Gå til innhold

Bortevekkistan


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Hei. Gratulerer med to små i magen. Skjønner at det var et sjokk og at det er vanskelig å bare glede seg. Det blir nok mye jobb, men forhåpentligvis veldig mye glede og kos etterhvert også! Og du er en supermamma, og han virker ganske så super han pappan også! :klem::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, jeg syns du skal la deg selv få noen uker å fordøye dette på. Jeg skjønner at det er et skikkelig sjokk når ingen av dere har tenkt tanken. Håper dere får snakke med noen, både lege og tvillingforeldre som sikkert har gått gjennom de samme tankene selv :hug: Og så er jeg helt, helt sikker på at dette kommer til å gå kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos legen i dag, og ble sykemeldt i en uke. Trenger det nok, men kjenner at jeg nå sitter med dårlig samvittighet overfor jobben i tillegg til tankekaoset som allerede raser i hodet mitt.

Takk for gode ord og omtanke fra dere alle! Det varmer, virkelig. :hug:

pusilus: Takk for kloke ord og gode råd ang. sykehuset. :klemmer: Jeg tar det med meg. Ble henvist til svangerskapspoliklinikken i dag for samtale, og håper at det kan hjelpe litt. Håper at det ikke blir altfor lenge til.

Legen sa mye fornuftig i dag, hun meg, og brukte de riktige ordene og argumentene. Det var godt. Blant annet var hun tydelig på at det er bra jeg får denne reaksjonen nå, selv om det oppleves som voldsomt og vondt og drar opp mye gammelt gruff. Heller nå enn rundt fødsel/i barseltiden/når de er 5 år gamle. Og det har hun jo selvsagt helt rett i, jeg ser jo det, objektivt sett. Det er bare så sabla slitsomt å stå i alle disse følelsene og tankene, døgnet rundt. I tillegg har jeg minimalt med matlyst og mye av det jeg får i meg kommer opp igjen, så jeg er nokså utmattet av det, også.

I går hadde jeg besøk av fineste rhubarb, og det gjorde så uendelig godt. Jeg var sikker på at jeg skulle begynne å stortute med en gang jeg så henne, men det gjorde jeg ikke, og det var rett og slett herlig å få pratet om løst og fast. Glad jeg har sånne flotte mennesker rundt meg IRL, også, på samme måte som det er mye støtte i gode forumvenner. :hjerte:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Du er bare én person! Det er grenser for hvor mye du kan håndtere på én gang, så hør på den fornuftige legen din og bruk denne uka til å pleie deg selv og sortere tanker. Jobben klaree seg fint!

Si ifra hvis du har lyst til å ta en kaffe en dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt du ble henvist til svangerskapspoliklinikken for samtale, og godt du er sykemeldt en uke nå. Det kan være greit å få ro til tankekaoset og kanskje få rettet litt opp på det. Håper du får time raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta kontakt med meg når du vil og hvis du vil , Joyce! Tilbudet er der alltid. Jeg har vært igjennom mye av det du er midt oppi nå, det vet du. Om ikke annet kan jeg lytte til deg. Store klemmer, fineste du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott lege du har! Og så bra at du fikk en sykemelding nå, det tror jeg var akkurat det du trengte. Jobben klarer seg fint uten deg, og du har mer enn nok å tenke på utenom jobb noen dager. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må gratulere her inne også. Skjønner godt at det er mye å tenke på. Vi tenkte tanken da vi skulle på ultralyd med siste mann.

Store klemmer til deg. Skulle ønske jeg var i nærheten for et treff. Kanskje vi kan få til å møtes til sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, dere. Har vært litt opp og ned de siste dagene, i dag går det greit igjen. Berg- og dalbane er vel nokså beskrivende.

iingvild, vil gjerne treffes til sommeren. :)

Schaden, kanskje vi skulle prøve å få til et treff med alle en dag? Ser jo ut som om alle kommer til å være hjemme en stund fremover. ;)

Trekkoppfuglen: Tusen takk! :klemmer:

---

Jeg kjenner et veldig behov for å få unna praktiske ting om dagen, det er vel en form for redebygging. I tillegg har jeg lest litt om at jeg kan forvente å være fryktelig stor og tung de siste ukene, og da er det sikkert greit å være ferdig med mye. Så her går det i rydding og ordning, planer og lister. Det er jo uansett godt å få gjort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UTSTYRSLISTE - TVILLINGER

Ut i verden - vogn og turutstyr
Vogn: Bugaboo Donkey
Stelleveske: Kaos ransel

U-originalt regntrekk (kan ikke fordra de stive, tette plastgreiene som følger med Bugaboo)

Handlenett til tvillingvogn
2x dyne til vogn (65x80)
Ekstra vognpose - satser på at den jeg sydde til Snorkfrøken passer i vogna, og syr en til.
2 ekstra sengesett
Et ekstra soveskinn til vogn
Ekstra vognteppe fra Røros-Tweed?
Vognleke?
Bilsete: Et ekstra Maxi Cosi CabrioFix (m/ Isofix-base)
Ekstra "foot muff"/sovepose til bilsete
2x setebeskytter til å ha under barnesetene
Ekstra baksetespeil?

