Gå til innhold

Jubalonga


Jubalonga

Anbefalte innlegg

Denne uken har vært usedvanlig innholdsrik... Mye sosialt og et par gøyale fester. Har ikke hatt så mye på tapeten i dag. Bare være sammen med barna, da mannen er sammen med sine andre barn i helgen. Vært hos pappa og spist middag, og vært hjemme å stullet og stellet i hagen.

PMS problemene er visst kommet litt tilbake. Har tatt homeopat medisin nå i to måneder, og har klart meg meget godt igjennom denne tiden i den perioden. Men dagen i dag har vært tung igjen. Vanligvis går jeg 10 dager med "dommedagsfølelse" kroppen før hver mensen, mens de siste gangene har det vart i bare en dag. Og det er jo helt fantastisk. Så jeg håper dette er den ene dagen.

På slike dager kommer tankene om hverdagen. Gidder jeg dette? Orker jeg å bruke energi på ekteskapet mitt? På en mann som ikke gidder noe annet en å være. Han har tre viktige ting i livet sitt. Og det er de tre barna hans. Og ærevære han for det. Han er en kjempeflott far. Men alle oss andre rundt blir det ikke brukt mye energi på. Jobber offshore så han er hjemme flere uker av gangen, mens jeg er på jobb hver dag. Han lager bringer minstemann i barnehagen, jobber litt på pc, henter i barnehagen, rydder litt og lager middag. Så tilbringes resten av dagen med lek med minsten og surfing på nett, og pokerspill.

Mens jeg er på jobb, spiser middag, leker litt med minsten og gjør resten av husarbeidet og hagearbeidet.

Jeg oppfatter han som generelt misfornøyd med livet sitt. Han føler han ikke får gjort noe av det han vil. Han vil bygge på hus, og bygge seg hytte. Reise på jaktturer med kompiser og de to eldste guttene. Vi har hatt en dårlig økonomi som ikke har gitt oss mye rom for å gjør disse tingene han ønsker. Og mener jeg det jeg som har nektet han å gjøre disse tingene. Jeg har sagt nei til mange av disse tingene, pga av at vi rett og slett ikke har hatt penger til det. Vi har et hus som sårt trenger hverdagslig pleie. Da synes jeg det blir veldig feil å bygge på eller bruke mange hundre tusen på ei hytte. Hvor mange har råd til å bygge hytte bare noen få år etter et dyrt huskjøp. Og når han da ikke får disse tingene gidder han heller ikke bruke tiden sin på daglige gjøremål. Hverken ute eller inne. Bare leke og kose seg med barna.

Dagens syting, men må bare få noe skrevet ned. Beste måten å få sortert litt.

Endret av Jubalonga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er gjerne godt å få ting skrevet ned, ja.

Stakk bare innom en bitteliten tur, og legger liksågodt igjen en :klem: til deg. Skjønner deg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gjerne godt å få ting skrevet ned, ja.

Stakk bare innom en bitteliten tur, og legger liksågodt igjen en :klem: til deg. Skjønner deg godt.

Har et håp om at dagen i morgen ikke ser riktig så svart ut. Men tankene om at ting kunne har vært bedre slipper nok ikke helt taket, uansett hvilken dag det måtte være.

Koselig du stakk innom, og takk for klemmen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25.mai

Nok ei natt med vonde drømmer. Skjønner ikke hva som skjer med meg. Samme drømmer hver natt, vonde kvelende drømmer som forteller meg at noe er galt.

Enten med meg selv eller noe i rundt meg. Er så sliten og trøtt av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er time til lege bestilt. Må komme til bunns i disse fæle drømmene. Blir vel henvist til psykolog så snart jeg begynner å fortelle hva som foregår i hodet mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til! Når fikk du time?

Takk for det! :)

Legesekretæren lurte på om det hastet. Fortalte hva det gjaldt og fikk time kl.1300 i dag. Så nå håper jeg at jeg får hjelp med dette. Har pågått altfor lenge. Kjennes ut som jeg er på randen av et eller annet...

Endret av Jubalonga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært til legen. Jeg fortalte om problemet og mine mange erfaringer med å forsøke å finne ut av dette.

Han starter da med å spørre om "Hvis du har forsøkt så mye for å få bukt med dette, hva mener du JEG kan gjøre for å hjelpe deg" . Fikk litt bakoversveis et øyeblikk der.

Han var en innleid vikar så jeg har ikke vært hos han før. Men han tok seg fort igjen og jeg ble henvist til Søvnlabben på St. Olavs. Så da håper jeg det ikke tar altfor lang tid før jeg får time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle bli så enkelt nei. Jeg ringte til Søvnlabben for å høre litt om ventetid og videre gangen i dette. Men de tok ikke inn pasienter med søvnforstyrrelser. Bare de som har fysiske plager, slik som søvnapne osv.

