Gå til innhold

Days of our lives


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest *Frida*

Å, så spennande med hus! Go for it! Kor stort bur dåke no forresten?

Me skal bygge hus i høst/vinter, glede meg sånn til å komme igang med det nå! Me har venta på det i 2 år... Nå leiger me kjellerleilighet med 1 soverom og stove/kjøkken i ett rom. Det blir ganske snart for lite!

Eg har også kikka på diverse bæretøy om dagane, har innsett at eg bør ha det om eg skal få gjort noko ute i sommar. Sambo vil ikkje ha type sjal/knyting, derfor har eg sett meg ut ein manduca. Men lurer litt på ein mei-tai, men det spørst om sambo går med på det... :fnise:

Du har vel både mei-tai og sjal, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dalieo: Takk! :klemmer:

Milla: Vi skal på visning i dag, og så får vi se. Men det er OBOS, og vi har noen år ansiennitet begge to, så det er mulig vi heller prøver oss på forkjøpsordningen. Men som sagt, må jo se det først. :)

Tusle: PM sendt!

Frida: Nå har vi 3-roms leilighet på 68 kvm, så vi har jo egentlig greit nok med plass. Men det er upraktisk med tredje etasje uten heis når man skal ha med seg barnevogn... Savner å bare kunne gå rett ut, og ikke minst å ha en uteplass som er bare vår! Det huset vi ser på nå har hage... :hjerte:

Så spennende å bygge selv! :hoppe: Det høres utrolig kult ut å få bestemme akkurat hvordan man vil ha det! Dere har tomt, da, med andre ord? 2-roms med åpen kjøkkenløsning høres unektelig trangt ut... Når omtrent tror du det nye huset er innflyttingsklart? (Dvs - hvor lang tid tar det egentlig å bygge et hus? :ler:)

Vi har meitai og sjal og en Babasling. Og en badeslynge, da, men den er jo litt annerledes. Jeg liker alt sammen, men mannen synes det er litt styrete å knyte på seg, så det er helt klart jeg som bærer mest. Derfor har vi forhåndsbestilt denne Manduca'en til mannen. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'> Men meitai kan du jo sy selv? Det var kjempeenkelt, brukte vel en 4-5 timer totalt på hele greia, tror jeg. :) Brukte denne som utgangspunkt. Stroppene på min er av kraftig cord, panelet i "pyntestoffer" men forsterket med et lag stødig bomull inni (rest fra et tidligere prosjekt) og fôret med fleece både i panelet og stroppene. Skal se om jeg får tatt et bilde så du kan få se, hvis du vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk. Grønn

Så utrolig spennende med eventuelt huskjøp!

Og du er virkelig et forbilde på strikke-/sy-/lage/-fikse-fronten :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Koss var det på visning i dag? Kjempespent!

Så spennende å bygge selv! :hoppe: Det høres utrolig kult ut å få bestemme akkurat hvordan man vil ha det! Dere har tomt, da, med andre ord? 2-roms med åpen kjøkkenløsning høres unektelig trangt ut... Når omtrent tror du det nye huset er innflyttingsklart? (Dvs - hvor lang tid tar det egentlig å bygge et hus? :ler:)

Vi har meitai og sjal og en Babasling. Og en badeslynge, da, men den er jo litt annerledes. Jeg liker alt sammen, men mannen synes det er litt styrete å knyte på seg, så det er helt klart jeg som bærer mest. Derfor har vi forhåndsbestilt denne Manduca'en til mannen. ;) Men meitai kan du jo sy selv? Det var kjempeenkelt, brukte vel en 4-5 timer totalt på hele greia, tror jeg. :) Brukte denne som utgangspunkt. Stroppene på min er av kraftig cord, panelet i "pyntestoffer" men forsterket med et lag stødig bomull inni (rest fra et tidligere prosjekt) og fôret med fleece både i panelet og stroppene. Skal se om jeg får tatt et bilde så du kan få se, hvis du vil. :)

Ja, gleder meg veldig til å komme igang med husbygging. Me har forsåvidt ikkje tomt, me har måttet sette igang eit helt prosjekt med å regulere et heilt lite byggefelt... Derfor har det tatt så lang tid. Men nå ser det endelig ut som om det går i orden :hoppe:

Håpar på å kunne flytte inn til neste vår, kanskje til 1-årsdagen? Det kunne tatt kortare tid, men me skal gjere ein del sjølv, blant anna finish i heile hovedetasjen (tapetsering/gulv/listing). Også skal sambo mure grunnmur sjølv ++

I dag har me fått katalogar må baderomsinnredning. Det er jammen mange valg å ta...

Eg har lyst på den brune manducaen. Men du har overbevist meg, så i dag kjøpte eg stoff til mei tai... Mulig eg må ty til svigermor etter kvart, men eg skal i alle fall klare å lage stroppene og panelet!

