Gå til innhold

Mitt liv i et nøtteskall


Inwe

Anbefalte innlegg

Jeg er lei den gamle dagboka. Livet mitt er nå et helt annet enn det det var da jeg startet den boka. Den døde i sommer, da jeg ikke skrev på en stund, og nå vil jeg begynne på nytt. Med blanke ark og tegnestifter tell!

Denne dagboka skal ikke være like anonym, men jeg ungår forsatt og nevne navn. Kanskje mest for å overholde min bestevenns anonymitet.

First thing first.

Jeg er 20 år. Bor nesten midt i Oslo sentrum sammen med kjæresten min S. Jeg studerer praktisk foto. Jobber på rimi hver lørdag. Jeg har også to helt fantastiske bestevenninner Envy og N. Og en hel hau av andre venner rundt omkring. Og sist men ikke minst, en helt fantastisk familie.

Ellers trives jeg veldig godt med min egen tilverelse, selvom det ikke skjer all verden. Jeg er gald i hverdagsmirakler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sitter i sofaen hjemme og hører snorking fra senga, S ligger og sover, han sa i går at jeg skulle vekke han iallefall halv tre, men jeg utsetter det litt, han er nesten skummel å vekke med tanke på at han var full i går.

Vi var ute i går. En tur på det gamle stamstedet. Det var fryktelig koselig og gøy, selvom vi ikke kom oss ut før i 2 tia, og stedet stengte om en time. Jeg liker sånne impulse planer. S ringte meg på jobben for å sjekke om han måtte kjøpe alkohyler til meg, for han hadde nemlig tatt kontakt med min beste venninne N, og de skulle hit å spille guitar hero world tour og drikke. Så da ble det vors og ut på oss i går.

Ute møtte vi mange av de gamle folka, fra i vinter da jeg og Envy var på utestedet hver helg. Ikke det at jeg snakka med så mange fler enn K, som også er bestekompisen til S. Han er forsåvidt helt herlig når han vet han ikke har sjans på deg. Ellers er han, for å bruke N's ord "Litt vel billig".

Men nå må jeg ta mot i meg, og få dette dyret opp av senga, så han ikke ødelegger hele døgnrytmen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inwe, du er herlig! Jeg er så heldig som har en sånn bestevenninne som deg! :hug: Så fint at dere hadde det så morro i går, og på jentekvelden snaaart skal vi ha det enda kulere :jepp: og ja, vi må vel bare innom stamstedet da og eller? føler liksom at det er der vi har "crowden" vår :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff blir det en tur på stamstedet! :) Skikkelig jentekveld med mat og alkohyler først også ut, en tur innom stamstedet, så møte S, så sikkert innom noen steder, også tilbake til stamstedet :) GLEDER MEG :danse:

---

I går var en fryktelig slapp dag. Tror vi så vidt var utenfor døra. Litt guitar hero ble det da, ellers ingen aktivitet what so ever. Begynner å bli litt for kjedelig det der, skjer ikkenoe lengre. Absolutt ingenting. Det må gjøres noe med, noen skikkelig tiltak må iverksettes. For eksempel, jeg vil ikke jobbe lørdager lengre. Det er jo da folk inviterer meg på ting. Ellers må jeg bli flinkere til å komme meg ut!

Jeg har så fryktelig vondt i magen for tiden. AUE! Akkurat som om det er menssmerter, selvom jeg ikke har mensen. Lurer på hva det er, for virkelig ta meg en tur til legen om det ikke blir bedre.

Vi fikk en oppgave om maskuline og feminine utrykk + fri til å jobbe med den resten av uka. Skal ta bilde av en skikkelig manne-mann (må bare finne en) og en rosa feminin jente. Sliter med modeller, har jo både utstyr, idé og studio. Så nå sitter jeg her og tenker da. Og venter på at S kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i leiligheten er vi late for tiden. S vasket opp og jeg lagde mat (pasta carbonara med indrefile av svin :spise: ) Ellers har vi ikke gjort annet enn å spille litt guitar hero og spille kort. Kos har det vært iallefall.

