Gå til innhold

Days of our lives


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Tussi: Katteallergi høres ikke noe moro ut det heller... Men så er jeg også kattemenneske, gleder meg til vi bor sånn at vi kan ha katt. ;)

Milla: :vinke:

---

Puh, det ble sent, men nå er buksa jeg har sydd på mer eller mindre ferdig! :strix: Den må bare legges opp + at jeg må sy i knapper (som uansett må kjøpes først). Og om jeg så skal si det selv - den ble kjempefin. :Nikke: Det er en veldig "riktig" buksemodell til meg, tror jeg - forholdsvis enkel og med rette ben. Gleder meg til å bruke den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsatt veldig fornøyd med buksa, altså, måtte prøve den igjen i dag i dagslys. :fnise: Nå sover lillejenta, men når hun har våknet igjen og spist og fått ny bleie tenker jeg vi putter henne i MTen og tusler ut for å finne knapper. :Nikke: Og mer vlieseline så jeg har til neste prosjekt - en piratbukse i sort bomullssateng. :)

Ellers har jeg blitt sittende og kose meg på Burda-sidene. Hvis man registrerer seg får man tilgang på en hel del gratis mønstre. Jeg har bl.a. lastet ned dette så jeg kan sy meg en tunika til å bruke over bikinien i sommer. Må se om jeg har noen passende stoffer liggende, mannen blir veldig fornøyd om jeg bruker opp litt av det som ligger i to diiigre kasser på kontoret. ;) Og se på ! Den skal jeg sy til lillejenta. :Nikke: Også er et skikkelig kult at de har gamle mønstre liggende for salg, sånn som . €3 for et mønster er jo virkelig ingenting.

Nå tror jeg at jeg skal gå og klippe til stoff til piratbuksene mine. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du imponerer stort med syingen din. :) Kanskje det er mulig å få se bilde av det du lager? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*
Så spennende med svigermorsydd kjole! :jepp: Hvordan er den i fargen og snittet? *nysgjerrig*

Det veit eg ikkje, har ikkje sett den ennå! Er veldig spent! (Reknar jo med at den er kvit då...) Men det skal jo mykje til at me ikkje brukar den, sidan svigermor har sydd den, pluss at alle As søskenbarn på fars side har brukt den :jepp:

Bra at Bravissimo falt i smak! Jeg har alltid vært veldig fornøyd med det jeg har bestilt derfra, jeg også. :Nikke: Hvilke ammebh'er kjøpte du? Jeg har tre fra Freya, som er mitt soleklare favorittmerke, men vurderer om jeg skal ha en til siden det stadig havner små dammer med gulp oppi der... :ler: Ikke alltid jeg rekker å vaske i tide!

Eg har klart meg med to stk fram til no... Ein frå h&m med spiler (lite brukt, men gir best støtte, har brukt den på besøk og sånn) og ein frp triumph. Den frå Triumph er litt 'slakk', men er super som sove-bh :jepp: Og den går på 60-gradersvask...

Eg har kjøpt denne i kvit/svart, kjempefin og god på, men litt plastikkfølelse å ta på. Og så denne. Den er i mjuk bomull, men sit passe stramt og bra. Fin!

Ventar på ein til ammebh frå Royce, men den er tatt vekk frå nettsidene... Håpar eg får den, den var den finaste eg bestlte! Kanskje i dag?

Så flink du er til å sy! Eg har ei ny bukse som eg skal legge opp, den har vel lagt på vent i to veker no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Så flink du er til å sy*imponert*

Uvant at du befinner deg her, og ikke sammen med oss.

:klemmer:

Enig! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekkoppfuglen og dalieo: Får se om jeg vil legge ut bilder, må tenke litt på det. :)

Frida: Selvsagt er den hvit... :klaske: Jeg skylder på ammetåka! :ler: Koselig med arvestykke. :)

Bh'ene høres supre ut! Jeg får se om jeg bestiller meg en til etterhvert. Kanskje noen kommer på salg etterhvert? :nigo:

Hehe, å legge opp bukser (eller ta ned i mitt tilfelle) får jeg heller aldri gjort. Det er jo bare kjedelig! :ler:

Tusle og Trekkoppfuglen: Jeg synes det er litt rart jeg også. ;) Skulle liksom til å skrive om lommeboka jeg kjøpte i går og sånt... :fnise: Men det føles riktig å holde til her litt, så kommer jeg kanskje tilbake til shoppingdagbøkene etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettermiddagen/kvelden i går var et lite helvete. Vi var ute en tur i 1-tiden, og allerede da var lillejenta litt kranglete. Var innom jobben min og hilste på, det gikk bra littegrann, men jeg måtte bare gå når hun begynte å hyle. Var hjemme igjen i 3-tiden, og da gråt hun mer eller mindre i ett resten av kvelden. Mannen kom heldigvis litt tidligere hjem da jeg ba ham om det, ellers tror jeg jeg hadde gått fullstendig fra vettet. Hun sovnet til slutt litt over 11, etter at vi rugget henne i vogna i 20 minutter. Da var nok både hun og vi relativt utmattet... Vi tror det er tran hun ikke tåler, for vi har hatt samme greia hver gang vi har prøvd, men ikke fullt så ekstremt som i går. D-vitamindråper funker heller ikke, samme reaksjon der... Så da får jeg fortsette med høydose tran fremover, så får hun forhåpentligvis det hun trenger av D-vitamin fra meg. Nå er det jo også litt mer sol ute, så vi får tro det også hjelper.

