Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var i ett i fjor der bruden blr fornærma siden folk gikk ut for å røyke/lufte seg mens hun sang under kaffen... Det skal nevnes at dama hadde sunget to sanger under vielsen, en under middagen til sin mann og var i gang med å starte på den tredje sangen i løpet av kaffen :roll:

Ekkel skottebryllupshistorie forresten! *blæ*

Endret av Mariajenta
  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vennene til brudgommen hadde på seg kilt, uten noe under.

Brudepikene (de voksne) hadde lyse, matchende kjoler. Under fotograferingen, tok de litt noen utradisjonelle bilder og den ene kiltbekledde mannen satte seg overskrevs på fanget til en av brudepikene. Vet ikke om jeg trenger å si mer, men han hadde ikke gjort en god nok jobb da han hadde vært på do tidligere...

Noen andre som har noen historier å fortelle?

:lol: Værste jeg har hørt!

Mine dårligste erfaringer er med overivrige toastmastere, som ca hvert 45 sekund reiser seg, og sier totalt unødvendige ting som blir mer og mer og mer svada..Maten blir kald, og er bestandig super behagelig å ha munnen full når det så blir bom stillhet og 3 minutters svadaprat...Ellers er det jo "genialt" med bryllup som starter 11.00 med kirken og hvor maten serveres sånn 19.00, gjester trenger jo MAT selv om man er i et bryllup...

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd noe sånn skikkelig sært, men måtte bare ha denne i mine innlegg! :D

Eller jo, jeg var i et bryllup hvor brudgommens bror hadde hvit dress og joggesko, brugdommens far hadde uvasket, fett, langt hår, og brudgommens søster kom i strandtopp/badedrakt (fant aldri ut hva det var), og batikk-omslagsskjørt! ;)

Kan jo nevnes at det så litt sært ut på bildene hvor alle andre i familien hadde leide gallakjoler, smoking og bundad...

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D-shol

Jeg serverte i et bryllup og synes det var kjempekoselig da forloveren/søsteren? (husker ikke) til bruden hadde ordna en "første år som gift kalender" der 12 par ble ropt opp på scena og fikk en måned hver der de skulle gjøre en oppgave for/med brudeparet. Eksempel: 1 mnd: vennepar skal ta med på bowling, 2 mnd: foreldre skal ta med og kjøpe sofa (de hadde gitt gavekort på det) osv.

--------------------------------

Det verste var vel bryllupet til vennina mi. "Verst" er egentlig for sterkt, det var ikke ille, koste meg veldig, men fikk noen overaskelser. Jeg og en annen vennine hadde blitt bedt om å være toastmastere. Vi regna med det ble en del taler å holde orden på, siden vi skulle være to, men da vi kom til festlokalet var det ingen som sa de skulle holde tale. Spurte brudens far når han ville si noe og han ble faktisk tatt på senga! Etterhvert var det flere som reiste seg på måfå og holdt tale.

Vi hadde fått sanghefter fra brudens bestemor dagen før, og regna med at brudeparet hadde "godkjent" disse, så vi pressa dem inn og de ble sang nesten hele tiden. Etterpå fikk vi beskjed om at vi "bare kunne valgt de vi synes passa".

Og brudgommens venner, bror og mor gikk rett etter middagen.

Det beste med bryllupet er et nydelig bilde av brudeparet der de sitter for seg selv på en trapp og ser hverandre dypt i øynene :

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg serverte i et bryllup og synes det var kjempekoselig da forloveren/søsteren? (husker ikke) til bruden hadde ordna en "første år som gift kalender" der 12 par ble ropt opp på scena og fikk en måned hver der de skulle gjøre en oppgave for/med brudeparet. Eksempel: 1 mnd: vennepar skal ta med på bowling, 2 mnd: foreldre skal ta med og kjøpe sofa (de hadde gitt gavekort på det) osv.

Å, det hørtes hyggelig ut!

Jeg var i et bryllup der brudeparet ble hentet i hest og vogn. Men da hesten kom inn på plassen og skulle snu, var det så liten plass at hesten ikke fikk tatt en ordentlig runde, men prøvde å ta en litt brå sving, så hjulet satte seg nesten fast i vogna, og hesten ble litt redd.

