Gå til innhold

Hva har du spist i dag?


venus_

Anbefalte innlegg

Frokost: To ryvita med lettsalami og litt majones. 1 glass ekstra lett melk.

Mellom: En skive Ingers speltbrød med lettsalami. En kopp grønn te.

Lunsj: Meksikansk salat. Vann

Mellom: Kanelbolle :)

Middag: Skal lage biff, med sopp, løk, purre, paprika, rødvin og matfløte.

Litt lørdagskos med 1 glass rødvin, en kanelbolle til og noen knekker sjokoris.

Kveldsmat blir smoothie og evt noen knekkebrød om jeg er mer sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trenger komentarer til dette:-)

frokost: 1 tykk skive med philadelphia light og 1 glass lett melk

lunch: 3 tykke skiver med pålegg

mellom: 1 frukt

middag: 3 poteter, 1 kotelett, 1 dl saus, og grønsaker

kveldsmat: 2 tykke skiver med pålegg

pluss masse vann

er 18 år forresten og 163 høy,

Ville spist noe mer til frokost, kanskje en skive ekstra, omelett til skiven, en yogurt, noe frukt?

Synes du spiser bra, om du blir lei skiver til så mange måltider så kan havregrøt, omelett til brødmaten e.l noe du kan prøve som frokost, saltat med kjøtt/fisk sammen med knekkebrød, skive eller rundstykke om lunsj, til kvelds kanskje en fruktsalat med yogurt, smoothie e.l. , men det er bare alternativer...

Kan godt slenge inn ett mellommåltid i form av feks. en frukt/grønnsak, neve nøtter e.l. mellom frokost og lunsj? Men om du ikke er sulten skal du ikke presse mat i deg for du spiser bra synes jeg.

Fortsett å kos deg med maten du =)

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Oppskrift?? Så virkelig godt ut.. :popcorn:

Jeg tror du ombestemmer deg når du ser oppskriften :fnise:

40 gram sjokoladeproteinpuver (type erteprotein)

1 helt egg og 2 hvitter

vann til passelig konsistens

Blir vellykket ca 1 av 20 ganger, og ser ut som flykræsj de resterende 19 og har konsistens som omelett, ikke pannekake, men jeg synes i hvertfall det smaker godt ;) Jeg har laget dem med havremel også, og da blir de mer som tradisjonelle (men mye tykkere) pannekaker.

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du ombestemmer deg når du ser oppskriften :fnise:

40 gram sjokoladeproteinpuver (type erteprotein)

1 helt egg og 2 hvitter

vann til passelig konsistens

Blir vellykket ca 1 av 20 ganger, og ser ut som flykræsj de resterende 19 og har konsistens som omelett, ikke pannekake, men jeg synes i hvertfall det smaker godt ;) Jeg har laget dem med havremel også, og da blir de mer som tradisjonelle (men mye tykkere) pannekaker.

Hehe.. Men smaker godt den ene gangen det funker tenker jeg.. =) Ble litt skeptisk, men jeg er alltid klar for å prøve noe nytt =) Takk for oppskrift, skal fortelle deg hvordan det gikk om jeg får dette til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke for mye da?

For mye mat? Nei, det er vanlig mener jeg. Om en ser bort ifra kun en skive til frokost og deler litt fra lunsjen til frokosten feks., så vil jeg påstå at to skiver til forkost, to skiver til lunsj, ett mellommåltid, middag og to skiver til kvelds er bra mengde mat! Da mener jeg at det er nok, ikke mye, som jeg skrev over så synes jeg du spiser normalt . Kjedelig vil noen kanskje si, mye skiver, men det er helt opp til enhver hva en liker. Spiser omtrent det samme selv, bare litt mer variert mat, ikke tenk på dette noe mer, du har ingen grunn til det! :klemmer:

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Smaker godt hver gang, ser ikke delikat ut hver gang ;) Viktig forskjell. Men jeg synes man spiser litt med øynene også, så jeg prøver jo å få til en "perfekt" oppskrift som gir pene pannekaker hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt ute og kjøre matmessig om dagen, får ikke noe system i det, dagene bare flyter inn i hverandre som en rar smørje :bond:

Frokost:

Acai

Lunsj:

Toast

Mellom:

Te med honning

Middag:

Rød curry med masse gode grønnsaker, soyakjøtt og ris

Mellom:

Iskaffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaker godt hver gang, ser ikke delikat ut hver gang ;) Viktig forskjell. Men jeg synes man spiser litt med øynene også, så jeg prøver jo å få til en "perfekt" oppskrift som gir pene pannekaker hver gang.

