Gå til innhold

Sikre på mennene deres?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Regner med at det finnes mange damer her i faste forhold. Hvor sikre er dere på at deres mann/sambo/kjæreste ikke er utro mot dere?

Er selv i et forhold og har alltid vært sikker på min mann. Helt til nå. Er nemlig blitt kontaktet av en gammel flamme som har lyst til å innlede et sexuelt forhold til meg. Dette er for meg uaktuelt.

Men denne mannen skal gifte seg, har barn og er i følge andre den perfekte mann mot sin forlovede. Hun aner antakeligvis ikke noe om at han seriøst tenker på å få en elskerinne. Hun stoler (naivt?) på sin mann og regner med at han er trofast. De skal jo gifte seg!!!

Har fått meg til å tenke, dette. Denne mannen kommer jo sikkert til å finne seg noen som sier ja (han er veldig deilig...). Hvis han ønsker å være utro rett før bryllupet, kan han jo finne på å være utro når som helst. -Og min mann, da... Hvordan kan jeg være så sikker på at han ikke er av "samme ulla"?

Noen tanker?

Hilsen ikke fullt så sikker lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er sikker. Jegvelger å være sikker. For jeg kan ikke leve i et forhold med mistanker og undringer over det ene og det andre. Vi har giftet oss. Jeg har satset alt, og nekter å tenke noen som helst mulighet for at ikke han har gjort det samme. Hvis jeg ikke hadde vært sikker, kunne jeg aldri ha giftet meg.

Og mange tenker sikkert nå at jeg er naiv og "jaha, det trodde jeg også...". javisst, ting kan skje. Jeg sier ikke at det aldri kommer til å skje meg. Eller han...

Jeg sier at jeg kan ikke leve i et forhold og satse alt hvis jeg ikke er sikker og har en riktig og trygg følelse inni meg.

Uten tillit er vi ingenting, kjæresten min og meg.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvor jeg har mannen min i alle fall, og det er tre grunner til det. For det første har vi et utrolig bra forhold, krangler nesten aldri, og kan snakke om alt mulig. For det andre vet jeg at han har svært sterke moralske holdninger, og har sett at han er veldig nøye med å etterleve disse når det gjelder andre dilemmaer han møter på. For det tredje har han rett og slett ikke muligheten, fordi vi har kontakt med hverandre så mye av døgnet at han ikke hadde hatt tid. Og sikrere enn dette kan jeg vel ikke bli...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Denne mannen jeg snakker om sier selv han har et veldig bra forhold, og at han er fornøyd med tingenes tilstand og det faktum at han skal gifte seg med samboeren sin. Han har til og med fortalt meg at de har det bra sammen seksuelt.

Grunnen til at han har kontaktet meg, er at vi alltid har vært veldig tiltrukket av hverandre fysisk, og at det er noe han sier han har lyst til å utforske nærmere. Det ville i såfall bare vært sex, noe han ser på som helt uproblematisk.

Jeg skjønner ikke dette jeg. Hadde vært lettere å forstå hvis han var i et forhold hvor han ikke var fornøyd. Har hatt et inntrykk av at menn som er utro, eller kvinner for den saks skyld, unskylder seg med at de ikke er fornøyd med det de har. Stemmer ikke det???

Meg igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel en kåt faen som er vant til å få det han vil ha.

Du sier han ser veldig bra ut, han lever kanskje litt for mye av det? Mange med godt utseende klarer å bli her nede på bakken blant de dødelige, andre raser oppover.

Han tenker med feil hode, det kan du jo fortelle ham.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening, så må man stole 100% på partneren, hvis ikke, kan det jo ikke egentlig kalles ett forhold?

Jeg velger hvertfall å stole på min, og jeg vet han stoler på meg.

_________________

vinke.gif Puma vinke.gif

Du skal ikke sparke dem som ligger nede, bare gå stille forbi...1212[ Dette Innlegg er endret av: Puma den 2002-04-17 23:01 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Anonym.

Jeg har også opplevd dette flere ganger. At en gammel flamme som er nygift eller skal gifte seg ønsker å ta opp igjen den seksuelle kontakten. Hver gang det skjedde spurte jeg dem hvorfor? De kunne aldri gi meg et godt svar, bare kom med svada at de syntes vi hadde hatt det så godt sammen seksuelt osv. At de savnet meg og at kravene fra den nye dama var så store.

Selvsagt innledet jeg ikke noe forhold med noen av dem. Gamle-kjærester er gamle-kjærester, - det går ikke ann å puste nytt liv i dem, - spesielt ikke hvis de er gift icon_smile.gif

Personlig så tror jeg at de hadde panikk i forbindelse med bryllupet, - at de ville teste ut at de var "mannfolk nok" og kunne få hvem de ville en siste gang.

Må nesten nevne at jeg var single de gangene jeg fikk slike "tilbud". Nå som jeg er gift, er det ingen gamle-kjærester som prøver seg lengre. Heldigvis!

Om jeg stoler på at mannen min ikke er utro? Så absolutt. Ville aldri ha giftet meg med ham hvis jeg ikke trodde han var monogam. Det er jo en grunn til at jeg valgte å gifte meg med ham i stedet for disse utro gamle-kjærestene mine, ikke sant? icon_smile.gif

Tror det er viktig at vi beholder troen på det gode i våre menn!

icon_smile.gif Litago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sikker - 100%.

Trodde jeg kjente mannen min ut og inn - vi har vært sammen/gift i en "menneskealder" - og han er prototypen på et ærlig menneske... trodde jeg (og alle andre -de tror det vel ennå ...)men..

