk rett...Dessert; sjokoladekake fra toro. Billig vin/brus..(Gatro Negro 90kr, fikk 2 små glass, glass FP cola/kullsyre,appelsinbrus, eller kaffe..) Var tragisk hele greia.
Jeg nektet faktisk å betale regningen :fnise: (for helt ærlig, du spiste for under 100kr...Og ikke leide de noen plass, var stort telt i hage,med stereoanlegg på verandaen...)

 

Hadde sendt regning tilbake med nytt overslag. Gave (500kr) minus bevertning (Toro gryterett 50kr, sjokoladekake 10kr per stykke, drikke drikke 50kr) = 390kr. Gjerne med utgiftene til reise, overnatting og antrekk på toppen 😉

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, kom på dette når det ble så mye snakk om gryteretter fra Toro:

Var i et VELDIG nøkternt bryllup en gang (jeg har prøvd å glemme hele greia). Verken brud eller brudgom hadde jobb, eller penger, men det hindret dem ikke i å invitere bortimot 100 gjester i bryllupet. Ingen av dem har noe stor familie heller, så det var mye riffraff invitert (jeg satt på bord med en tidligere nabo, moren til en venninne av bruden og dagmammen til den ene ungen deres, som for lengst hadde begynt på skolen).

Vel. Vi fikk et glass velkomstvin da vi kom (noe helt helsikes søt musserende som smakte mer brus enn vin). Til middagen fikk vi ett (1) glass vin, av typen black tower eller gato negro (jeg husker ikke hvem av dem, men det smakte saft). Middagen besto av toro gryterett med kyllingkjøttdeig.

Omtrent 80% ble dårlige dagen etterpå. Jeg har vært i bryllup før (foråsidetsånn) så jeg spiste bare salat og loff (uten smør, for det "var så dyrt") hele kvelden og ble IKKE dårlig.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det verste jeg har sett i et bryllup var meg selv da jeg var 18, hadde kjærlighetssorg og ble dritings på sjampis tidlig i selskapet. Jeg husker særdeles lite av kvelden, men vet at jeg skrålte og bråket under talene, okkuperte doen i lange tider for å spy og grine, ramla ned trappa og sovnet på gresset etter å ha blitt bedt om å gå meg en tur for å bli litt klarere i hodet.

Jeg dette er nå 14 år siden og jeg skammer meg fortsatt. Har aldri turt å spørre brudeparet hvor mye jeg faktisk påvirket feiringen, men jeg vet at det ikke gikk ubemerket hen. Det verste var at jeg i min depresjon og kjærlighetssorg hadde glemt å pakke overnattingsbag og klær til neste dag. Neste dag var det lunsj hos brudens foreldre for en del av gjestene. Jeg kom i min 60-år gamle tantes bukse og skjorte med tidenes fylleangst og den mest inderlige skammen jeg har følt. Det var nok av strenge blikk og kalde ekskluderinger under den lunsjen gitt 😭

Anonymkode: 583b6...adb

Den var brutal for alle parter! :ohmy:

Anonymkode: 27bd4...fcc

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tørr ikke beskrive alt som skjedde av frykt for å bli gjenkjent, men det verste bryllupet jeg har vært i har vært hos religiøse slektninger. Jeg og samboer var de eneste der som ikke var gift, og følte oss uglesett hele kvelden. Følte også at presten hintet veldig til oss da han snakket om hvilken synd det var å leve sammen uten å være gift i prekenen sin. Vi var plassert helt ytterst på enden av bordet, langt unna annen familie, og hadde ingen å prate med. Vi fikk ikke overnatte på samme rom på kvelden heller. 

Selve bryllupsfesten var også ganske slitsom etter min smak. Ingen alkohol eller dans, bare å sitte ved bordet å høre den ene oppbygelige religiøse talen etter den andre. Jeg var ganske flau ovenfor samboeren min for at jeg hadde dratt ham med på den "festen".

Anonymkode: 78be4...66f

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

På 2.5.2011 den 11.54, Antoinette skrev:

 

Den historien der har du tatt fra den skotske standup-komikeren Frankie Boyle.

