Gå til innhold

Jeg hater mygg!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal

Her sitter jeg, og holder på å klø meg fra vettet. På lørdag var vi på besøk hos familien på hytta, og der var det selvsagt masse mygg. Jeg ble stukket i fotbuen, og har fått en hard, stor kul. I tillegg har jeg div stikk rundt omkring på kroppen.

Hos meg hovner myggstikkene nesten alltid opp og blir til harde hovne kuler, hva kan jeg gjøre for å forhindre det?

Snart reiser jeg til Korfu, og gruer meg ved tanken på mygg om kveldene.

Hvilke insektmidler VIRKER, finnes det noe som virker uten å stinke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lakselv apotek har laget et eget myggmiddel som er helt genialt på myggen i Finnmark i hvert fall!

På knott på Østlandet kanskje ikke, men der funker Autan spray.

Noen nyttiggjør seg Eurax også, men selv trenger jeg mer krutt enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Det apotekmiddelet fås vel kun i Lakselv? Og stinker?

Mygg gir meg angst, jeg vil aldri i livet til Finnmark sommerstid, selv om jeg elsker å gå tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det stinker faktisk ikke så ille. Den kommer som roll-on. Og etter to uker i Finnmark i fjor - og kom hjem uten ett eneste myggstikk, så er det uansett verdt det. Jeg er vanligvis den som sørger for at ingen andre blir stukket, for all mygg går rett på meg.

Det selges kun der oppe ja, men du kan vel ringe dem og spørre om det er mulig å få sendt sørover? Mot oppkrav fx?

Søk på www.telefonkatalogen.no - så finner d dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I syden bruker jeg sånne mygg-greier som jeg kjøper der nede til å plugge i kontakten. Har ikke vært plaget på rommet.

Jeg får som deg stooooore myggstikk -kan finne kontinentene på noen av de, og mens jeg noen år er kjempepoppis for myggen, kan jeg andre år være hele sommeren uten stikk.

For å unngå at de skal være vonde, tar jeg reseptfri allergimedisin (Zyrtec) når jeg er veldig mye stukket. De stikkene jeg får blir ikke så store/vonde da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Sånn myggkontakt må jeg vel få kjøpt ett eller annet sted? Tipset med Zyrtec skal jeg notere meg, det er i hvertfall verdt å teste ut. Men å finne et godt myggmiddel som ikke stinker, gjenstår....

Hvordan lukter Autan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes også en "after sun" - Anti moskito ... som er kjempeeffektiv...

Husker ikke navnet men hør i parfymeriet.

(. - og to fluer (eller mygg) i en smekk.... :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg innbiller meg at Clarins har hatt noe slikt, men har aldri testet den selv. Jeg er så naiv at jeg stort sett bruker vanlig bodylotion i stedet for aftersun.

Skal ta meg en tur på apoteket, tror jeg....Holder på å klø meg fra vettet.

Men nå tror jeg jeg stikker ut i sola, og tar laptop-en på fanget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd myggsåpe? Du vasker hendene med den når du normalt vasker hendene. Såpen lukter en blanding av peppermynte og stiron. Friskt og godt altså. Såpen virker dessuten kjølende på huden og er deilig i dusjen og ved vask av beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleSol

Eurax fungerer fint for meg for å holde myggen borte. Er kjempeallergisk mot stikk og må knaske zyrtec som drops m sommeren :evil:

Hvis du blir stukket og det kløøør, er eurax og aloe vera bra. Fungerer for meg ihvertfall.

Fikk bittert erfare at det er viktig å huske å ta med myggmiddel på tur.

Var ute med båten i helga, og ankret opp i en vik for å grille og kose oss. Det var mygg overalt! Fikk masse stikk. Håndleddet hovnet opp til dobbel størrelse og hadde kjempehevelser på beina. Vondt. Kunne nesten ikke bevege meg på søndag da vi kom hjem. Kjennes nesten som leddgikt. Alle leddene srivner. Fryktelig ubehagelig!

Klem fra en arg LilleSol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter et besøk i "bushen" i helgen har jeg store, hovne kuler rundt håndledd og ankler som klør noe aldeles forferdelig. (Har etter hvert funnet ut at det ikke er myggstikk, men fugleloppebitt. Det skulle imidlertid ikke spille noen rolle). Etter å ha vært på apoteket tre ganger og forsøkt alt de har av kløstillende midler fant jeg i natt en ting som hjelper: Hr. Leos Biotherm After Shave Balm. Kløen forsvant med en gang og virkningen varer i mange timer. Egentlig ganske logisk at det virker siden produktet er ment å lindre kløe og svie etter barbering. Ikke lukter det noe særlig heller siden det er ment å brukes sammen med annen duft. Det smaker imidlertid forferdelig (Ja, jeg har smakt det ved forskjellige anledninger :ler:) og jeg kan tenke meg at myggen misliker det sterkt også. Jeg har i hvert fall tenkt å kjøpe en ekstra tube og forsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...