Gå til innhold

Smågodt


Involvert

Anbefalte innlegg

Sånn! Da har jeg endelig fått startet ny dagbok! :duskedame:

Håper noen gidder å følge litt med her inne!

Vet ikke om så mange kjenner meg fra før med tanke på at jeg ikke har vært så veldig aktiv her inne, men skal prøve å endre litt på det da :-)

Jeg er 18 år og 6 måneder, og bor sammen med kjæresten min. :rødme:

Går på skole (snart ferdig!) og neste år så skal jeg ta et såklart 'fri'-år (dvs, jobbe:-))

Så får vi se etter det, planlegger å ta noen nettstudier kanskje, men vi får se hva tiden viser.

Jeg jobber i bokhandel og trives veldig godt med det. :jepp:

Skal på jobbe i morgen, begynner ikke før klokken 16:00 så det betyr at jeg kan ligge leeenge før jeg trenger å stå opp. Deilig! :søvn:

Jeg og kjæresten fikk veldig mange sengesett til jul, bare enkeltsengesett.. Og vi har dobbeltdyne, så skal kanskje ta en tur på kid før jobb og se om jeg får bytta :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er det første skoledag etter juleferien.

Kjenner jeg er litt sliten, og gleder meg til å komme hjem...

Det var så utrolig kaldt i dag morges! Jeg var nummen over hele kroppen da jeg kom frem til skolen.. Tror jeg skal invistere i ullundertøy gitt. Jeg liker de som Kari Traa har designet, skal ta meg en tur opp på G-sport etterpå å kikke litt :Hehe:

Ellers så lagde jeg en diger sjokoladekake i går, samboeren ble kjempeglad, så det var hyggelig. Liker å gjøre sånne små ting innimellom :rødme:

Sitter her å hører på Sinead O'Connors verson av Nothing Compares To You :digge:

Den er så fin den... :sukk:

I dag når jeg kommer hjem så planlegger jeg å bare lage middag og slappe av. I tillegg til at jeg skal se den nye episoden av Berlinerpoplene som begynner på NRK klokka 21:35 i kveld! :mrgreen:

Neste tirsdag skal jeg på sesjon! :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det helg! Har netopp satt på en vaskemaskin, og nå har jeg belønnet megselv med en mandelstang før jeg skal begynne med oppvasken :eeeh:

Sambo er ikke hjemme i kveld, så planen er å rigge meg til i senga vår med noe snop å se på film! Er første helgen på lenge at jeg ikke jobber, så nå skal jeg kose meg litt :mrgreen:

Har også begynt å lese boken "The Secret Life Of Bees" Og hittil så liker jeg den veldig godt :pasha:

Bortsett fra å skjemme bort megselv, så tenkte jeg at jeg skulle rydde litt i leiligheten :husarbeid: Synes det er så mye hyggeligere og bedre stemning når det er ryddig rundt meg!

Er vel egentlig på tide å fjerne julepynt også, men her hvor vi bor nå så finnes det ikke bodplass i det hele tatt :angry: så det er ingen steder å gjøre av sånt... Alt blir liggende på soverommet o.l og det er så utrolig irriterende. I alle fall for meg som lider av ryddemani ;)

Heldigivs så flytter vi i slutten av februar! Holder på meg oppussing nå, så det kommer til å bli utrolig fint når det er ferdig! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det visst en dag uten skole.

Bussen var så ekstremt forsinket så jeg hadde dukket opp midt i en time like vel, og det gidder jeg ikke. For å kunne dukke opp til den neste økta så må jeg vente 2 timer her hjemme, for å sa ta bussen til skolen, for å være der 2 timer og dra hjem. Blir litt for dumt.

Nå har jeg satt igang med å lage litt kylling og pasta siden jeg ikke har fått spist frokost! :mrgreen:

I dag tenkte jeg at jeg skulle lese litt i boken jeg har kjøpt (The Secret Life Of Bees)

Lese litt om hunder på nettet (blir kanskje hund på meg og sambo..)

og gå ned på dyrebutikken å kikke litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og koser meg med KG :mrgreen:

Det har snødd i bøtter og spann i det siste, og jeg er glad for at det regner nå i kveld!

Usj, snø er sikkert morsomt for unger, men for meg er det bare i veien. :sur:

Sambo er å pusser opp i den nye leiligheten, kommer snart hjem, for å så ta en tur på Ikea :kyss:

Jeg har valgt å bli hjemme fordi jeg skal tidlig opp i morgen, og jeg regner med at han kommer til å være seeent hjemme :haar:

Litt trist å gå å legge seg uten han da.. Får se om jeg får lest litt i boka mi.

Litt deilig med litt tid for megselv også.. :) Selv om jeg faktisk synes det blir litt mye av det noen ganger. Ikke i forhold til meg og kjæresten, men resten av verden. Jeg synes jeg aldri har noen å være sammen med. Og det er litt trist, mye av grunnen til at jeg ønsker meg hund.. :hund:

Jeg har i alle fall fått satt opp akvariet mitt igjen! :fisk: Så nå svømmer det 4 stk platy, og 6 stk guppy, samt en algespiser oppi der :) Kjæresten er veldig fasinert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann :vinke:

Jeg leste innlegget ditt ang. alkohol i en annen tråd og kjente meg veldig igjen i det du skriver!

