Gå til innhold

Idnars liv i en bok vol.2


Idnar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Nå er det bare jeg som er her gitt...

Du kommer sikkert fort inn i hva du kan spise og ikke! :jepp: Hva slags sjokolade og potetgull hadde du liggende egentlig? Det meste kan vi jo spise, så du må ha hatt uflaks! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazilla..vi hadde konfekteske liggende hjemme som jeg fikk til jul. Og mårud chips. Når jeg så på chipsene, så var det spor av gluten i de mårudchipsene (salt) og sørlands chips og en del andre. For det leste jeg. Så av sjokolader så stod det på melkerull, japp og en del andre. Men stratos og troyka og en til som er kjempegod, men jeg husker ikke navnet på den :sjenert:

Kanskje det er et egente fenomen på godiser her i bergen at det står at de inneholder spor av gluten :klø: :fnise:

Ellers så hadde jeg max uflaks, ja. Eller så syner :fnise:

Skal ta meg en runde på butikken å se en gang til!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var jeg altså hos tannlegen. Og jeg trekker med dette tilbake alt jeg har sagt om at hvor snill og flink han er!! Eller..han er kanskje flink.. :sjenert:

Jeg var der i en hel time. I tannlegestolen!!!! Og noen andre hadde okkupert hannes rom, så det ble ingen storskjerm med konsert, men vi hørte på p4.

Det var en gammel fylling som hadde falt ut, og hull bak der. Og det var dypt. Han måtte sette bedøvelse 5 ganger!!! Til slutt bedøvde han halve ansiktet mitt og det var ikke gått ut til jeg gikk til køys flere timer etterpå!!

Han måtte båre en del og det var helt grusomt!! :sukk:

Etterpå var jeg helt shaky stivens !!!!

Sorry at jeg skriver alt dette og skremmer folk, men det er like greit å være ærlig og si at det var VOOOOOONDT!! Og det er det forsatt!! :tannverk:

Også fikk vi strømregningen i går... Trodde jeg skulle skulle få sjokk!!! :sjokk:

3745kr!!! HALLOOOO!!!!! Vi gjør vårt beste for å spare strøm!!!!! :lete:

Vi skal skifte strømleverandør, det er nå helt sikkert!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TittTitt

Åneei stakkars deg :kose: Syntes så syndt på deg :( Fikk dere ikke gått i butikker da?

SÅÅ dyr strømregning? På hvor lang tid er det, eller mange mnd?

Jeg og er sånn nazi-strøm sparer :fnise: Eneste jeg gruer meg til at N flytter inn er at han er så fæl på å dusje så mye og å bruke tørketrommelen. Men tørketrommelen skal jeg være streng på. KUN I NØDEN!! :)

Ellers så tar varmekabler mye strøm, vis de lyser rødt, så bruker de masse strøm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk bare i en butikk før. Men det var skeidar og vi var der i ca 45 min!!!!!!! Vi er litt sånn ubesluttsom når det gjelder lampe.. :sjenert: Klarer ikke å bestemme oss. Det er bare snakk om over spisestuen, de andre har vi. De vi liker best koster mer enn strømregningen, for å si det sånn.. Hvem svarten kjøper lamper til 6500?? Ikke vi i allefall.

Også gikk R på ikea i over 1 time før jeg kom. Der kjøpte vi et bilde :)

Vi har varmekablene på i hele underetg, for der har vi stuen, kjøkken, bad og gang. Det er der vi oppholder oss og hvis de ikke står på, så fryser vi oss ihel. Huset står på bakkeplan på betong, så de må nesten stå på. Men de står på lavt. Jeg vet de suuuger strøm, men det var ikke måte på!! Vi sitter jo nesten i mørke hjemme i stuen føler jeg. Og vi har sparedusj. Og bruker tørketrommelen minimalt. Er det ekstra kaldt, så fyrer vi i peisen og ikke på verken varmekabler eller ovner.

Det var over 2 eller 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest TittTitt

Ja, huff. Strøm er dyrt. Hva skal dere bytte til da, og hvilken leverandør har dere no? Jeg håper ikke vi får så dyr, det komme rikke jeg til å klare!

Men det er viktig da at varmekablene ike lyser rødt, det er da den bruker strøm. Akkurat som varmt vann. Når dere lar varmt vannet renne, så bruker den masse strøm for å varme opp igjen vannet. Og varmekablene bruker masse strøm når de lyser rødt, for da jobber de seg opp for å nå den varmen dere har stilt de på. Det er noe gale med varmekablene her, en elektriker må komme å se på de, for når jeg stiller den mellom 20 og 25 grader, så lyser den alltid rødt. Kommer aldir på litt over 20 grader. Så jeg har bare skrudd den ned til 19-20 grader, og for meg er det litt kaldt. Jeg har latt varmekablene stå på i dager så de får tid å varme seg opp, men det hjalp ikke. Her vi bor er også sånn kaldt hus, er bakkeplan, er en sånn kjellerleilighet, veldig klart her egentlig. Men jeg har en liten oljeovn som står ute på kjøkkenet, så har jeg døren åpen ut i gangen, der er det helt passe. Skal kjøpe en til sånn liten og ha i stuen, så skrur jeg ned på varmekablene i stede for, slik at alt lyser grønt.

