Gå til innhold

MellonCollies dager


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Nytt år, nye muligheter. På tide med blanke ark. Første dagen i nytt år er en sentimental dag for meg, hvor jeg forsøker å summere opp litt tanker. Og da passer det fint med en ny bok.

På denne tiden i fjor var jeg kvalm og uggen, samboer og jeg hadde hatt tidenes roligste nyttårsaften med joggebukser og bare oss to. I år ligger Lillegutt på teppet ved siden av meg og prater med giraffen sin, og er allerede en så stor gutt. Vi hadde besøk av et vennepar som sov over fra i går til i dag. Brukte kvelden i går på god mat, god drikke for de som kunne det, spilte mye GuitarHero4 (jeg begynner å bli god på å tromme!) og skravlet. I dag gikk vi lang tur alle sammen i det pene været, før de nettopp reiste.

Så hva sitter vi igjen med av 2008? Året som alt skjedde. Samboer ble ferdig med utdanning og fikk ny jobb, jeg fikk fast ansettelse, vi flyttet fra Trondheim til min hjemby og kjøpte hus. Og ikke minst ble familien utvidet. Lillegutt har definitivt snudd livet på hodet.

Så nå sitter jeg her, i A4-tilværelsen. Hus, stasjonsvogn, barn og hund. Jeg trodde ikke det var slik jeg skulle "ende opp". Dette var aldri min drøm. Men et sted på veien, så ble det dette jeg ønsket, og jeg trives godt med livet mitt.

Det blir jo også litt tanker for hva jeg ønsker av det nye året. Det kommer definitivt til å bli preget av Lillegutt. Tenk så mye han skal lære og utforske de kommende månedene! Samboer og jeg skal gifte oss. Endelig skal jeg kunne omtale han som Mannen min på ordentlig. Så må vi ta noen vurderinger. Klarer vi å slå oss skikkelig til ro der vi bor nå? Og hva gjør jeg etter endt permisjon? Samme jobb? Full stilling? Eller skal jeg tenke litt nytt? Jeg tror ikke dette blir året for nye store omveltninger, men man skal aldri si aldri.

Nå skal jeg sette meg ned og leke litt med sønnen min. Fine dager :hjerte: Velkommen inn til boka mi!

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veien blir jo til mens man går, er det visstnok en smarting som har sagt..

Glad i deg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: MellonCollie

OG GODT NYTT ÅR til deg og dine. :)

Og gratulerer med ny bok :smilyblomst:

Helt enig i at ordtaket: Veien blir til mens man går er et fint ordtak.

Ha en fin første dag i det nye året :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo en tur innom og legge igjen et spor og oppdatere meg på alt som har skjedd :klemmer:

Håper dere hadde en fin første jul som familie. Det er virkelig mye som har skjedd hos dere i fjoråret, og som du sier så er det også en del som skjer dette året. Vi får gå inn i det nye året med optimisme og se frem til alle gode minner og opplevelser som kommer.

Et riktig godt nytt år MellonCollie! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år MellonCollie :klemmer:

Og gratulerer med ny bok! Jeg er egentlig veldig glad for at man ikke vet hva som venter en rundt "neste sving". Er veldig spent selv på hva som kommer til å skje dette året.

De beste ønsker for året 2009 til deg fra Friggen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ny dagbok, og godt nytt år! Som vanlig koselig å lese her, og jeg kommer til å følge deg i det nye året ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok og godt nytt år.

Blir spennende å følge deg i det nye året.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok. Sender også mange gode ønsker om et spennende nytt år... Koselig å følge med på livet ditt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien blir jo til mens man går, er det visstnok en smarting som har sagt..

Glad i deg :hjerte:

Det er ikke så feil det, nei ;) Glad i deg også. Veldig.

:vinke: MellonCollie

OG GODT NYTT ÅR til deg og dine.

Og gratulerer med ny bok :smilyblomst:

Helt enig i at ordtaket: Veien blir til mens man går er et fint ordtak.

Ha en fin første dag i det nye året :klem:

Tusen takk, Ulva! Det er veldig riktig at veien blir til mens man går. Jeg burde nok være flinkere til å huske på det, når planleggingsgenet mitt tar helt overhånd :ler:

Måtte jo en tur innom og legge igjen et spor og oppdatere meg på alt som har skjedd :klemmer:

Håper dere hadde en fin første jul som familie. Det er virkelig mye som har skjedd hos dere i fjoråret, og som du sier så er det også en del som skjer dette året. Vi får gå inn i det nye året med optimisme og se frem til alle gode minner og opplevelser som kommer.

Et riktig godt nytt år MellonCollie!

Hyggelig å se deg Tassie! Jeg håper det kommende året blir minst like fint som det forrige for oss begge :)

Hei, hei :)

Grattis med nytt tilholdssted, og godt nytt år! :klem:

Takk det samme :klem:

Godt nytt år MellonCollie :klemmer:

Og gratulerer med ny bok! Jeg er egentlig veldig glad for at man ikke vet hva som venter en rundt "neste sving". Er veldig spent selv på hva som kommer til å skje dette året.

De beste ønsker for året 2009 til deg fra Friggen :klemmer:

Takk Frigg :) Hyggelig at du henger med!

