Gå til innhold

Smak & Behag


monkeyhub

Anbefalte innlegg

Hva er det styggeste, mest harry eller usmakelig du ser hos andre??

For min del må jeg si at eg ikke skjønner hvorfor noen har håndkleholdere merket "gjester"... Eller såpe..

Teppe på baderom er også ganske usmakelig..hehe..

Andre? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia,har selv teppe på badet men teppe rundt doen og trekk på dolokket det er usmaklig,he he.Tenk å fullt det er av humskumheter,fysj.Nei,mitt ligger mitt på til pynt,så ikke det kommer svineri på,fluff og fint ;-) Ellers er det myyyye usmaklig rundt i de tusen hjem spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bambi_*

Verste jeg vet:

*svær flatskjerm eller stereoanlegg som dominerer stua

*massive hvitmalte skjenker fra 50-60 tallet

*de 3 keramikk fugler i flukt som henger på stueveggen (like så ille som "elg i solnedgang"!)

*åpne bokhyller i stua hvor ting ligger hultertilbulter

*søppelposer som ligger i gangen i påvente av å bli kastet (har ei venninne, der man nærmest faller over søppelposer i gangen)

*kunstige eller plastikk blomster

*masse nips i vinduskarmen

Dette blir en morsom tråd! Gleder meg å lese hva andre skriver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Materialer som gir seg ut for å være noe annet enn det egentlig er. Laminatgulv eller -benkeplater som skal etterligne eik eller, enda verre, skifer. Vasker i plastmateriale som skal se ut som steinkompositt. Imitert skinn, osv.

Hvis det ikke er naturlig er det mye bedre at det faktsik fremstår som det, og ikke at det gir seg ut for å være noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder/malerier som er hengt opp i hytt og pine, gjerne altfor høyt på veggen og helt uten "system" av noe slag i det hele tatt.

Limegrønne panelgardiner med matchende limegrønne kubbelys og bordløper er heller ikke særlig høyt i kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Svigermormoren'' min har to hele vegger dekket med familiebilder....i stua! :overrasket: Det er stygt det!

Ellers misliker jeg sterkt den shabby chic-stilen med blonder, rysjer og blomster over alt. *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers misliker jeg sterkt den shabby chic-stilen med blonder, rysjer og blomster over alt. *grøss*

*dobbeltgrøss*

Men jeg kjenner ingen virkelige mennesker som har det slik, har kun registrert dette på en vandring i norske interiørbloggers verden.

shabby-fransk-nostalgisk-helvete

Det aller, aller verste jeg vet er forresten englevinger som pynt. Fy fasan, det er jo makabert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite seksjoner alla denne (særlig når det er gullfargede detaljer får jeg helt noia. Alt nipse som står på pynt har jeg også store problemer med)

plastblomster

pynteborder og brystningspanel (hvertfall hvis det er ubehandlet. Noe bedre hvis det er malt)

Lavalamper (kan være ok på gutterommet, og jeg kan vel se for meg at det kan passe inn i en veldig alternativ dekorert stue også. Men det vil jeg nok uansett ikke like)

Rot

Overdreven bruk av luktelys, røkelse eller lignende

Furu

Altfor minimalistisk stil

CD/DVD stativ i stuen, særlig hvis det er flere ulike ved siden av hverandre i forskjelling utforming og høyde

Spisebord i glass med skinnstoler til

Åpen skittentøykurv bå badet (altså en uten lokk, eller som er gjennomsiktig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden av hva ts egentlig spør om kanskje, men jeg haaater smuler i smøret! Er heller ikke begeistret for rom som ser alt for stylet ut, som en Notar-annonse hvor gardinene matcher kubbelysene.... Ser noen har nevnt det før meg og! Barløsninger på steder hvor det overhodet ikke passer er også ganske stygt. Og sånne smale mønstrete kappegardiner oppunder taket kombinert med mørkebrun list... usj. Mens jeg er i gang: slitte håndklær hvor hempen er borte, som bare er "slengt" over en stygg knagg på badet. Syns i det hele tatt at mange knagger er grusomme. Koster så lite å fikse sånt, hvorfor gjør ikke folk det? Og skitne klær på andre steder enn i skittentøyskurven. Og skokaos i gangen i stedet for skohylle :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rom der absolutt ALT er symmetrisk. Klin like blomster og pyntegreier i vinduene, nøyaktig linet opp etter midtlinjen. Like pyntegreier på hver side av peisen. Løper på spisestuebordet med blomster eller frukt i midten og en høy lysestake på hver side.

Når jeg tenker meg om så er det i grunnen like ille å arrangere alt i grupper på tre også. Av typen tre like lysestaker i ulike høyder. Hvis sånt gjentas mange ganger i et rom blir jeg fort sliten av å være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mathilde_*

Jeg har min helt egne stil - men synes faktisk det er befriende å komme til noen som har det annerledes enn meg. Blir ihvertfall aldri irritert på at folk liker noe annet enn meg.

