Gå til innhold

Får ikke "gått på do" :-( (silikon operasjon)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Donna

huff. Jeg kom hjem fra klinikken i går - og er nokså øm i brystpartiet. Men det er ikke problemet. problemet er at jeg nå ser ut som om jeg er gravid i 5 måned !!! Magen buler! For jeg greier ikke å gå på do... :oops: Det er umulig å presse - jeg er redd for å ødelegge noe - redd for å presse så det begynner å blø der jg er sydd. Og det er så vondt også! ....Jeg prøver å massere magen - og er nokså oppblåst - sikker derfor den er så diger .....drikker masse i håp om at det skal hjelpe - men nei .........jeg får ikke til noe. Så nå er jeg livredd for å bli skikkelig vond i magen - det blir man jo etter en tid uten å gå på do .....Og jeg er redd for å bruke armene for mye når jeg prøver å massere - for det er jo ikke bra :-?

Hva skal jeg gjøre? Dere andre som har lagt inn silikon - hadde dere problemer?? :oops: :oops: :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har ikke jeg gjort en slik operasjon, men kanskje du skulle prøve Laxoberal? Det hjelper mot forstoppelse. Selv om det ikk akkurat er forstoppelse du har, så kan det kanskje hjelpeslik at du slipper å presse så mye?

Det er helt ufarlig å bruke, blandes i drikke, virker over natta og på morgenen/formiddagen etter blir alt så mye lettere :) .

Håper virkelig problemet går over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klyx er også en fin ting.

Ellers får du kjøpt små piller på apoteket som du tar om kvelden og om morgenen får du gått på do.

Fikk de på klinikken med første og det funket kjempefint.

Pluss at etterpå, så "gikk det opp" for meg at det ikke var farlig å gå på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

hehe *gumle rodiner* ....har spist en liten pakke nå .....+ drukket masse .......hååper det hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går ut ifra at du har hatt full narkose??

Da er det vanlig å bli veldig oppblåst i magen etterpå, men det går over i løpet av et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått operasjon da Virgo! :bursdag:

Jeg vet mange er lei silikontråder her inne, men siden du ikke har noen dagbok (eller har du det?), kan ikke du fortelle litt om hvordan operasjonen gikk, om du ble fornøyd osv?? Hvis du orker da...Håper du ikke har for vondt!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble operert under full narkose for noen mnd. siden, og fikk da følgende beskjed: Narkosen kan ha en "lammende" virkning på musklene som jobber når du skal på toalettet, de kan på en måte "henge seg opp" og ikke komme i gang igjen av seg selv. Det var derfor veldig viktig at jeg ikke forlot sykehuset før jeg hadde "gjort noe", slik at de så at alt fungerte. Hvis det ikke fungerte kunne det føre til problemer.. (jeg håper jeg ikke skremmer deg, men jeg forsto det slik at det kunne bli farlig). Om det ikke kom igang av seg selv måtte de gå inn med kateter eller noe slikt for å sette igang prosessen. Nå gikk det heldigvis greit for min del og jeg kunne dra hjem etter ikke altfor lang tid.

Mitt råd - ring sykehuset/legen og spør om dette kan være tilfelle og om de har mulighet til å hjelpe deg i så fall. Jeg tror ikke du skal vente for lenge uten å få gått på do..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Takk for svar alle :)

Jeg ser fremdeles gravid og oppblåst ut - men det skjer endelig noe :wink: Skal fortsette å spise rosiner ....håper det vil få rensket ut litt.

men må si jeg savnet min vanlige mage ......klærne mine er ikke tilpasset en "gravid" mage ... :oops: :roll: .........

Jeg vet at paralginen kan føre til bla forstoppelse- så det er nok synderen :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bør prøve å kutte ut rosinene? Det gir i hvert fall meg oppblåst mage... Svisker er forresten mye bedre enn rosiner for å få fart på sakene, men man kan nok bli litt oppblåst av det også.

Jeg har iblant problemer med treg mage, og har da funnet ut at det som hjelper meg er mørk sjokolade, epler og knekkebrød med brunost (Wasa Husman - mye fiber). Og så er det selvsagt viktig å drikke mye.

Lykke til, Virgo! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ofte problemer med oppblåst mage, men får stort sett gått på do uansett.. Men det er ikke gøy å føle at man er gravid. Finnes det noe man kan ta mot bare oppblåsthet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Spise noen esker Lacryl, så skal det få fart på sakene.

Yoghurt, kefir og grove knekkebrød. MYE drikke.

Håper det bedrer seg for deg da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare: Spis yoghurt, gjerne en godmorgen-yoghurt eller drikk syrnet melk av noe slag. Det hjelper!! Du drikker jo mye som du sier så det kommer seg nok snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

løsningen ble Toilax. 4 små piller og en klyster tube .......det fikk fart på sakene - så nå er det bare å løpe ...*ler*...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...