Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, O.G. skrev:

 Enn hvis bruden var en hore da?

 Det er vel uansett ikke noe man sier høyt iløpet av en tale til brudeparet? :P

Anonymkode: fa652...633

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Det er vel uansett ikke noe man sier høyt iløpet av en tale til brudeparet? :P

Anonymkode: fa652...633

Det har du helt rett i. Ingen har fortjent en sånn tale, hore eller ikke hore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2016 den 18.09, AnonymBruker skrev:

Ikke et ille bryllup på noen måte, men en smule irriterende/frustrerende:

Brudepar, voksne mennesker. Inviterer til bryllup med egne frimerker, brevpapir og "forlovelsesbilde", bryllupet er overdådig med fineste mat oNeg drikke, 7 etasjers kake, brudekjolen alene koster 27 000,-

De skrev i innbydelsen at de ønsket seg penger for å pusse opp stua....... 

Anonymkode: 118ec...e3e

En ting er at brudekjolen kostet svært mye, men har noen av oss peiling på om brudeparet betalte den selv, eller om for eksempel foreldrene hennes var med på å betale for den?

Anonymkode: 963b7...366

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på at jeg for en liten mannsalder siden var i et bryllup i en liten landsens kirke i Danmark hvor presten var så full at han falt ned fra prekestolen og måtte plukkes opp og støttes av to mann mens han forrettet selve vielsen. Det var visst ikke første gangen, men danskene tok det med stor ro. Paret ble gift og ingen skade skjedd :sprettoy:

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg var i ett bryllup, hvor jeg ble plassert ved samme bord som brudeparets besteforeldre. Samt noen onkler og tanter av brudeparet, som jeg overhodet ikke kjente i det heile tatt.

De ble jo sittende og preike med hverandre, og jeg hadde INGEN å snakke med for de timene heile den lange middagen, talene og alt mulig varte.... :icon_frown:

Anonymkode: fa652...633

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

jeg og min daværende kjæreste var invitert i bryllupet til hans kusine i sommer og det var ikke et ille bryllup, det var faktisk veldig hyggelig og vi hadde det fantastisk gøy, utenom én ting som var litt... eh.

noen dager i forveien ble vi spurt om vi hadde mulighet til å hjelpe til med serveringen fordi to av servitørene hadde måtte trekke seg i siste liten. dette var ikke noe problem og vi sa selvsagt ja. middagen skulle starte klokka tre og vi ble bedt om å møte opp klokka halv to. vi stusset litt på det for vi skulle jo bare servere? nei, viste det seg, det skulle vi ikke. dette var et bryllup hvor det var 70-80 gjester til en treretters middag, det var én kokk, også vi var tre (!!!) stk som skulle servere, skjenke vin, legge opp mat på asjettene, forberede desserten, hjelpe til med enkelte deler av matlagingen, vaske opp, ordne med kakene, lage kaffe, samt ordne til med cognac og likør. av oss tre var det én av oss som hadde erfaring med servering (hun jobbet på rastaurant), eksen min hadde noe erfaring, mens jeg var 100% blank. vi løp som jojoer og hadde ikke ett sekund til å stå stille fra vi begynte klokka halv to til vi var ferdige med "jobbingen" og kunne kose oss rundt klokka ti. 

brudeparet stakkars, som omtrent er verdens koseligste mennesker, var helt fra seg av takknemlighet og beklaget seg til tusen for at det ble sånn og fortalte at det var tre til som skulle ha vært der for å legge opp på asjettene og hjelpe til med oppvasken og sånt, men at de av en eller annen grunn aldri dukket opp, og vi fikk ros av omtrent alle vi snakket med resten av kvelden. så... ja, vi hadde det kjempegøy resten av kvelden/natta og vi syntes utrolig synd på brudeparet som var så fortvilte, for skylden her, viste det seg, lå jo på de tre som aldri dukket opp:fnise:

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, vscare skrev:

jeg og min daværende kjæreste var invitert i bryllupet til hans kusine i sommer og det var ikke et ille bryllup, det var faktisk veldig hyggelig og vi hadde det fantastisk gøy, utenom én ting som var litt... eh.

