Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt urealistiske påfunn. For eksempel har jeg nå begynt å se på How to Get Away with Murder. I en episode ber hovedadvokaten i serien en klient om å ta en "virginity test" for å bevise at hun ikke hadde et forhold med adoptivbroren. Altså... Dette er jo helt hinsides. Utrolig kunnskapsløst og historieløst. Det verste er vel at det er en del seere som kjøper at dette faktisk går an å teste dette. 

Anonymkode: 20ebe...c01

Hørt om DNA spor ?

Anonymkode: 386bd...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørt om DNA spor ?

Anonymkode: 386bd...b54

Lol. Det er ikke slik at en kvinne er jomfru fordi man ikke finner noen spor av DNA fra en annen. 

Anonymkode: 20ebe...c01

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt urealistiske påfunn. For eksempel har jeg nå begynt å se på How to Get Away with Murder. I en episode ber hovedadvokaten i serien en klient om å ta en "virginity test" for å bevise at hun ikke hadde et forhold med adoptivbroren. Altså... Dette er jo helt hinsides. Utrolig kunnskapsløst og historieløst. Det verste er vel at det er en del seere som kjøper at dette faktisk går an å teste dette. 

Anonymkode: 20ebe...c01

For det er liksom ikke mulig å undersøke om jomfruhinnen fremdeles er intakt? :P

Anonymkode: 3b27c...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ingen sier "Ha det" nesten, mange bare går. Både på besøk og i telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For det er liksom ikke mulig å undersøke om jomfruhinnen fremdeles er intakt? :P

Anonymkode: 3b27c...704

Eh, nei. Det er ikke noe som heter jomfruhinne ;)

Anonymkode: 818cd...b6b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lol. Det er ikke slik at en kvinne er jomfru fordi man ikke finner noen spor av DNA fra en annen. 

Anonymkode: 20ebe...c01

Jeg mente at man kan finne DNA spor etter noen om man har hat sex med dem.  

Anonymkode: 386bd...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det er liksom ikke mulig å undersøke om jomfruhinnen fremdeles er intakt? :P

Anonymkode: 3b27c...704

Du er også kunnskapsløs, ja. Det er nettopp dette jeg mener med at det er ille at seere kjøper at dette er mulig. 

Det finnes ingen "jomfruhinne". Dette er utdatert kunnskap. Det som kan finnes er en slimhinnerand, men dette trenger ikke å være tilstede hos jomfruer. 

Anonymkode: 20ebe...c01

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente at man kan finne DNA spor etter noen om man har hat sex med dem.  

Anonymkode: 386bd...b54

Dette DNA-sporet forsvinner da ekstremt raskt og kan ikke brukes til å vurdere om noen er jomfru. Kjære vene. 

Anonymkode: 20ebe...c01

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk tar TO steg bort fra de andre når de skal ha en privat samtale :roll: For da kan ikke de andre høre noe.

Når noen havner på sykehuset, så er slekta og venner der med en gang. De bare slipper alt de har i hendene og løper til sykehuset. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente at man kan finne DNA spor etter noen om man har hat sex med dem.  

Anonymkode: 386bd...b54

Rett etterpå ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det er liksom ikke mulig å undersøke om jomfruhinnen fremdeles er intakt? :P

Anonymkode: 3b27c...704

Det finnes ingen jomfruhinne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går an å ta dna test for å finne ut hvem av alternative menn som kan være far til noens barn, uten at barnet er født og uten at mennene vet det. Går det i det hele tatt an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at det er mulig å genteste foster for trisomier, vil jeg tro det er mulig å hente ut en dna-prøve av et foster. Det er dog ikke risikofritt. 

Men, for å finne ut hvem av to kandidater som er far, må man også ha deres dna profil. Er det mulig å skaffe en dna-prøve helt uten at de finner det ut?

Anonymkode: b28b3...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I og med at det er mulig å genteste foster for trisomier, vil jeg tro det er mulig å hente ut en dna-prøve av et foster. Det er dog ikke risikofritt. 

Men, for å finne ut hvem av to kandidater som er far, må man også ha deres dna profil. Er det mulig å skaffe en dna-prøve helt uten at de finner det ut?

Anonymkode: b28b3...ef6

Ja, men byr dem på et glass vann, og så tar man med glasset på labben etterpå.  Det ser vi jo stadig vekk på TV og film :rolleyes:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I og med at det er mulig å genteste foster for trisomier, vil jeg tro det er mulig å hente ut en dna-prøve av et foster. Det er dog ikke risikofritt. 

Men, for å finne ut hvem av to kandidater som er far, må man også ha deres dna profil. Er det mulig å skaffe en dna-prøve helt uten at de finner det ut?

Anonymkode: b28b3...ef6

 Eller kanskje de kan stjele hårbørste eller tannbørste fra noen?   

 Alt er jo mulig på TV og film... 

Anonymkode: 3b27c...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Mystix skrev:

Det finnes ingen jomfruhinne. 

løgn. hvorfor er første gangen så vanvittig smertefull for noen jenter da?

Anonymkode: 5bf62...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

løgn. hvorfor er første gangen så vanvittig smertefull for noen jenter da?

Anonymkode: 5bf62...45e

Det er fascinerende hvor uvitende mennesker kan være i Norge i 2017. Wow

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

løgn. hvorfor er første gangen så vanvittig smertefull for noen jenter da?

Anonymkode: 5bf62...45e

Noen kvinner kan ha en slimhinnerand, og det er varierende hvor mye denne dekker vaginalåpningen. For noen kan den dekke helt. 

Når det er sagt er det mange årsaker til at sex første gang kan gjøre vondt. Det kan dreie seg om noe så enkelt som psykiske årsaker. 

Men dette er faktisk gamle nyheter, og jeg synes det er snodig at det er så mange som holder på utdatert kunnskap. Derfor er det ekstra ille når populære dramaserier bygger på slike usannheter. 

Anonymkode: 20ebe...c01

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...