Gå til innhold

Skravletråd for Nov/Des 2009


Malina

Anbefalte innlegg

Flere enn meg som synes det er aalt for lenge til November?

Ja! :Nikke: Men gleder meg så fælt til sommeren, så er greit at den kommer først. Har det for meg at det er fint å være sånn-passe-november-gravid når det er sol og varmt og deilig. Da er man ikke så stor at varmen er skikkelig plagsom (?) og så blir magen fin og brun. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes nesten november er litt nært jeg... :sjenert: Vil at dette skal vare litt så jeg kan nyte graviditeten. Vet jo ikke om det er så mye å nyte da ;) Når jeg ligger over doskåla eller ikke klarer å knytte skoene mine selv, synes jeg nok november er aaalt for langt unna :fnise:

Men jeg skulle ønske jeg kom forbi de mest kritiske ukene og fikk en liten tydelig gravidmage i en fart! :jepp:

Skulle vi etterhvert laget til en terminliste kanskje med en to linjers presentasjon av hver? F.eks. i det første innlegget i denne trådet? Hvis du, Malina, som har startet tråden orker å ta på deg å oppdatere? Eller vi kan lage en egen tråd for det...? Hva synes dere, jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er mektig sikker på at det er en SA, har jo ikke hatt noen graviditetssymptomer.

:klem:

Flere enn meg som synes det er aalt for lenge til November?

Syns det er lenge til april jeg. Vi har bestemt oss for å fortelle det til familien like etter fotografering. I uke 10. :)

Jeg synes nesten november er litt nært jeg... :sjenert: Vil at dette skal vare litt så jeg kan nyte graviditeten. Vet jo ikke om det er så mye å nyte da ;) Når jeg ligger over doskåla eller ikke klarer å knytte skoene mine selv, synes jeg nok november er aaalt for langt unna :fnise:

Men jeg skulle ønske jeg kom forbi de mest kritiske ukene og fikk en liten tydelig gravidmage i en fart! :jepp:

Skulle vi etterhvert laget til en terminliste kanskje med en to linjers presentasjon av hver? F.eks. i det første innlegget i denne trådet? Hvis du, Malina, som har startet tråden orker å ta på deg å oppdatere? Eller vi kan lage en egen tråd for det...? Hva synes dere, jenter?

Kanskje best å lage en ny tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje best å lage en ny tråd?

Er egentlig enig i det. Men kanskje vi skal vente til vi er over de værste ukene? Jeg føler hvertfall for det. I dag. Kan fort endre mening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig enig i det. Men kanskje vi skal vente til vi er over de værste ukene? Jeg føler hvertfall for det. I dag. Kan fort endre mening ;)

Jeg er litt redd for å bli overivrig foreløpig. Kan gjerne vente til folk har passert 11-12 uker. Og gjerne vært hos lege første. Så bli vel listen redigert når en etter hvert har vært til UL.

Å, det er så spennende!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Form, humør?

Jeg har iallefall begynt å kjenne litt på kroppen at det er ting på gang. Ømme bryst, var skikkelig kvalm i går, har en del hodepine på kveldstid, og en liten touch av hormonell, men ikke så ille de siste dagene.

Har nå endelig nådd seks uker, :hoppe: , og har fått bestilt meg legetime, blir midt mellom 8 og 9 fulle uker.

Håper at ting går bedre nå enn sist, bare tre dager til jeg har kommet like langt som sist. Er litt mer avslappet denne gangen, hvorvidt det går bra eller ei. Men har en god følelse! :)

Sånn sett er det betryggende at jeg var så kvalm i går, for jeg rakk ikke bli noe særlig kvalm sist. Når jeg tenker meg om, var jeg ikke særlig flink å spise jevnt i går, så det kan jo være litt med det.

Ønsker dere en deilig helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med dere? Form, humør?

Jeg har iallefall begynt å kjenne litt på kroppen at det er ting på gang. Ømme bryst, var skikkelig kvalm i går, har en del hodepine på kveldstid, og en liten touch av hormonell, men ikke så ille de siste dagene.

Har nå endelig nådd seks uker, :hoppe: , og har fått bestilt meg legetime, blir midt mellom 8 og 9 fulle uker.

Håper at ting går bedre nå enn sist, bare tre dager til jeg har kommet like langt som sist. Er litt mer avslappet denne gangen, hvorvidt det går bra eller ei. Men har en god følelse! :)

Sånn sett er det betryggende at jeg var så kvalm i går, for jeg rakk ikke bli noe særlig kvalm sist. Når jeg tenker meg om, var jeg ikke særlig flink å spise jevnt i går, så det kan jo være litt med det.

Ønsker dere en deilig helg! :)

Da melder jeg meg på symptomtoget!