Jeg er 23 og drikker heller ikke noe særlig alkohol, ytterst sjelden jeg drikker på fest for eksempel. Har også fått myye pes og duste spørsmål om det opp gjennom, så jeg ville bare si at du er ikke alene!

Føler meg OFTE som en outsider bare fordi jeg ikke har behovet for å drikke meg full.

Mener også at det er MYE mer positivt ved det å ikke drikke enn det er negativt. Og hvor deilig er det ikke å klare å prate med folk og ha det gøy helt av seg selv? :gjeiper:

Får følge med i dagboken din, veldig spennende med oppussing av leilighet, må bli herlig å flytte dit :) Har dere kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Heisann :vinke:

Jeg leste innlegget ditt ang. alkohol i en annen tråd og kjente meg veldig igjen i det du skriver!

Jeg er 23 og drikker heller ikke noe særlig alkohol, ytterst sjelden jeg drikker på fest for eksempel. Har også fått myye pes og duste spørsmål om det opp gjennom, så jeg ville bare si at du er ikke alene!

Føler meg OFTE som en outsider bare fordi jeg ikke har behovet for å drikke meg full.

Mener også at det er MYE mer positivt ved det å ikke drikke enn det er negativt. Og hvor deilig er det ikke å klare å prate med folk og ha det gøy helt av seg selv? :gjeiper:

Får følge med i dagboken din, veldig spennende med oppussing av leilighet, må bli herlig å flytte dit :) Har dere kjøpt?

Tusen takk for svar!

Har begynt å ligge litt på latsiden med dagboka fordi jeg trodde ingen leste! Der tok jeg jommen feil! :mrgreen:

Så godt å vite at jeg ikke er den eneste, det er veldig vondt til tider. Og jeg kan ærlig inrømme at det har vært studer hvor jeg har grått meg i søvn fordi dette er så utrolig vanskelig for meg.

Jeg føler at jeg har mye selvtillit, og jeg klarer meg HELT fint uten, det er bare i samspillet med andre at det blir vanskelig..:(

Jeg gleder meg sånn til å flytte at jeg blir helt sprø her jeg sitter! Vi flytter den siste helgen i februar, er nok ikke helt ferdige da heller, men så lenge bad og kjøkken er ferdig så får det heller bare gå sin gang! :)

Ja, vi har kjøpt :)

Blir nok snart en ikeatur på oss også :rødme: ååh.. Ikea! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært en kort dag for meg :)

Dro hjem i 10:00 tiden, også har jeg bare sittet her på KG og lest :)

Drukket litt te og kost meg :mrgreen:

Sambo er hjemme i tre-tiden ca, og da blir det vel middag regner jeg med.

Skal ikke jobbe i helgen, og siden mannen skal på messe i oslo, tar jeg likegjerne en tur til min mor, som ikke bor lengre enn en times kjøring unna :)

Har til og med kjøpt et morsdagskort til henne!

post-21780-1233748697_thumb.jpg

og ellers så var jeg på Vita og lette litt etter velværeprodukter for megselv. Har aldri brukt så mye penger/tid på det, så jeg tenkte at ett sted må jeg begynne! Så jeg kjøpte sånn body scrub, sånn.. face scrub, og mud ansiktsmaske :) pluss litt småtteri som neglelakkfjerner osv. Body scruben og de andre ansiktsproduktene var fra Dead Sea spa Magik. Kjøpe også bodylotion i den serien, som var på tilbud på Vita. Damen i butikken sa at produktene var kjempegode, og jeg må nesten si meg enig, veldig gode å bruke! :duskedame:

Kjenner jeg lengter etter våren. Det er så bitende kaldt ute, og jeg er så tynn, så jeg fryser så lett.. Kjenner jeg bare stivner helt, og smertene jeg får i kroppen når je er ute er helt uutholdelige! :( Selv om jeg bruker superundertøy..

Lurer på om jeg ikke skal kjøpe meg en sånn boblejakke..

Noen som har en jakke de vil anbefale?

post-21780-1233748893_thumb.jpg

Våren er ikke her helt ennå, men her er den nye trenchcoaten jeg har kjøpt! :mrgreen: Jeg synes det er så fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digget den trenchcoaten! Og veldig koselig kort til moren din, da blir hun glaad :biggrin:

Lurer på om jeg skal bestille blomster med bud til mamma på morsdagen for det blir nok ikke noen tur hjem dit. Er kos å gjøre litt stas på mammaene våre ;)

Kjempelyst til å kjøpe meg noen hudpleieprodukter selv, har tenkt å prøve Pevonia, men det koster litt så får i hvert fall vente til lønning ;)

Ha en fin kveld fortsatt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digget den trenchcoaten! Og veldig koselig kort til moren din, da blir hun glaad :biggrin:

Lurer på om jeg skal bestille blomster med bud til mamma på morsdagen for det blir nok ikke noen tur hjem dit. Er kos å gjøre litt stas på mammaene våre ;)