Nå sitter jeg å venter på at S skal gå i dusjen, så håper man på litt :sengekos: før man laller!

Jeg har fortsatt vondt i magen! Vil at det skal slutte!

Endret av Inwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt "fri" i dag, eller studiedag da. Selvom det ikke ble gjort så mye. Funnet ut hvem jeg skal bruke som modell, bestevenninne N skal både få lov til å være feminin og maksulin :) Så på torsdag skal vi opp på frognerseteren og ta bilder i snøen. Tror dette kan bli kjempebra. Researchen får jeg gjøre i morgen. Det skjedde plutselig litt i dag alikevel.

Jeg trodde jeg skulle ha en skikkelig slappedag i dag, men det ble ikke noe av :) Først forsov jeg og S oss, han skulle jo hjelpe meg med vaska før han dro på jobb (klarer ikke bære alt ned på fellesvaskeriet selv). Så det ble skikkelig stress med å gjøre istand vaskebagen og slikt. Det funka da, selvom han var skikkelig morgengretten og vi krangla så busta føyk (fikk heldigvis snakka ut før han dro på jobb da :) )

Så kom N på msn, hun hadde tenkt å kjøpe guitar hero world tour i dag, men det hadde visst vært noen ombygninger på spaceworld, så de hadde det ikke. Derfor fant jeg ut, siden jeg ikke hadde noe å gjøre alikevel, at jeg kunne være med henne etter at jeg hadde henta første del av vaska (det som ikke skal i tørketrommel) og putta andre del i tørketrommel at jeg kunne være med henne på gamestop og kjøpe det. Så derfor planla vi at vi skulle møtes en time etterpå på stamkaféen for en kaffe.

Da ble det stress igjen, fort ned til vaskeriet, på med sminke og div før man gikk ned til sentrum. Som vanlig ti min for sent, og N ventet med latten sin som vanlig. Etter kaffe og røyk (for min del, N røyker ikke). Dro vi å kjøpte world tour, og jeg ble like godt med henne hjem for å spille. Ble der til jeg helt plutselig ble skikkelig dårlig!

Tror S har smitta meg, han har vært sjuk en stund. Så nå etter å ha hente vaska og kjøpt middag, ligger jeg som et slakt på sofaen og venter på at S kommer hjem. Det blir Hold it til middag, siden hverken jeg eller S vil lage middag eller er så veldig sultne eller har lyst til å lage middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er dårlig! Fryktelig dårlig. Ligger på sofaen og fryser og svetter om hverandre. Orker ingenting uten paracett, må ta paracett for å komme meg på butikken for å kjøpe middag, som i dag blir ostepølser og lompe, slik at jeg bare kan putte det i ovnen.

Her skjer det ikke mye. Bortsett fra dårlig samvittighet for å ikke ha kommet meg på skolen. Og et stort håp om å være frisk til i morgen, siden jeg MÅ ta bilder til oppgaven min da.

Ellers har jeg et stort innblikk i hva som går på tv, og synes fryktelig synd på meg selv.

Måtte bare klage litt her, siden S også er sjuk og MÅ dra på jobb siden det er fler på jobben hans som er syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi ikke er langt inne i 2009 og jeg er veldig glad i slike lister. Skrev de mye da jeg blogga vil jeg skrive i listeform om mitt 2008.

