Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bryllupet til min ekssvigerinne...

I starten var det ganske fint,

men så endte det opp som et fyllekalas.
Moren til bruden var meget bedugget og holdt en tale som vi alle ble flau over på hennes og brudens vegne,

og det ble slåsskamper mellom noen av mennene.....

og der var barn til stede... 

Ikke akkurat noe fint minne... 

Anonymkode: e1307...670

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11

Folk som drikker seg kanakas i bryllup er det verste jeg ser. Hvert fall når det er barn til stedet. Ta dere sammen!  I fjor var jeg i min tantes bryllup og fetteren min  (som har passert 30) Ble stup full og rava rundt. Velta stoler osv. Skikkelig flaut å se. Jeg synes det er respektløst jeg. 

Men utover det er det meste ned bryllup fint :) 

Endret av Rose11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11
Den Thursday, April 28, 2016 at 21.31, C'est la vie:) skrev:

Slutt med avsporingene, vær så snill!!! 

Historie fra bryllup:

Ei venninne skulle gifte seg på den varmeste sommerdag. Selskapet skulle holdes hjemme hos brudens foreldre. Det var skyfri himmel og ekstremt varmt for alle gjester, som i 3 timer ble plassert i hagen uten mulighet for å gå inn (for der ble det gjort klart for selskapet). Det var trangt om skyggeplass, ingen paviljong og de fleste dro vekk fra huset for å se om de kunne finne skygge å stå ved. Drikken var forøvrig ikke kjølt ned og ikke særlig forfriskende....  Det var ganske mange solbrente kropper når brudeparet endelig kom og vi fikk lov til å gå inn... 

Men det var dessverre ikke plass til alle inne, så 8 av oss (venner) ble plassert på verandaen (!) , hvor kun to av oss hadde innsyn til det som skjedde inne... Vi hørte nesten ingenting av talene og ble invitert inn til å stå langs veggen når det ble vist film, før vi ble sendt ut til verandaen igjen. Vi var evig takknemlig når solen begynte å gå ned, for det var ikke behagelig å sitte i solsteiken. 

Jeg tror aldri jeg har vært så solbrent før, og ja, det gikk flere runder solkrem på de fleste gjester den dagen. Men å bli plassert på en veranda, uten innsyn eller mulighet for å høre noe som blir sagt? Hva var vitsen med å invitere oss? 

Dette hørtes jo fælt ut. Hvis de ikke har plass til alle, så burde de ikke invitere så mange. Å sitte ute i solsteiken med full dress må være et helvete for mennene. Sikkert for kvinnene å. Tror nesten jeg bare hadde dratt eller satt meg en annen plass hvis det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)
2 timer siden, Rose11 skrev:

Dette hørtes jo fælt ut. Hvis de ikke har plass til alle, så burde de ikke invitere så mange. Å sitte ute i solsteiken med full dress må være et helvete for mennene. Sikkert for kvinnene å. Tror nesten jeg bare hadde dratt eller satt meg en annen plass hvis det gikk.

Hadde det bare vært mulig å bytte plasser eller være inne når alle begynner å vandre litt rundt forbi så... Det var koldtbord, så vi som satt ute var ofte inne for å "fylle på tallerkenen" og på toalettet. Alt for å unngå solsteiken. 

Dessverre varte middag og dessert i flere timer, så sola var godt på vei ned når vi endelig kunne gå inn og snakke med andre gjester. 

Nei, de burde ikke invitert så mange. Hadde jeg visst av hvordan det ville bli for "ekstra"-gjestene (som vi var), så hadde jeg nok takket nei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11
3 timer siden, C'est la vie:) skrev:

Hadde det bare vært mulig å bytte plasser eller være inne når alle begynner å vandre litt rundt forbi så... Det var koldtbord, så vi som satt ute var ofte inne for å "fylle på tallerkenen" og på toalettet. Alt for å unngå solsteiken. 