Søvn og hvile
Seng: droppes, vi samsover
Sy tvillingnest
Ekstra dyne til seng (80x100)
2-3 ekstra sengesett
Ekstra soveskinn - håper svigers kan kjøpe på sitt lokale garveri
Ekstra slyngevugge

Ny babycall

Til stelling
Stellebord: Bruker stellemadrassen vi har i senga

Kommode til klær og bleier (Ikea Nordli)
Ekstra forklehåndkle fra Cuddledry
Stelleprodukter: Badeolje, Bepanthen, saltvannsdråper, Klorhexidin til navlene, paracet stikkpiller

2 hårbørster - Mason Pearson barnebørste, slik de to andre har fått

Mating/spising
Dobbel brystpumpe? (Venter og ser om det holder med Medela Swing, som jeg har fra før)

Flaskesterilisator? (Venter og ser an behovet)

bbhugme ammepute

Ekstra Stokke Sitti-stol m/ babybøyle

Annet
Smokker - satser på noen prøver, og kjøper nok inn de som har vært favoritter hos jentene
2 ullbjørner (som de to andre har fått)
Ekstra vippestol (Babybjörn)

Strikke to tepper i silkealpakka - har kjøpt garn

Strikke et ekstra hentesett - er i gang

Til meg:
Amme-BH x2 (Freya) - kjøpt 1
Purelan/Lanisoh salve

Medisinsk grønnsåpe

Plastertape i tilfelle KS (husker ikke merket, men samme produsent som Mesoft, begynner på Me-)

Noen høye, stødige truser i tilfelle KS (funker bra etter vaginal fødsel også)

Myke, behagelige bukser til sykehusbagen

Et par ammesingletter?

Jeez. Vi snakker vel raskt 20-25 000 her... Pluss ny bil. Og vaskemaskin. Og tørketrommel. Og robotstøvsuger. :ler:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at jeg sa til mannen at dersom spira viste seg å være spirene så skulle jeg ha Bugaboo Donkey. Den er så innmari fin :Nikke: Forsøkte å forhandle meg frem til Buffalo, men mannen nektet flere vognkjøp :ler:

Din mann er vel i full gang med bilresearch? *lerfortsattavryggsekkepisoden* :fnise:

Vi skal ha indisk mat i dag. Da tenkte jeg litt ekstra på deg :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker at jeg sa til mannen at dersom spira viste seg å være spirene så skulle jeg ha Bugaboo Donkey. Den er så innmari fin :Nikke: Forsøkte å forhandle meg frem til Buffalo, men mannen nektet flere vognkjøp :ler:

Din mann er vel i full gang med bilresearch? *lerfortsattavryggsekkepisoden* :fnise:

Vi skal ha indisk mat i dag. Da tenkte jeg litt ekstra på deg :)

:klem:

Donkey ser veldig allright ut. :Nikke: Og det er få tvillingvogner som kan vendes mot triller, noe som er et krav for vår del. Samt at vi jo har vært veldig fornøyd med Buggisene vi har hatt. :)

Haha, jeg tror det var mannens første kommentar til positiv g-test: "Da må vi ha ny bil!" Og dagen etter hadde han konkludert med Ford S-Max 2015-modell. :ler: Tror det er den det blir, vi må bare innom og se på en dag. 2015-modellen kommer ca i august, så håper vi rekker det i tide. ;)

Håper dere koste dere med indisk! Vi vurderte det, vi er barnløse i helgen, men har brukt hele dagen på å male Turneroses rom (lys-lys-) rosa, og orket ikke dra til sentrum etter indisk etterpå. :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har vært på UL i dag, og fått se minst én, og trolig to gutter - hun var ikke helt sikker på tv2. Alt i orden med dem, men det var fortsatt vanskelig å se, og nå fikk vi også en forklaring på hvorfor - de ligger veldig tett opptil hverandre (selv om det er skillevegg mellom dem), det var vanskelig å se om de delte morkake eller om det var to som lå tett inntil hverandre, og i tillegg var mengden fostervann i nedre del av skalaen (men ikke problematisk lav). Det er altså fremdeles usikkert om det er snakk om eneggede eller toeggede, men de var uansett fremdeles veldig like i størrelsen, så da er det ihvertfall ingen problemer ifht TTTS foreløpig, om de skulle vise seg å være eneggede. Jeg er i tillegg en drøy uke kortere enn det menstermin skulle tilsi, selv om legekontoret tydeligvis hadde brukt et annet hjul enn det de bruker på sykehuset, for i dag fikk hun mensterminen til å bli to dager senere enn terminen jeg fikk hos legen. Nåja.