Vil veldig gjerne sjå bilde av mei taien du har sydd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp oppdatering, bare, jeg skal prøve å få sendt link til annonsen til folk etterhvert. Visningen gjorde oss bare enda mer interessert, men vi var ikke de eneste der, akkurat. Veldig mange barnefamilier. Så vi får se hvordan det går. Vi kommer nok til å prøve å ta den på forkjøp. Dagen i dag har forsvunnet fort - vi har hatt megler her for å gi oss verdivurdering på leiligheten (en veldig flink fyr som vi har vært borti tidligere), han mente vi kunne få 2,3 ++ for den! :hoppe: Ellers har vi snakket med banken og fått muntlig tilsagn på mellomfinansieringen og sånt. Så får dere bare krysse fingrene for oss og at vi har lang nok ansiennitet i OBOS! ;)

Er ellers ganske sliten om dagen, så KG blir nok litt nedprioritert. Merker allergien veldig godt, og særlig når vi har vært ute. Øynene renner og jeg nyser og er utrolig trøtt. Men det gir seg vel om ikke altfor lenge hvis denne varmen fortsetter. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frida: Regulere et helt lite byggefelt, altså? :ler: Høres ut som dere har store ambisjoner, ihvertfall! :fnise: Skjønner godt at dere gjør mye selv - det er definitivt billigere! Det er vår plan hvis vi skulle slumpe til å få dette huset vi ser på. Og ja, det er så mange valg å ta... Mamma og pappa driver og ordner nytt kjøkken nå, og mamma blir jo helt ødelagt av alt hun må finne ut av. Men så lider hun også av kronisk beslutningvegring. :ler:

Lykke til med MTen! Jeg skal prøve å få tatt bilde en dag. :Nikke: Akkurat nå sover lillejenta her, så jeg vil ikke sette på lyset i taket, ser du. :)

---

Apropos MT - jeg har akkurat gått en liten smule berserk på Stoff&Stil-sidene... :sjenert: Skal sy en MT til en venninne som venter barn (har faktisk sjekket med henne at hun vil ha, da, det er jo litt tullete å bruke tid på å sy sånt til noen som ikke vil bruke det), også fant jeg jo såklart noen stoffer jeg bare måtte ha til meg også... Vil sy en litt større MT til lillejenta, den jeg har laget nå er perfekt et par måneder fremover nå, men blir nok litt for snau i panelet i løpet av sommeren. Og jeg falt fullstendig pladask for dette stoffet! Så da blir det MT med panel av det stoffet der, bakside av prikkete turkis stoff med matchende symerke på (:nigo:), og stropper av sort fløyel. Bestilte også fleece til å fôre den planlagte vognposen med (limegrønn med hvite prikker - dette blir ikke akkurat en nøytral og beige vognpose, nei... :ler: Ytterstoffet er knæsj orange og rosa :fnise:) , og noe småstash - hullstrikk, noen knapper osv. I dag kjøpte jeg forøvrig også en tynn sommerdundyne som jeg skal bruke til vognposen. :Nikke:

Men nuh skal jeg gå og sy en hette til den MTen jeg alt har sydd. Det trengs siden lillejenta ofte sovner oppi der, og må skjermes litt fra omgivelsene når det skjer. :Nikke:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Følger med videre!

:klemmer:

:hallo::kose:

---

For en fantastisk flott aprildag! :sol: I dag har vi vært på flere visninger, og funnet enda et hus vi har lyst på. :ler: Denne gangen ikke et oppussingsobjekt, og tanken har jo slått oss at det kanskje kan være en fordel. ;) Ute i drabantbyene dette også. Så får vi se... I morgen skal vi ha med oss bestefar og bestemor på visning begge steder, bestefar er ganske byggekyndig og bestemor nysgjerrig. :nigo:

Vi har også fått vært og prøvd Manduca i dag, så det er klart til den fine olivenfargede kommer til salgs. Mannen likte den veldig godt, og var strålende fornøyd med at den hadde klipslukking. Og lillejenta ble demobaby - det var flere i butikken der, og innehaveren brukte henne til å demonstrere både sjal og slynge. :ler: Veldig praktisk for oss også, så fikk vi lært et par nye knytemetoder og ble litt tryggere på hvordan vi skal bruke badeslynga til sommeren. ;)

Etter at vi var hjemme fra "må få gjort"-runden vår ruslet vi en tur i det fine været. Havnet på Løkka og fikk kjøpt kaffe på Tim Wendelboe og vandret opp til Birkelunden og ned igjen. Deilig tur, og lillejenta lå våken i vogna og bare fulgte med nesten hele turen. :hjerte: Hun fikk forresten prøvd solbrillene sine i dag - det var utrolig komisk å se på. :ler: Diiiigre briller på den lille knerten. Og hun ble musemusestille selv om hun egentlig var litt misfornøyd pga våt bleie, tror hun syntes det var rart at verden plutselig endret farge... :fnise:

I kveld har vi blitt nedringt av foreldre som gjerne vil mene noe om hva slags hus vi bør kjøpe (:roll::ler:), fått ordnet med en lampe som ikke funket på kontoret, laget kjempegod middag og soset bort en hel masse tid, sikkert. ;) Men det har vært en fin dag! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...