 

Dessuten er det bare tull at moderne oppegående skotske menn ikke bruker undertøy under kilten. En skreddersydd kilt koster tusenvis av kroner.

:lol:

Episoden gikk akkurat på TV. Jeg er flau på vegne av hun som beskrev dette som selvopplevd...

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, MarianneE skrev:

:lol:

Episoden gikk akkurat på TV. Jeg er flau på vegne av hun som beskrev dette som selvopplevd...

Den historien der er en gammel vandrehistorie, jeg hørte den første gang på slutten av 90tallet

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Alice123 skrev:

Den historien der er en gammel vandrehistorie, jeg hørte den første gang på slutten av 90tallet

Så da kan det ikke skje igjen? 

Anonymkode: f7afd...99f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2.2.2017 den 10.57, AnonymBruker skrev:

I et bryllup jeg var i for vel 20 år siden, betraktet jeg den mest interessante bryllupsfesten jeg noen sinne har sett. Jeg var en tidligere klassevenninne av bruden, og ble i grunn ganske overrasket av å få en invitasjon, da vi ikke hadde hatt så mye kontakt de siste årene. Bryllupet skulle finne sted på en campingplass sørpå, men jeg lot ikke min skepsis for campingbryllup:fnise: ta overhånd, og reiste nedover alene. Brudgommen var tater, og hadde en haug med søsken og slekt som hadde rigget seg til på campingen. Brudens familie hadde installert seg på et hotell i nærheten, siden de ikke var helt "campingtypen". Selve vielsen var vakker, brudeparet hadde matchende klær med countrystil og ble viet i solnedgangen ute på campingplassen. Så var det tid for bryllupsfest. Brudgommens familie satte frem whisky, hjemmebrent, og omtrent all sprit man kan tenke seg - og knapt noe blandevann. Gjestene ble nærmest presset til å forsyne seg av hjertens lyst. Begrepet "fri bar" fikk altså en ny betydning:laugh: Brudgommen var blant de ivrigste til å bøtte ned på, mens bruden var litt forlegen og prøvde å mingle med sin familie som følte seg noe utilpass. To timer senere var brudgommen forsvunnet, og det ble igangsatt en liten leteaksjon for å finne han. Joda, inn i en campingvogn ble han funnet med buksa på knærne, og mini-brudgommen langt inne i sitt eget søskenbarn, som var 16-17 år. Bruden ble fra seg, klappet til brudgommen, og reiste fra campingen knappe to og en halv time inn i sin egen bryllupsfest. Ekteskapet ble så raskt som overhode mulig til skilsmisse, og i følge denne klassevenninnen min endte han opp med å gifte seg med søskenbarnet sitt ett år senere. 

Det tok noen år før jeg motet meg opp til å dra i et bryllup igjen :fnise:

Anonymkode: a554a...058

Hjemmebrent?

Da hadde jeg kontaktet politiet

Anonymkode: 04788...73d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30. juni 2016 den 22.18, AnonymBruker skrev:

Ble invitert i bryllup til ei venninne, uten følge. Min eks og jeg hadde vært sammen i 3 år, og var samboere. Grunnen var at de ikke kjente han, og likte ikke familien hans (som de heller ikke kjente).

Var ikke egentlig et veldig morsomt bryllup :P  Live band som sang så surt at man ble flau på dere vegne. Ikke minst at de spilte så høy musikk at det ikke var mulig å holde en normal samtale, gikk ikke ann å brøle til hverandre for å snakke en gang. Dette var mens man fikk servert kaffe og kaker. 

Var minimalt med taler, men mye sanger som er sånn typisk konfirmasjonssanger. Foreldrene til bruden fikk ikke holde tale, og foreldrene til brudgommen sin tale var så frekk og stygg at jeg ble helt kvalm. 

Anonymkode: e2f4d...1bd

Oi da... Hvorfor fikk ikke foreldrene til bruden holde tale, og hva gikk talen til brudegommens foreldre ut på? 

Anonymkode: 99379...c7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Mystix skrev:

Nei, det hadde du ikke. Slutt å være så prippen. 

Jo det hadde jeg. HB er ulovlig

Anonymkode: 04788...73d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...