Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Den 11.6.2009 at 19.49, Coriander skrev:

Denne tråden er vel mest for moro, men kanskje det er mulig å plukke opp noen tips utifra hva andre har erfart og kanskje få seg en god latter også...

 

De beste og koseligste bryllupene er de som reflekterer brudeparets personlighet. Var i et bryllup hvor begge var lidenskaplige syklister og brudeparet ble hentet rundt midnatt av en sykkeltaxi, kjempesøtt :rødme:

 

En annen faktor er at de er relativt uformelle, større sjanse for at gjestene er avslappet o har det veldig gøy, inkludert brudeparet.

 

 

Det verste jeg har sett var i et bryllup jeg serverte i, hvor bruden var pottesur HELE tiden og brukte det meste av tiden på å kjefte på sin nye mann og rope kommandoer til kjøkkenet, skikkelig stilig...

 

Har ikke førstehåndserfaring med neste eksempel, men måtte bare ta det med allikevel... Dette var i et bryllup her i Skottland hvor jeg bor og som min kollega var i. Alle vennene til brudgommen hadde på seg kilt, uten noe under.

Brudepikene (de voksne) hadde lyse, matchende kjoler. Under fotograferingen, tok de litt noen utradisjonelle bilder og den ene kiltbekledde mannen satte seg overskrevs på fanget til en av brudepikene. Vet ikke om jeg trenger å si mer, men han hadde ikke gjort en god nok jobb da han hadde vært på do tidligere...

 

Noen andre som har noen historier å fortelle?

:kvalm:

 

Anonymkode: 0bf77...cd1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 24.2.2016 at 20.58, O.G. skrev:

Blir feil for meg når de egentlig har hatt penger til oppussing, den er med å få i pose og gjestene skal gi (i) check irriterer meg.

ER de blakke og bryllupet er low key kan folk gjerne ønske seg penger, men der hvor man ser de har hatt penger selv og det er brukt på dill og dall så er det bare frekt å be om pengegaver.

 

Kan de ikke ønske seg penger fordi de har alt de trenger? Skulle jeg giftet meg i dag hadde jeg ønsket meg penger. Jeg vil ikke ha mer "stæsj" inn i hus og hjem. Når vi giftet oss ønsket vi oss ting fordi vi var nyetablerte og tok muligheten til å fylle opp skapene. Skjønner ikke at dette er et problem. Supert at folk er mindre materialistiske og heller bruker penger på hjemmet eller drømmereisen. Ting man kanskje nedprioriterer. Jeg hadde lett gjort det samme i dag, og brukt hele budsjettet mitt på en fantastisk bryllupsfest både jeg og gjestene kan minnes for alltid

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historie fra bryllup: Mellom serveringa av hovedretten og desserten går ett rør lekk i veggen/tåket i et hjørne av spisesalen. Joa, det var kloakken gitt! 

Overraskende nok ødela det ikke bryllupet, rommet ble stengt av/evakuert, desserten ble noe forsinka men ble servert i et annet rom, alle som ville fikk endel ekstra vin. Generell konsensus på at det var greit at det skjedde mellom rettene heller enn rett etter servering av hovedretten ;) 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest mange morsomme historier her nå, så kom jeg pluttselig på en selv. 

Jeg og min mann var på ferie i Tyrkia. Fikk beskjed om at det skulle være et tyrkisk bryllup på kvelden og at vi bare måtte være med om vi ville. Tyrkisk bryllupp hørtes spennende og underholdende ut. Så det takket vi ja til. Underholdende skulle det bli... 

Vi kom ned i uteplassen på hotellet der bassenget var og masse bord og stoler. Det var ingen ledige bord så vi spurte høflig om vi kunne sitte med noen svensker(mor og datter). Vi fikk vite da at det var noen norske som skulle gifte seg. 

Musikken startes og bruden(på ca 60år) kommer stupfull inn i en kort hvit kjole og etterfulgt av en stupfull brudgom i samme alder. De giftet seg faktisk. Også skullede danse. Bruden daset rundt og løftet opp kjolen så alle kunne se understellet. Hun gjorde det ikke bare en gang men maaange ganger. Og de danset ikke bare med hverandre men virka som de begga sikla etter unge mennesker. Jeg måtte si til de svenskene at jeg var litt flau over å være nordmann akkurat da. 

