Gå til innhold

Bortevekkistan


*Joyce*

Anbefalte innlegg

:ler:

Og 50% på alt på hele Glasmagasinet... :sjokk:

Vi har kjøpt oss spisestuestoler (4 stk til 1400 kr) og bryllupsgave til bryllupet vi skal i i sommer. :tommelsmil:

Hæ? Tuller du med meg? :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var altså supersalg på Glasmagasinet i anledning et eller annet jubileum, så vi fikk kjøpt slike stoler bare i svart, og en fin vase/bolle fra Steninge Slott som bryllupspresang. Kjempefornøyde! De stolene er utrolig gode til å å være såpass billige, har sett på dem tidligere også, men konkludert med at de var litt dyrere enn vi hadde tenkt til å bruke på det før vi får kjøpt Date-stolene som vi har lyst på etterhvert. Men når disse nå kostet 350 kr pr stk, var det helt overkommelig. :) Hipp hurra! :strix:

Ellers har jeg kjøpt en cardigan på Oasis (tror det var den, bare at i kornblomstblå), reiseseng til lillejenta (jeg likte blå bedre enn sort), leke til å henge på vogna (allerede veldig populær) og en fotrangle. Også har vi spist ute (svigermor betalte ;)) og ruslet masse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stolene er kjempe greie. Moro å finne slike ting på tilbud. :)

Lillegutt har også en slik leke som du har kjøpt til lillejenta di, den til å henge på vogna. Veldig populær, men nå begynner den visst å bli for "barnslig". :ler: Han var forresten på vei til å klatre ut av vogna i går, så nå har vi på han vognsela når han er i vogna.

Hvilke sko kjøpte du til kjolen? Husker ikke om du har "sagt" noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekkoppfuglen: Ja, salg er en fin ting! :jepp: Og det der var jo skikkelig salg, også. :)

Hehe, gutten din begynner jo å bli stor, da! Herlighet, det er faktisk ikke så lenge til han er et år. Som tiden flyr! Vognsele høres lurt ut. :ler:

Jeg har kjøpt et par knæsj rosalilla sandaler med kilehæl til kjolen, de matcher en av fargene i mønsteret. :)

:kose:

Kirby: Ja, jeg likte den! Veldig deilig å ha på, også. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt shopping har det blitt de siste dagene også... Har bestilt meg clutchpå eBay, håper og tror den kan brukes i bryllupet. $AU28, slett ikke galt! 260 kr med frakt. Det er jo nesten latterlig, særlig fordi den er i skinn. Fra Feelunique kommer snart denne sololjen. SPF 8 er akkurat passelig for meg, det er så lavt at jeg bruker den (blir veldig sjelden brent), og jeg synes tørrolje høres mindre klissete ut enn krem (en annen grunn til at jeg ikke gidder å styre med solbeskyttelse). Skal også bestille denne - det er jo helt genialt! Bare spraye solfaktor oppå sminke og alt! <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_tommelsmil.gif' alt=':tommelsmil:'> Og til slutt har jeg bestilt meg enda en amme-bh, konkluderte med at det trengtes. Denne, samme som jeg har i svart fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm, jo. Det ble vel kanskje plassert en liten bestilling hos EM i dag også. *kremt* Jeg skylder alt på Tusle! :tunge1:

Bestilte det samme Everyday Resort-kitet som Tusle hadde fått, det så så utrolig praktisk ut med et sånt etui til løse øyeskygger. Tok også med et gratis testkit (det er jo gratis... Tok med Olive- sandy olive, Cool- deep tan (tenkt som øyeskygge), buff- beige neutral, All smiles blusher og Bisque color corrector), øyeskygge i Oasis (sample size), mixing jar og cosmetic wet wipes. Sistnevnte tenker jeg å ha i stelleveska så jeg kan vaske av hendene før jeg ordner med lillejenta, likte at de er uten skumle stoffer. De fleste våtserviettene man får kjøpt her til lands reagerer jeg nemlig på, med unntak av babyserviettene fra Neutral, men de kommer i digre pakker som ikke egner seg i vesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og enda en ting - Ikea har salg på en del ting vi trenger/vil ha til det nye huset. Vi driver og vurderer frem og tilbake om vi skal kjøpe nå og lagre det her i mellomtiden, eller om vi skal betale fullpris når vi overtar huset. Vanskelig...