Svimmelhet, kvalme når det er lenge siden jeg har spist og et enormt behov for å plutselig sove litt ekstra. Om enn bare å duppe litt av på en sofa.

Håper du fortsatt er med, Estrella! Nå er det bare 1 dag til du har passert sist gang. Jeg krysser fingre for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke så bra her... Begynte å blø på fjelltur på lørdag. Det gikk heldigvis over i løpet av et par timer og frem til nå nettopp kom bare litt brunt blod. Men så begynte jeg jammen å blø igjen :grine:

Har vært på legekontoret i dag og fått tatt HCG- og progesteronprøver. Får ikke resultatene før tidligst i morgen... Og uansett så sier ikke en prøve så mye heller, må nesten vente på svaret på prøven jeg skal ta på onsdag også.

Føler meg helt tom nå. Klarer liksom ikke føle noe som helst :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke så bra her... Begynte å blø på fjelltur på lørdag. Det gikk heldigvis over i løpet av et par timer og frem til nå nettopp kom bare litt brunt blod. Men så begynte jeg jammen å blø igjen :grine:

Har vært på legekontoret i dag og fått tatt HCG- og progesteronprøver. Får ikke resultatene før tidligst i morgen... Og uansett så sier ikke en prøve så mye heller, må nesten vente på svaret på prøven jeg skal ta på onsdag også.

Føler meg helt tom nå. Klarer liksom ikke føle noe som helst :sukk:

:klem: Håper det går bra, Klematis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere?

Selv er jeg endel kvalm, trøtt og sliten for tida. Men det er helt greit.

Har første kontroll hos lege på fredag, det blir spennende.

Er enda bekymret for å miste spiren, men jeg blir bare nødt til å tenke positivt. Skulle aldri ha lest så mye rundt på div forum, synes det er fryktelig mange som mister. Det er så trist å lese om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg fremdeles som i en berg- og dalbane. Var ganske positiv når blødningene stoppet. Var inne hos legen for å få målt HCG for å bli beroliget. Istedenfor så var ikke de målingene så bra som de skulle vært (økte ikke så fort som det skulle), så da var jeg noen dager sikker på at det var slutt. Men nå er jeg av en eller annen grunn ganske positiv igjen... :forvirret:

Legen ville ha meg til å ta enda en HCG-måling i morgen. Men jeg tror ikke jeg blir beroliget uansett hva den sier nå. Vil aller helst ha en tidlig UL. Må spørre om det når jeg får resultatene fra morgendagens prøve.

Har ingen symptomer utenom ømme bryster. Og oppblåst i magen. Synes jammen jeg har fått mage allerede, men det går vel ikke an? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper en deilig høy hcg venter på deg etter prøven i morgen!

Kjipt å gå og gruble sånn!

---

Ellers begynner jo ukene å gå, det er spennende, om bare 2-4 uker er vi alle i tryggere uker. Håper vi kommer dit!

Skal til legen midt i neste uke, spennende. 1. sv. kontrollen.

Ellers går det i ømme bryst, kvalme og trøtthet (mest om morran for min del, så jeg sover bare mer og mer, når jeg bare kan).

Har bestemt meg for å være veldig streng og bare nyte/være glad for de symptomene jeg har... Vi er gravide!!! :strix::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste HCG-prøven min var heller ikke spesielt bra (heller direkte dårlig...). Så jeg bestilte en privat UL for å slippe å gå rundt å ikke vite. Var egentlig 95% sikker på at det ikke var liv der.

Men SÅ! Alt så helt supert ut! :hjerte: slo og størrelsen var helt perfekt! Han kunne se litt blod i livmora, så jeg kunne komme te å blø litt til, men det skulle ikke være noe farlig.

:hoppe: :rødme:

Håper det står bra til med alle andre også! Og at vi snart får besøk av noen desemberdamer også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klematis: Da har du rett og slett treg HCG-utvikling da? Må jo være sånn?

Står bra til her også, merker ikke allverdens, men litt i magen og puppene er utrolig vonde, så jeg tipper alt er som det skal. :)

Det må da være flere som hører til her nå? Kanskje vi må på rekrutteringsrunde i gravidbøkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen ga ikke noe god forklaring på den trege HCG-stigningen. Angrer litt på at jeg ikke spurte litt mer... Men har hørt at han svarer gjerne på e-post, så kanskje jeg sender ha et spørsmål dersom jeg ikke klarer å slå meg helt til ro med det... Selv om jeg skal PRØVE å la være å tenke mer negative tanker. :jepp:

Eneste er at jeg har lest at sakte stigning i HCG kan skyldes at morkaka ikke utvikles helt bra og blodsirkulasjonen kan bli for dårlig. Og så sa legen i går at hjertefrekvensen var 190, noe som er skyhøyt høyere enn hva som er normalt så tidlig. Og da klarer selvfølgelig jeg å koble dette sammen... :sjenert: Men både mannen og jeg synes det hørtes litt rart ut at han sier det var en hjertefrekvens på 190, for den hørtes virkelig ikke så høy ut. Og maskinen målte heller ikke raten automatisk...

