Gå til innhold

Kaprifolens liv og div...


kaprifolen

Anbefalte innlegg

Ja, så skal også jeg prøve å lage dagbok! :)

Her kommer jeg til å skrive om røykeslutten, som fortsatt bare telles i timer, om treningen, veien til å få alt til å se best mulig ut til bryllupsfesten, osv osv! ;)

Hadde vært koselig hvis dere gidder å stikke innom her!

Nå er i alle fall første steget tatt for å LAGE dagbok, så får jeg bare ta det derifra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, mannen ga nettopp føde til første innlegg om husmorliv! ;)

Klokken 20.30: Jenta mi? Kan du bake boller til meg og NN (kollega)? ;)

Så hvis noen har en kjapp bolleoppskrift, så hdde det vært flott! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og :velkommen: hit :)

Blir spennende å følge med hos deg :)

Når det gjelder en bolledeig, så synes jeg den som står på boksen til Freias vaniljesukker er veldig god. De blir store og nydelige!

Så hvis du har vaniljesukkeret til Freia, så har du oppskriften i skapet ditt ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige hilsner! :D

Ja, vaniljesukker har jeg i skapet, så da skal jeg ta meg en tur for å kjøpe gjær etterpå, så får mannen boller med på jobben i morgen! ;)

Takk for tipset! :)

Skal bake grov pizzadeig idag også! :) Verdt å prøve et sunnere alternativ til den ferdigblandede posen fra Toro! :)

Ellers så er det tungt å slutte å røyke... Det går bedre idag enn i går, da! :)

Så nå har jeg kyllingfilét til tining, så jeg kan lage meg en god salat til lunsj, istedenfor å gå og fyse på alt annet...

Tror nok kanskje jeg kommer til å bruke denne dagboken til å skrive ned litt tanker hist og her, når røyksuget blir stort... :) Må jo bruke alle alternativer jeg kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, jeg tror jeg skal ta denne dagboken litt seriøst, i form av å beskrive de tunge tankene jeg har i forhold til røykeslutten, og se om kanskje noen av dere kloke kvinner har noe å si som hjelper.. :)

Det ER tungt å slutte å røyke. Jeg har SÅ mange gode grunner til å slutte, som burde motivert meg, men det er så vanskelig å få de inn i hodet!

Og følelsen av at det er deilig å være røykfri kommer så mye sjeldnere og kortere enn følelsen av å være røyksugen!

Når jeg er nedfor eller frustrert, pleier det å hjelpe å gå ut i kulda og ta en røyk og klarne tankene i stillhet. Når jeg jobber i huset, bruker jeg røyken som intervall, i form av at så snart jeg har gjort det og det og det, skal jeg ta en røyk og en kopp te, og jeg gleder meg til så deilig det skal bli...

Nå sitter jeg her og føler meg bare nedfor og trist, og får ikke gjort en dritt i hjemmet. Ikke har jeg alle disse pengene jeg kommer til å spare, så jeg kan kjøpe meg en motiverende belønning heller...

Hvorfor skal røyken få meg til å gå fra en glad og effektiv husmor til en trist hjemmesitter? Nå skal jeg på jobb i morgen, og ser for meg at det kanskje blir lettere da.. Da ser jeg kanskje hvor effektiv jeg er uten røyken osv. Jeg kan ta tak i andre oppgaver etc.

Men akkurat nå føler jeg bare at jeg ikke har tro på meg selv om min evne til å klare det, og da føles det så meningsløst å ha det sånn som dette... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...