Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Kanskje litt spesifikk, da jeg har dette fra Stargate universet (SG-1/Atlantis). De jordboere som får jobbe i Stargate Command, eller i det hele tatt får vite at Stargateprogrammet eksisterer, er sikkerhetsklarert på veldig høyt nivå, og har nok da hatt en ekstremt grundig bakgrunnssjekk (pluss høye til krav til utdanning/ekstensiv trening/militærerfaring ++).

De som får lov å jobbe i regi av Stargate Command fra andre planeter, er ofte en eller annen random person som er god til å slåss eller skyte. Bakgrunnssjekken består i å stole på hva denne personen sier om seg selv. God kjemi med troppsjef = garantert ansettelse. Omtrent som et middelmådig jobbintervju med andre ord.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, caskerette skrev:

I amerikanske serier drikker de alkohol og kjører etterpå, foruroligende ofte. Har de så liberale promillegrenser i USA? 

Og man slår til hverandre i øst og vest, for en fornærmelse eller frekkhet. Hvor ofte skjer det i det virkelige liv at noen slår til noen? 

Ja, de er ganske liberale. I hvertfall i forhold til andre land. Det er nok noen forskjeller fra stat til stat, men hører ofte snakk om at grensen er 0,8.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, caskerette skrev:

I amerikanske serier drikker de alkohol og kjører etterpå, foruroligende ofte. Har de så liberale promillegrenser i USA? 

I Norge er de helt tullete - i andre land er de mer edruelige(!) på det punktet. Kjører du galt, så blir du jo tatt, men klarer du deg greit i trafikken, er det OK. 
Nå er de litt strengere, men i Nord-Irland på 70-tallet: en bil med fulle studenter ble stoppet i politikontroll (våpen!). Sjåføren falt sidelengs ut gjennom døra og spydde på politimannen i det han heiste seg opp. Konstabelen lurte bare på om ikke noen av de andre var mer egnet til å kjøre?

Anonymkode: aca52...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I f.eks CSI hvor de har en mistenkt og mener det er han eller hun fordi de har et bilde av en person som man ikke ser ansiktet til. Men personen har samme skjorte som den mistenkte. Eller det at de finner morderen basert på sko avtrykk. 

Anonymkode: bf5b5...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.1.2016 at 20.35, AnonymBruker skrev:

At de aldri tørker opp sæden etter sex. Alle vet jo for et gris det blir, men på film har de seg, blir bare liggende og sovner, og når de står opp er sæden på magisk vis forsvunnet fra både underliv og sengeklær.

Anonymkode: c24cd...882

Det gjør vi ofte også ;) Jeg presser sæden ut når jeg er på do, og det hender ikke er før neste morgen. Vi får tilnærmet lik aldri sædsøl på sengetøyet heller, det holder seg pent på plass inni meg om jeg ikke nyser eller ler veldig hardt. Skjønner ikke hvordan folk klarer grise så mye med sæden, jeg?

Anonymkode: d23c4...353

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.12.2015 at 15.22, AnonymBruker skrev:

Her er grunnen til at skuespillere ikke spiser eller nesten ikke spiser

 

Imagine a shot in which the actor has to eat 1 burger. What if due to some reasons the shot had to be retaked 5 times? how many burgers did the actor have? Imagine yourself as that actor who had to stuff in all those unwanted calories which could harm your good looks. What if the food in the scene is a non-veg item and you are a vegetarian? What if the food is kept from morning just for shooting purpose and could be stale? several such reasons exist on why some or most actors skip those so called tasty treats.

https://www.quora.com/Why-do-actors-not-eat-their-food-in-TV-shows-movies

Anonymkode: bf5b5...489

Haha, kom til å tenke på en gag reel fra How I Met Your Mother. Barney har laget en Thanksgiving drink og stakkars Jason Segel er den første som skal smake, men de kommer seg aldri gjennom scenen etter at han har tatt en slurk så han må gjøre det om igjen og om igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 23.12.2015 at 0.29, Chifru skrev:

Når de prater i telefonen, så legger de som oftes på uten å si f.eks "ha det bra" "sees".

 

Det gjør ikke pappa heller. Plutselig legger han på :skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, caskerette skrev:

I amerikanske serier drikker de alkohol og kjører etterpå, foruroligende ofte. Har de så liberale promillegrenser i USA? 

Og man slår til hverandre i øst og vest, for en fornærmelse eller frekkhet. Hvor ofte skjer det i det virkelige liv at noen slår til noen? 

Det er ganske vanlig i endel andre land enn Norge å ta seg et glass vin eller en øl til maten og kjøre hjem noen timer etterpå. Man kan i teorien det i Norge også, med tanke på promillegrensen vår, men her er det ikke kultur for det. Kjører man så drikker man ikke. 

Anonymkode: 69f45...337

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I norske serier og billige amerikanske sitcoms har de ikke tatt seg råd til å lage en skikkelig vegg på utsiden av en dør, verst er det når det bare henger et svart teppe der (hvor ofte gjør det det hjemme hos noen). De som har litt mer penger, har en kjedelig vegg i en grell farge med et bilde kjøpt på et loppemarked. Skal det være skikkelig, skal det være en vegg som indikerer at settet faktisk fortsetter i det uendelige. I motsatt tilfelle tar det meg ut av historien.

PS Den dårlige veggen er også bare en halvmeter fra døren, mens skikkelige vegger er lengre unna.