Også varmer stearinlys veldig. Litt rart egentlig, men jeg syntes de kan gi masse varme. Og selvom dere har sparedusj, eller hva du kalte det for, så renne rjo varmtvannet. Er lurt å skru av vannet når du tar i shampoo og når du såper inn kroppen. (er dyrt å ha sex i dusjen :lur: )

Ja. Ellers må du huske på at vis du er kald på beina, da fryser du myye lettere på resten av kroppen, så å kjøpe seg gode tøfler, feks de derre "dyne" tøflene og gjerne har et teppe på gulvet, da sparer dere varme. Og peis er jo et suuuper pluss! Hadde jeg hatt peis hadde jeg fyrt i ovnen hver dag. Ved er ikke noe dyrt i det hele tatt, og det gir en utrolig deilig varme!

Er masse små ting man kan spare strøm med. Det trekker strøm og vis du feks har mobil laderen i kontakten i veggen, selvom du ikke lader mobilen din. Så å trekke ut ledninger er en god ting. Jeg har sånn støpsel med sånn rød knapp, så nr jeg legger meg, bruker jeg å skri de av. Og selvfølgelig når dere er på jobb, er det jo ikke vitsi å ha varmen på oppimot 20 grader. Og vis du bor et sted der det er kaldt, da er det viktig å lukke dørene etter deg, så slipper du ikke ut varmen. Og slukke lysene :ler:

Jaja Idnar, no skal du se at jeg også får dyr strømregning! Vet ikke engang hvordan jeg får det, har aldri lest av strømmen. N må lære meg det, han kommer no :hoppe:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike! Det var mange gode råd!! :klem:

Varmekablene står på mellom 10-15 grader og det er ikke så varmt gulv. Bare sånn at vi ikke blir så kald på beina. Folk som kommer på besøk sier nesten alltid (hvis vi ikke fyrer i peisen) at det er kaldt! Teppe har vi på gulvet, både med sofaen, spisestuen og i gangen.

Mobilen lader jeg somregel på jobb :lur::fnise: eller hos foreldrene mine.

Tven slår vi av med en sånn med rød knapp når den ikke er i bruk. Samme med internetten. Pcen blir ladet og tatt av når den er ferdig.

Sparedusjen bruker vann, ja, men ikke så mye som vanlig. Den hindrer vannet, så det blr mye mindre trykk på vannet. Sånn sparer man MYE!

Og vi har ikke sex i dusjen. :fnise: Det har vi prøvd, med vi fikk det liksom ikke til.. :klø:

Vi lar også ovnsdøren stå åpen når vi er ferdig å steike noe (gir mye varme).

Vi bruker fjordkraft, for det var vi nødt til når vi kjøpte huset. Men nå trenger vi ikke det. Tror vi skal prøve norgesenergi eller noe sånn, for R er medlem i lo, så han får noe avslag. :)

Det er ikke vanskelig å lese av strømmen!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazilla..vi hadde konfekteske liggende hjemme som jeg fikk til jul. Og mårud chips. Når jeg så på chipsene, så var det spor av gluten i de mårudchipsene (salt) og sørlands chips og en del andre. For det leste jeg. Så av sjokolader så stod det på melkerull, japp og en del andre. Men stratos og troyka og en til som er kjempegod, men jeg husker ikke navnet på den :sjenert:

Kanskje det er et egente fenomen på godiser her i bergen at det står at de inneholder spor av gluten :klø: :fnise:

Ellers så hadde jeg max uflaks, ja. Eller så syner :fnise:

Skal ta meg en runde på butikken å se en gang til!! :jepp:

:opplyser: Du kan med stor sannsynlighet spise det det står "kan inneholde spor av gluten" på! :jepp: De aller fleste cøliakere kan det nemlig! :hoppe: De skriver det nemlig på for å være på den sikre siden i tilfelle noen er überoverfølsomme og det har vært en brødbit innenfor veggene på fabrikken..

Men Japp kan vi ikke ha, for der er det maltekstrakt. Samme med Krokanrull, der står det "spor av hvete", men den er ikke glutenfri likevel pga maltekstrakt. Snakk om dårlig merking! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stili!!! :nigo: og plutselig var jeg back in the sjokohylle igjen!!!!

Haaaleluja, Haaalelulja, Haleluja, haleluja, halllllllllelllllllleeeeeelujaaaaaaaaa!!!! <- synger litt sånn som i kirken :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...