noen dager i forveien ble vi spurt om vi hadde mulighet til å hjelpe til med serveringen fordi to av servitørene hadde måtte trekke seg i siste liten. dette var ikke noe problem og vi sa selvsagt ja. middagen skulle starte klokka tre og vi ble bedt om å møte opp klokka halv to. vi stusset litt på det for vi skulle jo bare servere? nei, viste det seg, det skulle vi ikke. dette var et bryllup hvor det var 70-80 gjester til en treretters middag, det var én kokk, også vi var tre (!!!) stk som skulle servere, skjenke vin, legge opp mat på asjettene, forberede desserten, hjelpe til med enkelte deler av matlagingen, vaske opp, ordne med kakene, lage kaffe, samt ordne til med cognac og likør. av oss tre var det én av oss som hadde erfaring med servering (hun jobbet på rastaurant), eksen min hadde noe erfaring, mens jeg var 100% blank. vi løp som jojoer og hadde ikke ett sekund til å stå stille fra vi begynte klokka halv to til vi var ferdige med "jobbingen" og kunne kose oss rundt klokka ti. 

brudeparet stakkars, som omtrent er verdens koseligste mennesker, var helt fra seg av takknemlighet og beklaget seg til tusen for at det ble sånn og fortalte at det var tre til som skulle ha vært der for å legge opp på asjettene og hjelpe til med oppvasken og sånt, men at de av en eller annen grunn aldri dukket opp, og vi fikk ros av omtrent alle vi snakket med resten av kvelden. så... ja, vi hadde det kjempegøy resten av kvelden/natta og vi syntes utrolig synd på brudeparet som var så fortvilte, for skylden her, viste det seg, lå jo på de tre som aldri dukket opp:fnise:

Regner med dere fikk betalt for dette?

Anonymkode: 5fab1...ce6

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjedeligste bryllupsopplevelse er fra

et bryllup vi måtte bruke flere tusen kroner på å reise til og på overnatting. Hadde ikke lyst, men brudeparet ønsket at vi kom, så vi tok utgiften. Vielsen var nydelig i fint vær, "festen" var på et hotell. Det var svært lekkert med hvite stoltrekk og fin og flott mat, men da vi kom til kaffen, ble det spilt musikk fra Spotify, som gjestene styrte selv, og det var da 5-6 mennesker som styrte musikken og danset salsa eller noe i den duren..Brudeparet og folk dro tidlig, bortsett fra de som danset salsa eller hva det var. Klokken 00 dro vi og de vi kjente i taxi ut på byen. 

Det beste bryllupet var på en låve med gryterett og skikkelig fest. :)

Anonymkode: 585a1...bd2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På Saturday, October 29, 2016 den 12.03, AnonymBruker skrev:

Jeg var i etI bryllup, hvor jeg ble plassert ved samme bord som brudeparets besteforeldre. Samt noen onkler og tanter av brudeparet, som jeg overhodet ikke kjente i det heile tatt.

De ble jo sittende og preike med hverandre, og jeg hadde INGEN å snakke med for de timene heile den lange middagen, talene og alt mulig varte.... :icon_frown:

Anonymkode: fa652...633

For noen frekke familiemedlemmer som ikke hadde vett til å inkludere deg i samtalene under middagen! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer aldri bryllup jeg var i..Satt i hesteskoform i middagen. Etter middagen begynner brudeparet å røyke ved bordet begge to. Det satt barn ved bordet også. Så fikk vi hjemmelaget likør. Baylis.  Fytti katta......

Anonymkode: 03db2...f87

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, December 30, 2016 den 13.18, Lykkehjerte skrev:

For noen frekke familiemedlemmer som ikke hadde vett til å inkludere deg i samtalene under middagen! 

Tyder jo på at de var lite trent i selskapliheter

Anonymkode: 03db2...f87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sugemerke

Var i et bryllup der den ene forelderen til brudgommen holdt en tale som varte i 20 minutter, da om hvor forferdelig bruden hadde vært som tenåring og hvor hardt dette hadde vært for denne forelderen. I tillegg dro denne forelderen inn noe om den skrekkelige skillsmissen h*n hadde vært igjennom med den andre forelderen. Talen varte og rakk, og stemningen ble en smule trykket kan man si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har fortalt det før, men var invitert i bryllup til en venninne. Var veldig fornøyd med organiseringen med kjøring fra kirken til lokalet, da dette lå ca 45min kjøretur unna. Alle fikk utdelt drikke etter vielsen pga. kjøreturen og varmen. Synes dette var flott der vi stod i 30 varmegrader og ikke hadde spist siden morgenen. 