Heldigvis var både bruden og en venninne av henne flinke med hester, så bruden beholdt roen, og venninna hjalp hesten, så de kom seg ut til slutt - med stor applaus da det gikk bra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miley

Jeg var i et bryllup der broren til bruden ble så full at han ikke klarte holde talen han absolutt mente han skulle holde. Hans snøvlet, snublet rundt, datt og flirte for seg selv. Et utrolig tragisk syn. Heldigvis tok brudeparet det pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et bryllup der broren til bruden ble så full at han ikke klarte holde talen han absolutt mente han skulle holde. Hans snøvlet, snublet rundt, datt og flirte for seg selv. Et utrolig tragisk syn. Heldigvis tok brudeparet det pent.

:hakeslepp: Huff da...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Det koseligste bryllupet jeg noen gang har värt i, var hos noen Pagan-bekjente av meg i Sverige.

De skulle ha skikkelig pagan håndfesting ute i naturen.

Alle gjestene ble satt i en stor og gammel trebåt, og ble rodd over til en öy.

Öya var slik at den var relativt "flat" på midten, og rundt langs vannkanten var det store og flotte trär. Det var ca kl 23.00 på natten, og når vi kom dit var det lykter som lyste opp hele den lille öya, i trärne hang det slike papplykter (litt typisk Kina liksom).

Det var en gruppe med mennesker der som er råflinke til å spille og synge alà gammel vikingermusikk.

Midt på öya var det et stort bål.

Vi stillte oss opp i en stor sirkel rundt bålet - og brudeparet ble rodd over, musikkgruppa spilte en låt som er en gammel "brudesang" og håndfestingen var igang. Dvs vi alle hadde sommerblomster som vi festet i håret til bruden, seremonien ble holdt m.m.

Det ble grillet en hel gris, langbord med alt mulig godt, frukter og grönnsaker og selvfölgelig mjöd.

Beste bryllupet jeg noensinne har värt i =)

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den værste hendelsen jeg har opplevd var i mitt eget brylup i 2002

Svigerfar fikk litt mye å drikke under middagen og ble litt irritert da min svoger ikke passet baren før kaffen ble servert.

(bare for å gjøre historien kort)

Det endte med at svigerfar pakket sammen bortimot alle drikkevarer og reiste hjem i sinne etter å kranglet litt med min mann.

Å sitte i en trapp iført brudekjole og trøste min kjære mens han gråt fordi han følte faren hans ødela bryllupet....

Ikke helt det jeg så for meg.

Svigerfar bad om unnskyldning dagen etter, og det er heldigvis en tilbakelagt hendelse nå.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i et bryllup hvor de serverte velkomstdrink med hjemmebrendt i. Det var helt forferdelig :spy:

Hvis jeg ikke hadde hatt råd til ordentlig velkomstdrink så hadde jeg heller servert mozell.

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg var i et bryllup med papirduk, ingen blomster uten om brudens bukett på bordene og et te-lys her og der, dresskoden var galla.

Har ikke vært i et eneste bryllup som jeg har tenkt over var veldig spesielt og anderledes, føler alle er ganske like egentlig.

Ei venninne av meg giftet seg for 4år siden og da broren hennes skulle gifte seg 3mnd etter kopierte de bryllupet til min venninne, samme sangene i kirken, samme velkommst og takk for maten sanger, samme sang til valsen og samme toastmaster og brudebil, bruden spurte om å få låne sløret hennes også men da satte venninnen min foten ned.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var i et bryllup hvor de serverte velkomstdrink med hjemmebrendt i. Det var helt forferdelig :spy:

Hvis jeg ikke hadde hatt råd til ordentlig velkomstdrink så hadde jeg heller servert mozell.

Dette hadde jeg nektet å drikke!!! Åpenlyst!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dette var i et bryllup her i Skottland hvor jeg bor og som min kollega var i. Alle vennene til brudgommen hadde på seg kilt, uten noe under.

Brudepikene (de voksne) hadde lyse, matchende kjoler. Under fotograferingen, tok de litt noen utradisjonelle bilder og den ene kiltbekledde mannen satte seg overskrevs på fanget til en av brudepikene. Vet ikke om jeg trenger å si mer, men han hadde ikke gjort en god nok jobb da han hadde vært på do tidligere...

UÆ! Absolutt verste hittil!