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg endelig kom meg til Glasmagasinet så var det helt ribbet :grine: Hyllene var helt tomme! Skal de legge ned heile driten eller? :fnise:

Jeg er så irritert på meg selv for at jeg ikke fant ut av tilbudet litt før! :sur:

Likte stolene kjempegodt, kan absolutt tenke meg noe lignende til leiligheten vår! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg endelig kom meg til Glasmagasinet så var det helt ribbet :grine: Hyllene var helt tomme! Skal de legge ned heile driten eller? :fnise:

Jeg er så irritert på meg selv for at jeg ikke fant ut av tilbudet litt før! :sur:

Likte stolene kjempegodt, kan absolutt tenke meg noe lignende til leiligheten vår! :jepp:

Det begynte å bli ganske tomt da vi var der, så jeg kan tenke meg at det var ribbet mot slutten av dagen, ja. Synd du kom for sent, da! :( Jeg tror det bare var markering i anledning et jubileum - sikkert 10 år til neste gang de arrangerer noe sånt. :tunge1:

Jeg så at de hadde stolene på "halvveis-tilbud" fortsatt - 2000 kr for 4. Ikke så galt det heller! :)

:kose:

---

Vi var på Ikea i går, men de tingene vi var ute etter var selvsagt utsolgt. Så det var bomtur... Men, men, ikke noe å gjøre med det! Kjøpte selvsagt et par småting - en nyyydelig orkidé i en lillarosa farge jeg aldri har sett før, litt sytråd, bånd til å pakke inn bryllupspresang og noen finger- og hånddukker til lillejenta. Sistnevnte er allerede populære, hun lo da jeg tok frem elgen på stellebordet tidligere. :hjerte:

Ellers har jeg bestilt tråd til overlocken på eBay, etter at jeg var og kjøpte den fargen jeg måtte ha til prøveprosjektet (et piknikteppe) i en sybutikk i går. 70 kr for en "cone"! Helt sprøtt. På eBay fikk jeg 6 cones + frakt for 205 kr. Så det er ingen tvil om hvor jeg kommer til å bestille sånt! Piknikteppet blir forresten riktig fint, i rutete (lilla-blå-grønn-turkis) voksduk og med naturfarget bomullsfilt på den andre. Ikke så mye billigere enn å kjøpe ferdig, men supert prøveprosjekt for meg. :)

I dag har jeg bestilt tøybleiestæsj - stoffer og strikk så jeg kan sy selv! Det blir jo også veldig mye greiere med overlock, og det lønner seg - for materialer til ca 500 kr får jeg minst 5-6 bleier. :tommelsmil: Så nå skal lillejenta få apebleie, eplebleie og bleie med kule rare figurer. :)

Men nå våknet hun!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært i Drammen, på Stoff&Stil! Kjempemoro - ihvertfall for meg. ;) Mannen kunne styre sin begeistring, men han var veldig veloppdragen og trillet handlevogna. :lol: Lillejenta satt på magen min i MT. :) Kjøpte litt av hvert, litt jersey til å sy klær til lillejenta (stripete lilla (mørk og lys), gulgrønt med hvite grafikk-aktige blomster og knæsj gult med lilla elefanter :ler:), frotté i turkis og limegrønt + en rest av mikrofleece til å sy bleier av, en rest av hvit speilfløyel til en sommer-MT, en rest av auberginefarget jersey til å sy noe av til meg selv, og diverse skråbånd, FOE (til bleier - fold-over elastic) ++.