Dessverre varte middag og dessert i flere timer, så sola var godt på vei ned når vi endelig kunne gå inn og snakke med andre gjester. 

Nei, de burde ikke invitert så mange. Hadde jeg visst av hvordan det ville bli for "ekstra"-gjestene (som vi var), så hadde jeg nok takket nei. 

Skjønner jeg godt. Virket helt tullete og ikke noe jeg hadde gjort. Vil jo at alle gjestene skal ha det bra og få med seg alt. Man må jo føle seg utenfor når man blir plassert ute og ikke får med seg taler eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i et bryllup på bøgda for ca 15 år siden.  Lokalet var en sliten kafe.  Det var ingen taler, den eneste som pratet var toastmasteren.   En av kameratene til brudgommen var beryktet for å oppføre seg som en ass når han ble full.  Og den kvelden var intet unntak.  Han sa bla. til damer i bunad:  "Du må ikke fise under den stakken da".   Når han ble filmet var han rolig men med en gang kameraet ble slått av var han høylytt, brautende og provoserende. Var så flau på alle gjestenes og brudeparets vegne.  Musikken var også grusom.  En bulgarer som spilte svisker ûberdårlig på et keybord. 

Anonymkode: fc854...f67

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i et bryllup for noen år siden. Selve vielsen var veldig fin selv om sønnen  (som var rundt 2 år) fikk raserianfall da han skulle gå foran bruden og faren hennes de gikk ned kirkegulvet. La seg ned på gulvet og skrek. Nektet å gå selv, så faren måtte bære han. Ellers en fin vielse. 

Etter vielsen kom vi til et lokale så ut som et lager. Det var stusslig med pyntingen og veldig basic. Moren til bruden holdt tale i minst 20-30 minutter og hulka og gråt. Så skulle søsken, tanter, besteforeldre og alle holde taler. Ble jo aldri ferdig. Vi måtte se på de åpner gaver foran alle, som også tok en evighet. Så endelig tid for mat. (Jeg var så sulten at magen rumlet) Maten var så som så. Hovedretten var skalldyr. Noe jeg er allergisk mot. Foretten var helt standard, men kalkunen var utrolig tørr. 

Broren til brudgommen ble full og sjanglet rundt. Prøvde hele tiden å få meg ut på dansegulvet, men jeg hadde ikke lyst. Jeg liker ikke å danse og er heller ikke flink. Han ble bare mer og mer klengete. Følgte etter meg overalt! Musikken var heller ikke noe bra og de som spilte var noen venner av familien. Avdanket gamle menn som spilte i et danseband. 

Ikke det verste bryllupet, men helt greit bryllup. Hadde koset meg mer hvis jeg slapp han klengete broren som ikke tok nei for et nei :roll: 

Anonymkode: a0666...12b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...


Jeg var til stede ved ett bryllup en gang, og en eller annen gjest spurte brudgommen hvorfor han egentlig hadde valgt å gifte seg. Hans svar var at både han og bruden var nakne (og ikke helt edru) da han fridde. :laugh:

I tillegg var visst bruden gravid også, så de "måtte" liksom gifte seg...

Anonymkode: 30461...a4c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

for noen år siden var jeg i ett bryllup.
dette var brudens andre bryllup - men brudgommens første.

jeg overhørte en av slektningene (fra brudens familie) si at “vel, dette er den andre gangen vi gjør dette. Jeg lurer på hvor lenge giftermålet varer denne gangen”

under middag og festlighetene (etter det opplegget i kirken) så fikk en venninne av bruden kanskje litt for mye innabords. Hun kom i alle fall med en del kommentarer om at bruden var en "lat sledrian" som bare ville gifte seg for penger - slik at hun ikke behøvde å arbeide lenger.

jeg tror ikke at dette ekteskapet varte i to hele år, en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.6.2016 at 11.57, Stringfellow1 skrev:

for noen år siden var jeg i ett bryllup.
dette var brudens andre bryllup - men brudgommens første.

jeg overhørte en av slektningene (fra brudens familie) si at “vel, dette er den andre gangen vi gjør dette. Jeg lurer på hvor lenge giftermålet varer denne gangen”

under middag og festlighetene (etter det opplegget i kirken) så fikk en venninne av bruden kanskje litt for mye innabords. Hun kom i alle fall med en del kommentarer om at bruden var en "lat sledrian" som bare ville gifte seg for penger - slik at hun ikke behøvde å arbeide lenger.

jeg tror ikke at dette ekteskapet varte i to hele år, en gang...