2008

  • Bodde i Moelv
  • Bodde på Sørmarka
  • N kom hjem
  • Forsettelse på turer til stamstedet med Envy
  • Praksis i avis (bodde hjemme)
  • Drev litt på med G
  • Tur til midtøsten med klassen'
  • S ble singel
  • Begynte å vanke mye med S
  • Usikkerhet
  • S kom til Moelv på besøk
  • Sluttet på folkehøyskole for godt
  • TF sesongen begynte igjen
  • S ble kjæresten min
  • Flyttet sammen med S i Oslo
  • Fikk jobb på Rimi
  • Tysklandstur med familien min og S
  • Købentur med N
  • Begynte på fotostudier
  • Nye venner
  • Tur til København med klassen
  • Feiret jul hjemme med Mamma, Pappa, bror, Bestemor, Bestefar og S
  • Nyttår hjemme i Oslo med Np (bestevenninna til S) og Envy (og selvsagt S)

Så det var 2008 i korte trekk, alt i alt et fint år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg skal begynne å trene :) Neste uke. Fordi da har jeg ferie og kan trene sånn ca annenhver dag eller noe. Skal begynne å svømme på et bad borti her. Og jeg er forsatt skikkelig motivert! Dette blir best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjeder meg, kjeder meg, KJEDER meg! Også savner jeg S. Sitter hjemme hos foreldra mine helt alene, skulle være her i to netter for å passe huset og at broren min ikke finner på noe kødd, men nå er han på LAN og jeg kjeder meg. Spurte S istad om han ville komme, jeg kunne tilogmed hente han med bilen, men han ville ikke. Forstår han jo, siden jeg må opp tidelig og sånn i morgen. Dessuten er det jo ikke vitsi at vi er helt oppi hverandre hele tiden. Og vi sees jo i morgen.

Men jeg savner han. Eller jeg savner noen.. Jeg vil ikke være alene. Jeg hater å være alene, og nå er jeg ikke engang vandt til det. Tror jeg skal ringe han for en røyk etterpå, men han har besøk, så vil ikke forstyrre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S ville komme allikevel, så ble til at jeg henta han seint på fredagen, og var oppe alt for lenge, sto opp alt for tidelig, og hadde en fryktelig slitsom dag på jobb i går.

Så i dag har jeg sovet lenge, og har ikke kommet meg i dusjen engang. Behøver jo ikke tenke på døgnrytme eller noe, siden jeg har ferie denne uka. Skal trene i morgen. Kjøpte bikini på hennes i går, og der var det virkelig ikke mye å velge mellom, så ble noe som absolutt ikke passet sammen, men de var mørke i fargen begge delene da så.

Nå skal jeg og S ned på stamkafeen og drikke kaffe, og forhåpentligvis finne noen å være med. Slappe dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har starta treningsdagbok også! For motivasjon :) Nå venter jeg bare på at S skal kle på seg, så skal vi svømme :) Gleder meg, nå skal jeg endelig få begynt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi koste oss kjempe masse :ja:

---

I dag har jeg svømt 600m. Det var deilig. Føler meg liksom frisk og rask akkurat nå. Utrolig hyper og i godt humør. Deilig. Gikk tilogmed til badet, selvom det tar en halvtime i bare oppovernbakker. Denne treninga skal gjøres skikkelig. Siden S var med ble det jo ikke bare svømming, ble masse småflørting og leking i bassenget. Kjempe gøy. Ble der i kanskje 2-3 timer og bare koste oss. Ble der faktisk til jeg ble så sulten at vi fant ut at det var best og dra.

Fikk tlf da jeg skulle ta på meg skoene, S ventet med mat på utsiden :) Selvom det bare var bananer og automat-mat så var det perfekt. Han er perfekt :rødme:

Så dro vi hjem. Tok banen fra. Og dro innom en butikk og kjøpte inn mat for hele uka, så da slipper vi å tenke så mye på det.

I dag blir det ostepølser i brød, og jeg begynner å bli sulten igjen, så det er nok ikke så lenge før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei hyggelig :vinke: Koselig med nye fjes i dagboken min :)

---

Så nettopp dokumentaren "Camping i helvette" på tv2, og jeg må si jeg ble fryktelig provosert! At et land som norge, med penger og ressurser ikke bruker med på rusomsorg. Og at de faktisk er så trangsynte at de tror de kan "fikse" problemet. Problemet som de kaller det, kommer aldri til å forsvinne. De må eller jobbe med å hjelpe de som trenger det til å få en bedre hverdag. En hverdag som ikke vært sekund handler om å få nok penger til det neste skuddet. Jeg er selv for gratis heroin på resept, men tror ikke det kan funke i norge på nåverende tidspunkt. Funker ikke å ha en folkeavstemning i morgen, for å så starte med det neste uke. De må vite mer, forske mer. Iallefall samle det de allerede vet. Vite hvem som skal få heroin, hvem som skal gå på metadon, og hvordan det funker.