I dag er hun snill som bare det igjen, og i dag har vi ikke tatt tran. Hehe... Hun har hatt to lengre lurer, spist fint og ikke gulpet på langt nær like mye som i går (det ser også ut til å være en uheldig bivirkning av tran, om enn ikke fullt så uventet - pappa'n spøy hver gang han fikk tran da han var liten). Veldig godt for oss begge to, tror jeg. :) Jeg fikk en kraftig påminnelse om da lillebroren min hadde kolikk da han var liten, og jeg er så utrolig takknemlig for at vi har sluppet unna det. Man blir fullstendig gal, både av lyden og av at man ikke klarer å roe dem. :(

I går fikk vi med andre ord ikke gjort så mye annet enn å bære og bysse, så buksene mine er fortsatt ikke ferdige. Men fikk kjøpt og sydd på knapper i går, da, så det er bare å legge opp som gjenstår. Håper å få gjort det i dag. :) Den er så fin på! :jepp: Driver og lurer på om jeg skal sy på noen lommer foran, kanskje. Det er ingen lommer på den som den er nå, og det er litt uvant. Jeg er visst et lommemenneske. :ler:

I dag har jeg laget ukemeny:

Mandag: Stir-fry vegetables with cashews

Tirsdag: Krydret, stekt ørret/laks, puylinsesalat og yoghurtdressing

Onsdag: BLT burger

Torsdag: Tempura-fried cod, pea puré, rocket and avocado.

Fredag: Krydret kylling, couscoussalat og tzatziki

Lørdag: Coconut chicken with lemon rice

Søndag: Spiced chicken balti

Vi skal handle når mannen kommer hjem, og så blir det litt sen middag i dag. Noe som betyr at jeg bør (og skal) gå og smøre meg en brødskive nå som vesla sover. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke slutte å skrive om hva du handler selv om du holder til her. :kjefte::fnise: Vil se lommebok! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke slutte å skrive om hva du handler selv om du holder til her. :kjefte::fnise: Vil se lommebok! :)

:ler:Denne, fargen er mye mer turkis irl. Halv pris! :lur: Bestilte også på eBay, 100 kr inkl frakt mot 275 i butikk her. :roll: Fargen heter Rose Crepe, og var veldig fin. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Trekkoppfuglen! Kommer til å savne shoppingoppdateringene dine hvis du slutter med dem ;)

Kjedelig at lillejenta reagerer på tran og d-vitamindråper da... Hun får nok det meste hun trenger av deg uansett så lenge du er flink til å ta. Jeg glemmer ofte å gi d-vitamindråpene :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:Denne, fargen er mye mer turkis irl. Halv pris! :lur: Bestilte også på eBay, 100 kr inkl frakt mot 275 i butikk her. :roll: Fargen heter Rose Crepe, og var veldig fin. :Nikke:

Der tok du endelig til fornuften. :gjeiper: :ler: Fin lommebok og leppestift. :)

Kjipern med unge som ikke tåler tran og d-vitaminer, men det blir nok et fornuftig menneske av henne forde. :jepp: Jeg har glemt å gi mine unger tran ca 90% av tida jeg har hatt de. Dumt, men sånn er det. Normalt, variert kosthold berger de fleste "dårlige" mødre. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst ikke fått med meg at du har dagbok før nå... Buksa du har sydd var forresten kjempefin! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@nea og Trekkoppfuglen: Shopping hjelper! :nigo:

Man skal absolutt ikke se bort fra at jeg ville glemt å gi dråpene ganske så ofte, jeg også. :ler: Så da er det kanskje like greit at jeg tar tranen selv. ;)

hverdagslykke: Takk for i går! Og velkommen hit. Og takk. :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det treff med KG-barselgruppa. Kjempekoselig, det er en gjeng med herlige jenter og nydelige babyer. :tommelsmil: Kvelden etterpå forsvant så fort at jeg ikke rakk noe særlig KG, da. Snakket lenge med først svigermor og så mamma i telefonen. Svigermor har tilbudt meg den gamle overlockmaskinen sin! :hakeslepp: Så den skal jeg få i løpet av sommeren, ikke det enkleste å sende en diger symaskin i posten. ;) Men det er så utrolig snilt, og jeg gleder meg masse til å få den! :hoppe:

Ellers kom det to morsomme pakker i posten i går, med diverse til lillejenta. Bæreomslag (bare i rødt), solbriller (:fnise:), (kjøpt til £6 pga en bittebitteliten flekk på strikken rundt livet, som gikk bort i vask), innlegg til de formsydde bleiene og "healing wool" - renset ull innsatt med lanolin som kan brukes inni bleia på såre områder. Ikke at hun har vært noe særlig sår så langt, men kjekt å ha i tilfelle. :)

I dag skal vi hente enda flere bleieinnlegg hos Lotusbarn. Det er den tingen med tøybleiene som jeg hadde bommet grundig på - hvor mye innlegg man faktisk bruker. Hadde vel en 6-7 innlegg før hun kom til verden; nå tror jeg vi er oppe i 30 snart. :ler: Men det er jo helt greit - innleggene er ikke så dyre, og de (som alt det andre bleiestashet) kan brukes igjen til neste barn. :Nikke: Vi tar forresten med oss pappa'n opp til Lotusbarn, sånn at han kan få prøvd Manduca-bæreselen vi har forhåndsbestilt til ham for sikkerhets skyld. (Altså - de har jo ikke den fargen vi skal ha, men han kan prøve passform osv allikevel!)

Ellers har jeg planer å få trent litt til Fit Mama-dvd'en min i dag. :nigo: Føler meg ikke helt vel med kroppen om dagen, og da er det jo bare å prøve å gjøre noe med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, åh, åh! Vi har funnet hus som vi har skikkelig lyst på! :hoppe: Obos-rekkehus i en av drabantbyene, med relativt stort oppussingsbehov (dvs bytte kjøkken og bad + overflatebehandling forøvrig), men til en sånn pris at vi vil kunne sette av 2-300 000 til oppussing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...