Som så mye annet - Øyene kan lure en, det som ikke ser så godt ut kan være utsøkt. Akkurat som mine kaker jeg baker, tro meg, ser ikke bra ut, men nam så god de er.. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist alt for lite... Men jeg sitter jo bare i ro på jobb, så jeg blir ikke så sulten.. En uting, kanskje... To baguetter med salat og ost i, to store glass juice, en skål med havregryn, melk og masse blåbær. Hmmm har ikke ordnet meg ordentlig middag enda. Det blir vel kokte pølser og grønnsaker.

Endret av ~banshee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt ute og kjøre matmessig om dagen, får ikke noe system i det, dagene bare flyter inn i hverandre som en rar smørje :bond:

Enig med deg i at det flyter inn i hverandre siden to av måltidene er væske :fnise: , du spiser litt lite, er bare det som ikke er bra, prøv å få i deg litt mer "spiselige" måltider kanskje, litt mer næring i kroppen hjelper kanskje på mer enn bare energien. Teen og kaffen regner ikke jeg som mat, men det er bare drikke med litt honning og melk..

Kanskje det letter litt på frustrasjonen om kroppen får den næringen den trenger..?? :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaker godt hver gang, ser ikke delikat ut hver gang ;) Viktig forskjell. Men jeg synes man spiser litt med øynene også, så jeg prøver jo å få til en "perfekt" oppskrift som gir pene pannekaker hver gang.

Dette du prøver å få til? :kokk: Hehe

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trenger komentarer til dette:-)

frokost: 1 tykk skive med philadelphia light og 1 glass lett melk

lunch: 3 tykke skiver med pålegg

mellom: 1 frukt

middag: 3 poteter, 1 kotelett, 1 dl saus, og grønsaker

kveldsmat: 2 tykke skiver med pålegg

pluss masse vann

er 18 år forresten og 163 høy,

Hei Hilde. Nei du spiser ikke for mye mat, men du får i deg altfor mye stivelse/raske karbohydrater. Jeg ville kuttet ned på brødinntaket, f.eks byttet brødmaten til lunch med en salat, omelett e.l.

Brød inneholder store mengder salt og inneholder i tillegg mye stivelse som ikke er bra i store doser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Frokost: En skål spesial K med skummet melk

Mellommåltd: 2 knekkebrød med ost, 1 glass juice

Lunsj: 2 skiver med ovnsbakt leverpostei, 1 glass melk

Middag/kveldsmat: Hjemmelaget pizza

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt ute og kjøre matmessig om dagen, får ikke noe system i det, dagene bare flyter inn i hverandre som en rar smørje :bond:

Frokost:

Acai

Har du prøvd acai som de selger i pulverform? Er det noe bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

trenger komentarer til dette:-)

frokost: 1 tykk skive med philadelphia light og 1 glass lett melk

lunch: 3 tykke skiver med pålegg

mellom: 1 frukt

middag: 3 poteter, 1 kotelett, 1 dl saus, og grønsaker

kveldsmat: 2 tykke skiver med pålegg

pluss masse vann

er 18 år forresten og 163 høy,

Det eneste jeg reagerte på her var at du spiste 3 poteter til middag.

Mye stivelse og karbohydrater i dem, så når du spiser så mye brødmat som du gjør er det kanskje greit med 1 eller 2 og heller spise litt ekstra grønnsaker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg reagerte på her var at du spiste 3 poteter til middag.

Mye stivelse og karbohydrater i dem, så når du spiser så mye brødmat som du gjør er det kanskje greit med 1 eller 2 og heller spise litt ekstra grønnsaker? :)

Det kan jo hende potetene var bittesmå :) Men overall, altfor mye stivelse selv uten potetene. Bedre balanse mellom proteiner og karbohydrater, så blirre bra. Heller 3 poteter til middag enn 3 brødskiver til lunch, kokte poteter er mye sunnere enn 3 brødskiver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i at det flyter inn i hverandre siden to av måltidene er væske :fnise: , du spiser litt lite, er bare det som ikke er bra, prøv å få i deg litt mer "spiselige" måltider kanskje, litt mer næring i kroppen hjelper kanskje på mer enn bare energien. Teen og kaffen regner ikke jeg som mat, men det er bare drikke med litt honning og melk..

Kanskje det letter litt på frustrasjonen om kroppen får den næringen den trenger..?? :spise:

:ler: Jeg vet.. fylte bare inn kaffen og teen for at det ikke skulle se så alt for lite ut :ler:

Ja, jeg må komme litt aujour igjen. Det betyr at frokosten må komme på plass igjen, så følger nok resten. Og det betyr at jeg må ta oppvasken.

......mumlemumlemumle........

:fise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd acai som de selger i pulverform? Er det noe bra?

:nei::kjefte::regler:

Ikke i min kropp!

(Har riktignok ikke prøvd, bare stappfull av fordommer ;) )

(ALDRI I MIN KROPP!! :nei::kjefte::regler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...