Den værste hendelsen jeg har opplevd var i mitt eget brylup i 2002

Svigerfar fikk litt mye å drikke under middagen og ble litt irritert da min svoger ikke passet baren før kaffen ble servert.

(bare for å gjøre historien kort)

Det endte med at svigerfar pakket sammen bortimot alle drikkevarer og reiste hjem i sinne etter å kranglet litt med min mann.

Å sitte i en trapp iført brudekjole og trøste min kjære mens han gråt fordi han følte faren hans ødela bryllupet....

Ikke helt det jeg så for meg.

Svigerfar bad om unnskyldning dagen etter, og det er heldigvis en tilbakelagt hendelse nå.

Uff, det er bare trist og leit, en litt feil type av "verste". Ikke noe å le av i ettertid akkurat...

Jeg har også en dårlig familiebryllupsopplevelese, dog annerledes.

Det var mitt søskenbarns bryllup (bruden) og jeg var nok rundt 16 for broren min var ikke tilstede pga førstegangstjenesten. Pappa hadde influensa, så han gikk hjem rett etter middagen. Mamma hadde ikke fått byttet vakt, så hun skulle opp grytidlig søndagsmorgen på jobb, så hun dro hjem ganske tidlig, en liten stund etter kaffe og bryllupskaken var sprettet. Sikkert rundt klokka 10/10.30. Bryllupsmiddagen startet 14.00. Mamma, eller begge foreldrene mine, tenkte at det gikk greit å etterlate meg meg aleine, da jeg tross alt var omgitt av 3 par tanter/onkler og med 8 voksne søskenbarn i bryllupslokale som var i nærheten.

Ikke så lenge etter mamma dro, fant jeg ut at en av søskenbarna mine ikke tålte trynet mitt. Han gnålte og gnålte om hvor selvgod jeg var. Jeg ble helt sjokkert, for jeg er langt fra en slik person som han påstod jeg var. Så fortsatte han med å si at jeg helt sikkert var jomfru, og attpåtil drakk jeg ikke heller. Var dum nok til å svare at sexlivet mitt hadde han ingenting med og det at jeg hadde bestemt meg for å ikke drikke alkohol før jeg ble 18 hadde ingenting å gjøre med å tro at jeg var så mye bedre enn alle andre. Da ble han enda surere, knuste glasset i golvet og skrek mer eller mindre usammenhengende uforståelig.. Det hele var helt surrealistisk.

Men kvelden ble verre. To av brudgommens onkler syntes det var tydeligvis morsomt med en "ubevoktet" 16-åring, og de to eglet og glodde på meg og kranglet om hvem som hadde "rett på meg". Jeg trodde at jeg kunne takle innpåslitne, kvalme fyrer, men setting og aldersforskjell gjorde at det hadde liten effekt. Det endte med at han ene begynte å skikkelig klå på meg og da jeg nok en gang skøyv han unna, sa at nå var han meget upassende og snu meg for å gå vekk, så tok han tak i meg og begynte å dra meg inn til en sidegang. Først da fikk jeg hjelp fra en av søskenbarna mine. Han tok tak i de, sa et par skikkelig alvorsord, samtidig som han roet de ned, så de gikk sin vei. Mens jeg ventet på at mamma skulle hente meg, passet han på meg, så unnskyld om og om igjen, iblandet "Jeg vet ikke hvorfor de er sånn" (henvisning til mine tanter/onkler/søskenbarn, ikke brudgommens). Kom hjem igjen god tid før klokka tolv likevel den kvelden. Jeg har faktisk ikke turt å fortelle det til mamma og pappa, men de forstod noe gikk galt siden jeg kom så tidlig hjem og at søskenbarnet mitt sa unnskyld hele tiden. Jeg har ikke hatt noe godt forhold til familien på pappas side etter det bryllupet nei.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette er ikke noe jeg har opplevd selv, men hørt av en venninne...

De var på en restaurant, og utenfor døren kommer det rullende en limousin. Etter klærne å bedømme var dette et brudefølge, med brudepar og forlovere. De spiste og drakk på denne restauranten, koste seg, og endte etterhvert på dansegulvet. Alkoholnivået steg jevnt, og de drakk og danset. Bruden dro etterhvert, og kvelden endte med at brudgommen og brudens forlover satt i et hjørne og klinte....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...