Jeg skjønner egentlig ikke hva som er så ille med å gifte seg to ganger? Mange har jo både fire og fem (og enda flere) samboere i løpet av livet. Hvorfor er det verre å være gift flere ganger?

Litt utenfor tema men... 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1
2 timer siden, lingua franca skrev:

Jeg skjønner egentlig ikke hva som er så ille med å gifte seg to ganger? Mange har jo både fire og fem (og enda flere) samboere i løpet av livet. Hvorfor er det verre å være gift flere ganger?

Litt utenfor tema men... 

Hun som kom med den kommentaren, hadde iallefall ikke noe særlig tiltro til at akkurat det bryllupet sannsynligvis ikke kom til å vare så veldig lenge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke akkurat noe "verst", men har sett i et par brylluper i det siste at forloveren ikke har rettet på brudens kjole etter hun har satt seg alle gangene i kirken og når hun er fremme for forbønn. Det er, om ikke det aller viktigste, så estetisk viktig i kirken. Vi var et kor som satt på galleriet og sang for noen uker siden, og vi damene (ihvertfall) reagerte på at forloveren ikke gjorde jobben sin på akkurat det punktet. Kommende bruder: tenk på dette og ta gjerne en øvelse med et teppe rundt livet så det er i forloverens bevissthet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en vennine som er kjent for å være gnien som skulle gifte seg. Sermonien i kirken var fin, og det bar avstede til lokalet der festen skulle forsette. Det må sies at denne venninen har et ekstremt behov for å spise miljøvennelig og aldri kaste mat osv. Men det går da ann å legge dette til siden på sin egen brullypsdag? Neida... Hun holdt tale før maten da selvfølgelig dette var tema... Hun ba gjestene om ha gjestene om å forsyne seg to ganger for å unngå rester som måtte kastes. Problemet var at når folk hadde forsynt seg med litt mindre porsjoner enn normalt var det allerede tomt for mat... Etter maten forsatte hun og var overasket over hvor sulten folk var siden all maten var borte. No shit... Folk var ekstremt sulten resten av kvelden.... Jeg klarte ikke å dy meg og sa i fra om dette i ettertid da hun spurte hvordan jeg syns bryllupet var. Jeg klarte ikke la være.. Det endte med at hun skjelte meg ut og mente jeg bare tenkte på mat... Er det mulig? Vi har minimal kontakt den dag i dag...

Anonymkode: f0e78...491

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan fortelle litt om et av de tre bryllupene jeg har vært i. For dette må deles, har sett stort sett norske bryllup i tråden, naturlig vis. Da må jeg dele min opplevelse i et vietnamsk bryllup
Er egentlig ikke en av verstinghistoriene. Men akk så gøy!

Jeg ble invitert i bryllup i Vietnam, min far giftet seg der nede med en lokal jente. De hadde kjent hverandre i noen år, han har besøkt henne to-tre ganger i året. Så dette ble min første tur.