Vel hvor skal jeg da spurte jeg. Legen må sende henvisning til Nevrologen i stedet mente hun. Så jeg ringer legekontoret og ber de sende ny henvisning dit.

Ringer nevrologen for å høre om ventetid osv. Men hun kunne ikke love meg at jeg fikk hjelp der, det måtte overlegen vurdere. Og om det var hjelp å få der, var det ikke sikkert jeg fikk komme inn før sommerferien... :-(

Så da er det bare og vente. Dette kan med andre ord ta lang tid. I mellomtiden tror jeg kanskje jeg skal høre om det finnes noe sovemedisin som kan hjelpe. Noe som ikke gjør deg så innmari trøtt dagen derpå.

Etter nattes drømmerier gruer jeg meg til å legge meg i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så utrolig teit, da! Legen må jo vite hvor han skal skrive henvisning til. Får håpe det går fortere enn du tror. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. etter å ha lest innleggene mine får jeg en følelse av at jeg er veldig negativ sur og grinete.... vel får skrevet ned møkka da, så får jeg håpe jeg får skrive det av meg. Er egentlig en glad og positivt person.. :-)

Gleder meg over mine to fantastiske barn, har fast jobb og god fysisk form. Trener jevnlig og prøver å spise sunt.. Har en familie jeg er glad i og som bryr seg om meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27.mai

Dagen i går var en helt vanlig dag. Med jobb, middag og kos med minstemann. Hadde time på sentreret, og fikk jobbet litt dataen på kvelden. En helt grei dag!

Men så kommer natta. Jeg gikk å la meg, våknet midt på natten drivsvett og hylende. Utav bena mine kravlet og krøy de med edderkopper og alskens utysker. 1000vis av de, kravlet seg oppover bena mine og jeg var sikker på at min siste time var kommet. Men det var den jo naturligvis ikke, så da er det bare å legge seg til å sove igjen med skjelvende kropp og hjertebank. Ikke noe trøst å hente fra mannen heller, han hadde jo (igjen) sovnet på sofaen. Håpet bare jeg ikke hadde vekket barna, som ligger på rommene ved siden av, med hylende mine.

I dag skal vi i møte i ny bank for å høre om refinansiering av boliglån, og i kveld tror jeg det blir en sykkeltur ut i det "fine" været. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal love deg det var skikkelig ekkelt.. Men er vant til slike runder på nettene.. :-)

Så ...fortsettelse følger.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Like ille natt, og like alene i sengen... er så forferelig redd når jeg legger meg på kvelden nå, så i kveld tror jeg jeg legger meg på sofaent. Eller så må jeg ligge med lyset på om nettene.

Steven Spielberg hadde hatt problemer med å overgå de fantatiske scenene som utarter seg i mitt hodet på nettene. Med edderkopper, monstre i alle fasonger, og småkryp. Har ikke i utgangspunktet noe fobier mot noe heller, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal få dette å stri med.

Ellers fikk lillegutt deeeen verandaleppa i går ettermiddag. Syklet seg av han stakkar. Så ut som det nebbet, stakkar sliten. Skrubbsår på nese og leppe, og blod overalt. Men ville ikke avslutte leken forde kan du skjønne.. ville leke mere han... hardhaus.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, stakkars gutten. Og stakkars deg, ikke minst! Har selv hatt noen perioder der jeg bare har lagt meg på sofaen foran tv-en fordi senga frister så veldig, veldig lite.

Håper du får sove bedre i natt, altså. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld ville ikke kroppen gå og legge seg. Jeg ble liggende våken på sofan til kl. 02.00, før jeg tilslutt sovnet der. Våknet i tretiden, og tenkte at jeg bare måtte forsøke å legge meg i senga. Der fikk jeg forsåvidt sove, men ikke noe særlig godt. Så var det opp igjen kl. sju med minstemann. I dag blir det hjemmekontor kjenner jeg.

I dag skal jeg ringe legen for å høre om sovetabletter av typen innsovning. Har ikke tidligere hatt problemer med å sovne, men nå kjenner jeg at jeg desperat trenger en god natt søvn. Men er skeptisk til sovetabletter, så lenge jeg er hjemme alene med to barn. Men får høre med legen, om hvilke tabeletter jeg ikke havner i koma av.

Skal snart kjøre barna i skole og barnehage. Så blir det noen timer på dataen. Tror jeg må forsøke å få trent litt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært til legen og hentet meg tabbisser. Nå må jeg få sove sikkelig ei natt. Lys våken til kl. 0200 i går natt. Våknet etter en time, og når jeg legger meg i egen seng starter herligheta igjen.

Det er bare et forsøk for å se om angsten for sengen roer seg til leggetid. Vil ikke bli avhengig av dette.

Ellers er været strålende. Knallfint vær, og har masse å glede meg til i sommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...