Det eneste jeg forundrer meg over er folk som har det rotete hjemme ... Fatter ikke at de orker bo i rotete hus eller leiligheter. Litt støv spiller liten rolle - men rot er fy, fy .. En annen ting som forundrer meg er småbarnsforeldre som gjør om stuene sine til rene lekerommene, hvor leker flyter. Mine unger fikk ha litt leker i stuen - men kun mens de lekte - etterpå var det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med Kvist med den symetri-greia. Det er virkelig noe som gjør meg sprø. Bor med en mann som synes sånn symetripynting er flott.(..)

Enig med de som mener at pynt/gardiner/dobørste/håndklær osv i matchende farge (gjerne limegrønn eller turkis) er litt håpløst.

Bilder som henger altfor høyt

Å være gjest på badeværelser som ikke har eget håndkle til håndvask er kjipt. Der hvor alle familiemedlemene har egne håndklær og that's it. Hvor skal gjester tørke seg på hendene?

Hjem uten bøker.

Cafe latte-farge på veggene blir jeg skikkelig kvalm av. Jeg har en fobi mot brunfarger på interiør og lignende som ikke er av treverk.

Buer istedet for dører (har en del slike i huset vårt som vi ikke har rukket å fjerne. Urk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest antigartner

Dette var virkelig tråden sin :)

Mine grøsse-ting:

80-tallshus med valmet tak, glasert takstein og karnapp(-er).

Pubvifte i taket, særlig slike som har tre spotlighter festet i navet.

Vegglampetter som henger symmetrisk på hver sin side av treseters-sofaen, gjerne med et bilde i midten.

"Kunstverk" kjøpt på Bohus/Skeidar/IKEA/andre møbelforretninger. (Det grelleste eksemplet er Adams skapelse av Michelangelo.)

Sjakkmønstrede gulvfliser.

Enig med Elastica om materialer som utgir seg for annet enn de er. Bokhyller, stuebord og skap i eike-, bøke-, kirsebær- eller bjørkefolie (eller -laminat) er verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buer i stedet for dører er skikkelig stygt! Og brystningspanel, spesielt med burgunder/rød/grønn tapet over! Liker ikke rysjegardiner heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Må innrømme at jeg syns enkelte av de mest fancy tingene er ganske stygge. Spesielt slike svinedyre designstoler som man nesten ikke forstår hvordan man skal sette seg oppi..

Og så syns jeg slike hvite lamper som består av masse plastbiter som henger i gjennomsiktige tråder ser ganske rare ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Juliette_*
Pubvifte i taket, særlig slike som har tre spotlighter festet i navet.

:sjokk:

Det er det verste. Det verste av alle tenkelige interiørdetaljer faktisk.

Mannen min hadde lyst på slik da vi flyttet sammen for tjue år siden, men selv den gangen -og her snakker vi 1989 altså - satte jeg hardt mot hardt.

Har fått høre det sånn ca hver gang vi har skullet kjøpe noe nytt siden. "å, du har lyst på ny sofa ja.. Okei. Da kjøper vi vel takvifte også da?" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pubvifte i taket, særlig slike som har tre spotlighter festet i navet.

Vegglampetter som henger symmetrisk på hver sin side av treseters-sofaen, gjerne med et bilde i midten.

"Kunstverk" kjøpt på Bohus/Skeidar/IKEA/andre møbelforretninger. (Det grelleste eksemplet er Adams skapelse av Michelangelo.)

:skratte:

Som om jeg skulle sagt det selv! Er også stor motstander av bueganger, brystpanel, tapetborder midt på veggen, matchende dill i limegrønt/turkis/rosa.

Noe jeg også syns er horribelt er 2+3 seters skinnsofa, gjerne med tilhørende bøkefarget salongbord med glassplate midt på.

Jeg får helt noia når folk har tikkende klokker, enda verre er det hvis de spiller en nydelig melodi hvert kvarter.

Men det verste er sånne svarte "black design" lysestaker på veggene. Og rammer i samme stil ved siden av. Og fat med knallfarget kubbelys, med samme knallfargede sand/småstein/glassdurter rundt.

Og dokoster som er blitt brune og gyyyyselige!! :spy:

Endret av Gaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden jeg går rundt i folks hjem og grøsser. Men når hjemmet ser ut som en krysning av en boligannonse og katalogen til Black Design/Perfect Home/Riviera Maison tenker jeg "get a life".

I dag hengte jeg meg litt opp i et ganske flott funkis-hus til atskillige millioner, innredet med kjøkken i landstil. Også andre rom i huset bar preg av at eierene hadde masse penger og null idé om design. Skal du ha "bløtkake-innredning", kan du vel like gjerne bygge deg et hus som matcher.

De mest koselige hjemmene jeg har vært i hadde derimot aldri kommet i et av de norske interiørbladene. Rent, relativt ryddig, og med lassevis av personlighet. Boliger som reflekterer eierene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...