Var innom foreldrene mine på hjemveien, de bygger nytt kjøkken om dagen, så vi måtte innom og titte. Det blir veldig fint! Men de var litt lei av å ha kjøkkenet i stua, særlig mamma. Hehe... Og deretter var vi innom Ikea for å spise middag, og gjett hva de hadde fått inn? Jo, de skuffene som er i ferd med å gå ut og som vi var der etter forrigedagen! :hoppe: Makan til flaks! Så da fikk vi skuffer til klesskapene til den nette sum av 300 kr i stedet for 1100. :tommelsmil: Og pakkene var ikke så voldsomt store heller, så det er nada problem å oppbevare dem her frem til vi overtar. Liker ikke fargen, da, patinert massiv furu (furuhelvetet...), så vi skal kjøpe spraylakk og male dem i andre farger. Jeg har litt lyst på regnbueskuffer i forskjellige farger, men det kommer litt an på hva spraymalingen koster. Ikke noe vits i å havne på 1100 kr allikevel pga dyr maling, akkurat. ;)

Alt i alt en særdeles vellykket dag! Men nå skal jeg i seng, det ble altfor sent i går.

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flaks med skuffene! :hoppe:

IKEA har gitt meg mye frustrasjon opp igjennom tidene så det er godt å høre når det slår andre veien også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flaks med skuffene! :hoppe:

IKEA har gitt meg mye frustrasjon opp igjennom tidene så det er godt å høre når det slår andre veien også :lol:

:ler: Sånn kan du si det, ja! Jeg husker hvor drittlei jeg var av Ikea (og köttbullar :lol:) etter at vi var nogenlunde ferdiginnredet her. På et tidspunkt føler man at man kan hele katalogen på rams... :fnise:

---

I dag kom det en hel liten skog med pakkelapper i postkassa! :nigo: For det første - bursdagsgaven min fra mannen, et litografi av Eva Langaas. Utrolig fint! Må bare finne ramme. Ellers kom tråd til overlocken (det gikk fort!), pakken fra EM (kosten til øyenskyggene manglet :snurt:), shampo fra SN og en fra H&M og en til meg fra samme sted. Begge de to sistnevnte beholdes, t-skjorta var skikkelig kul og shortsen satt fint og var passelig lang. :)

Har også kjøpt meg en knallgul sydvest. :lol: Jeg har innsett at det ikke bare er lillejenta som har bruk for denslags, for både hette (detter ned i øynene når jeg ikke kan lukke regnjakka helt over lillejenta i meitaien) og paraply er ganske knotete når man bærer på en baby. ;) Og mannen har kjøpt seg sykkeltøy, dvs noe svært nært opptil en kondomdrakt. :hoho:

I tillegg ble det litt som vi har prestert å pakke godt vekk, men som vi trenger - tape og limstift. Jeg skal jo lage kort til bryllupet vi skal i, og det var litt vanskelig med kun saks tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte det litografiet, veldig fint :jepp:

Den kosten er ubrukelig, så om det er et veldig savn, så kan du få min ;)

En sånn knallgul sydvest hadde jeg også en gang, men har rota den bort. Lillesøster hadde en rød en når hun var omkring 2 år, den fant vi igjen for ikke så lenge siden, litt liten nå kan man si, men så søt da :strix:

Og med det ble jeg dronninga av punktum og korte setninger igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant det var fint? Og det var faktisk enda finere irl enn på bildet, fargene "poppet" mer.

Hehe, kosten er sikkert fullstendig unyttig, men jeg måååå ha den! :ler: Jeg sendte dem en mail om at den manglet, og de ettersendte den på dagen. Skikkelig god service! :jepp:

Hehe, barnesydvester er nydelige! Lillejenta har også fått en, den er rød med blomstermønster i masse forskjellige farger. Kjempesøt! Det er dessuten kjempemoro å finne igjen sånt... Det er veldig rart at min snart 1,90 høye bror har vært en bitteliten baby! :fnise:

Punktum og korte setninger er overvurdert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har lillejenta og jeg vært på en liten vift (igjen). Det er så greit å gå rundt med henne i meitaien, jeg kommer jo inn overalt og har armene ledige. I dag var vi først i sybutikken, hvor jeg kjøpte strikk til tøybleiesøm og hvit polyestertråd (hadde bare bomull, og det funker dårlig til bleier...). Glemte selvsagt den siste tingen jeg skulle ha, ballpoint-nåler (har aldri vært borti det før, men det er visst tingen når man skal sy i PUL-stoff), så vi vel tilbake i morgen. Lyst til å komme igang med apebleie! :nigo: Videre havnet vi på Steen&Strøm, hvor de hadde 30% på alle klær på Fru Lyng/Barnas Hus, så jeg kjøpte meg en ammetopp á la denne, bare i sort, fra Boob. Planen er egentlig at jeg dermed kan kopiere mønster og sy selv heretter. :fnise: Boob-tingene er nemlig veldig smarte, men hårreisende dyre. Den toppen der koster 350 kr normalt...