Dagen har vært en vanvittig berg-og-dalbanetur for meg, noen få timer etter UL fikk jeg telefon om at onkelen min er død, så altfor ung og så altfor brått. Han var på besøk her i går da vi feiret Snorkfrøkens bursdag, og det hele er helt surrealistisk. Jeg er heller ikke helt over tvillingsjokket enda, skjønte jeg i dag, så ettermiddagen og kvelden har vært preget av mange, mange tårer. Vi fortalte jentene om onkelen (som har vært som en onkel/ekstrabestefar for dem også), og Turnerose var rimelig ute av seg på kvelden. Nå har visst mine tårer tørket inn for i kveld, men jeg vet at det ikke er tomt av den grunn... Jeg tror det bare ble nok for en dag.

Nå skal jeg i seng. Har heldigvis sykemeldingsdag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist! Kondolerer :klemmer: Skjønner det må ha vært et sjokk, kan nesten ikke forestille meg å få en sånn beskjed :frown: Håper det går etter forholdene bra med dere alle sammen. Og så var det godt å høre at tvillingene ser ut til å ha det fint. Det blir vel flere ultralyder for deg fremover vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei på deg Joyce! ;)

var innom her forleden og begynte på en lang mld, men den forsvant.. så da ga jeg opp. da prøver vi igjen!

Så flink du er som er så godt igang med handling osv allerede! Tenk at du er halvveis allerede, sikkert over halvveis!? (kommer ikke alltid tvillinger litt tidligere!) Herlig å høre at de har det godt inne i magen der. Tenk om du skal få to gutter også da!? ;) Skal du farge alt babytøyet blått? hehe...

Hvordan er formen din om dagen, sånn fysisk sett? har kvalmen gått over? Og er du i delvis sykemelding?

Jeg må si at jeg tenker mye på deg om dagen, det må være ganske omveldtende å plutselig skulle vente 2 stk til på engang.

Jeg har visst helst spørsmål å komne med... sånn for oss utanförstående er det väldig spennende med tvillinger. Og det er det väl for deg også... hmm hva sker nå da? maskinen min begynner å autocorrecte til svensk? jaja.

Og ja: gratulerer sååå mye med vel overstått til søteste "lille" Snorkfrøken! Var det en fin feiring? Så fint at onkelen din var der med dere da- på fest og feiring- dagen før han gikk bort. Kondolerer så mye, høres ut som han vil bli savnet veldig.

Håper du har en nydelig mai dag, bruk tiden på å gjøre noe godt for deg selv! Gå en liten skogstur og se om du finner noen blomster, la sola varme deg i ansiktet ditt og prøv å finne 5 ting du er takknemlig for ! :)

stooor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, lilly. :hug: Nei, jeg var overhodet ikke forberedt på den beskjeden, jeg har liksom begynt å innstille meg på at den telefonen kan komme når det gjelder besteforeldrene mine som nærmer seg 90, men onkelen min var bare 65 og virket helt fin på søndag. Det er så utrolig meningsløst. :cry3: Han skulle gå av med pensjon om ikke altfor lenge og hadde planene klare for det, med reiser og ymse annet. Han og tanta mi har vært så viktige for meg bestandig, og nå sitter tanta mi alene igjen. Det er så urettferdig og så feil. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig triste nyheter, Joyce! :klem: Skjønner godt at det blir ekstra mye for deg med dette midt oppi tvillingsjokket - håper du husker på å ta vare på deg selv!

Godt å høre at det ser ut som om tvillingene har det bra i alle fall, regner med du skal inn på ul jevnlig for å sjekke? Hvilken dato har terminen din blitt endret til? Det hjulet tror jeg ikke er så lett å bruke, min lege kom frem til 3. oktober da jeg var der i uke 7 for å få sykemelding, og 4. oktober på kontroll i uke 12. Samme lege og samme hjul. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer, Joyce :klemmer:

Har tenkt mye på deg og de to mageboerne. Så bra at de er like store! Og heldige jenter som ønsket seg lillebror. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...