Gratulerer med ny dagbok, og godt nytt år! Som vanlig koselig å lese her, og jeg kommer til å følge deg i det nye året ;)

Hyggelig å se deg imli :)

Gratulerer med ny dagbok og godt nytt år.

Blir spennende å følge deg i det nye året.

:hug:

Takk, og godt nytt år til deg også!

Gratulerer med ny dagbok. Sender også mange gode ønsker om et spennende nytt år... Koselig å følge med på livet ditt :klemmer:

:klemmer: tilbake. Du har ikke vurdert egen dagbok altså? Hadde vært gøy å følge med på deg også, som er så dreven mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme alene-kveld. Samboer er i Oslo og spiller poker sammen med hele kompisgjengen. Han sover over der til i morgen, da sitter han på med svigers hit.

Jeg har vært hos mine foreldre med Lillegutt en tur. Stort sett SÅ blid, men så plutselig skriker han til. Vært sånn de siste par dagene. Skikkelig smertehyl, som også kommer mens han sover innimellom. Går heldigvis fort over. Tror ikke det er magen, men hvem vet. Jeg la ham 1930, og gikk opp for å titte på ham 1935. Da sov han som en engel!

Vært en koselig dag i alle fall. Samboer tok lillegutt på morgenen i dag, så jeg fikk bli oppe i senga helt til 11, bare avbrutt av litt amminger innimellom! Nå fyrer jeg i peisen og skal ordne litt god mat. Har kjøpt bamsemums, og har en julebrus stående (har prøvd meg frem med kullsyre i jula, og det har gått strålende!). Så har jeg leid Mamma Mia. Så dette blir kosekveld deluxe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: tilbake. Du har ikke vurdert egen dagbok altså? Hadde vært gøy å følge med på deg også, som er så dreven mamma :)

Tja, kanskje jeg skulle begynt med det.... Men jeg har nok ikke så veldig mye spennende å skrive om for andre kanskje........ (skriver privat dagbok da :jepp: )

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ny dagbok! :) Ja, livet blir ikke helt som man ser for seg... livet mitt er i allefall allerede helt annerledes enn jeg så for meg når jeg var 15 :gjeiper:

Godt nytt år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Myrthel: Det er nå i grunn ikke så spennende det dagboka her handler om heller da :ler: Blir nå bare litt pjatting om hverdagen.

Jente79 og Ella*: Ja, det var en deilig kveld :) Viktig å kose seg litt i eget selskap innimellom!

Pysepus: Takk vennen - fint å se deg her inne!

_lene_: Nei, jeg hadde nok ledd om noen fortalte meg dette når jeg var 15 ;) Karrieremessig er jeg ikke så veldig langt unna det jeg ønsket, men ellers er nok ting ganske så annerledes!

----------------

I dag er det -16 grader her :overrasket: Så lillegutt sover i skrivende stund i vogna si inne i gangen. Skulle egentlig ut og gå lang tur med ei venninne i dag var planen, men da spørs det nok om det utgår.

Tilbake til hverdagen i dag, og det er egentlig på tide. Det er hyggelig med selskap og sammenkomster, men nå merket vel hele familien at nok var nok. Samboer var vel ikke overlykkelig over å dra på jobb i dag, men det er nok litt godt også :) Har vært en travel helg med mere familiebesøk, men vi har slappet av på kveldene da. Sett Wall-E sammen, for en søt film!

Det blir en travel uke nå også, selv uten familieselskapene ;) Skal på 4månederskontroll i morgen, og på babysvømming. Og vi begynner også på babysang denne uka! Gleder meg masse til det, og det er på dagtid. Så det blir min og Lillegutt sin ting alene.

Tror Lillegutt sitt nyttårsforsett er å bæsje mest mulig i friluft :dåne: Bruker jo la ham ligge naken på et håndkle på badegulvet på morgenen. Og nå har han bæsjet ned ca 2 håndklær om dagen de siste 3 dagene :ler: Så her går vaskemaskina i ett.

Nei, nå er det på tide med litt frokost før sjefen våkner og vil underholdes! Ha en fin dag alle sammen :)

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

For et fint nyttårsforsett lillegutt har da :ler:

Det er litt herlig med hverdag igjen, jeg er helt enig :) Selv om det er veldig koselig med jul og familiesammenkomster og vennebesøk og alt det der, så blir det nok til slutt!

Babysang høres så gøy ut! Det er nok en av de tingene jeg kommer til å gjøre når jeg blir mamma også! Fint å ha en ting som en mamma og lillegutt sin ting :)

Ha en fin dag kjære MellonCollie! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok, og godt nytt år!

Hehe ... rart hvordan livet snor og vender seg i helt andre retninger enn man hadde tenkt seg. Jeg skulle jo aldri ha barn, jeg. Eller gifte meg. Å nei! Jeg skulle være singel karrierekvinne som svinset rundt i London i smarte drakter og drakk cocktails og levde et glamorøst liv. Litt Sex og Singelliv ;) Menne ... vel, her sitter jeg. Nå skal jeg riktignok ikke ha noe tradisjonelt bryllup - det står jeg på - men barn er det blitt, og giftermål blir det. Og lykkelig er jeg! Såh ... Sånn kan det gå :)

Blir hyggelig å følge deg her inne! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med kontroll i morgen da! Vi hadde ikke 4 mnd kontroll vi... Moro å se hvor mye han har vokst nå da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...