Gå til innhold

Presentasjonstråd for januar/februar 2010


thumbalina

Anbefalte innlegg

Er ømme pupper her i gården og, men egentlig bare når jeg kommer borti de. Syns kanskje de har blitt litt mindre ømme nå, men det er jo helt greit det :)

Så bra at du har kutta røyken, Annepålandet! Stå på! :jepp: Jeg leste på matportalen at man kan drikke 1-2 kopper med kaffe hver dag, så da er du innenfor det som er greit i hvertfall. Etter at jeg ble gravid, kutta jeg ut all kaffe og te. Nå derimot har jeg begynt å tillate meg en kopp te eller kaffe innimellom..men det går stort sett flere dager mellom hver gang.

I går kunne jeg kjenne at magen min har begynt å peke litt utover..Er vel livmora eller noe sånt jeg kjenner kanskje, men i hvertfall har det blitt en liten kul..Man kan absolutt ikke se den, både fordi den er så liten og fordi jeg har mye mage fra før av, men både jeg og mannen kjente at den stod litt ut. Veldig moro! :rødme:

I dag har luktesansene mine gått helt løpske og..Brødet jeg skulle spise syns jeg at lukta merkelig..søtt og kokosaktig..og jeg sliter med å få på meg klær i dag, for jeg syns alle klærne mine lukter sånn "eldre-utenlandsk-svett-manne-lukt"..Skjønner dere hva jeg mener? De har gjerne en sånn sterk krydderaktig svettelukt.. :sjenert:

Vel, sånn lukter klærne mine i dag.. :skratte:

Kunne godt tenke meg en ultralyd i uke 12 jeg og, selv om jeg var på en i uke 7. Men tror jeg venter til de kan ta utvendig. Noen som vet når det er?

Håper dere får en fin dag, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe ja kjenner meg igjen i de luktene.... syns det lukter skikkelig bål på kontoret mitt.... og skoene mine stinker virkelig gummi... blir faktisk litt småkvalm av det.... utrolig rart dette! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det med luktesansen og puppene! :ler:

Mye lukter mere og rart, og jeg blir ofte kvalm. Elsker (elsket...?!) noen spanske kaffedrops, men når jeg kjenner akkurat den lukta av ånden til kjære holder jeg på å spy! :spy: Har ikke spist søtsaker på noen dager. Frister ikke i det hele tatt!

Puppene vokst og er svært ømme. Må ta av meg bh`en om kvelden veeeeldig forsiktig. Har vokst ut av en del topper allerde.

Skal på tidlig ul idag. Fikk noen små blødinger i går kveld og selv om det sikkert ikke var noe å bekymre seg fikk jeg henvisning til ultralyd. Var til legevakten i går kveld, ble så redd at vi dro rett ned, og til fastlegen i dag og fikk sykmedling og henvisning. Skal til første kontroll neste uke, så vi tok en blodprøve idag for å sammenlikne hormonnivået med neste ukes.

Legen på legevakten forklarte at det er veldig vanlig med små blødinger helt fram til uke 15-20, spes. etter :humpe: Han var brutalt ærlig, noe jeg setter pris på, og sa at hvis jeg begynte å abortere så var det ingenting vi kunne gjøre fra eller til likevell. Litt av et sjokk, men som sagt, jeg vil heller ha sanneheten med det positive og negative, enn at de pakker ting inn og gir meg falske forhåpninger.

Egentlig er det litt tidlig med ul., så jeg krysser fingrer og ben for at hjertet har begynt å banke og at vi får se at alt er i skjønneste orden!

Ellers har jeg vondt i korsryggen og en del kramper/menssmerter i magen.

Litt en skal stri med, men jeg synes at jeg er heldig likevell og gleder meg til tiden framover. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med UL da! Som legen sier, det er vanlig med små blødninger underveis - så krysser fingrene for at det har gått greit! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til på UL i dag Missiw. Håper alt er i skjønneste orden. Jeg hadde og en liten blødning, som gav seg igjen med en gang egentlig. Det var vel i uke 6 mener jeg å huske, og i uke 7 var jeg på ultralyd. Da fikk jeg se hjertet slå!

Tvi tvi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt gikk bra! Har en liten 7,7 mm stor spire i magen med et bankende hjerte!

Er så lettet nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt gikk bra! Har en liten 7,7 mm stor spire i magen med et bankende hjerte!

Er så lettet nå!

Gratulerer så mye!

Gleder meg til det blir min tur til å få et bevis på at det er noe der inne!

Må virkelig få bestilt time snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! :)

Jeg er 24 år, og samboeren er 25. Vi har vært sammen siden videregående, og skal gifte oss i sommer.

Jeg sluttet på pilla i slutten av mars, og det klaffa på første ordentlige PP. :)

Jeg er nå 6 uker på vei, og har termin 3. februar. :rødme:

Håper virkelig at spiren klorer seg fast!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Maddy! Da må vi få deg inn på lista vår! :duskedame:

Velkommen til oss!