Kjempelyst til å kjøpe meg noen hudpleieprodukter selv, har tenkt å prøve Pevonia, men det koster litt så får i hvert fall vente til lønning ;)

Ha en fin kveld fortsatt! :klemmer:

Takk:D Et godt kjøp om jeg skal si det selv, måtte ha den! ;)

Haha, mamma(og meg også for den del) er så glad i puser:hjertesmil: så jeg satser på at det faller i smak! :mrgreen:

Blomster med bud, oioi! :D Så stilig! Det var en veldig god ide faktisk, da blir hun helt sikkert glad :)

Jeg er veldig glad i mamma, så jeg liker å glede henne, og å komme på besøk, men det holder med en dagstur på lørdag, kan bli for mye av det gode :P

Pevonia? Har jeg ikke hørt om. Hvor får du tak i det? Jeg sluker alt sånt rått! :P

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan få det her og her i hvert fall.

Var hudpleier som anbefalte det første og eneste gangen jeg har fått ansiktsbehandling :fnise: Men produktene hun brukte føltes veldig fine ut, så jeg har tro på det og har ingen bedre forslag selv så :ler:

Dermalogica skal også være veldig bra. Begge deler brukes av hudpleiere og jeg har skjønt at det er disse produktene som gjelder, fikk "kjeft" av hudpleieren fordi jeg brukte produkter som selges i parfymeri :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få det her og her i hvert fall.

Var hudpleier som anbefalte det første og eneste gangen jeg har fått ansiktsbehandling :fnise: Men produktene hun brukte føltes veldig fine ut, så jeg har tro på det og har ingen bedre forslag selv så :ler:

Dermalogica skal også være veldig bra. Begge deler brukes av hudpleiere og jeg har skjønt at det er disse produktene som gjelder, fikk "kjeft" av hudpleieren fordi jeg brukte produkter som selges i parfymeri :vetikke:

oooh.. Kanskje noe for meg å teste ut også :mrgreen:

Dermalogica har jeg også brukt, men var ikke helt meg føler jeg..

Trodde parfymerifolk hadde relativt god peiling jeg? :O Jeg har i alle fall brukt produkter fra min lokale Estetique, og har ikke merket noe negativt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også brukt produkter fra Estetique i mange år, vært fornøyd egentlig. Men hvis det kan bli ENDA bedre med Pevonia så er det verdt et forsøk :ler:

Har gjort et halvhjerta (kvarthjerta kanskje?) forsøk på Dermalogica selv, men ble ikke frelst, synes det ble altfor mye å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også brukt produkter fra Estetique i mange år, vært fornøyd egentlig. Men hvis det kan bli ENDA bedre med Pevonia så er det verdt et forsøk :ler:

Har gjort et halvhjerta (kvarthjerta kanskje?) forsøk på Dermalogica selv, men ble ikke frelst, synes det ble altfor mye å forholde seg til.

Enig. Det er en hel haug av produkter.

Du må fortelle meg hvordan det går med Pevonia produktene! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er også en kort dag :) Ferdig klokken 11:15!

Om 40 minutter skal jeg ta meg en tur ned til helsesøster. Har vært litt kvalm i det siste, så jeg tror det er best å ta en liten test... :unsure:

Satser på at alt er greit, men best å være på den sikre siden...

Ellers så har jeg fortsatt veldig lyst på tomatsuppe med egg ;) Så jeg blir nok nødt til å ta en liten handletur etterpå.

også må jeg bake boller! Nå har jeg drøya det så lenge så nå -må- jeg bake! Tenkte jeg kunne lage litt melisglasur og putte oppå. Da blir de så fine, eller blir det litt vel fastelaven? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikkenoen test i dag. Helsesøster mente at jeg skulle komme tilbake på mandag. Velvel. Greit nok.

Tror jeg skal kutte ut p-piller, og gå over til p-stav. Synes det er litt skummelt å tenke på at hvis jeg blir dårlig(oppkast o.l) så er jeg er faresonen...

Dessuten blir pillene mine ganske dyre etterhvert. Dyrere enn å sette inn p-stav.

(regnet ut hvor mye penger jeg kommer til å bruke på p-stav kontra p-pilleutgifter i tre år)

Vel, jeg har bestemt meg! Jeg vil ha en sånn stav! :tommelsmil:

En ting jeg reagerte litt på egentlig, var at helsesøster sa at det var ganske få som gjorde det, altså satt inn staven... Det er jo bare å sprøyte den inn med sprøyte..

Men hun sa jeg skulle ringe fastlegen min å høre.. Om han gjør det så er det jo greit, men hvis ikke så må jeg vel på volvat :sprettoy: Og det blir en god del dyrere vet jeg!

Heldigvis betaler samboern min halvparten.. skulle bare mangle ;)

I skrivende stund så har jeg netopp laget meg lunch, og nå skal jeg bare sitte her og la maten synke litt før jeg begynner på bollebaking! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten helt fortapt i denne hettejakken :rødme:

Den er fra Bergans og er i ull, 900 kr koster den.. Kanskje kjøpe når lønn nærmer seg :mrgreen: åh den er så fin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...