Men nå MÅ jeg slutte å tenke på alt det her! Skulle ønske jeg ikke hadde forberedt meg så godt på det her, jeg. Blir jo bare superbekymra for alt som KAN være galt.

:scorpis:

Nei nå skal jeg heller juble litt og tenke masse positive tanker! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke rart hvordan vi bekymrer oss, fra den dagen vi får positiv test??

Satt å så på tv2 i sted, da gikk filmen ni måneder, så da ble jeg sittende å se på den.

Jeg gleder meg til magen kommer frem, og ikke minst til november :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gleder meg til magen kommer frem, og ikke minst til november :rødme:

Signerer denne! :)

Jeg har litt trivselsmage, så når ting bare blir offentlige etter 12 uker, skal jeg bruke den for alt det er verdt, i tillegg til babymagen som etterhvert baner vei:)

Det er så spennende tider nå! Tenk alt småspirene kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg har termin i overgangen november/desember hvis alt dette går bra. Er litt redd pga symptomene mine har gått tilbake/forsvunnet i løpet av den siste uken. Og jeg føler meg ikke så gravid akkurat nå. Og har fått bestilt meg time til privat UL rett etter påske. Det var det snareste de kunne ta meg inn etter ferien, og før påskeferien er det ikke sikkert at hjerteslag vil vises uansett pga for tidlig.

Så sitter jeg med det litt kjedelide dilemmaet at familien min kommer til å skjønne alt når jeg avstår fra vin på hytta... Og det er så kjipt å måtte fortelle dem at vi visstnok er gravide men kanskje to dager etterpå må jeg ringe dem og fortelle at det ikke var slik likevel... Jaja.

Veldig fint å lese om tilfeller der man tror det kan ha gått galt, og så viser det seg å ikke være tilfelle likevel, slik som med Klematis. Godt å høre! Da skal man ikke bekymre seg så voldsomt over hver minste ting man tolker hit og dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Jeg har termin i overgangen november/desember hvis alt dette går bra. Er litt redd pga symptomene mine har gått tilbake/forsvunnet i løpet av den siste uken. Og jeg føler meg ikke så gravid akkurat nå. Og har fått bestilt meg time til privat UL rett etter påske. Det var det snareste de kunne ta meg inn etter ferien, og før påskeferien er det ikke sikkert at hjerteslag vil vises uansett pga for tidlig.

Så sitter jeg med det litt kjedelide dilemmaet at familien min kommer til å skjønne alt når jeg avstår fra vin på hytta... Og det er så kjipt å måtte fortelle dem at vi visstnok er gravide men kanskje to dager etterpå må jeg ringe dem og fortelle at det ikke var slik likevel... Jaja.

Veldig fint å lese om tilfeller der man tror det kan ha gått galt, og så viser det seg å ikke være tilfelle likevel, slik som med Klematis. Godt å høre! Da skal man ikke bekymre seg så voldsomt over hver minste ting man tolker hit og dit :)

Du kan heller tenke som så at det kan faktisk være helt greit at familien får vite at du er gravid. Fordi at om det skulle gå gale, så er det greit å ha noen å snakke med om det. Leste et innlegg en gang om ei som flere ganger hadde mistet og som alltid bare fikk fortalt de dårlige nyhetene. Vær litt i forkant og meddel familien din de gode nyhetene, så kan de også stille opp for deg om de skulle bli dårlig.

Vi har selv fortalt det til våre forelde, og sagt at de ikke skal fortelle det til flere. Jeg har også sagt det til min beste venninne. Fordi jeg vet at jeg trenger henne om det skulle gå gale. Også er det utrolig kjekt å fortelle det :)

Lykke til!

Og :velkommen: til terminklubben for november/desember!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker meg inn her også, jeg :)

Er etter egne beregninger 4+4 (eller 4+5 alt ettersom om jeg rekker å trykke på svar-knappen før klokken blir tolv) og har da foreløpig termin 11. desember! Har tatt én positiv test igår, tirsdag, men skal ta ny(e) sammen med samboer imorgen. Håper at det er som de sier; En strek er en strek. Får jeg positiv(e) test(er) imorgen, ringer jeg til legen og bestiller time. :tommelopp:

Jeg håper jeg blir i dette forumet, jeg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...