* Baillie: 7 januar :babysmokk:

* Hilma P: 7 januar :babysmokk:

* Skogtussa: 8.januar :babysmokk:

* Cuba : 13 januar :babysmokk:

* Lille Ramona: 13 januar :babysmokk:

* Thumbalina : 19 januar :babysmokk:

* Annepålandet: 20 januar :babysmokk:

* Missiw: 24.januar :babysmokk:

* Frk Edderkopp: 30 januar :babysmokk:

* Nótt: 31. januar :babysmokk:

* Maddy 7. februar :babysmokk:

Håper spiren din klorer seg fast! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! :)

Jeg er 24 år, og samboeren er 25. Vi har vært sammen siden videregående, og skal gifte oss i sommer.

Jeg sluttet på pilla i slutten av mars, og det klaffa på første ordentlige PP. :)

Jeg er nå 6 uker på vei, og har termin 3. februar. :rødme:

Håper virkelig at spiren klorer seg fast!!

Velkommen skal du være ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter!

Jeg har ikke så mange symptomer ennå, bortsett fra ømme pupper og en veldig god luktesans! Litt trøttere enn vanlig også. Men har ikke vært kvalm i det hele tatt *bank i bordet*.

Endret av Maddy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19 år gammel, og forloveden er 20 :) Vi gifter oss den 27. juni og gleder oss masse til det :)

Har menstermin 28. januar :ler: Håper det går bra denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen skal du være!

* Baillie: 7 januar :babysmokk:

* Hilma P: 7 januar :babysmokk:

* Skogtussa: 8.januar :babysmokk:

* Cuba : 13 januar :babysmokk:

* Lille Ramona: 13 januar :babysmokk:

* Thumbalina : 19 januar :babysmokk:

* Annepålandet: 20 januar :babysmokk:

* Missiw: 24.januar :babysmokk:

*Livinita: 28 januar :babysmokk:

* Frk Edderkopp: 30 januar :babysmokk:

* Nótt: 31. januar :babysmokk:

* Maddy 3. februar :babysmokk:

Endret av thumbalina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi blitt noen ja, moro :hoppe:

Thumblina: Skrev ikke Maddy at hun hadde termin 3. februar? :gjeiper:

Hehe kan vel ikke skylde på ammetåka helt enda.. men hva med kvalmetåka???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei januar-jenter! Jeg vil gjerne være være med her siden det jo er terminklubb for januar og februar. I følge nettet er terminen min 17. februar! :strix: Skal bestille legetime i morgen, så det kan jo hende jeg får en annen dato. :)

Jeg har ingen symptomer så det hele er litt uvirkelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg glemte jo å presentere meg. Vi er begge 28 og giftet oss i fjor sommer. Det ble kun to prøveperioder før den satt så vi føler oss veldig heldige! Jeg håper den lille klorer seg fast! Jeg har stresset frytelig mye de siste ukene, så det lille frøet har vist styrke til nå i hvert fall! Jeg tror forresten jeg har et syptom; jeg er frytelig følsom og griner hele tiden. :fnise:

NÅ har jeg en veldig god grunn til å stresse ned, så det skal jeg absolutt gjøre! :) Leste forresten på baby-gaga at en skulle holde seg unna koffein (NO caffeine sto det), men er dette sant? Jeg trodde man kunne drikke en til to kopper jeg, og har har fortsatt med dette (det er hva jeg vanligvis drikker uansett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!

* Baillie: 7 januar :babysmokk:

* Hilma P: 7 januar :babysmokk:

* Skogtussa: 8.januar :babysmokk:

* Cuba : 13 januar :babysmokk:

* Lille Ramona: 13 januar :babysmokk:

* Thumbalina : 19 januar :babysmokk:

* Annepålandet: 20 januar :babysmokk:

* Missiw: 24.januar :babysmokk:

*Livinita: 28 januar :babysmokk:

* Frk Edderkopp: 30 januar :babysmokk:

* Nótt: 31. januar :babysmokk:

* Maddy 3. februar :babysmokk:

*Jamp 17. februar :babysmokk:

Du kan ha en - to kopper med kaffe pr dag ja, tre-fire kopper te og 1 liter cola sånn ca...

Cola er dessverre en av de få tingene som hjelper mot kvalmen min så... men prøver å begrense det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei! :vinke:

Idag har jeg vært på første svangerskapskontroll. Gikk fort og lett. Fylte bare ut helsekort for gravide, og tok blodprøver, tok pulsen og lyttet til hjertet mitt. Fikk en bok.

Neste kontroll er ikke før i september og det virker som det er kjempe lenge til! Skal heldigvis til jordmor i mellomtiden på i allefall et møte med andre som har termin samme måned som meg.

Den værste kvalmen har forhåpentligvis gitt seg. Den har i allefall stort sett holdt seg unna i helga! Jeg har korte perioder med kvalme, framfor hele dagen som tidligere. Jeg har sluttet med ingefærkapslene, og jeg lurer nesten på om det hjalp... :vetikke: Leste også at mange blir kvalme av folatet, og jeg har vært mye kvalm i peioder etter jeg begynte med folat. Tar folat på kvelden nå. Ellers er jeg ikke fullt så trett som før, men tar lett en to-timers lur midt på dagen. :sove: Formen er generelt bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...