Endret av sofie777
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, January 21, 2016 at 10.14, AnonymBruker skrev:

Det er ganske vanlig i endel andre land enn Norge å ta seg et glass vin eller en øl til maten og kjøre hjem noen timer etterpå. Man kan i teorien det i Norge også, med tanke på promillegrensen vår, men her er det ikke kultur for det. Kjører man så drikker man ikke. 

Anonymkode: 69f45...337

Takk for oppklaringer rundt promillegrenser, tenkte meg det var slik, men har aldri giddet å undersøke. Bare reagerer veldig med den berømmelige ryggmargsrefleksen når de sitter på bar og tar bilen. 

 

Og en ting jeg kom på i dag, rike folk er gjerne omringet av høye murer, portvakt og overvåkningskamera, i neste scene er det bare å spasere rundt hjørnet så ligger de henslengt ved poolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen tar noen i hånden rett før de går eller på en måte som blir lagt merke til, da er det mest sannsynlig noe som blir gitt fra den ene til den andre på en skjult måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når uskyldige mennesker blir drept og ofret på brutale måter. Ikke få ganger jeg har mistet interessen for filmer og serier bare pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis en kjeltring skal holde ett ladd skytevåpen mot en etterforsker / detektiv / hemmelig  agent eller hva det nå er, og skal til å trykke på avtrekkeren.

At skurken skal fyre av pistolen skjer i veldig, veldig slow motion, slik at han bruker sikkert 10 sekunder på å nesten trykke den helt inn. Men innen den tid så klarer agenten / politimannen å finne på ett eller annet heroisk for å unngå å bli skutt. Eventuelt at det plutselig dukker opp masse forsterkninger, som tar seg av den kriminelle skurken.....

Anonymkode: 3b27c...704

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest C'est la vie:)

All varm drikke i ta-med kopper er tomme, det vet vi. Men det er så utrolig synlig når skuespillerene gestikulerer sånn med hånda de har koppen i. Altså, når noen får en fersk kopp kaffe, er ikke første reaksjon å bevege mest mulig på den. Skulle ønske at de kunne bruke væske i koppene, slik at skuespillerne tenker over at de prøver ikle å søle med dem i de aktuelle scenene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, January 21, 2016 at 9.51, AnonymBruker skrev:

Det gjør vi ofte også ;) Jeg presser sæden ut når jeg er på do, og det hender ikke er før neste morgen. Vi får tilnærmet lik aldri sædsøl på sengetøyet heller, det holder seg pent på plass inni meg om jeg ikke nyser eller ler veldig hardt. Skjønner ikke hvordan folk klarer grise så mye med sæden, jeg?

Anonymkode: d23c4...353

Det skjønner jeg ikke hvordan er mulig. Her renner det ut igjen etter en viss tid (da snakker vi minutter). Så kunne ALDRI bare ha sovnet. Det rareste jeg ser er når de ikke legger seg til å sove, men at kvinnen vandrer rundt etterpå. 

Anonymkode: f3b77...dc6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.1.2016 at 9.51, AnonymBruker skrev:

Det gjør vi ofte også ;) Jeg presser sæden ut når jeg er på do, og det hender ikke er før neste morgen. Vi får tilnærmet lik aldri sædsøl på sengetøyet heller, det holder seg pent på plass inni meg om jeg ikke nyser eller ler veldig hardt. Skjønner ikke hvordan folk klarer grise så mye med sæden, jeg?

Anonymkode: d23c4...353


Det kan være lurt å gå på do rett etter sex, hjelper til å forhindre uvi. 

Anonymkode: 3b56e...1f7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser det nevnes alkohol og kjøring. Det har jeg også reagert på. Riktignok er det høyere promillegrense i USA, men i veldig mange filmer og serier kjører de bil etter å ha inntatt MYE drikke.

I tillegg drikkes det jo over en lav sko på jobb(!) WTF? Det er jo helt unaturlig å dra frem alkoholholdig drikke på kontoret på jobben, men dette skjer jo titt og ofte i amerikanske filmer og serier. Dette kan da ikke være noe som skjer i den virkelige verden? I Norge er jo det oppsigelsesgrunn.

Anonymkode: c24cd...882

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt unaturlig å dra frem alkoholholdig drikke på kontoret på jobben, men dette skjer jo titt og ofte i amerikanske filmer og serier. Dette kan da ikke være noe som skjer i den virkelige verden? I Norge er jo det oppsigelsesgrunn.

Men ikke hos våre naboer i sør. Det er nok heller Norge som er "unaturlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser det nevnes alkohol og kjøring. Det har jeg også reagert på. Riktignok er det høyere promillegrense i USA, men i veldig mange filmer og serier kjører de bil etter å ha inntatt MYE drikke.

I tillegg drikkes det jo over en lav sko på jobb(!) WTF? Det er jo helt unaturlig å dra frem alkoholholdig drikke på kontoret på jobben, men dette skjer jo titt og ofte i amerikanske filmer og serier. Dette kan da ikke være noe som skjer i den virkelige verden? I Norge er jo det oppsigelsesgrunn.

Anonymkode: c24cd...882

Du skal ikke lengre enn til Danmark før man tar seg en øl i lunsjen.

Anonymkode: ed1dc...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
Den 29.1.2016 at 13.02, Devilheart skrev:

Når uskyldige mennesker blir drept og ofret på brutale måter. Ikke få ganger jeg har mistet interessen for filmer og serier bare pga det.

Vel akkurat dette er jo ganske riktig med det virkelige liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...