Gå til innhold

noen som vet hvor man kan ta tarmskylling i Stavanger?


Gjest anette´s verden

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Overskriften sier vel det meste...

Pris hadde evt vert greit å vite:-)

dytter denne litt frem!?!

Ingen som vet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Kristin

Nei, jeg vet dessverre ikke om noen plasser i stavanger der de tar tarmskylling, men hvis du finner det ut hadde det vært fint om du postet det ut, lurer på det samme.

ja, også var det vel det at jeg lurte på hvorfor det er bra å ta tarmskylling, har hørt at du kan gå ned i vekt av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stud.med.

Nei, jeg vet dessverre ikke om noen plasser i stavanger der de tar tarmskylling, men hvis du finner det ut hadde det vært fint om du postet det ut, lurer på det samme.

ja, også var det vel det at jeg lurte på hvorfor det er bra å ta tarmskylling, har hørt at du kan gå ned i vekt av det..

1. Du går ikke ned i vekt av tarmskylling.

2. Det finnes ingen slaggstoffer eller giftstoffer i tarmen.

3. Det finnes INGEN helsemessige fordeler ved tarmskylling.

4. Dette er big businnes og man kan bare le av hvor lett folk lar seg lure.

Dette er fakta. At mange føler seg vel etter en tarmskylling derimot er også fakta. Det skyldes den psykiske biten, følelsen av å ha blitt kvitt slaggstoffer og ulumskheter som egentlig aldri var der, men likefullt er følelsen av å ha fått tømt seg og renset seg viktig og til hjelp for pasientene på det mentale plan.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

1. Du går ikke ned i vekt av tarmskylling.

2. Det finnes ingen slaggstoffer eller giftstoffer i tarmen.

3. Det finnes INGEN helsemessige fordeler ved tarmskylling.

4. Dette er big businnes og man kan bare le av hvor lett folk lar seg lure.

Dette er fakta. At mange føler seg vel etter en tarmskylling derimot er også fakta. Det skyldes den psykiske biten, følelsen av å ha blitt kvitt slaggstoffer og ulumskheter som egentlig aldri var der, men likefullt er følelsen av å ha fått tømt seg og renset seg viktig og til hjelp for pasientene på det mentale plan.

Og jeg regner med at INGEN sykdommer starter i tarmen heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg regner med at INGEN sykdommer starter i tarmen heller...

Det fins sykdommer som starter i endetarmen/tykktarmen, f. eks. ulcerøs colitt og tykktarmskreft, men tarmskylling gir ikke noen mindre risiko for disse. Faktisk kan ulcerøs colitt fremprovoseres av fremmedlegemer, som f. eks. skylleslangen, hvis disse ikke er helt rene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Pantherinae

Fraråder alle å ta tarmskylling, det er noe som kroppen absolutt ikke har behov for. Man har sett mye skader i forbindelse med dette, og man skyller ut bakterier som man skal ha tilstede i tarmen for at fordøyelse og næringsopptak skal fungere normalt.

Det finnes massevis av info om dette, og det har også vært utført forskning. En god artikkel på Quackwatch, med mye kildehenvisninger for de som skulle være interessert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarmskylling var en del av behandlingen jeg tok da jeg begynte på "bli frisk fra ME". Har ikke annet enn positivt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarmskylling var en del av behandlingen jeg tok da jeg begynte på "bli frisk fra ME". Har ikke annet enn positivt å si.

[/quote

Ja, en "frisk" tarm har MYE å si på helsa. Men det finnes andre måter å rense tarmen på. Og som noen nevnte ovenfor; kroppen vår klarer å rense seg selv. Man bør snu om kostholdet og trene istedenfor å ty til slike desperate og "enkle" metoder.

«Detox» er et markedsføringsbegrep som ikke har noe med fysiologi å gjøre.

– Kroppene våre har en naturlig evne til selv å eliminere uønskede stoffer.

– Til og med en nesten dødelig dose alkohol er ute av kroppen etter 36 timer, uten hjelp fra detox-preparater.

Har vurdert tarmskylling før men ble heldigvis frarådet i tide. Om dere fortsatt velger tarmskylling etter å ha lest dette, be my guest...:

"Colonterapi" eller tarmskylling er ingen "terapi" i det hele tatt, men ren humbug, med kun en sikker positiv virkning; bankkontoen til de som driver med det. Så enkelt er det.

Dette er ikke min "mening", siden du spør hva vi mener, men klare fakta.

Der finnes ingen som helst dokumentasjon på at dette har noen som helst positive effekter på helsen.

Tarmen er et selvrensende organ, som fra naturens side IKKE er beregnet på "rengjøring" !