Til slutt var vi innom på posten og hentet pakke med amme-bh og Sloggi-truse. Førstnevnte var som forventet (dvs helt knall), sistnevnte var jeg ikke like imponert over. Jeg likte så godt de høye støttetrusene fra Sloggi som jeg brukte de første ukene etter keisersnittet, men disse var ikke på langt nær like gode. Skuffa! Får nok holde meg til M&S, ja, og det skader jo ikke å ha en unnskyldning for å "måtte" til London i ny og ne. :lol: Vi planlegger forøvrig en tur i påsken neste år! :strix:

Og til slutt har jeg bestilt enda litt mer stoff - jeg har jo blitt helt hekta. :fnise: Denne gangen ble det stripete jersey til noe til lillejenta og grå jersey til en ammetopp til meg. ;) har forøvrig veldig mye fint for de som måtte være interessert i denslags, og frakten er heller ikke så aller verst med tanke på at tøy veier en del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at du har tråkket opp tøybleiejungelsti for meg :nigo:

Nei, jeg er ikke gravert, liker bare å ha planene klare :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at du har tråkket opp tøybleiejungelsti for meg :nigo:

Nei, jeg er ikke gravert, liker bare å ha planene klare :fnise:

:lol: Nei, du må pent vente til du er gift, vettu! :regler::fnise: Neida! Men tøybleier er en smule avhengighetsdannende, bare så du vet det... ;) Nå henger stoffene til tøybleiesøm til tørk her, gleder meg til å sy! :hoppe:

---

Jeg har vært på en liten shoppingtur! :nigo: Utrolig hvor effektiv man blir når man endelig har litt tid på Oslo City helt alene. ;) Klær er det nemlig litt knotete å kjøpe med barnevogn eller meitai, ihvertfall i sånne butikker som ikke har H&M-standard på returordningen. Oasis har sånn 25%-salg igjen denne helgen (uthever så alle får det med seg :tunge1:), så jeg benyttet anledningen (igjen). Fant to cardigans, en og en blå (tilsvarende , tror jeg), , samt en i hvitt. Usikker på om jeg vil ha den i hvitt, men den var satt ned fra 700 kr til 210, og da kan jeg jo bare farge den om jeg ikke tør å gå med den som den er. :ler: Elsker den modellen, det er favorittjeansen min! Har en i svart og to i "vanlig" jeansstoff fra før.

Også var jeg på Vita og handlet litt nødvendigheter - sånne strips til urenheter, bodylotion (nuspa, uten parabener!) og deodorant (GreenPeople, uten parabener, parfyme og aluminium). Kult at de begynner å få sånt på Vita også! :tommelsmil:

Var ute en tur tidligere i dag også, siden jeg hadde glemt en ting i sybutikken i går. Måtte ha en spesiell type symaskinnåler til å sy i PUL-stoffene med, en som ikke skjærer like mye og som dermed gir mindre sjanse for lekkasje. Og siden jeg fikk litt bursdagspenger av besteforeldrene mine i dag, kjøpte jeg meg også en skikkelig skreddersaks som jeg har hatt lyst på lenge. Den kostet 600 kr, men jeg har den trolig resten av livet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever ikke akkurat opp til tittelen på denne dagboken... :flau:

Anywho, jeg har handlet mer stoff! Har bestilt dupionsilke fra eBay til å sy en ringslynge av, siden det blir ganske klamt med meitai når det er varmt ute. Til den samme har jeg også bestilt grønne slyngeringer i aluminium. I tillegg fant vi gardinstoff til det nye huset på Åhlens i går, et hvitt med mønster i sort, grønt og turkis til vårt soverom og et jungelmønstret stoff med aper, løver osv til lillejentas rom. Sylysten tar jo helt av her om dagen, men det er jo ikke den verste hobbyen man kan ha! :) Den er dessuten betraktelig billigere enn mannens hobbyer. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...