Gå til innhold

- Siv Jensen er lesbisk, sa nyhetene


Gjest Nyhetsinteressert

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Overskriften din er jo ganske misvisende. Nyhetene sa ikke at Jensen trolig er lesbisk, det ble sagt i ett kåseri.

At Kringkastingsrådet *skal diskutere* saken er en ikke-sak. Om derimot NRK må be om unnskyldning så er det en greit at det lages en sak. Hvorvidt kåseriet gikk over streken eller ikke kan man ikke avgjøre uten å høre hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva media har sagt eller ikke, burde de ikke offentliggjøre hvem som er lesbiske/homofile. I såfall ville mange næringslivstopper ha mistet ansikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva det ikke nettopp hun som ville at alle skoleelever skulle svare på det samme?

Nei, det var det ikke. Du må nok over på ytre venstre fløy da, gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, man mister vel ikke ansikt, men det er kanskje ekstra hårsårt for folk i topposisjoner innen politikk og næringsliv. Da blir det oppmerksomhet omkring private aiser ved sin person som de kanskje ikke ønsker skal bli belyst. Det kan jeg godt forstå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det er ufint er at det er kjønnssjikane, ikke fordi det er noe mindreverdig i å være homofil, langt derifra, men for fordi utsagnet spiller på at hun er en kvinne som har valgt å innta ett av landets desidert tøffeste verv uten å være trygt forankret i et heterofilt og barnerikt parforhold. En mann som hadde gjort det samme ville aldri blitt omtalt som "trolig homofil".

Siv Jensen selv har - klokt nok - ikke uttalt seg om dette.

En flott kvinne! Nei, jeg mener Kvinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ER hun det da?

Spiller det noen rolle?

Jeg synes det er ufint å omtale personers seksuelle legning slik det ble gjort i det kåseriet - enten det gjelder homofili, heterofili eller noe annet, og dét helt uavhengig av om påstandene stemmer eller ikke. Det hører bare ikke med i den offentlige diskurs, idet det er fullstendig irrelevant. Synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offentligheten har ikke noe med hennes legning å gjøre. Hun må få leve som hun vil. Det er ingen skam i dag, der homofile par faktisk gifter seg og får barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det er ufint er at det er kjønnssjikane, ikke fordi det er noe mindreverdig i å være homofil, langt derifra, men for fordi utsagnet spiller på at hun er en kvinne som har valgt å innta ett av landets desidert tøffeste verv uten å være trygt forankret i et heterofilt og barnerikt parforhold. En mann som hadde gjort det samme ville aldri blitt omtalt som "trolig homofil".

Siv Jensen selv har - klokt nok - ikke uttalt seg om dette.

En flott kvinne! Nei, jeg mener Kvinne!

Er du nå så sikker på det?

Kjendiser som aldri har blitt fotografert med en av det motsatte kjønn ved sin side blir ofte mistenkt for å være homofil/lesbisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvorfor mister man ansikt om man er lesbisk / homofil?
Godt poeng!

Jeg har ikke hørt kåseriet, så jeg skal være litt forsiktig å uttale meg om det. "Du er homo-humor" er uansett veldig barnslig og billig, og burde kanskje ikke vekke den helt store harmen. Men jeg forstår at folk synes det er utidig.

Seksuell legning er fortsatt et lite tabu, så man kan like gjerne hevde at humoren her går på bekostning av de homofile, ikke Jensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hei_*

Å ok. Jeg bryr meg ikke om hun er det, jeg bare lurte på om hun VAR det! Jeg har nemlig i bakhodet et sted at hun ikke hadde funnet riktig mann...Og jeg tror at den jobben hun har ikke lar seg kombinere med barn jeg.... nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_pippilotta_*

Å, jeg er så lei av slike opphausa tabloidoverskrifter. Fordi hun ikke har mann og barn, så er hun sjølsagt lesbisk. Jada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hørt morgenkåseriet , vil jeg påstå at Carl-Erik Grimstad overreagerer når han krever en unnskyldning til Siv Jensen.

Sånn jeg oppfatter utsagnet "pen og trolig lesbe", er det i samme retning som når man på en småfleipete måte sier at de kjekkeste mennene ofte er homofile.

Kjekk og trolig homse.

Til trådstarters spørsmål om Siv Jensen, eller andre politikere for den del, sin legning bør offentliggjøres, så er svaret nei.

Det er en privatsak uten offentlig interesse.

Offentligheten har ikke noe med hennes legning å gjøre. Hun må få leve som hun vil. Det er ingen skam i dag, der homofile par faktisk gifter seg og får barn!

Frp stemte mot kjønnsnøytral ekteskapslov på Stortinget og er imot at homofile kan bli vurdert som adopsjonsforeldre, stebarnsforeldre, lesbiske få mulighet til assistert befruktning, i det hele tatt.

Virker som en stor skam å være homofil eller lesbisk der i gården, de går til og med så langt at de skviser ut og ekskluderer homofile fra partiet.

Det kommer altså fra det "liberalistiske" partiet Frp.

Her er Frps ungdomsparti, Fpus syn på homofile:

http://www.folkebladet.no/meninger/ordetfr...rticle43985.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...