Gå til innhold

Ubehag under ribbeina


ninuska_

Anbefalte innlegg

Gjest jenny

Hei! Ser at det er lenge siden det har vært aktivitet her inne. Er ganske bekymret. Har en liten kul som ligger like ved ribeinet på høyre side. Jeg har kjent den en stund, kanskje et halvt år. jeg leter desperat etter lignende kuler på venstre siden og kan finne antydning til det der og, men den på høyre side kjennes mye bedre. Den kan ikke sees utenpå men ligger ca 1 cm inn i huden er på størrelsen med en ert, og jeg kan flytte deg opp og ned på ribbenskanten. Den er ikke vond, men etter all klyping og klemming fra min side blir jeg noe øm der. Kjennes også ut som om jeg er litt mer "oppblåst" på høyre side enn på venstre. At jeg lettere kan trykke inn under ribbenet. Har også siste tiden hatt noe ubehag på ryggen høyre side, ikke smerte, men et trykkende ubehag. Er så fortvilet og redd for om det er noe farlig. Er vel i tankene halve dagen! Er noe slapp og trøtt for tiden også, men har allergi og det er jo sesong så kan godt være det. Bør jeg kontakte lege? Er det normalt med fettklumper i huden på dette området? er litt overvektig, er litt hud på området :P og jeg kjenner småe kuler over alt på fettvevet, men det er en som skiller seg ut som denne!!!

Setter stor pris på om noen som evt har kjent noe liknende kan komme med noen tilbake meldinger.. Er ganske bekymret og redd! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest Frisøren

Så deilig å lese at dere har samme smerter som meg! Jeg havnet på legevakta for trodde noe var alvorlig galt første gang jeg fikk disse stinkende smertene. Nå 3 dager senere er jeg sår og stiv. Legens konklusjon her var også at det var muskulært og siden ikke jeg så "helt forpint" ut og faktisk kunne gå så måtte jeg bare fortsette som normalt!! Noe som jeg vil påstå ikke er helt enkelt da jeg jobber som frisør. Ingen god dag med såre ribben på jobb idag 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Er også plaget med smerter under ribbeinet på høyre side. Smerten kjennes ut som en muskelkrampe. Plutselig blir det vanskelig å bevege seg, og hele overkroppen stivner til. Får det oftest når jeg bøyer meg til siden, og på en eller annen rar måte "stikker ribbeinet bort i en muskel" (eller noe sånt). Har en VELDIG smal overkropp (med et litt breiere hofteparti), så lurer på om dette kan ha noe med saken å gjøre.

Håper det fortsatt er folk som leser på denne tråden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest rebecca

er 18år å har det slik dere beskriver, en stikkende smerte under ribbena. er "godt" å se at jeg ikke er alene om dette, selvom jeg ikke kjenner noen som har det slik. blir frustrert av å se at ingen har funnet ut av hva dette er for d går ut over skole og hverdagene :/ mine smerter kommer når som helst og gir seg etter noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest alle svar her, men jeg har det likt. Jeg får sånne knivstikkingssmerter under ribbeina, og hvis jeg beveger meg blir stikkingene verre og det kommer vonde stikk for hvert åndedrag jeg tar.

Jeg fikk dette på jobb en dag, det var en veldig krevende dag for meg, så kom det veldig kraftig, jeg klarte ikke bevege meg og fikk ikke puste det var så ille, da kjørte mannen min meg til legevakten, de tok blodprøver, urinprøve, rønken av lungene, men fant ingenting, de mente det gjerne var ett stressanfall. Jeg har lest mye innpå nettet og googlet det og funnet ut at det kan være muskelsmerter slik legen din sier, og de kan være vonde. ei veninne som er sykepleier sier også det er muskelsmerter og ba meg legge meg ned å strekke meg langflat ut.

Jeg tror ikke det er noe å gjøre med det, annet enn å holde ut smertene helt til det går over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ser at det er lenge siden det har vært aktivitet her inne. Er ganske bekymret. Har en liten kul som ligger like ved ribeinet på høyre side. Jeg har kjent den en stund, kanskje et halvt år. jeg leter desperat etter lignende kuler på venstre siden og kan finne antydning til det der og, men den på høyre side kjennes mye bedre. Den kan ikke sees utenpå men ligger ca 1 cm inn i huden er på størrelsen med en ert, og jeg kan flytte deg opp og ned på ribbenskanten. Den er ikke vond, men etter all klyping og klemming fra min side blir jeg noe øm der. Kjennes også ut som om jeg er litt mer "oppblåst" på høyre side enn på venstre. At jeg lettere kan trykke inn under ribbenet. Har også siste tiden hatt noe ubehag på ryggen høyre side, ikke smerte, men et trykkende ubehag. Er så fortvilet og redd for om det er noe farlig. Er vel i tankene halve dagen! Er noe slapp og trøtt for tiden også, men har allergi og det er jo sesong så kan godt være det. Bør jeg kontakte lege? Er det normalt med fettklumper i huden på dette området? er litt overvektig, er litt hud på området :P og jeg kjenner småe kuler over alt på fettvevet, men det er en som skiller seg ut som denne!!!

