Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har et familiemedlem som er millionær, og alltid må påpeke hvor dyr pølsa  på bensinstasjonen er... Get over it! Bensinstasjonmat er dyrt! - Alle vet det, og det er da ikke kassamedarbeiderens skyld :angry: Samme person ber også om doggybag på restaurant for skorperester av pizza. Ble dirkete flau av å se servitøren pakke ned skorperestene til oss. Familienedlemmet tilbyr gjerne å spandere middag på oss andre, men det er neimen ikke sikkert man får bestille en hel rett til hver person... Jeg ønsker heller å betale selv for å få en egen rett og bli mett. Men det ville jo vært svært ufhøffelig og utakknemlig av meg, når denne personen ber ut på restaurant for å spandere. Denne personen bruker masse penger på materialistiske ting til seg selv, så handle ikke om å begrense forbruket i forhold til sløsing. 

Anonymkode: b4412...973

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 18.3.2016 at 13.56, ekkoet skrev:

Jeg er ikke gjerrig, men synes det er et prinsipp at den som gjør noen andre en tjeneste ikke bør tape på det på noe vis.

Er fryktelig irriterende å låne noen en 50-lapp og få tilbake 48 kr i småmynter. 2 kr driter jeg i, det er prinsippet.

Hun var sikkert kjip osv. ellers, men jeg hadde enten fortalt henne at de siste 5 kr kommer snart, eller ventet til jeg hadde nok til å gjøre opp.

Denne damen  var veldig spesiel, jeg overførte pengene med forklaring om at jeg manglet 5 kr på konto.

hun kjeftet meg nord og ned, påsto at jeg spurte om å låne penger av henne hver gang vi møtes (vi hadde kjent hverandre i 2 år, løpet av de 2 årene hadde jeg lånt små penger 2 ganger og en gang spurte om låne) og det var ikke måte på.

Hun solgte en halv full baylis til 300 kr til meg som jeg betalte siden jeg hadde sagt jeg skulle gjøre det, jeg fikk kun ett halvt glass fra den flasken den kvelden.  Selvom jeg påpekte to ganger senere enn den kvelden, hjemme hos henne at jeg hadde betalt for den flasken nektet hun å gi meg noe som helst fordi hun skulle spare på den til andre anledinger.

Jeg kan nevne flere historier om henne,men nå handlet det om gjerrigknark historier fra virkeligheten ;)

Enden på storyen der,var jo at det ble for mange rare ting med henne at jeg valgte å kutte henne ut.

Det ble rett og slett for slitsomt.

 

 

Anonymkode: 34e14...5fd

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Strømmen står jo på varmtvannstanken, så vil jo trekke strøm likevel for å holde det varmt.

Anonymkode: b45dd...142

Nei, hvis man bruker av varmtvannet kreves det mer energi for å varme opp det kalde vannet, enn å holde varmt det vannet som allerede er der

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aucaman

En kompis 'slo opp' med meg da jeg hadde klart å vipse 17 kroner mindre enn det jeg skulle. Skal sies at det ikke var feilregning, men heller et uttrykk for min passive-aggressivitet. Vet egentlig ikke hva som er verst, om jeg skal være helt ærlig. Ikke veldig sjarmerende handling fra min side heller. 

Ellers har jeg en kompis som henter tomflaskene mine en gang i måneden, uten at jeg alltid får det med meg, og alltid tar den klassiske "jeg må bare på do en tur, kan du legge ut?" hver gang en felles transaksjon skal gjennomføres. Hovedsakelig hver gang han hadde livnært seg på en halv låve. Mannen har fulltidsstilling og tjener 800k i året.

Endret av Aucaman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg kjenner en idiot som ikke gidder å betale for NRK-lisens, kanal-pakker eller noe som helst av TV-signaler selv. Men han stikker veldig ofte på veldig lange besøk til familie-medlemmer og slektninger - for å se på TV hos dem!

I tillegg blir han fly forbanna  dersom noen andre i familien (de som faktisk betaler for å ha TV, kanal-pakker og sånn) har lyst til å følge med på noe helt annet enn det han har lyst til å se på. Da han blir han visst veldig fornærmet, og begynner å slenge all mulig dritt om de andre.

Da er det liksom ikke måte på hvor stor "idiot" alle andre er, og alt de driver med av fritidsinteresser, arbeid osv blir automatisk stemplet som "helt idiotisk" :angry::angry:

Anonymkode: ff04d...e15

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Den 19.7.2016 at 18.32, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en idiot som ikke gidder å betale for NRK-lisens, kanal-pakker eller noe som helst av TV-signaler selv. Men han stikker veldig ofte på veldig lange besøk til familie-medlemmer og slektninger - for å se på TV hos dem!

I tillegg blir han fly forbanna  dersom noen andre i familien (de som faktisk betaler for å ha TV, kanal-pakker og sånn) har lyst til å følge med på noe helt annet enn det han har lyst til å se på. Da han blir han visst veldig fornærmet, og begynner å slenge all mulig dritt om de andre.

Da er det liksom ikke måte på hvor stor "idiot" alle andre er, og alt de driver med av fritidsinteresser, arbeid osv blir automatisk stemplet som "helt idiotisk" :angry::angry:

Anonymkode: ff04d...e15

De han besøker får begynne gjøre som meg.  Jeg setter dekoderen på opptak og sier : kan jo ikke sitte og se på TV når du er på besøk... 