Etter å ha oppdaget at han løy for meg - kunne se meg inn i øynene og si - "jeg lyver ikke - du må tro meg" - har jeg mistet alle illusjoner.

Hvis ikke partneren din ønsker å være ærlig -har du ingen ting å stille opp med, så du får bare håpe at ha legger det sammei forholdet som deg - og at dere har de samme mål og standarder.

Jeg tror ærlighet er det aller viktigste i et forhold - og synes du burde snakke med ham om "tilbudet" du har fått og hvordan du reagerte på det, og få hans reaksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kommende svigermor levde i et "lykkelig" ekteskap. De lo sammen, hadde det bra seksuelt, kranglet minimalt, de to barna var friske og raske og de hadde god råd -altså alle hadde det bra. Så forelsket min kommende svigerfar seg i en annen og innledet et forhold -og kona merket ikke noe!!! Tenk på det! De fortsatte å ha det bra sammen også seksuelt.

I dag er min kommende svigermor og svigerfar fremdeles sammen (etter et brudd på ca ett år), og de er "prototypen" på hvordan jeg ønsker å ha det når jeg blir 55 år.... -bortsett fra dette med utroskapen da. Så hvordan er det mulig? Jeg fikk sjokk da jeg fikk høre om dette, og min svigermor sa at det værste var at hun ikke hadde merket noe, og at de hadde hatt det så godt hele tiden mens dette stod på.

Det jeg personlig har tatt med meg videre på bakgrunn av dette er at man aldri må ta sin kjære for gitt, men kan bli forelsket i andre selv om man er i et godt forhold (men det gjelder å la det gå over), og man må stole på hverandre, man har ikke noe valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berre en tanke....... dersom forholdet ikkje lid, det ikkje går ut over den faste partnaren, partnaren merkar ingenting og alt virkar normalt både i forholdet og utad, kvifor er det så feil å vere utru da? Når ingen skade skjer?

Berre funderar litt for meg sjølv her...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg var sikker men det motsatte ble desverre bevist. Allikevel må man gå ut fra at han er tro til det motsatte er bevist. Har nå problemer med dette siden han absolutt ikke var typen men han var utro mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som Tusenfryd,man er nødt til å stole på den man er sammen med.Hvilket forhold vil man da ellers befinne seg i ????

Jeg velger å stole på kjæresten min.Ganske enkelt fodi han ikke har gitt meg noen grunn til å ikke gjøre det icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer har aldri i hele sitt liv hatt en "one night stand". Han mener ganske så bestemt at sex hører sammen med kjærlighet. Derfor er jeg helt sikker på at han aldri ville vært utro i forbindelse by turer etc. Hvis noen er utro over lang tid, så kan man ikke lenger skylde på at det var "in the heat of the moment", da er det planlagt og veloverveid. Og min mann er en god og snill fyr, og jeg kan ikke skjønne annet enn at han ikke ville planlagt et forhold bak min rygg. Det er i mot hans moral og det strider mot hans verdier. Slik det strider i mot mine verdier. Hadde en av oss falt for en annen.. det kan jo skje.... så hadde vi enten ventet til det gikk over... eller så hadde vi gått ut av forholdet før vi innledet et nytt.

Jeg tror vi begge har mer en nok med å ordne opp i vårt felles liv, om vi ikke skal begynne å trekke inn flere personer i det. I tillegg så mener jeg også at vi SKAL stole på partneren vår til det motsatte er bevist. For selv om naboen hopper i sjøen, så gjør jo ikke min mann det samme.........12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Utroskap er like utbredt blant kvinner som menn. Det er min påstand.

Jeg er en gift kvinne med barn som det siste halve året har hatt et seksuelt forhold til 3 forskjellige menn, alle gifte som meg. Ingen har planer om skillsmisse, dette er kun seksuelt. Vet at mange steiler av dette, og jeg kan heller ikke forsvare det på noen som helst måte... Vet ikke hva det er som driver meg, eller de mennene, men min oppfatning er at dette er meget utbredt. Jeg er fra et miljø hvor familie/venner har akademisk utdanning, det snakkes lite om sex og de fleste har en trygg og god plattform i livet.

Elsker utfordringen ved å treffe nye menn, er ingen nymfoman, men liker å kjenne meg begjært, og bli sett på med nye øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siste anonym,

jeg kan virkelig ikke fatte og begripe hvordan du kan se mannen din i øynene hver dag. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hadde forventet meg sterke reaksjoner ja, men forsvarer på ingen måte det jeg gjør.

Forstår også at dette kan virke truende på mange etablerte, siden mitt og mange andres utgangspunkt ikke er å overta mannen deres, kun innlede et seksuelt forhold til ham.

Jeg er ikke av den sjalu typen, og hadde ikke satt ting over styr hvis mannen min hadde gjort det samme som meg. Jeg respekterer hans individualitet og eier ham på ingen måte ikke.

Forventer igjen sterke reaksjoner, men er ikke ute etter å provosere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med ærligheten og respekten. Det er jo mye det som et forhold skal bygges på. Hvertfall hvis man ønsker det skal fungere over tid.

Hvis mannen din er klar over og aksepterer dette er det jo ikke noe problem. Du sier du ikke eier ham, men hvis han ikke vet noe - respekterer du ham ikke nok til å være ærlig mot ham heller???

--- og ikke minst - vet du (han) hva du kan utsette ham for av forskjellige former for smitte??? Eller er du 100% forsiktig? Hvis du ikke er det er det i så fall rettferdig overfor ham at du utsetter ham for "alle" dine tilfeldige elskere har ligget med underveis?? 1212[ Dette Innlegg er endret av: LilleBille den 2002-04-18 20:50 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...