Når vi ankom lokalet ble vi fortalt at kakene ville bli servert først da middagen ikke ble servert før om 1,5t ca. Tenkte dette var ok og det er jo ikke alle som orker kake etter en lang 3-retters middag. Men det tok SÅ lang tid før kakene ble servert og middagen viste seg å bli enda mer utsatt. Dette var jo så klart ikke brudeparets feil, men jeg undret meg litt over at ikke brudeparet selv, forlovere eller arrangørene gjorde noe med det. Vi satt i 2,5t UTEN å få servert noe mat, vi fikk servert apertif og fikk påfyll, men det er ikke akkurat noe mettende. Da hadde det gått over 5t siden vielsen startet og til første måltid. Vi hadde ikke trengt å fått servert mye, men litt snacks på bordene hadde hjulpet. Ikke var det lagt opp til noe aktivitet/underholdning for å få tiden til å gå heller. 

Da vi endelig skulle få servert middag så var det veldig varierte porsjoner. Noen fikk store kjøttstykker, andre små. Synes det var litt merkelig. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var over bryllup hvor brudgommen var veldig glad i å synge... Han sang i hvertfall 6 sanger gjennom middagen og alle gjestene ble ganske lei. Han var flink, men gudbedre så langtekkelig middag.

Anonymkode: 0c1ff...880

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.11.2016 den 2.42, vscare skrev:

jeg og min daværende kjæreste var invitert i bryllupet til hans kusine i sommer og det var ikke et ille bryllup, det var faktisk veldig hyggelig og vi hadde det fantastisk gøy, utenom én ting som var litt... eh.

noen dager i forveien ble vi spurt om vi hadde mulighet til å hjelpe til med serveringen fordi to av servitørene hadde måtte trekke seg i siste liten. dette var ikke noe problem og vi sa selvsagt ja. middagen skulle starte klokka tre og vi ble bedt om å møte opp klokka halv to. vi stusset litt på det for vi skulle jo bare servere? nei, viste det seg, det skulle vi ikke. dette var et bryllup hvor det var 70-80 gjester til en treretters middag, det var én kokk, også vi var tre (!!!) stk som skulle servere, skjenke vin, legge opp mat på asjettene, forberede desserten, hjelpe til med enkelte deler av matlagingen, vaske opp, ordne med kakene, lage kaffe, samt ordne til med cognac og likør. av oss tre var det én av oss som hadde erfaring med servering (hun jobbet på rastaurant), eksen min hadde noe erfaring, mens jeg var 100% blank. vi løp som jojoer og hadde ikke ett sekund til å stå stille fra vi begynte klokka halv to til vi var ferdige med "jobbingen" og kunne kose oss rundt klokka ti. 

brudeparet stakkars, som omtrent er verdens koseligste mennesker, var helt fra seg av takknemlighet og beklaget seg til tusen for at det ble sånn og fortalte at det var tre til som skulle ha vært der for å legge opp på asjettene og hjelpe til med oppvasken og sånt, men at de av en eller annen grunn aldri dukket opp, og vi fikk ros av omtrent alle vi snakket med resten av kvelden. så... ja, vi hadde det kjempegøy resten av kvelden/natta og vi syntes utrolig synd på brudeparet som var så fortvilte, for skylden her, viste det seg, lå jo på de tre som aldri dukket opp:fnise:

Dere ble gratis arbeidskraft??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var i en bryllupsfest hvor brudeparet ikke hadde råd til lokale og hadde festen hjemme hos seg selv. Greit nok. Men gjestene var fordelt over 3 etasjer. De nærmeste satt i 1.etg med brudeparets foreldre, søsken etc...Vi satt i loftstua sammen med venner av paret. Så omtrent ikke paret hele kvelden og hadde ikke følelse av å være gjest i et bryllup.

Anonymkode: a25b7...1af

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste jeg har sett i et bryllup var da datteren min var brudepike, og så ut som en liten brud :) Skjønn. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...