Turen starter med at bryllupet blir flyttet (ganske nærme den store dagen) fra byen vi hadde bestilt hotell i, til hjemme hos bruden. Greit nok det, vi order oss nytt hotell i en by nærmere der festen skulle være. Kjedelig for oss selvsagt, som flytter fra 4 stjerners hotell i storbyen til et 1 stjerne, med frokostsalen på den andre siden av en firefelts vei uten gangfelt. :fnise:

Den store dagen kommer, vi er en stor gjeng fra norge, 11-12 stykker. Reiser 1,5time i minibuss til landsbygda. Det er langt mellom naboene og store rismarker rundt oss. (litt redde for dengufeber, nå ja.) Den siste kilometeren eller to må enten tas for fot på en meter brei asfaltert sti gjennom rismarka eller bakpå en moped med en av de lokale gutta. I finstasen dette altså! Jeg var nervøs, men hoppet på. Kunne ikke være noe dårligere enn min 75 år gamle farmor som fløy nedover stien bakpå sin moped.

Vel nede i huset vi skal feire i er det vakkert pyntet, fargerikt og plastik. Klokka er ni ,utenfor huset er festen startet. Naboene sitter å spiser, danser og synger karaoke. Inne i det bitte lille huset blir vi familien plassert rundt et bord. Det er sermoni, en flott opplevelse for noen som så vidt har vært i et norsk bryllup. Det er viktig og legge merke til at ute er det strålende sol, og sikkert 35+grader og høy luftfuktighet!

Når sermonien er over blir vi servert mat, masse godt, forskjellige delikatesser. Speislet gris, (og grisemage!):ohmy: Toalettet må jo selvfølgelig bli besøkt i løpet av festen, vi er mange som er samlet. Vi får vite at tilvanlig er toalettet en liten brygge med hull i (!) som er plassert over en liten fiskedam på siden av huset. Heldig for oss, har familien fått installert et vannklosset som fungerer, takk og lov. Dette er mulig de eneste av naboene som har altså!

Klokka blir 12! Vi får beskjed av damen som har hjulpet til med å arrangere bryllupet av festen vil fortsette med middag og kake på hotellet våres. Alle vi nordmennene, brud, brudgom, og brudens mor reiser tibake til byen, den 1,5 timen.

Vel tilbake på hotellet avtaler vi at middag og kake om et par timer, få dusjet og slappet litt av etter en så stor opplevlese er etterlnegtet. Når gjengen møtes igjen, viser det seg at både damen med ansvaret for kake og fest har forsvunnet med kaken!  Det ble en litt annerledes avsluttning på festen enn hva vi skulle trodd. :fnise:

Men dette var minner for livet, jeg humrer litt enda på hvordan det hele endte opp. Men det de få timene vi fikk var flotte, og mulighens en opplevelse jeg ikke får igjen. :laugh:

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gangen brudeparet var borte omtrent hele festen, fordi de hadde lagd en fotosession med kostymer og hele pakka, og de skulle ta masse bilder med ulike gjester, og mange bilder med de samme gjestene bare med ulike kostymer. 

Anonymkode: 0f06f...161

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min ble invitert i bryllupet til søskenbarnet sitt, og jeg ble invitert med. Og en person vi regnet med var nabo/venn/kollega e.l. av brudeparet hadde fullstendig kleskrise, og alt, alt for beruset. Jeg er ikke noe fashionista selv, men hjelpes meg. Hun hadde knall, knall røde lakk-pumps på beina, sort strømpebukse som var alt for kort(??) så skrittet på strømpebuksa stoppet like over knærne! Kjolen, som var hvit, var for kort til å dekke dette. Over skuldrene hadde hun en fuskepels vest i turkis, og en tovet veske av noe slag. Det var bare helt... rart:P

Anonymkode: 484c7...a96

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, lingua franca skrev:

Jeg skjønner egentlig ikke hva som er så ille med å gifte seg to ganger? Mange har jo både fire og fem (og enda flere) samboere i løpet av livet. Hvorfor er det verre å være gift flere ganger?

Litt utenfor tema men... 

Når man gifter seg lover man hverandre å holde sammen i onde og gode dager, og er man i kirken står man da liksom foran Gud og lover å holde sammen. Litt av poenget blir jo da og sloss for ekteskapet, ikke lunte unna når de første problemene melder seg etter 1,5 år.  Det er hakket med forpliktende enn å bare være samboer.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...