Jeg ble drita lei av en venn som kun stakk innom for å se på TV og nesten ikke hadde tid til å hilse før han grep fjernkontrollen, men selv skal han ikke ha TV fordi han ikke ser på TV og lisens er nisselue...

 

Han kommer fortsatt på besøk, men har tatt hintet. 

 

Anonymkode: f688c...70e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av min mamma er så gjerrig at jeg får mark.

Hun, mamma og jeg skulle på konsert for mange år siden og jeg tilbød meg å kjøre. Mamma drar opp en hundrings og sier det er for bensin, noe som jeg ikke hadde tenkt å be de om siden jeg skulle dit selv.

Da smeller det fra denne venninna at da anså hun at hun slapp å betale for bensin siden mamma hadde betalt så rikelig.

Denne venninnen er ei som skal ha igjen nøyaktig på krona selv.

------

Denne venninna og mamma er med i en klubb som reiser til ett bestemt sted 1 gang i året, langhelg. Da skal det regner på kalkulatort hvor mye drivstoff som vil bli brukt og evt mat/drikke og overnatting. Alt skal deles nøyaktig på antallet. Denne venninna tar aldri med seg noe ekstra, men det gjør de andre. Feks bakt med en kake, ett par flasker vin etc. Det rare er at denne gjerrige dama er den som spiser og drikker mest av alle andre. Hun har også en standard frase: Man får spise godt, så lenge det er gratis. Hun er ikke fattig, hun er bare dritgjerrig fra fødselen av.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i syden med et vennepar som alltid tok regninga sist på restaurant og dermed brukte vår tips på å betale maten sin. Ekkelt!! Og flaut når kelnere endte opp uten tips. Aldri mer! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En svoger av meg vart skikkelig sur då mor hans vurderte å seie opp internettabonnementet og berre bruke mobilt nett. Ho treng ikkje så mykje, og tenkte å spare litt pengar. Men det skulle sonen ikkje ha noko av, for han har jo behov for nett når han er på besøk... 

 

Anonymkode: d7b55...4d2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som jeg tror griner når hun driter...

Hun er så gjerrig at det er sykelig.

Anonymkode: ad017...b36

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner en som jeg tror griner når hun driter...

Hun er så gjerrig at det er sykelig.

Anonymkode: ad017...b36

Hmm...denne var veldig uforståelig.

Anonymkode: 63151...ffb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner en som jeg tror griner når hun driter...

Hun er så gjerrig at det er sykelig.

Anonymkode: ad017...b36

Du må jo fortelle eksempler da. Ikke bare si at "det er sykelig" :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Million skrev:

Du må jo fortelle eksempler da. Ikke bare si at "det er sykelig" :)

Det betyr at maten hun har kjøpt, kommer ut i andre enden..... Altså penger rett i do😜😁

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Nåleputa skrev:

Det betyr at maten hun har kjøpt, kommer ut i andre enden..... Altså penger rett i do😜😁

Det var ikke den biten jeg siktet til. Alle gjerrigknarker går på do. Men hva annet enn å grine når hun er på do er det som gjør denne gjerrigknarken "sykelig gjerrig"? Det må da være noe andre kan se og merker i dagliglivet.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Million skrev:

Det var ikke den biten jeg siktet til. Alle gjerrigknarker går på do. Men hva annet enn å grine når hun er på do er det som gjør denne gjerrigknarken "sykelig gjerrig"? Det må da være noe andre kan se og merker i dagliglivet.

Jaja, tydeligvis vil ikke den ab koden svare, har du historie?

Eller noe andre?  :)

Anonymkode: 34e14...5fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En tante som fortsetter å kjøpe det aller billigste som finnes av el-varer selv om hun har vært nær å brenne ned huset 2 ganger pga. de spontant går opp i flammer. Skjønner ikke at folk tør.

Anonymkode: cb033...75f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, March 17, 2016 den 18.19, AnonymBruker skrev:

Lånte 65 kr av en x -venninne, overførte 60 kr med en forklaring at jeg manglet 5 kr på konto,

hun lagte kjempe stoor sak ut av den 5ern.

Jeg overførte da 5 kr jeg hadde mer penger på konto ett par dager senere

Anonymkode: 34e14...5fd

Hahaha :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, March 27, 2016 den 0.41, AnonymBruker skrev:

Har et familiemedlem som er millionær, og alltid må påpeke hvor dyr pølsa  på bensinstasjonen er... Get over it! Bensinstasjonmat er dyrt! - Alle vet det, og det er da ikke kassamedarbeiderens skyld :angry: Samme person ber også om doggybag på restaurant for skorperester av pizza. Ble dirkete flau av å se servitøren pakke ned skorperestene til oss. Familienedlemmet tilbyr gjerne å spandere middag på oss andre, men det er neimen ikke sikkert man får bestille en hel rett til hver person... Jeg ønsker heller å betale selv for å få en egen rett og bli mett. Men det ville jo vært svært ufhøffelig og utakknemlig av meg, når denne personen ber ut på restaurant for å spandere. Denne personen bruker masse penger på materialistiske ting til seg selv, så handle ikke om å begrense forbruket i forhold til sløsing. 

Anonymkode: b4412...973

Jeg kan skjønne det litt at han vil ha med restene av maten hjem. Gjør det selv også når jeg spiser ute....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Supersol skrev:

Hahaha :fnise:

Var ikke så morsomt da det sto på :)

men kan le av det nå :ler:

Anonymkode: 34e14...5fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...