Setter stor pris på om noen som evt har kjent noe liknende kan komme med noen tilbake meldinger.. Er ganske bekymret og redd! :/

Jeg har en lignende kul under kjeven, ganske merkelig. Men kansje det er bedre å undersøke det hos legen? kan tenke meg ettersom du konstant bekymrer deg at hodet ditt lager mer ubehag og ømhet enn det det egentlig er, da er det bedre å gå til legen å finne ut hva det er. Jeg selv er super bekymret over mye ved kroppen min, som regel om det er noe jeg tror er veldig dødelig så går jeg til legen, da er det som regel en liten forkjølelse eller noe helt ufarlig og normalt, men når det er noe annet jeg tror kan vær kreft eller noe som ikke gir meg smerter men bare ser farlig ut, så bekymrer jeg meg i lange tider og går aldri til legen for jeg vil ikke ha svar på hva det egentlig kan være... er redd for ett farlig svar :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke lest alle svarene, så vet ikke om noen har kommet med noe godt svar, men jeg kjenner igjen denne smerten. Det legen min sa da jeg spurte ham om det for noen år siden, var at man får noen slags kramper eller noe i musklene under ribbbena, og at de da presser mot ribbbena, og at det er derfor det gjør vondt. Men hvis du er veldig plaget av smertene, så kan det jo være noe annet. Jeg har det mye i perioder, og så er det borte en stund før det kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli ganske lenge siden jeg hadde dette problemet :fnise:, men plagene gikk over.. og jeg har ikke fått det tilbake siden da - fortsatt et mysterium, men det var nok noe muskler i klem :)

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg har hatt det samme!!! Har hatt dette problemet siden mars i år. Smerten min følger på en måte hjerterytmen min eller noe, jeg er litt dårlig på å kjenne akkurat m det er hjertet eller ribbeina eller en muskel mellom. Helt nederst på venstre ribbein på skrått fra forsiden har jeg veldig mye stikking, magen min kniper seg, kommer en type lyd som om luft kommer ut fra tarmene eller no tror jeg en gang i blant..har vondt helt nede på høyre sid av overkroppen samt mageregionen. og når en det strammer seg mer ved hjertet eller lungene et sted kjenner jeg at det gjør vondt bak i ryggen også, samt venstre skulderblad og baksiden av armen. håper det er noen som kan hjelpe meg..

Jeg vari fylla og ting skjedde, så legen sa jeg hadde bristet 3 ribbein og sa jeg var ute av form siden jeg er ganske tynn osv, men jeg føler ikke det er det som er tilfelle... har vell litt angst og depresjon også, muligens en mini-hypokonder også, men jeg kjenner igjen smerte, og jeg har aldri hatt det sånn vondt før som jeg har nå- Er 20 år, ligger mye i senga og har et middels greit kosthold. anyone?

jævlig kjipt med tanke på at det svir ved hjertet, jeg føler i tillegg at jeg har vondt i lungene fordi det gjør vondt år jeg puster. stikkingen er der som regel hvertfall daglig, gjerne morgen og kveld eller når eg sitter på åstol med ryggen rakt inntill..

HELP ME! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har hatt det samme!!! Har hatt dette problemet siden mars i år. Smerten min følger på en måte hjerterytmen min eller noe, jeg er litt dårlig på å kjenne akkurat m det er hjertet eller ribbeina eller en muskel mellom. Helt nederst på venstre ribbein på skrått fra forsiden har jeg veldig mye stikking, magen min kniper seg, kommer en type lyd som om luft kommer ut fra tarmene eller no tror jeg en gang i blant..har vondt helt nede på høyre sid av overkroppen samt mageregionen. og når en det strammer seg mer ved hjertet eller lungene et sted kjenner jeg at det gjør vondt bak i ryggen også, samt venstre skulderblad og baksiden av armen. håper det er noen som kan hjelpe meg..

Jeg vari fylla og ting skjedde, så legen sa jeg hadde bristet 3 ribbein og sa jeg var ute av form siden jeg er ganske tynn osv, men jeg føler ikke det er det som er tilfelle... har vell litt angst og depresjon også, muligens en mini-hypokonder også, men jeg kjenner igjen smerte, og jeg har aldri hatt det sånn vondt før som jeg har nå- Er 20 år, ligger mye i senga og har et middels greit kosthold. anyone?

jævlig kjipt med tanke på at det svir ved hjertet, jeg føler i tillegg at jeg har vondt i lungene fordi det gjør vondt år jeg puster. stikkingen er der som regel hvertfall daglig, gjerne morgen og kveld eller når eg sitter på åstol med ryggen rakt inntill..

HELP ME! :D

JEG HAR MENTE JEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Snodig å finne denne tråden,jeg har også smerter ubehag under høyre ribbeinsbue,føler som det er noe på innsiden som presse,spesielt når jeg sitter fremoverbøyd😊

Anonymkode: db7de...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...