Iallefall, dette er en sak som opptar meg. Hadde en onkel (eller har, som jeg liker å si) som døde av heroin 42 år gammel. Så av personlige grunner engasjerer jeg meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag skulle egentlig bli en kjedelig dag, ingenting å gjøre og S skal på jobb. Men den gang ei. Jeg satt opp en genial status på facebook. Som låt noe sånt som "(...) skal absolutt ingenting i dag! Rop ut om du trenger selskap :)" Og fikk svar med en gang. Så nå skal jeg på kaffe med JJ fra sommerjobben! :) Gleder meg. Vi var på kaffe for noen uker siden også, og vi har masse å snakke om selvom vi nesten aldri møtes! Det blir best.

Men først skal jeg få rompa opp av sofaen for å komme meg ned til sentrum. Må innom jobben nemlig, og hente tlf lister. Trodde virkelig jeg fikk med meg de hjem på lørdagen :klø: , men det gjorde jeg visst ikke. Og jeg må få bytta bort vakta mi neste lørdag! For da er det vors her, og hurra-kveld med Envy etterpå. Og jeg vil,vil,vil være med på hele kvelden. Opperasjon nytt-stamsted begynner på lørdag :fnise: Gleder meg mest!

Ellers er planen for resten av ferien dette:

I dag: Kaffe med JJ og prøve å få tak i et hoppetau

Onsdag: Bli henta av pappa, så vi får levert ovnen på rep og kaffe med bestevenninne N

Torsdag: Svømming

Fredag: Avslapping, og kanskje noe annet jeg finner på

Lørdag: Jobb eller svømming, vors og hurrakveld!

Søndag: Ligge rett ut på sofaen og synes synd på seg selv!

Ellers skal jeg prøve å få rydda og ordna leiligheten før lørdag, men det tar jeg som det kommer.

Og mandagen etter er det Lucky Malice konsert!

Så nå skjer det mye utover! XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyggelig

Så flink du er å svømme da! Jeg elsker å være i basseng/i sjøen, men har ikke særlig god svømmeteknikk, så det blir sjelden at jeg drar i basseng for å trene, liksom. Skulle ønske jeg var flinkere, for det er jo skikkelig god trening! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takktakk :) Jeg begynte å svømme i går, så er vel ikke så flink enda, men jeg skal bli. Elsker også å oppholde meg i vannet, men det er mange år siden jeg har gjort det, så da tenkte jeg jeg like godt kunne begynne å svømme. Fant et studenttilbud jeg kunne godta, og begynte. Svømmeteknikken min er ikke den beste den eller, jeg ser vel ut som en halvdrukna hund der jeg svømmer :fnise: , men det er god trening og jeg synes det er gøy, og det er det viktigste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh! Jeg har hatt en skikkelig koselig dag! JJ er så søt! Det finnes seriøst ikke noe vondt i den jenta, hun er nesten sukkersøt. Vi dro på samme kafé som forrige gang. Tror nesten den blir stamstedet vårt, gode kaker og gratis påfyll av kaffen er virkelig ikke noe vi sier neitakk til. Så ble kanskje sittende der en time eller noe!

Så fikk jeg lyst på røyk, så vi gikk ut igjen. Vi gikk til city og vindushoppa til vi ble lei, spiste litt mat og baksnakka alle vi kunne tenke oss og baksnakke.

Slik var vel forsåvidt dagen min. Utrolig koselig og ha fått skikkelig kontakt med JJ igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...