Men synes det var veldig rart de kalte dette et tyrkisk bryllup.. det hele ble bare tull og tøys :P

Anonymkode: 6625c...783

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Slutt med avsporingene, vær så snill!!! 

Historie fra bryllup:

Ei venninne skulle gifte seg på den varmeste sommerdag. Selskapet skulle holdes hjemme hos brudens foreldre. Det var skyfri himmel og ekstremt varmt for alle gjester, som i 3 timer ble plassert i hagen uten mulighet for å gå inn (for der ble det gjort klart for selskapet). Det var trangt om skyggeplass, ingen paviljong og de fleste dro vekk fra huset for å se om de kunne finne skygge å stå ved. Drikken var forøvrig ikke kjølt ned og ikke særlig forfriskende....  Det var ganske mange solbrente kropper når brudeparet endelig kom og vi fikk lov til å gå inn... 

Men det var dessverre ikke plass til alle inne, så 8 av oss (venner) ble plassert på verandaen (!) , hvor kun to av oss hadde innsyn til det som skjedde inne... Vi hørte nesten ingenting av talene og ble invitert inn til å stå langs veggen når det ble vist film, før vi ble sendt ut til verandaen igjen. Vi var evig takknemlig når solen begynte å gå ned, for det var ikke behagelig å sitte i solsteiken. 

Jeg tror aldri jeg har vært så solbrent før, og ja, det gikk flere runder solkrem på de fleste gjester den dagen. Men å bli plassert på en veranda, uten innsyn eller mulighet for å høre noe som blir sagt? Hva var vitsen med å invitere oss? 

Endret av C'est la vie:)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Hu i byen skrev:

Jeg kjenner igjen mitt eget bryllup i denne tråden :P 

Var i et bryllup for to uker siden der eksen til brudgommen og venninner dukket opp utenfor stedet hvor sermonien skulle være og kastet farge på brudekjolen... Syntes så synd på bruden som fikk kjolen sin ødelagt, men det er jo eksen som er den store taperen her.. Snakk om å være forsmådd. :/

:ohmy: For ei kjerring,hadde det vært jeg som var bruden hadde hun fått juling. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hu i byen skrev:

Jeg kjenner igjen mitt eget bryllup i denne tråden :P 

Var i et bryllup for to uker siden der eksen til brudgommen og venninner dukket opp utenfor stedet hvor sermonien skulle være og kastet farge på brudekjolen... Syntes så synd på bruden som fikk kjolen sin ødelagt, men det er jo eksen som er den store taperen her.. Snakk om å være forsmådd. :/

The hell??? Håper hun ble anmeldt! Hva skjedde etterpå?

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble iallefall fjernet fra stedet av politiet, og mest sannsynlig anmeldt?

Jeg hadde klikka, spørs vel om det hadde vanka litt juling og, siden jeg ikke hadde hatt noe å tape på ødelagt brudekjole.. Skal høre litt med mannen om han har hørt noe mer, det var en tidligere studiekamerat av han som giftet seg, så jeg kjenner ikke bruden godt nok til å grave i dette føler jeg.. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hu i byen skrev:

Jeg kjenner igjen mitt eget bryllup i denne tråden :P 

Var i et bryllup for to uker siden der eksen til brudgommen og venninner dukket opp utenfor stedet hvor sermonien skulle være og kastet farge på brudekjolen... Syntes så synd på bruden som fikk kjolen sin ødelagt, men det er jo eksen som er den store taperen her.. Snakk om å være forsmådd. :/

:ohmy:

Herregud! Stakkars brudepar. Men som du sier - det er jo eksen som er taperen. Nå har hun vist hele verden at hun ikke har klart å gå videre... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hu i byen skrev:

Jeg kjenner igjen mitt eget bryllup i denne tråden :P 

Var i et bryllup for to uker siden der eksen til brudgommen og venninner dukket opp utenfor stedet hvor sermonien skulle være og kastet farge på brudekjolen... Syntes så synd på bruden som fikk kjolen sin ødelagt, men det er jo eksen som er den store taperen her.. Snakk om å være forsmådd. :/

Men i alle dager 😳 Det sier jo alt om eksen og venninnene. Trash!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer virkelig på hva som kan få folk til å gjøre noe slikt. Dersom man er veldig bitter kan jeg til dels skjønne at man fantaserer om det, men virkelig gjøre det???