Sitat: http://www.lommelegen.no/364464/tarmskylling

Enda mer her;

Colonic irrigation, which also can be expensive, has considerable potential for harm. The process can be very uncomfortable, since the presence of the tube can induce severe cramps and pain. If the equipment is not adequately sterilized between treatments, disease germs from one person’s large intestine can be transmitted to others. Several outbreaks of serious infections have been reported, including one in which contaminated equipment caused amebiasis in 36 people, 6 of whom died following bowel perforation [7-9].

Kilde: http://skepsis.no/blog/?p=424

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tarmen/kroppen vår klarer faktisk ikke rense seg selv i den grad den burde, fordi vi gir den så dårlige forutsetninger med alt vi putter i oss av dårlig mat, medisiner, alkohol, osv.

Tarmskylling var en viktig del av at jeg kom meg ut av flere år med alvorlig grad av ME.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, tarmen/kroppen vår klarer faktisk ikke rense seg selv i den grad den burde, fordi vi gir den så dårlige forutsetninger med alt vi putter i oss av dårlig mat, medisiner, alkohol, osv.

Tarmskylling var en viktig del av at jeg kom meg ut av flere år med alvorlig grad av ME.

Så det leger og forskere sier telles ikke, fordi du er et av de få tilfellene det gikk bra med? At det gikk bra med deg behøver ikke være grunn å anbefale det videre til folk. Er ikke som å gå og lakke neglene sine eller drikke et glass med brus, for å sammenligne det med noe banalt. Det er risikofylt og de fleste leger o.l fraråder det på det sterkeste. Og det er det god grunn til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tarmen/kroppen vår klarer faktisk ikke rense seg selv i den grad den burde, fordi vi gir den så dårlige forutsetninger med alt vi putter i oss av dårlig mat, medisiner, alkohol, osv.

En såpass radikal påstand bør du nesten backe opp med litt dokumentasjon, synes jeg. Burde ikke være for vanskelig å finne om det faktisk er sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tarmen/kroppen vår klarer faktisk ikke rense seg selv i den grad den burde, fordi vi gir den så dårlige forutsetninger med alt vi putter i oss av dårlig mat, medisiner, alkohol, osv.

Tarmskylling var en viktig del av at jeg kom meg ut av flere år med alvorlig grad av ME.

Sitat fra lommelegen, som motsier det du hevder:

"Det at du kan ha hørt om personer som kan ha blitt kvitt diverse plager ved slik "behandling", betyr ikke at de har blitt bedre som følge av behandlingen, men at de tilfeldigvis har blitt bedre av sine plager samtidig med at de foretok denne behandlingen. Mao. et tilfeldig sammenfall i tid, og ingen som helst årsakssammenheng."

Kilde: http://www.lommelegen.no/364464/tarmskylling

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Monica

Tror ingen driver med dette i Stavanger. Det var veldig in en stund og da var det et senter på Sandnes som drev med dette, men de har slutta. Det er vel ikke påvist særlig effekt av dette. Om du skulle gå ned 1-2 kg etterpå så kommer det på igjen da det er avfallstoffene som kommer ut og de fylles jo på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest guri anette

Fraråder alle å ta tarmskylling, det er noe som kroppen absolutt ikke har behov for. Man har sett mye skader i forbindelse med dette, og man skyller ut bakterier som man skal ha tilstede i tarmen for at fordøyelse og næringsopptak skal fungere normalt.

Det finnes massevis av info om dette, og det har også vært utført forskning. En god artikkel på Quackwatch, med mye kildehenvisninger for de som skulle være interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest guri anette

Utrolig mye tullprat og feilinformasjon man kan se om tarmskylling , bl.a. dette med at man skyller ut gode bakterier. Det er slett ikke tilfelle. Antallet gode bakterier blir flere etter hver tarmskylling. Lekk-tarm-syndrom kan behandlet meget vellykket med tarmskylling pluss glutamin , det forteller den indremedisineren jeg bruker , og han har virkelig peiling i motsetning til selvoppnevnte besserwissere ,........ og noen av de selvoppnevnte besserwissere er faktisk uorienterte norske almennleger , dessverre. Men de er i mindretall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mye tullprat og feilinformasjon man kan se om tarmskylling , bl.a. dette med at man skyller ut gode bakterier. Det er slett ikke tilfelle. Antallet gode bakterier blir flere etter hver tarmskylling. Lekk-tarm-syndrom kan behandlet meget vellykket med tarmskylling pluss glutamin , det forteller den indremedisineren jeg bruker , og han har virkelig peiling i motsetning til selvoppnevnte besserwissere ,........ og noen av de selvoppnevnte besserwissere er faktisk uorienterte norske almennleger , dessverre. Men de er i mindretall

De selvoppnevnte vbesserwisserne kommer ihvertfall med kilder. Har du noen til påstandene dine?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...