Var det lenge siden bruddet?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lingua franca skrev:

Lurer virkelig på hva som kan få folk til å gjøre noe slikt. Dersom man er veldig bitter kan jeg til dels skjønne at man fantaserer om det, men virkelig gjøre det???

Var det lenge siden bruddet?

Helt enig.... Å fantasere og bitche med venninner om at "det hadde vært kult" er en ting, men å faktisk gjennomføre?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hu i byen skrev:

Jeg kjenner igjen mitt eget bryllup i denne tråden :P 

Var i et bryllup for to uker siden der eksen til brudgommen og venninner dukket opp utenfor stedet hvor sermonien skulle være og kastet farge på brudekjolen... Syntes så synd på bruden som fikk kjolen sin ødelagt, men det er jo eksen som er den store taperen her.. Snakk om å være forsmådd. :/

Oi, jeg mangler faktisk ord:overrasket:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Hu i byen skrev:

Jeg kjenner igjen mitt eget bryllup i denne tråden :P 

Var i et bryllup for to uker siden der eksen til brudgommen og venninner dukket opp utenfor stedet hvor sermonien skulle være og kastet farge på brudekjolen... Syntes så synd på bruden som fikk kjolen sin ødelagt, men det er jo eksen som er den store taperen her.. Snakk om å være forsmådd. :/

At det går an å gjøre seg så smålig og liten som den der eksen, og hva er det med teite venninner som er med på sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Hu i byen skrev:

Hun er innlagt på psykiatrisk i følge mannen, så nå synes jeg synd på henne, for det første at hun ble syk av dette og for å ha så dårlige venninner som ikke evnet å stoppe henne. De burde jo ha skjønt at dette ikke var en lur ting å gjøre. Hadde en av mine venninner slitt så fælt når eksen skulle gifte seg hadde jeg gjort alt for å la henne få noe annet å tenke på, hadde aldri latt henne møte opp i bryllupet iallefall.

Uff, dette var jo bare tragisk..

Er noe med det der at hvis man er glade i noen bør man være litt uegoistisk også, får de det likere med noen andre så må ens liv bare gå videre uten dem, rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er egentlig bare en liten "detalj" i et ellers veldig flott bryllup, men for meg så trakk det ned opplevelsen endel.

Jeg var i et bryllup der brudeparet på forhånd forventet mange taler. Men de hadde et stort ønske om at dette skulle være en morsom fest for gjestene, og de kommuniserte derfor til toastmaster at alle som ikke var de "aller nærmeste" (brudepar, forlovere, foreldre) måtte fatte seg til korthet. Etterhvert som bryllupet nærmet seg, begynte talerne å melde seg til toastmaster, og den siste uken før ble det bare fler og fler. Alle mulige tanter og bekjente skulle si noe, og brudeparet ønsket ikke å si nei til noen. Innen dagen var kommet var det tilslutt rundt 18 talere på listen. Alle fikk flere påminnelser om at det var mange talere og at de måtte begrense seg til maks noen få minutter. Toastmasteren hadde sitt svare strev med å finne introduksjoner til alle, og satte vel egentlig sin lit til at noen av de siste på listen kanskje ville trekke seg underveis i middagen.

Det skjedde altså ikke. Den ene taleren avløste den andre og hele middagen ble rett og slett ganske preget av dette, da man knapt kunne ha pauser fordi da "kom vi aldri i mål". Og som om ikke det var nok: De aller siste talerne på listen var bekjente av bruden. Disse to valgte, som talere nr 18 for kvelden, å bruke 20 minutter på å snakke om hvor flink bruden var på alle mulige plan i livet. Ikke EN setning i talen handlet om brudgommen, eller giftemålet, eller deres fremtid sammen. Jeg tror knapt de gratulerte brudeparet engang. I løpet av de 20 minuttene talen varte, pekte toastmasteren (som satt rett foran dem) forsiktig på klokken opptil flere ganger, uten at de valgte å ta hintet.

Resultater var at vi satt til middag i SEKS TIMER, og at den påfølgende festen (brudeparet hadde leid både band og dj som var superflinke) ble alt for kort, da lokalet stengte bare få timer senere.

Bryllupet for øvrig var helt fantastisk, men seks timer med taler er mer enn jeg kan orke...

Anonymkode: 875bb...2d8

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...